abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192311526
Ben benieuwd hoe jullie dit zien.

Mede door deze hele COVID-situatie en de daaraan verbonden thuisqarantaine ben ik meer aan het nadenken.

Vooral ook over mijn vrienden, of tenminste : of de mensen die ik altijd als vrienden beschouw(de) wel echt vrienden zijn. En als het al géén échte vrienden zijn, of het dan wel handig is om het contact met deze mensen te laten verwateren? Is mijn eigen belang misschien niet beter gediend om toch het contact met deze mensen in stand te houden, omdat afspreken / dingen doen met deze mensen er weer voor zorgt dat ik in kroegen, op festivals, op verjaardagen en andere sociale gelegenheden kom, waar ik in mijn eentje niet zo snel heen zou gaan. En dat geeft dan weer een grotere mogelijkheid om nieuwe mensen te ontmoeten.

Aan de andere kant is er ook zoiets als je ego, je zelfrespect en dat ik vind dat sociale contacten / vriendschappen in beginsel wederkerig moeten zijn. Nu is het logisch dat de balans soms wat meer uitslaat naar links of rechts, maar het moet niet te veel worden.
pi_192311651
Vrienden nodig hebben :')
Ik zwaai naar dieren.
pi_192311658
Je kunt ze ook gewoon als kennissen zien ipv vrienden.
pi_192311791
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:32 schreef madam-april het volgende:
Je kunt ze ook gewoon als kennissen zien ipv vrienden.
Daar heb je een punt. Laat ik dan zeggen : zou je nog met ze om gaan?

Ik bedoel : ik vind het echt lastig. De afgelopen 2/3 jaar is bijvoorbeeld een periode ontstaan dat veel vrienden zijn gaan samenwonen, trouwen, kinderen, ''grote mensen huis'' gekocht met verbouwingen etc.

Het viel me vaak al op dat ze vaak alles naar zich toe trekken, qua aandacht. Dan word ik drie keer per maand gevraagd of ik wil komen kijken als de nieuwe keuken of dakkappel is geplaatst. Hebben ze na maanden eindelijk een keer tijd om een biertje te doen, gaat het alleen maar over die baby.

Lang dacht ik dan van : prima, dit is een fase, en het trekt wel bij. Maar die fase duurt in sommige gevallen ook alweer jaren. En ook zoals nu met corona : ik ben vrijgezel, ik woon alleen. Dan zou het andersom hun misschien ook wel sieren als zij voor de verandering eens een appje zouden sturen van hee gaat het allemaal ok? Maar je hoort niks, wat ik ook al had verwacht.

En dan denk ik ergens toch wel : ga ik nou straks als ze hun zoveelste kind krijgen weer braaf op kraamvisite en ga ik weer in op die BBQ uitnodiging die er vooral op is ge ent op dat ze hun verbouwde huis willen showen ? Op zich vind ik dat prima, maar in een fase zoals nu blijkt toch wel dat je niet al te veel terug hoeft te verwachten (eingelijk niks)
pi_192311941
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:40 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Laat ik dan zeggen : zou je nog met ze om gaan?

Ik bedoel : ik vind het echt lastig. De afgelopen 2/3 jaar is bijvoorbeeld een periode ontstaan dat veel vrienden zijn gaan samenwonen, trouwen, kinderen, ''grote mensen huis'' gekocht met verbouwingen etc.

Het viel me vaak al op dat ze vaak alles naar zich toe trekken, qua aandacht. Dan word ik drie keer per maand gevraagd of ik wil komen kijken als de nieuwe keuken of dakkappel is geplaatst. Hebben ze na maanden eindelijk een keer tijd om een biertje te doen, gaat het alleen maar over die baby.

Lang dacht ik dan van : prima, dit is een fase, en het trekt wel bij. Maar die fase duurt in sommige gevallen ook alweer jaren. En ook zoals nu met corona : ik ben vrijgezel, ik woon alleen. Dan zou het andersom hun misschien ook wel sieren als zij voor de verandering eens een appje zouden sturen van hee gaat het allemaal ok? Maar je hoort niks, wat ik ook al had verwacht.

