abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 28 maart 2020 @ 18:23:32 #51
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192323220
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:09 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Cijfer van NL is 50% overgewicht.

Bij ouderen gemiddeld hoger

[ afbeelding ]
Dus er zijn meer mensen te dik dan dat er een gezond gewicht hebben?
Zou je niet verwachten in this day and age
pi_192323346
Gaat het nu al beter?
pi_192323574
4 Miljoen doden per jaar door de complicaties die optreden bij extreem overgewicht (obesitas).
Een getal dat de hoogste negatieve projecties van corona-doden zelfs doet verbleken, en dat zijn al vaak te dikke ongezonde mensen.

Wanneer gaan we de fabrikanten verbieden om in hun producten grote hoeveelheden geraffineerde suikers toe te voegen? Wanneer gaan we de verkoop van pizza's, chips en lekkernijen aan banden leggen en de mensen verplichten om te sporten?

Nooit,
die doden nemen we voor lief.
Maar ondertussen doodbezorgd om dat virus op te lopen en maar zeiken als je naar buiten gaat om je conditie een beetje op peil te houden.
pi_192323626
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 18:43 schreef Jed1Gam het volgende:
de mensen verplichten om te sporten?
Gast, wat voor eng bewind zou dat zijn. :') Stimuleren is goed, maar verplichten is bizar. Hoe zie je dat voor je? Taakstraffen voor dikke mensen in de vorm van een workout?
pi_192323653
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 18:46 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Gast, wat voor eng bewind zou dat zijn. :') Stimuleren is goed, maar verplichten is bizar. Hoe zie je dat voor je? Taakstraffen voor dikke mensen in de vorm van een workout?
Is een extreem voorbeeld van de hypocrisie die leeft op dit moment, door alle extreme maategelen.
Ik vind zelf dat mensen zelf moeten uitmaken wat ze doen, maar niet moeten zeuren als ze dan eerder dood kunnen gaan.

Als we straks 10k beademingsmachines nodig hebben omdat velen er ongezonde gewoontes op na houden, kan je je afvragen of het nu echt de zorg is dat niet voorbereid is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jed1Gam op 28-03-2020 19:53:48 ]
  zaterdag 28 maart 2020 @ 18:50:27 #56
338319 ZarB
Piña colada
pi_192323694
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 18:48 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Is een extreem voorbeeld van de hypocrisie die leeft op dit moment, door alle extreme maategelen.
Ik vind zelf dat mensen zelf moeten uitmaken wat ze doen, maar niet moeten zeuren als ze dan eerder dood kunnen gaan.
Opleggen en dingen verbieden heeft geen zin. Iedereen mag het zelf weten, maar dan ook niet klagen als je gezondheidsklachten krijgt.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192323754
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 18:50 schreef ZarB het volgende:

[..]

Opleggen en dingen verbieden heeft geen zin. Iedereen mag het zelf weten, maar dan ook niet klagen als je gezondheidsklachten krijgt.
Klagen en om hulp vragen zijn 2 verschillende dingen he.
pi_192325288
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 18:15 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Beter ga je gezond eten en langzaam wat meer sporten. Nu een zwaar crash dieet volgen is gevaarlijk. Niet alleen omdat het je immuun systeem verzwakt, maar ook omdat andere aandoening op de loer liggen. Bijvoorbeeld nierstenen. En dit is niet de tijd dat je in het ziekenhuis wil belanden.

Hoe zwaar ben je, if you don't mind me asking?
Maar dat ziekenhuisdieet bijv. is juist voor mensen die vlak voor een operatie nog snel moeten afvallen. Is het echt waar dat mijn immuun systeem dan verzwakt raakt? Stel ; 800 - 1000 kcal per dag, met vitaminepillen ter ondersteuning. Dat moet toch wel OKE zijn. Langzaam afvallen en me druk maken om jojo-effect, daar is de tijd gewoon niet voor.

Ik ben helaas heel heel erg zwaar, 127 kilo bij 1.67. Ja mensen, nagel me maar aan de schandpaal. Ik beloof dat ik zal proberen om dapper genoeg te zijn om een IC-bed te weigeren. En voor nu om zoveel mogelijk te voorkomen dat ik Corona krijg.
pi_192325616
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:01 schreef Cosima het volgende:

Maar dat ziekenhuisdieet bijv. is juist voor mensen die vlak voor een operatie nog snel moeten afvallen. Is het echt waar dat mijn immuun systeem dan verzwakt raakt? Stel ; 800 - 1000 kcal per dag, met vitaminepillen ter ondersteuning. Dat moet toch wel OKE zijn. Langzaam afvallen en me druk maken om jojo-effect, daar is de tijd gewoon niet voor.
Nee, dat is niet ok. Ja, je immuun systeem raakt verzwakt. Ik snap dat je door dit soort berichten de noodzaak ziet erg snel af te vallen, maar dat is niet goed.

