abonnement Unibet Coolblue
pi_192318119
Komt er wel een einde aan dit virus en de bijbehorende kutzooi?

Wat is het verwachte toekomstbeeld?

Stel dat over een paar maanden het virus inderdaad 'weg' is in dit land, omdat alle geïnfecteerden dood of genezen zijn, is het dan voorbij?

Gaat dan iedereen weer werken, naar horeca, naar feestjes, etc? En komen de vliegtuigen vol reizgers uit de rest van de wereld dan weer gewoon op Schiphol aan?
Kan het dan niet gewoon weer toeslaan? Dan komen namelijk al die mensen die dus niet besmet zijn geweest, ineens weer met elkaar in aanraking. Dan hoeft er toch maar één virusdrager te komen om de hele cyclus weer in gang te zetten. Of zie ik dit verkeerd?

Veel mensen zijn nu 'veilig' omdat ze thuis zitten. Maar als de wereld straks weer gaat 'draaien', zijn we dan nog steeds veilig?

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de kans dat het virus muteert en / of dat er meerdere varianten / mutaties zijn. Misschien wordt dit wel een jaarlijks terugkerend iets, net zoals de griep en andere verkoudheidsvirussen.

Wat denken jullie?
pi_192318141
Ja
pi_192318193
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:15 schreef scrupuleus het volgende:
Ja
Hmm, zo had ik het nog niet bekeken. Dank voor je input.
pi_192318252
Ik verwacht dat mensen heel afstandelijk en waantrouwend blijven in het dagelijkse leven.
Je ziet het nu al, iedereen heeft een mening en vindt dat deze de enige juiste is.
pi_192318295
Het houdt niet op, niet vanzelf.
pindazakje
pi_192318296
De situatie helemaal terug naar 'normaal' gaat pas gebeuren als er aan één of meerdere van de volgende voorwaarden is voldaan:

1) er is een zeer succesvol vaccin dat voor de hele populatie beschikbaar is.
2) er wordt een zeer succesvol geneesmiddel gevonden dat voor de hele populatie beschikbaar is.
3) er ontstaat groepsimmuniteit omdat een zeer groot deel van de wereldbevolking een besmetting heeft overleefd.

Conclusie: dit kan nog jaaaaaaaaaren gaan duren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192318707
En daarom is groepsimmuniteit zo belangrijk. Daarom werkt een lockdown niet.
pi_192318751
En bij immuniteit , ben je dan wel immuun voor alle varianten of mutaties?
Elevation is my motivation
pi_192318794
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:57 schreef Elevadorable het volgende:
En bij immuniteit , ben je dan wel immuun voor alle varianten of mutaties?
nee, helaas niet.
pi_192318797
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:54 schreef babylon het volgende:
En daarom is groepsimmuniteit zo belangrijk. Daarom werkt een lockdown niet.
Ik hoef dat virus anders niet zo nodig te krijgen. Dus ik blijf binnen. Bouw jij dan maar lekker immuniteit op.
pi_192318798
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:57 schreef Elevadorable het volgende:
En bij immuniteit , ben je dan wel immuun voor alle varianten of mutaties?
Nee, maar dat boeit niet. Het gaat om het principe.
pindazakje
pi_192318815
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:59 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik hoef dat virus anders niet zo nodig te krijgen. Dus ik blijf binnen. Bouw jij dan maar lekker immuniteit op.
Blijf jij maar lekker zwak dan, met je ongetraind afweermechanisme.
Als er dan straks echt een dik virus wordt losgelaten dan ga je sowieso als één van de eerste neer.
pindazakje
pi_192318910
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:13 schreef matigeuser het volgende:
Komt er wel een einde aan dit virus en de bijbehorende kutzooi?
ja
quote:
Wat is het verwachte toekomstbeeld?
Zowel jij als ik gaan dood
quote:
Stel dat over een paar maanden het virus inderdaad 'weg' is in dit land, omdat alle geïnfecteerden dood of genezen zijn, is het dan voorbij?
nee
quote:
Gaat dan iedereen weer werken, naar horeca, naar feestjes, etc? En komen de vliegtuigen vol reizgers uit de rest van de wereld dan weer gewoon op Schiphol aan?
ja op alle vragen hierboven
quote:
Kan het dan niet gewoon weer toeslaan?
ja
quote:
Dan komen namelijk al die mensen die dus niet besmet zijn geweest, ineens weer met elkaar in aanraking. Dan hoeft er toch maar één virusdrager te komen om de hele cyclus weer in gang te zetten. Of zie ik dit verkeerd?
ja
quote:
Veel mensen zijn nu 'veilig' omdat ze thuis zitten. Maar als de wereld straks weer gaat 'draaien', zijn we dan nog steeds veilig?
nee, veilig ben je nooit, dat was je nooit en zal je nooit worden.
quote:
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de kans dat het virus muteert en / of dat er meerdere varianten / mutaties zijn. Misschien wordt dit wel een jaarlijks terugkerend iets, net zoals de griep en andere verkoudheidsvirussen.