En dan denk ik ergens toch wel : ga ik nou straks als ze hun zoveelste kind krijgen weer braaf op kraamvisite en ga ik weer in op die BBQ uitnodiging die er vooral op is ge ent op dat ze hun verbouwde huis willen showen ? Op zich vind ik dat prima, maar in een fase zoals nu blijkt toch wel dat je niet al te veel terug hoeft te verwachten (eingelijk niks)
waarom neem je zelf geen initiatief?
pi_192311946
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:40 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Laat ik dan zeggen : zou je nog met ze om gaan?

Ik bedoel : ik vind het echt lastig. De afgelopen 2/3 jaar is bijvoorbeeld een periode ontstaan dat veel vrienden zijn gaan samenwonen, trouwen, kinderen, ''grote mensen huis'' gekocht met verbouwingen etc.

Het viel me vaak al op dat ze vaak alles naar zich toe trekken, qua aandacht. Dan word ik drie keer per maand gevraagd of ik wil komen kijken als de nieuwe keuken of dakkappel is geplaatst. Hebben ze na maanden eindelijk een keer tijd om een biertje te doen, gaat het alleen maar over die baby.

Lang dacht ik dan van : prima, dit is een fase, en het trekt wel bij. Maar die fase duurt in sommige gevallen ook alweer jaren. En ook zoals nu met corona : ik ben vrijgezel, ik woon alleen. Dan zou het andersom hun misschien ook wel sieren als zij voor de verandering eens een appje zouden sturen van hee gaat het allemaal ok? Maar je hoort niks, wat ik ook al had verwacht.

En dan denk ik ergens toch wel : ga ik nou straks als ze hun zoveelste kind krijgen weer braaf op kraamvisite en ga ik weer in op die BBQ uitnodiging die er vooral op is ge ent op dat ze hun verbouwde huis willen showen ? Op zich vind ik dat prima, maar in een fase zoals nu blijkt toch wel dat je niet al te veel terug hoeft te verwachten (eingelijk niks)
Wat ga jij met burgerlijke types om zeg, zum kotsen :r
Dan liever geen vrienden idd.
pindazakje
pi_192312046
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:47 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Wat ga jij met burgerlijke types om zeg, zum kotsen :r
Dan liever geen vrienden idd.
Tja wacht maar tot jij 30 bent, dat riep ik ook toen ik 25 was :P
pi_192312084
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:46 schreef fespo het volgende:

[..]

waarom neem je zelf geen initiatief?
Ik neem al vrijwel altijd het initiatief t.b.h.

Wat dat betreft vind ik het lastig waar je ergens de grens moet trekken. Kijk natuurlijk snap ik dat er veel gebeurt in je leven als je gaat trouwen en kinderen krijgt. Vooral vergeleken met een vrijgezel zoals ik die gewoon sport, af en toe op vakantie gaat en werkt en verder niks.

Maar na een tijdje gaat het toch aan mij vreten, dat ze nooit zeg maar interesse in mijn leven tonen.
pi_192312241
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:52 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]

Ik neem al vrijwel altijd het initiatief t.b.h.

Wat dat betreft vind ik het lastig waar je ergens de grens moet trekken. Kijk natuurlijk snap ik dat er veel gebeurt in je leven als je gaat trouwen en kinderen krijgt. Vooral vergeleken met een vrijgezel zoals ik die gewoon sport, af en toe op vakantie gaat en werkt en verder niks.

Maar na een tijdje gaat het toch aan mij vreten, dat ze nooit zeg maar interesse in mijn leven tonen.
Hoe zou je leven eruit zien zonder deze mensen?
pi_192312263
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:40 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Laat ik dan zeggen : zou je nog met ze om gaan?

Ik bedoel : ik vind het echt lastig. De afgelopen 2/3 jaar is bijvoorbeeld een periode ontstaan dat veel vrienden zijn gaan samenwonen, trouwen, kinderen, ''grote mensen huis'' gekocht met verbouwingen etc.

