abonnement Unibet Coolblue
pi_192324752
In verband met herkenbaarheid/privacy toch besloten het bericht te verwijderen.

Bedankt allemaal voor de reacties!

[ Bericht 94% gewijzigd door Awesomeheid op 29-03-2020 19:19:17 ]
pi_192324757
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:21 schreef baskick het volgende:
Als dat zo is, zou ik me er juist geen zorgen om maken
Slim
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192324773
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:35 schreef Awesomeheid het volgende:
Op welke grond zou ik onder die studiekosten uit kunnen komen, denk je? Die ben ik natuurlijk ook liever kwijt dan rijk, maar ik heb voor mijn gevoel geen poot om op te staan...
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:45 schreef Alfje het volgende:
http://www.wetrecht.nl/studiekosten-terugbetalen/
[..]

Denk dat dit wel interessant is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_192325092
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:34 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De regering is het hier niet mee eens.
[..]

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-33818-7.html
Dan kun je ook zeggen dat die duidelijkheid er al is doordat het contract van rechtswege eindigt op de afgesproken einddatum en er dus geen aparte aanzegging nodig is.

Die aanzeggingsplicht is er juist gekomen omdat de overeengekomen einddatum toch geen duidelijkheid gaf en werknemers dan op de laatste dag te horen kregen dat ze niet verlengd worden.
De werknemer wordt hier dan door verrast omdat er voor en gedurende het dienstverband de mogelijk om te verlengen steeds open bleef.

Nu zullen er vast gevallen zijn waarbij het vooraf echt de bedoeling is dat iemand na de einddatum vertrekt maar dat is niet altijd zo.

"Pro forma" de aanzegging in het contract opnemen als je niet daadwerkelijk van plan bent dat de medewerker op de overeengekomen datum weg gaat gebeurt dan alleen omdat je nog steeds de mogelijkheid wil hebben om zonder risico de medewerker alsnog op de laatste dag vaarwel kan zeggen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 19:52:05 #30
408813 crew  trein2000
pi_192325111
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:51 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dan kun je ook zeggen dat die duidelijkheid er al is doordat het contract van rechtswege eindigt op de afgesproken einddatum en er dus geen aparte aanzegging nodig is.

Die aanzeggingsplicht is er juist gekomen omdat de overeengekomen einddatum toch geen duidelijkheid gaf en werknemers dan op de laatste dag te horen kregen dat ze niet verlengd worden.
De werknemer wordt hier dan door verrast omdat er voor en gedurende het dienstverband de mogelijk om te verlengen steeds open bleef.

Nu zullen er vast gevallen zijn waarbij het vooraf echt de bedoeling is dat iemand na de einddatum vertrekt maar dat is niet altijd zo.

"Pro forma" de aanzegging in het contract opnemen als je niet daadwerkelijk van plan bent dat de medewerker op de overeengekomen datum weg gaat gebeurt dan alleen omdat je nog steeds de mogelijkheid wil hebben om zonder risico de medewerker alsnog op de laatste dag vaarwel kan zeggen.
Euhm deze truc wordt juristen gewoon aangeleerd. Is vrij gebruikelijk. De rechter accepteert het ook.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192325163
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:52 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Euhm deze truc wordt juristen gewoon aangeleerd. Is vrij gebruikelijk. De rechter accepteert het ook.
Dan is die aanzeggingsplicht dus een zinloze regel die het beoogde doel niet bereikt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 28 maart 2020 @ 19:55:41 #32
408813 crew  trein2000
pi_192325174
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:55 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dan is die aanzeggingsplicht dus een zinloze regel die het beoogde doel niet bereikt.
Dat zou je zo kunnen stellen ja.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192327738
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:33 schreef Awesomeheid het volgende:
Update: ik heb met WG gesproken en ze gaan ervoor zorgen dat de studiekosten in ieder geval 'bevroren' worden (voor het geval ik wel terug zou keren of een andere werkgever de studiekosten over zou kunnen nemen). Dit krijg ik hopelijk ergens de komende week op papier.

In het contract staat om precies te zijn het volgende:
- Deze overeenkomst wordt aangegaan voor 7 maanden en eindigt van rechtswege op 31-03-2020 zonder dat daarvoor opzegging of een andere handeling van partijen vereist is.
- WG zegt hierbij pro forma aan na afloop van deze overeenkomst het dienstverband met WN niet voort te zetten.
Dus situatie is eigenlijk als volgt: WG heeft in de arbeidsovereenkomst al direct de aanzegging gedaan en daarmee in feite al jouw uitdiensttreding bepaalt per einddatum van de arbeidsovereenkomst. Vervolgens laat WG jou op een later moment pas een studieovereenkomst tekenen waarin staat dat jij de studiekosten moet terugbetalen bij uitdiensttreding, terwijl die uitdiensttreding al was vastgelegd in de arbeidsovereenkomst.

Natuurlijk moet jij daar zelf alert op zijn en zo'n studieovereenkomst dan niet tekenen in dat geval, maar het zou in het kader van redelijkheid en billijkheid ook nog best eens een dingetje kunnen zijn. Daarnaast heb je best kans dat je studieovereenkomst niet voldoet aan de voorwaarden die noodzakelijk zijn voor geldigheid daarvan. Zeker de moeite waard dat eens goed uit te laten zoeken.
pi_192334688
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:55 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dan is die aanzeggingsplicht dus een zinloze regel die het beoogde doel niet bereikt.
Voor bedrijven die dat direct in hun contract opnemen wel. Ik denk dan dat je als werknemer moet zeggen, "prima dat je dat erin zet, maar als je met me door wilt moet je die aanzegging wel een maand van tevoren omzetten in een positieve aanzegging anders zal ik de aanzegboete claimen als we wel doorgaan." Maarja dat doe je niet zo snel want verstoorde arbeidsrelatie enzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alfje op 29-03-2020 12:08:10 (typos) ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')