Wat denken jullie?
verkoudheidvirussen muteren slecht, maar het kan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192318948
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:59 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik hoef dat virus anders niet zo nodig te krijgen. Dus ik blijf binnen. Bouw jij dan maar lekker immuniteit op.
Als ik het krijg, soit. En als ik er dood aan ga, jammer dan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_192318953
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:57 schreef Elevadorable het volgende:
En bij immuniteit , ben je dan wel immuun voor alle varianten of mutaties?
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:59 schreef kun_bbongal het volgende:

[..]

nee, helaas niet.
Dat zal ook afhangen van de mate van mutatie. Niet elke kleine verandering maakt je meteen weer bevattelijk.

Overigens is immuniteit nooit 100% en levenslang. Je kan dus ook gewoon weer ziek worden van hetzelfde virus. De kans is wel groot dat je dan minder ziek wordt dan de eerste keer.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_192318984
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 13:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

[..]

Dat zal ook afhangen van de mate van mutatie. Niet elke kleine verandering maakt je meteen weer bevattelijk.

Overigens is immuniteit nooit 100% en levenslang. Je kan dus ook gewoon weer ziek worden van hetzelfde virus. De kans is wel groot dat je dan minder ziek wordt dan de eerste keer.
dat hangt ook van je omgeving af.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192319122
Dit virus zal wel blijven bestaan. Waarschijnlijk in een minder agressieve vorm en 'wij' worden er ook beter tegen bestand.

Wat nu het probleem is dat nog niemand er weerstand voor heeft en dat de besmettingsgraad (RO) erg hoog is in combinatie met een incubatietijd waarin het ook al besmettelijk kan zijn en een best wel lange overlevingskans buiten de mens. Bij elkaar een horror scenario.

In de loop der tijd wordt onze weerstand hoger en het virus juist wat zwakker. Een vacin zal er wel komen en met een beetje geluk ook een geneesmiddel. Maar helemaal weg kan wel eens oneindig lang gaan duren.
pi_192319197
Deze virus-uitbraak crisis is ondertussen overgegaan in een financiele crisis waarbij die van 2007/2008 verbleekt. De gevolgen hiervan zullen decennialang duidelijk te merken zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192319275
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 13:27 schreef Digi2 het volgende:
Deze virus-uitbraak crisis is ondertussen overgegaan in een financiele crisis waarbij die van 2007/2008 verbleekt. De gevolgen hiervan zullen decennialang duidelijk te merken zijn.
Ligt eraan hoelang het nog gaat duren, als het over pakweg een maand weer enigszins op gang gaat komen dan komen we het wel op redelijk korte termijn te boven. Als dit nog maanden gaat duren dan wordt het wel een groter probleem ja.
Wat dat betreft mogen economen wat mij betreft ook wel enige inspraak hebben in de te nemen maatregelen de komende tijd.
We doen het gelukkig wat dat betreft al beter dan vele andere landen aangezien er nog wel redelijk veel mensen aan het werk zijn.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 13:32:48 #20
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192319277
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 13:27 schreef Digi2 het volgende:
Deze virus-uitbraak crisis is ondertussen overgegaan in een financiele crisis waarbij die van 2007/2008 verbleekt. De gevolgen hiervan zullen decennialang duidelijk te merken zijn.
Dat is echt nog maar de vraag.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 13:34:02 #21
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_192319293
Ik denk niet dat het "eindigt". Het leven zal op relatief korte termijn weer doorgaan, maar niet zoals daarvoor.

Mijn voorspelling: handen schudden wordt een stuk zeldzamer, temperatuurcontroles op drukke plekken worden normaal, met een verkoudheid het vliegtuig in gaan zal lastig worden, mondkapjes in het openbaar zullen gebruikelijk worden, in periodes van griepgolven en toekomstige coronagolven zullen we gemiddeld enkele weken per jaar thuiswerken waar mogelijk. Rekeningrijden wordt versneld ingevoerd (het is nu bewezen dat voor heel veel mensen die dagelijkse ratrace totale onzin is), investeringen in snelwegen zullen kritischer bekeken worden.