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:01 schreef Cosima het volgende:
Ik ben helaas heel heel erg zwaar, 127 kilo bij 1.67. Ja mensen, nagel me maar aan de schandpaal.
Waarom zou ik je aan de schandpaal nagelen voor iets waar je zelf niet voor gekozen hebt? Althans, ik neem aan dat je nooit het plan gehad hebt om 127 kilo te wegen. Nu opeens extreem af gaan vallen is niet de oplossing, doe dat alsjeblieft niet. Je moet je júist nu, focussen op je gezondheid. Nu als een dolle extreem snel gaan afvallen is niet iets waar je gezondheid bij gebaat is, in tegendeel. Qua gezondheid is het wel goed om nu echt gezond te gaan eten, en in beweging te komen.

Daarnaast wil ik je niet ontmoedigen, maar stel je voor je gaat zo'n heel extreem dieet doen. Zeg dat je daarmee 10 kilo per maand verliest. Dan zit je na 3 maanden nog steeds net zo goed in risicogroep.

Echt, focus je je op je gezondheid, en doe je best te voorkomen dat je het oploopt, maar geen gekke dingen doen waarmee je alleen maar de kans vergroot dat je in ziekenhuis belandt.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 20:24:37 #60
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192325802
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 20:01 schreef Cosima het volgende:
Ik beloof dat ik zal proberen om dapper genoeg te zijn om een IC-bed te weigeren.
Are you fuckin nuts? Wat is dit voor instelling?
You gotta fight! Vechten tegen de kilo's.
pi_192326187
Dat overgewicht speelt dan waarschijnlijk alleen maar een rol in een ver gevorderd stadium. Namelijk als de ademhaling zwaar wordt. Mensen met geen overgewicht kunnen dus net zo makkelijk corona krijgen (en dus besmettelijk zijn).

Dat is dus anders met het verschil tussen rokers en niet-rokers.
pi_192326653
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:57 schreef Belg het volgende:
Nu snap ik dat het los gaat in de VS :o
_O-
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_192333741
Dat verklaart waarom in de gebieden met de Bourgondische levensstijl zoveel Corona-patienten zijn. Op dit moment zijn alle massa-evenementen verboden. Ik denk dat dat overdreven is. Laten we beginnen met de concerten van Guus Meeuwis, en de voetbalwedstrijden van NAC, Willem II, PSV, Roda JC en MVV.
Dat heeft hetzelfde effect.
En oja: blijft 1,50 meter afstand houden van je Hertog-Jan-biertje.....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192334722
Nou, kan best. Maar ik heb nog net geen ondergewicht, is ook niet zo gezond misschien. Iig als ik op de IC belandt en 3 week aan de beademing lig en dan 12 kilo afval, blijft er ook niet veel over. Is ook een risicofactor.
pi_192335589
Ik had met het RIVM gebeld hierover. Overgewicht zelf is het probleem niet maar het gaat erom dat veel suikerziekte hebben en dan met name oudere mensen die van alles mankeren omdat ze zwaar zijn, dus diabetes en of hart en vaatziektes.
  zondag 29 maart 2020 @ 13:10:53 #66
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_192335638
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:08 schreef Maver24 het volgende:
Ik had met het RIVM gebeld hierover. Overgewicht zelf is het probleem niet maar het gaat erom dat veel suikerziekte hebben en dan met name oudere mensen die van alles mankeren omdat ze zwaar zijn, dus diabetes en of hart en vaatziektes.
Maakte je je zorgen?
pi_192335717
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:10 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Maakte je je zorgen?
Uiteraard, ik heb ook overgewicht. Maar RIVM vertelde mij dit gisteren. Klopt toch ook
pi_192335847
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 18:43 schreef Jed1Gam het volgende:
4 Miljoen doden per jaar door de complicaties die optreden bij extreem overgewicht (obesitas).
Een getal dat de hoogste negatieve projecties van corona-doden zelfs doet verbleken, en dat zijn al vaak te dikke ongezonde mensen.