Het viel me vaak al op dat ze vaak alles naar zich toe trekken, qua aandacht. Dan word ik drie keer per maand gevraagd of ik wil komen kijken als de nieuwe keuken of dakkappel is geplaatst. Hebben ze na maanden eindelijk een keer tijd om een biertje te doen, gaat het alleen maar over die baby.

Lang dacht ik dan van : prima, dit is een fase, en het trekt wel bij. Maar die fase duurt in sommige gevallen ook alweer jaren. En ook zoals nu met corona : ik ben vrijgezel, ik woon alleen. Dan zou het andersom hun misschien ook wel sieren als zij voor de verandering eens een appje zouden sturen van hee gaat het allemaal ok? Maar je hoort niks, wat ik ook al had verwacht.

En dan denk ik ergens toch wel : ga ik nou straks als ze hun zoveelste kind krijgen weer braaf op kraamvisite en ga ik weer in op die BBQ uitnodiging die er vooral op is ge ent op dat ze hun verbouwde huis willen showen ? Op zich vind ik dat prima, maar in een fase zoals nu blijkt toch wel dat je niet al te veel terug hoeft te verwachten (eingelijk niks)
Als je ze niet meer als vrienden, maar als kennissen gaat beschouwen, creëert dat ook een ander verwachtingspatroon. Je moet voor jezelf de afweging maken of het (oppervlakkige) contact je genoeg oplevert om het te behouden. En ook hoeveel tijd/energie je zelf in het contact wil blijven stoppen. Door ze niet meer als vrienden, maar als kennissen te beschouwen creëer je voor jezelf ook meer ruimte om bijvoorbeeld een keer niet op kraamvisite te gaan of een keer niet naar die nieuwe dakkapel te gaan kijken.
pi_192312846
Kinderen hinderen, dat blijkt wel weer.
pi_192312852
Dit zijn dus al geen vrienden.

Lekker elkaar niks te melden hebben en enkel "bevriend" zijn omdat je ooit leuk met elkaar bier naar binnen kon tikken...

Echte vrienden zijn mensen waar je mee kunt praten en die je niet zat wordt.
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_192313153
Daarom gewoon met matties chillen die ook schijt hebben _O_
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_192313551
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:24 schreef Kalgoorlie het volgende:
Ben benieuwd hoe jullie dit zien.

Mede door deze hele COVID-situatie en de daaraan verbonden thuisqarantaine ben ik meer aan het nadenken.

Vooral ook over mijn vrienden, of tenminste : of de mensen die ik altijd als vrienden beschouw(de) wel echt vrienden zijn. En als het al géén échte vrienden zijn, of het dan wel handig is om het contact met deze mensen te laten verwateren? Is mijn eigen belang misschien niet beter gediend om toch het contact met deze mensen in stand te houden, omdat afspreken / dingen doen met deze mensen er weer voor zorgt dat ik in kroegen, op festivals, op verjaardagen en andere sociale gelegenheden kom, waar ik in mijn eentje niet zo snel heen zou gaan. En dat geeft dan weer een grotere mogelijkheid om nieuwe mensen te ontmoeten.

Aan de andere kant is er ook zoiets als je ego, je zelfrespect en dat ik vind dat sociale contacten / vriendschappen in beginsel wederkerig moeten zijn. Nu is het logisch dat de balans soms wat meer uitslaat naar links of rechts, maar het moet niet te veel worden.
Ik zou het laten verwateren en op eigen kracht sociale gelegenheden gaan, en dan wel echte vrienden zoeken.
  Miss 200.000.000! zaterdag 28 maart 2020 @ 00:34:27 #15
367000 roos94
pi_192313580
Vrienden zijn overrated.

Heb mijn vriend(relatie) en 1 vriendin die ik al heb sinds kleuterleeftijd. De rest kan de tering genieten :)
pi_192313852
Ik denk dat je beide gewoon altijd goed kunt gebruiken...

Zowel de vrienden die er enkel zijn voor de goede tijden en feestjes..
Maar die je nooit echt geheel kunt vertrouwen.

Als ook af-en-toe iemand waarvan je weet dat je als je echt ergens op moet terugvallen, dat die daar zal zijn.