Daarnaast verwacht ik ook dat bedrijven (met name horeca) hun verdienmodel flexibeler gaan opstellen zodat ze in de toekomst minder hard geraakt gaan worden door aangescherpte maatregelen.
2000 light years from home
  zaterdag 28 maart 2020 @ 13:35:58 #22
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_192319320
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 13:27 schreef Digi2 het volgende:
Deze virus-uitbraak crisis is ondertussen overgegaan in een financiele crisis waarbij die van 2007/2008 verbleekt. De gevolgen hiervan zullen decennialang duidelijk te merken zijn.
Dit denk ik niet. Deze crisis wordt veroorzaakt door een externe oorzaak die eigenlijk niet zoveel met de economie zelf te maken heeft, dat was in 2008 wel anders. Daarom verwacht ik dat de economie nu een stuk veerkrachtiger is en binnen een jaar weer groei zal laten zien. 2007 staat mij overigens niet zoveel van bij, volgens mij begon de crisis toch echt in oktober 2008.
2000 light years from home
pi_192319384
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 13:35 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dit denk ik niet. Deze crisis wordt veroorzaakt door een externe oorzaak die eigenlijk niet zoveel met de economie zelf te maken heeft, dat was in 2008 wel anders. Daarom verwacht ik dat de economie nu een stuk veerkrachtiger is en binnen een jaar weer groei zal laten zien. 2007 staat mij overigens niet zoveel van bij, volgens mij begon de crisis toch echt in oktober 2008.
Probleem is wel dat onze Europese buffers als sneeuw onder de zon zullen gaan verdwijnen naar landen die het nooit zo nauw genomen hebben met de begrotingsregels (zuidelijke landen en bv ook een land als België), dit gaat zomaar honderden miljarden kosten.
Dit zal ook wel invloed gaan hebben op allerlei gebieden.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 13:40:37 #24
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_192319399
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 13:39 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Probleem is wel dat onze Europese buffers als sneeuw onder de zon zullen gaan verdwijnen naar landen die het nooit zo nauw genomen hebben met de begrotingsregels (zuidelijke landen en bv ook een land als België), dit gaat zomaar honderden miljarden kosten.
Dit zal ook wel invloed gaan hebben op allerlei gebieden.
Dat is zeker waar, maar de monetaire unie was sowieso al fragiel, dus je kan je afvragen of de oorzaak van een nieuwe eurocrisis dan echt corona is.
2000 light years from home
pi_192319433
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 13:40 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dat is zeker waar, maar de monetaire unie was sowieso al fragiel, dus je kan je afvragen of de oorzaak van een nieuwe eurocrisis dan echt corona is.
Het zal het alleen maar gaan versnellen met als bijkomstigheid dat partijen als FvD en PVV daarvan gaan profiteren. En dat is nu net wat we niet nodig hebben om het financieel en economisch allemaal te klaren de komende jaren.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 13:52:46 #26
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_192319579
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 13:43 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Het zal het alleen maar gaan versnellen met als bijkomstigheid dat partijen als FvD en PVV daarvan gaan profiteren. En dat is nu net wat we niet nodig hebben om het financieel en economisch allemaal te klaren de komende jaren.
Eens.
2000 light years from home
pi_192319626
Ik ben bang dat er vooral op het wereldtoneel wat spanningen tot uitbarsten gaan komen. Enerzijds door de economische druk maar anderzijds door medische benodigdheden of zelfs een eventueel vaccin. Ik denk dat we nog lang terugdenken aan ons zorgeloze leventje van januari dit jaar.
pi_192319695
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 13:35 schreef Merkie het volgende:

[..]

Dit denk ik niet. Deze crisis wordt veroorzaakt door een externe oorzaak die eigenlijk niet zoveel met de economie zelf te maken heeft, dat was in 2008 wel anders. Daarom verwacht ik dat de economie nu een stuk veerkrachtiger is en binnen een jaar weer groei zal laten zien. 2007 staat mij overigens niet zoveel van bij, volgens mij begon de crisis toch echt in oktober 2008.
Het is de speld geweest die de bubble liet klappen. Al in sept 2019 vlamde de financiele kredietcrisis op toen opnieuw de Fed enorm moest ingrijpen omdat de repomarkt vastliep met rentes van 10% en banken dreigden omvallen wegens financieringsproblemen. De kredietcrisis is nooit echt opgelost want de hoeveelheid krediet is nadien juist enorm toegenomen. 2007 Was de 1e domino toen in de VS de huizenmarkt implodeerde. 2008 sloeg dat wereldwijd over omdat Lehman geen bailout kreeg en bleek dat er toxic waste zat in bundels wereldwijd verkochte hypotheken. Hierdoor bleken veel banken wereldwijd opeens insolvabel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 28-03-2020 16:17:25 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192320052
1. Het draagvlak voor het basisinkomen gaat enorm toenemen na COVID-19. Alle noodmaatregelen die we nu treffen, hoeven niet georganiseerd te worden als iedereen een basisinkomen heeft. Het biedt ook meer bescherming voor alle andere black swan events.