Wanneer gaan we de fabrikanten verbieden om in hun producten grote hoeveelheden geraffineerde suikers toe te voegen? Wanneer gaan we de verkoop van pizza's, chips en lekkernijen aan banden leggen en de mensen verplichten om te sporten?

Nooit,
die doden nemen we voor lief.
Maar ondertussen doodbezorgd om dat virus op te lopen en maar zeiken als je naar buiten gaat om je conditie een beetje op peil te houden.
Jezelf met ongezonde shit volduwen is een keuze.
  zondag 29 maart 2020 @ 13:27:04 #69
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_192335911
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:23 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Jezelf met ongezonde shit volduwen is een keuze.
Jammer dat velen die die keuze maken op een bepaald moment de aangename luwte van de slachtofferrol opzoeken.
pi_192335994
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 13:50 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Nee. We leggen het land stil om de zwakkeren te beschermen. Zo werkt beschaving. Zo werkt menselijkheid.
En wat voor boodschap heb jij voor al die corona werkelozen? Bovendien zijn dit gezondheidseconomisch dure gewonnen levensjaren.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 29 maart 2020 @ 13:49:55 #71
332000 Oerbeer
Sinds 2009
pi_192336233
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 14:32 schreef Cosima het volgende:
Hoop dat ik tegen die tijd nog steeds de moed heb om te weigeren.
Waarschijnlijk niet, omdat;
quote:
Ben echt zo bang voor de dood.
De menselijke wil om te overleven is erg sterk.
pi_192336263
Dik zijn is een keuze.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_192336579
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 13:51 schreef superniger het volgende:
Dik zijn is een keuze.
Mensen die dit geloven. :’)
pi_192337110
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 14:15 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Mensen die dit geloven. :’)
Gewoon minder eten in je mond stoppen. Het is zo eenvoudig.
pi_192337146
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:03 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Gewoon minder eten in je mond stoppen. Het is zo eenvoudig.
Exact. Minder eten en meer bewegen.
  zondag 29 maart 2020 @ 15:11:07 #76
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_192337224
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:09 schreef HPoi het volgende:
Nou, kan best. Maar ik heb nog net geen ondergewicht, is ook niet zo gezond misschien. Iig als ik op de IC belandt en 3 week aan de beademing lig en dan 12 kilo afval, blijft er ook niet veel over. Is ook een risicofactor.
Je krijgt op de IC voeding per infuus. ^O^
pi_192337250
Mensen met een te hoog BMI zijn vaak endomorph, hebben aanleg om dikker te worden dan mensen met een meso-of ectomorph lichaamstype en hebben dus een verhoogd risico op COVID-19?
pi_192337265
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:03 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Gewoon minder eten in je mond stoppen. Het is zo eenvoudig.
Nee, dat is het niet. Anders zouden er niet zoveel mensen dik zijn. Want vrijwel niemand is graag dik.

Mensen die echt dik zijn, hebben vaak een eet verslaving. En verslavingen is lastig om vanaf te komen. En eetverslavingen zijn extra lastig om vanaf te komen.
pi_192337269
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:03 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Gewoon minder eten in je mond stoppen. Het is zo eenvoudig.
je hebt gewoon het gehele overgewicht probleem net opgelost _O_ _O_ ^O^
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192337283
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:12 schreef Blue_Stormer het volgende:
Mensen met een te hoog BMI zijn vaak endomorph, hebben aanleg om dikker te worden dan mensen met een meso-of ectomorph lichaamstype en hebben dus een verhoogd risico op COVID-19?
nee, want het virus weet dat niet als eht je lichaam binnenkomt.
Hooguit krijg je meer symptonen, maa dat is nog onzeker.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 29 maart 2020 @ 15:16:34 #81
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_192337310
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 18:43 schreef Jed1Gam het volgende:
4 Miljoen doden per jaar door de complicaties die optreden bij extreem overgewicht (obesitas).
Een getal dat de hoogste negatieve projecties van corona-doden zelfs doet verbleken, en dat zijn al vaak te dikke ongezonde mensen.

Wanneer gaan we de fabrikanten verbieden om in hun producten grote hoeveelheden geraffineerde suikers toe te voegen? Wanneer gaan we de verkoop van pizza's, chips en lekkernijen aan banden leggen en de mensen verplichten om te sporten?