En evengoed moet je zelf ook beide rollen voor anderen zijn:
Het is onzin te denken dat je voor iedereen een 'redder' kunt gaan spelen, of dat anderen dat van je verwachten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_192314517
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 00:34 schreef roos94 het volgende:
Vrienden zijn overrated.

Heb mijn vriend(relatie) en 1 vriendin die ik al heb sinds kleuterleeftijd. De rest kan de tering genieten :)
Nou lekker aardig hoor, zelfs je FOK-vrienden? Ik bedoel, ik heb ook geen vrienden, maar ik heb wel het beste voor met iedereen. Jouw welzijn en comfort is net zo belangrijk als dat van ieder ander. Alleen in woedebuien wil ik mensen nog wel eens wat toewensen.
ADHD-C
pi_192488722
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 23:26 schreef TTSS het volgende:
Dit zijn dus al geen vrienden.

Lekker elkaar niks te melden hebben en enkel "bevriend" zijn omdat je ooit leuk met elkaar bier naar binnen kon tikken...

Echte vrienden zijn mensen waar je mee kunt praten en die je niet zat wordt.
Dit
pi_192488723
Liever geen vrienden dan zulke vrienden. Mijn tijd is waardevol.
pi_192490594
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 02:39 schreef Harlekien het volgende:
Liever geen vrienden dan zulke vrienden. Mijn tijd is waardevol.
Maar het ding is nou juist toch : iedereen heeft wel iets, dat niet OK is?

Het is mijn eigen subjectieve waarneming, maar ik woon in een ''gewone'' regio van het land, ga om met mensen die als ''gewoon'' worden gezien met ''gewoon'' een man/vrouw, huis, kind (soms), familie, opvoeding.

Maar toch, als ik nou vanuit mijn eigen standpunt naar deze mensen kijk. Of dit nu een oom, tante, vriend, vriendin, nicht of neef of buurman is : ik denk dat oprecht 85% van de mensen die ik ken een karaktereigenschap heeft die ik naar vind. Waardoor ik denk : bij deze persoon wil ik niet té dicht in de buurt komen, want diegene heeft streekjes.

Tegelijkertijd zijn écht goede, lieve mensen zonder rariteiten, best wel een uitzondering. Ik ken er eigenlijk 4 in mijn omgeving die echt puur zijn, niet bezig zijn om anderen te naaien of om misbruik van ze te maken en waarvoor ik mijn hand in het vuur steek, dat ze niet slecht over je praten als je niet bij ze bent.

Dat is meer wat ik bedoel. Maar als je die 85% van de mensen ''uit je leven moet bannen'', dan wordt het wel een heel eenzaam bestaan. Wat dat betreft is het een keuze van : jezelf afzonderen, of flexibel zijn en ermee dealen.

Mijn ouders doen altijd het eerste, die zetten mensen uit hun leven. Maar daardoor zijn ze wel best eenzaam en hebben ze ook niet echt een netwerkje ofzo als er af en toe even iets nodig is.
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:10:05 #21
80382 manny
30 is best veel
pi_192490643
show me your friends and I will show you your future....

slechte vrienden: afscheid van nemen.

slecht is in mijn ogen trouwens niet wat meer focus op je gezin in bijv de fase waarin je net kinderen krijgt.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192490783
Is bij mij precies zo gegaan toen ik een kindje kreeg, ik had echt veel vrienden met wie ik alle feesten af ging, ieder weekend was goud.

Maar als je zelf een gezin hebt ga je anders leven en lig je niet meer op één lijn. Ik heb het ze nooit verweten dat onze band verwaterd is.
Ik had er in die tijd ook weinig zin in om ergens lekker burgerlijk te gaan doen.