2. Thuisbezorgdiensten als Picnic etc. kunnen mainstream worden wat een heuse supermarktoorlog kan ontketenen op prijs en dienstverlening.

3. Thuiswerken gaat veel meer geaccepteerd worden. Immers, als iedereen een goede internetverbinding en een conference call speaker heeft, dan kunnen mensen elkaar kraakhelder verstaan. Dit ontketent dan ook de behoefte naar 5G/6G etc.

4. App-industrie gaat zich meer richten op biomedische toepassingen die kunnen bijdragen in het herkennen van een pandemie.

5. Handen wassen voor het eten gaat hopelijk ook normaler worden.

6. Door de nog lagere Euro-rente gaat de pensioenleeftijd hoger worden dan de gemiddelde levensverwachting.

7. FOK! gaat meer servercapaciteit regelen omdat de advertentie-inkomsten voor Danny de komende tijd skyhigh zullen blijven.
One man's trash, another man's treasure.
pi_192320304
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:20 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Hmm, zo had ik het nog niet bekeken. Dank voor je input.
_O-
  zaterdag 28 maart 2020 @ 15:35:57 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192321020
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 13:32 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Ligt eraan hoelang het nog gaat duren, als het over pakweg een maand weer enigszins op gang gaat komen dan komen we het wel op redelijk korte termijn te boven. Als dit nog maanden gaat duren dan wordt het wel een groter probleem ja.
Wat dat betreft mogen economen wat mij betreft ook wel enige inspraak hebben in de te nemen maatregelen de komende tijd.
We doen het gelukkig wat dat betreft al beter dan vele andere landen aangezien er nog wel redelijk veel mensen aan het werk zijn.
Verschil is ook dat economische gevolgen politiek eenvoudiger aan te pakken zijn. De banken/eurocrisis was politiek gezien zeer complex omdat de oorzaken uit de mensheid kwamen. Corona is echter een buitenmenselijke vijand waar niemand echt schuldig aan is. Dat maakt het politiek een stuk eenvoudiger. .

Je ziet ook dat allerlei besluitvorming een stuk sneller verloopt dan toen.
pi_192323804
Het meest zorgwekkend voor de economie vind ik de totale ontwrichting van de USA die dreigt. Zo eensgezind als we hier eigenlijk zijn zo diep treurig verdeeld is Amerika. Daar kan wel eens naast die ziekte de pleuris uitbreken. Dat zal dan een grotere weerslag op de economie hebben dan -naar schatting- een kwart van NL twee maanden zonder inkomen (hoe vervelend dat ook is).
pi_192323966
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 18:55 schreef qajariaq het volgende:
Het meest zorgwekkend voor de economie vind ik de totale ontwrichting van de USA die dreigt. Zo eensgezind als we hier eigenlijk zijn zo diep treurig verdeeld is Amerika. Daar kan wel eens naast die ziekte de pleuris uitbreken. Dat zal dan een grotere weerslag op de economie hebben dan -naar schatting- een kwart van NL twee maanden zonder inkomen (hoe vervelend dat ook is).
De chinese economie ligt ook onderuit en die krijgt nu te maken met flinke vraaguitval vanwege de uitbraken in europa en de VS. De oliestaten gaan ook door een diep dal vanwege vraaguitval en bodemprijzen voor aardolie.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 28 maart 2020 @ 19:29:58 #34
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_192324646
Mijn verwachting is dat zieke geesten in bepaalde regimes nu de achilleshiel van de westerse samenleving ontdekt hebben, namelijk de geprivatiseerde zorg wat er toe leidt dat de zorgsector zo goedkoop mogelijk wil inkopen en dus over de grens kijkt in plaats van zelf te produceren. Nu blijkt maar weer dat als een natie overschakelt naar overlevingsmodus dat het dan ieder voor zich is. Elk land zal z'n beschikbare middelen eerst aan z'n eigen bevolking beschikbaar stellen en pas de buurlanden helpen als ze middelen over hebben. Zo één is Europa dus ook weer niet.

Dus wat let zo'n zieke geest om zelf een virus te ontwikkelen als biologisch wapen?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')