Nooit,
die doden nemen we voor lief.
Maar ondertussen doodbezorgd om dat virus op te lopen en maar zeiken als je naar buiten gaat om je conditie een beetje op peil te houden.
Ik ben slank en eet zo af en toe pizza, chips en andere lekkernijen. Dat blijf ik graag doen.
Tevens gaat t niet om sporten, maar om bewegen. :{w Sporten kost geld, bewegen is vaak gratis (traplopen, fietsen, huishouden etc).
pi_192337552
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Anders zouden er niet zoveel mensen dik zijn. Want vrijwel niemand is graag dik.

Mensen die echt dik zijn, hebben vaak een eet verslaving. En verslavingen is lastig om vanaf te komen. En eetverslavingen zijn extra lastig om vanaf te komen.
Maar technisch gezien is het wel zo eenvoudig om minder (verkeerd) eten in je mond te stoppen. ;)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_192337588
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Anders zouden er niet zoveel mensen dik zijn. Want vrijwel niemand is graag dik.

Mensen die echt dik zijn, hebben vaak een eet verslaving. En verslavingen is lastig om vanaf te komen. En eetverslavingen zijn extra lastig om vanaf te komen.
En ook als het geen verslaving is, het is wel gedrag. Mensen zijn gewoon erg slecht in (zelfstandig) gedragspatronen doorbreken en nieuwe aanleren. Bovendien kun je niet cold turkey stoppen met eten, dus dat maakt het doorbreken van een eetverslaving of verkeerd eetgedrag nog lastiger.

Bij verslavingen van een andere aard is daar alle begrip voor, maar bij eten ineens niet. :') Vooral mensen die zelf hun eetgedrag hebben veranderd door een hele negatieve motivatie hebben daar een handje van, soort van verzuurde ex-rokers worden het dan. Maar dat is nogal offtopic.

Ik denk alleen dat het bewustzijn dat het klopt dat het niet makkelijk is al veel kan helpen om bijvoorbeeld terugvallen, omdat iemand toch al de fout in is gegaan te voorkomen.
pi_192337900
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Maar technisch gezien is het wel zo eenvoudig om minder (verkeerd) eten in je mond te stoppen. ;)
Dat ben ik wel met je eens ja.
Maar als we nu tegen alle alcoholisten gaan zeggen dat ze gewoon geen alcohol meer moeten drinken, lost dat het alcoholprobleem nog niet op.

Daarbij is is dat eigenlijk makkelijker. Daar kan je gewoon mee stoppen. Je moet echter blijven eten. Dat is bijna hetzelfde als tegen een alcoholist zeggen dat hij wel verplicht elke dag alchohol MOET drinken, maar maximaal 3 glazen. Dat is veel lastiger dan niets meer drinken.

quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:33 schreef Chia het volgende:

[..]

En ook als het geen verslaving is, het is wel gedrag. Mensen zijn gewoon erg slecht in (zelfstandig) gedragspatronen doorbreken en nieuwe aanleren. Bovendien kun je niet cold turkey stoppen met eten, dus dat maakt het doorbreken van een eetverslaving of verkeerd eetgedrag nog lastiger.
Dit dus.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2020 15:53:58 ]
pi_192338261
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:51 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens ja.
Maar als we nu tegen alle alcoholisten gaan zeggen dat ze gewoon geen alcohol meer moeten drinken, lost dat het alcoholprobleem nog niet op.

Daarbij is is dat eigenlijk makkelijker. Daar kan je gewoon mee stoppen. Je moet echter blijven eten. Dat is bijna hetzelfde als tegen een alcoholist zeggen dat hij wel verplicht elke dag alchohol MOET drinken, maar maximaal 3 glazen. Dat is veel lastiger dan niets meer drinken.
[..]

Dit dus.
Je kunt wel dingen schrappen.
Suikers mijden.
Alles wat in pakjes en zakjes zit: mijden.
Gewoon: de primaire groente. Bloemkool, boerenkool, broccoli.
Geen verzadigd vet.
Eigenlijk: vlees een tijdlang helemaal mijden, en je richten op groente, noten, fruit e.d.
Dan hoef je je ook niet blind te staren op de hoeveelheden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192338494
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Je kunt wel dingen schrappen.
Suikers mijden.
Alles wat in pakjes en zakjes zit: mijden.
Gewoon: de primaire groente. Bloemkool, boerenkool, broccoli.
Geen verzadigd vet.
Eigenlijk: vlees een tijdlang helemaal mijden, en je richten op groente, noten, fruit e.d.
Dan hoef je je ook niet blind te staren op de hoeveelheden.
Ja, het is bekend wat je kunt doen om af te vallen. Maar als je echt een eetverslaving hebt, wordt dat gewoon getriggered door het feit dat je toch iedere dag moet eten.
pi_192339157
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:34 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, het is bekend wat je kunt doen om af te vallen. Maar als je echt een eetverslaving hebt, wordt dat gewoon getriggered door het feit dat je toch iedere dag moet eten.
Voor een hele week boodschappen doen. Bij voorkeur door iemand anders laten doen. Als je de rotzooi niet in huis hebt is het een stuk makkelijker.