Dus ts, neem het ze niet kwalijk.. en misschien gaan ze nog wel mee op stap maar dan minder vaak want verplichtingen.
Ik was hier...
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:21:22 #23
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_192490840
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:50 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]

Tja wacht maar tot jij 30 bent, dat riep ik ook toen ik 25 was :P
Nou je beschrijving klinkt verre van gezellig, dan zou ik het contact gewoon laten vervagen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:26:02 #24
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192490912
Niet elke vriend hoeft je beste vriend te zijn toch?
pi_192490934
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:32 schreef madam-april het volgende:
Je kunt ze ook gewoon als kennissen zien ipv vrienden.
Dat. Ik heb een kring vrienden die niet vervelen. En een groep kennissen die ik eens in de paar maanden een keer zie, en dat is genoeg. Niks mis mee.
  dinsdag 7 april 2020 @ 09:38:49 #26
474953 EspressoCoffee
Latte Machiatto
pi_192491095
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:24 schreef Kalgoorlie het volgende:
Ben benieuwd hoe jullie dit zien.

Mede door deze hele COVID-situatie en de daaraan verbonden thuisqarantaine ben ik meer aan het nadenken.

Vooral ook over mijn vrienden, of tenminste : of de mensen die ik altijd als vrienden beschouw(de) wel echt vrienden zijn. En als het al géén échte vrienden zijn, of het dan wel handig is om het contact met deze mensen te laten verwateren? Is mijn eigen belang misschien niet beter gediend om toch het contact met deze mensen in stand te houden, omdat afspreken / dingen doen met deze mensen er weer voor zorgt dat ik in kroegen, op festivals, op verjaardagen en andere sociale gelegenheden kom, waar ik in mijn eentje niet zo snel heen zou gaan. En dat geeft dan weer een grotere mogelijkheid om nieuwe mensen te ontmoeten.

Aan de andere kant is er ook zoiets als je ego, je zelfrespect en dat ik vind dat sociale contacten / vriendschappen in beginsel wederkerig moeten zijn. Nu is het logisch dat de balans soms wat meer uitslaat naar links of rechts, maar het moet niet te veel worden.
Ja dat zijn van die vriendengroepen waarvan je je voortdurend afvraagt of het eigenlijk wel echt je vrienden zijn. Prima om tijdens je school- en/of studietijd mee op te trekken en mee uit te gaan ofzo, maar daarna kun je die net zo goed weer lozen.
pi_192491646
Zijn het slechte vrienden omdat zij wel stappen maken in het leven?
pi_192492169
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:21 schreef Bananenpap het volgende:
Zijn het slechte vrienden omdat zij wel stappen maken in het leven?
Want kinderen krijgen is in jouw ogen iets dat per sé stappen maken is? Dat kun je niet in andere vorm d.m.v. carriere bijvoorbeeld?
pi_192492421
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:50 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]

Want kinderen krijgen is in jouw ogen iets dat per sé stappen maken is? Dat kun je niet in andere vorm d.m.v. carriere bijvoorbeeld?
Dat is aan jou om in te vullen, ik weet niet of het een bewuste keuze van jou is om niet het leven te leiden zoals je vrienden. Zoals ik het lees zijn het niet perse slechte vrienden, maar vrienden met een ander soort leven.

Laten we de vraag andersom stellen: waarom zoek je vriendschap bij dit soort mensen en niet bij mensen die op dezelfde manier in het leven staan zoals jij? Wat is jouw drijfveer om het contact met deze vrienden te onderhouden? Is het omdat je anders geen vrienden hebt? Want dat zou in principe een net zo egoïstische gedachtegang zijn zoals je vrienden ook hebben. Misschien ben jij ook een slechte vriend?
pi_192492816
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 10:50 schreef Kalgoorlie het volgende:
Want kinderen krijgen is in jouw ogen iets dat per sé stappen maken is?
Ja, voor veel mensen wel.
quote:
Dat kun je niet in andere vorm d.m.v. carriere bijvoorbeeld?
Ja, dat kan ook.

Het één is niet beter dan het ander. En het één sluit het ander ook niet uit.

Bananenpap snijdt wel een terecht punt aan: jij stoort je aan de aandacht voor huis en kinderen. Je vrienden storen zich wellicht aan jou, omdat je zo weinig interesse in hun leven toont (en de dingen die zij belangrijk vinden). Dan heb je wel een mismatch ja.