Daarbij is het bij een hoop mensen waarschijnlijk al een heel eind voldoende om de alcohol en frisdrank te laten staan.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2020 17:16:45 ]
pi_192339900
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:34 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ja, het is bekend wat je kunt doen om af te vallen. Maar als je echt een eetverslaving hebt, wordt dat gewoon getriggered door het feit dat je toch iedere dag moet eten.
Wat ik bedoel: Je kunt beter op de kwaliteit van het eten letten, dan op de kwantiteit. En afleiding zoeken in beweging.
Als je een tijdlang zonder (toegevoegde) suikers eet, verandert je smaakspectrum. Ineens zijn rauwe rode bieten zoet. Ik doe ze in plakjes op de boterham. Net als de stronk van de broccoli, de stronk van de bloemkool etc. Zo is ook de misvatting uit de wereld dat gezond eten duurder zou zijn. Ja, als je het alternatief zoekt in vleesvervangers wel. Maar dat moet je niet doen. En afzien van alcohol en verzadigd vet. Met groente kun je bijna niet "te veel" eten. Het verzadigt snel en bovendien krijg je er energie van waardoor je eerder beweegt. En... de tijd dat je beweegt kun je niet gebruiken om te eten, cq het is afleiding. En je verbruikt de "goede" caloriën weer.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192349630
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:53 schreef borealist het volgende:

Op dit moment is 20% van de bevolking al besmet of besmet geweest.
Bron?
Extremistisch gematigd.
  Moderator maandag 30 maart 2020 @ 10:27:20 #90
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192350759
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 08:59 schreef P8 het volgende:

[..]

Bron?
Meneer zijn eigen berekeningtjes, alle wiskundigen van RIVM kunnen inpakken _O_
  maandag 30 maart 2020 @ 10:32:45 #91
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_192350841
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 15:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

nee, want het virus weet dat niet als eht je lichaam binnenkomt.
Hooguit krijg je meer symptonen, maa dat is nog onzeker.
Wellicht rent het virus hard weg voor al die hippe pseudowetenschappelijke bullshit.
And so is the past
pi_192351147
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Je kunt wel dingen schrappen.
Suikers mijden.
Alles wat in pakjes en zakjes zit: mijden.
Gewoon: de primaire groente. Bloemkool, boerenkool, broccoli.
Geen verzadigd vet.
Eigenlijk: vlees een tijdlang helemaal mijden, en je richten op groente, noten, fruit e.d.
Dan hoef je je ook niet blind te staren op de hoeveelheden.
Goeie tips!! Vis een optie??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 30 maart 2020 @ 12:03:13 #93
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_192352090
quote:
Veel patiënten op IC met overgewicht, 'maar ga nu niet te streng diëten'

Artsen raden mensen met obesitas af om direct streng te gaan diëten omdat ze bang zijn dat zij anders bij een coronabesmetting op de IC terechtkomen. Aanleiding zijn de berichten dat 80 procent van de coronapatiënten die op de IC liggen te kampen heeft met overgewicht.

Diederik Gommers, voorzitter van de Vereniging voor Intensive Care, kwam vrijdag in het televisieprogramma Jinek met deze cijfers. Volgens Gommers kan overgewicht het gevolg zijn van bijvoorbeeld suikerziekte of hoge bloeddruk. Ook hebben mensen met overgewicht een zwaardere borstkas waardoor ze moeilijker kunnen ademhalen.

Liesbeth van Rossum, internist bij het Erasmus MC in Rotterdam, waarschuwt mensen om na deze berichten niet te beginnen aan een zogenoemd crash-dieet. "We zien echt schrikbarende getallen van mensen met ernstig overgewicht die op de IC belanden. Het is ook echt een risicofactor doordat het immuunsysteem is aangetast, maar met een crash-dieet los je je obesitasprobleem niet op", zegt Van Rossum in het NOS Radio 1 Journaal.

Door het strenge dieet kan er bovendien een gebrek aan voedingsstoffen ontstaan, waardoor je een voedingspatroon krijgt dat je immuunsysteem nog verder aantast.


Het probleem van je overgewicht is niet in een dag opgelost.
Liesbeth van Rossum, internist Erasmus MC



"Natuurlijk is het goed om obesitas op te lossen, maar dat is niet in een dag gebeurd. Dan moet je langdurig je eet- en leefpatroon veranderen, en dat is niet makkelijk in zo'n quarantaineperiode. Ook moet de oorzaak van de obesitas worden aangepakt. Dat kan bijvoorbeeld stress of slaaptekort zijn." Volgens Van Rossum moeten mensen met obesitas vooral voorkomen dat ze besmet raken met het virus.

Veel verontruste berichten van mensen met overgewicht krijgt Van Rossum overigens niet, maar dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de zorg voor obesitaspatiënten wordt gezien als chronische zorg en momenteel op een lager pitje staat. De spreekuren zijn bijvoorbeeld alleen nog telefonisch.

Van Rossum vindt het belangrijk dat mensen die nu thuiszitten en stress ervaren, omdat ze bijvoorbeeld niet zeker weten of ze hun baan zullen behouden, wel gezond blijven leven. "Mensen grijpen dan eerder naar snacks of alcohol, maar troost jezelf vooral met een gezonde levensstijl en voorkom dat je kilo's verder toenemen. Dit staat overigens los van de huidige obesitaspatiënten, want dat probleem hadden we al eerder aan moeten pakken om de huidige complicaties op te vangen."
https://nos.nl/artikel/23(...)e-streng-dieten.html

Als het kalf verdronken is...
pi_192352357
Zulke domme reacties weer op Facebook bij dat artikel:

"Heb nergens last van moet wat te zeuren hebben anders zijn ze niet vreden in Nederland."

"Ja, laten we nadat we alle ouderen hebben uitgeroeid nu beginnen met mensen met obesitas,who's next on the list for a good bashing.Doeslief."

Sinds wanneer is het controversieel om te beweren dat overgewicht niet goed is voor je gezondheid. :')
pi_192353037
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:03 schreef Kopiko het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/23(...)e-streng-dieten.html

Als het kalf verdronken is...
Ach laten we dit als een van de positieve bij-effecten van deze crisis zien, dat mensen zic h nu bewuster van hun gezondheid zijn.
pi_192353893
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 12:01 schreef ZarB het volgende:
Het is maar een heel kleine groep bij wie overgewicht een medische oorzaak heeft. Bij de rest is het gewoon te veel eten. Het mag vast niet gezegd worden, maar het lijkt me een prima uitgangspunt voor triage.
Het is in elk geval makkelijk om te zien.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192353936
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 16:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Je kunt wel dingen schrappen.
Suikers mijden.
Alles wat in pakjes en zakjes zit: mijden.
Gewoon: de primaire groente. Bloemkool, boerenkool, broccoli.
Geen verzadigd vet.
Eigenlijk: vlees een tijdlang helemaal mijden, en je richten op groente, noten, fruit e.d.
Dan hoef je je ook niet blind te staren op de hoeveelheden.
En meer bewegen ipv van de bus te pakken kun je er ook 1 meeslepen als je naar je werk loopt
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192354092
Menig fokker nu.

  maandag 30 maart 2020 @ 14:18:21 #99
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192354167
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:27 schreef Momo het volgende:
Meneer zijn eigen berekeningtjes, alle wiskundigen van RIVM kunnen inpakken _O_
Het zou me niet verbazen als er wiskundigen zijn met dezelfde berekeningen als ik, maar het zou onverantwoord zijn om te claimen dat meer dan 20% van de bevolking al besmet is, aangezien er een minimale kans is dat het een stuk lager ligt en Corona uiterst gevaarlijk is.

Maar alles duid er op dat Corona ongevaarlijk maar hoogst besmettelijk is, en dat wat we zien voor 99% de oorzaak van longontsteking is.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 30 maart 2020 @ 14:53:46 #100
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192354734
80% van de IC patiënten met Corona is te dik. Wat zegt dat? Volgens mij niks, want ik denk dat 80% van de mensen sowieso te dik is. Tenminste, wel als je uitgaat van een BMI van hoger dan 25.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')