Laten we eerlijk zijn: vrienden verwateren en veranderen. Vrienden voor het leven zijn zeldzaam, zeker rond deze levensfase (als die gaat afwijken).
pi_192492819
Toch handig zo'n crisis...is er ook weer tijd voor wat contemplatie.

Het is natuurlijk wel lekker als je met vrienden/kennissen wat gemeenschappelijks hebt natuurlijk. En het wel of niet hebben van kinderen kan dan nogal verschil maken. Het ding hier is - zoals ik het lees - dat je nog hecht aan je vrienden, maar tijden veranderen natuurlijk. Ieder doet zijn ding en dat kan resulteren in het feit dat je wat minder aan elkaar hebt. De angst kan er natuurlijk inzitten als je dit om wil gooien dat je even in een leegte terecht komt, want over het algemeen trek je niet zomaar een blik vrienden open.

Maar volgens mij weet je prima wat je wilt: vrienden waarmee je vooral een goed gesprek kan houden en lekker mee kan ouwehoeren, dus waar je je goed bij voelt.

Trouwens van alleen zijn kun je ook weer prima genieten. Bedenk eens op een avondje film kijken dat je anders misschien op dat moment saai gelul over iemands kinderen zat aan te horen.
pi_192492832
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:10 schreef manny het volgende:
show me your friends and I will show you your future....

slechte vrienden: afscheid van nemen.

slecht is in mijn ogen trouwens niet wat meer focus op je gezin in bijv de fase waarin je net kinderen krijgt.
Dan Pena _O_
  dinsdag 7 april 2020 @ 11:49:24 #33
80382 manny
30 is best veel
pi_192493123
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:33 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Dan Pena _O_
Check. Zeker geen grote fan van de beste man, maar dit punt is oh zo waar... en zo makkelijk toe te passen in je leven.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192493330
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:49 schreef manny het volgende:

[..]

Check. Zeker geen grote fan van de beste man, maar dit punt is oh zo waar... en zo makkelijk toe te passen in je leven.
Ik vind het wel een baas eerlijk gezegd
  dinsdag 7 april 2020 @ 12:01:04 #35
80382 manny
30 is best veel
pi_192493411
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:58 schreef Harlekien het volgende:

[..]

Ik vind het wel een baas eerlijk gezegd
vond ik ook.

Tot ik zijn raaskallende uitbarstingen over klimaat en trump heb gezien. Ik probeer dat te scheiden van zijn volgens mij uitstekende zakelijke concept en lekker confronterende aanpak. Maar holy crap, als je je zo laat kennen dan heb ik toch moeite de rest nog serieus te nemen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192495348
Ga ze als kennissen beschouwen en spreek alleen af als je er zelf ook wat aan hebt (niet de dakkapel, geen babies, wel de feestjes).
pi_192496268
Je kan een keertje uitspreken waar je behoeftes liggen en kijken wat er dan gebeurt.

Het klinkt nu iig niet als een diepe vriendschap, als je verwacht dat het zo blijft zou ik er niet meer in investeren.
pi_192497807
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:07 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Dat is aan jou om in te vullen, ik weet niet of het een bewuste keuze van jou is om niet het leven te leiden zoals je vrienden. Zoals ik het lees zijn het niet perse slechte vrienden, maar vrienden met een ander soort leven.

Laten we de vraag andersom stellen: waarom zoek je vriendschap bij dit soort mensen en niet bij mensen die op dezelfde manier in het leven staan zoals jij? Wat is jouw drijfveer om het contact met deze vrienden te onderhouden? Is het omdat je anders geen vrienden hebt? Want dat zou in principe een net zo egoïstische gedachtegang zijn zoals je vrienden ook hebben. Misschien ben jij ook een slechte vriend?
Op zich snap ik wat je zegt. Maar ik vind mijzelf juist niet de egoist in het verhaal, maar hen.

En dan niet, omdat ze geen contact opnemen. Dan snapte ik het juist beter. Druk enzo. Maar wat ik nu zie gebeuren, is dat ze wel contact met mij opnemen, mij ''nodig'' hebben in zekere zin, maar vervolgens alleen maar willen nemen, en niks willen geven.

Bijvoorbeeld:

1. Hee Kalgoorlie, onze nieuwe keuken is geplaatst en is echt mooi geworden, kom je ff kijken? Maar bij mijn (nieuwe) appartement komen kijken zit er dan niet in, want altijd druk / niet interessant genoeg, etc.

2. Ik ga 5 weken op reis naar de andere kant van de wereld. Daar zijn ze van op de hoogte. Maar ik hoor niets. Niet bij vertrek, niet tijdens de reis. Het eerste weekend na mijn reis viert zijn vriendin haar verjaardag, waarvoor ik ben uitgenodigd en ook al heb bevestigd dat ik kom.

Het allerlaatste weekend van mijn reis, opeens een sms : hee kalgoorlie, hoop dat je vakantie leuk was, hee even een vraag : ben jij as. weekend op de verjaardag van Sanne? Dit even ivm. de inkopen.

Of een andere vriend die een kind krijgt en al een paar keer tegen mij heeft gezegd : hee als die kleine er straks is, dan ga jij toch ook gewoon gezellig mee, als we naar de dierentuin gaan? volgens mij vind jij dat hartstikke leuk. Of kom je gewoon bij mij thuis chillen op zaterdagavond als ik niet weg kan, mooi toch?!

In eerste instantie klinkt het heel onschuldig. Maar als ik er verder over ga nadenken, zie ik pas hoe egocentrisch het eigenlijk is. Mijn vakantie is helemaal niet boeiend, tot ze zélf bepaalde informatie van mij nodig hebben voor hun eigen inkopen. Die vriend die dat kind krijgt, denkt er kennelijk nooit over na of ik het uberhaupt leuk vind om single te zijn, hoe ik het uberhaupt vind. Daar wordt nooit naar gevraagd. Hij gaat er automatisch vanuit dat ik vast wel het vijfde wiel aan de wagen wil gaan spelen door een soort surrogaat-oom van zijn kind te worden.

Verder dan dat gaan de gedachten kennelijk niet, want als het niet meer om de persoon zelf gaat, is het inlevings/voorstellingsvermogen en uberhaupt de interesse al kennelijk snel weg. Gewoon eens onbaatzuchtig interesse in een ander tonen, zonder daar direct zelf een belang (klein of groot) bij te hebben zeg maar.
pi_192497842
Je denkt veel te veel na over relaties man

Als je het leuk vind om met je vrienden om te gaan doe je dat

En anders niet
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
pi_192497919
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:52 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Je denkt veel te veel na over relaties man

Als je het leuk vind om met je vrienden om te gaan doe je dat

En anders niet
Maar jij hebt dit soort dingen dus niet?

Want voor mij voelt het dus niet zo eenvoudig. Omdat er heel erg twee kanten aan zitten.

Zo heb ik dus 1 vriend, en ik vind het echt lachen om met hem de stad in te gaan. Maar aan de andere kant, zijn er ook telkens van die kleine dingen waardoor ik het idee heb dat hij mij niet serieus neemt.

Bijvoorbeeld : foto van ons maken in de kroeg. Ik zeg : ey gast, ik wil dit niet op facebook hebben hoor. ''nee nee doe ik niet''. Zit ik in de nacht in de laatste trein naar huis, wat zie ik op mijn telefoon : Facebook melding : Piet heeft jou getagd in een foto op facebook. En ja hoor, gewoon die foto er op gepleurd.

Op dat soort momenten denk ik : krijg de tering. En dan denk ik : gast waar is je ruggegraat, zo moet je je niet laten behandelen. Maar even later denk ik weer : tja zo is die gozer nou eenmaal, hij heeft dat soort streekjes af en toe. Niet naar mij, maar naar meer mensen. Gewoon accepteren en toch gewoon met hem blijven chillen want het zijn vaak wel mooie avonden, en je komt nog eens wat vaker onder de mensen / vrouwen.
pi_192498301
Volgens mij is het antwoord al gegeven en dat is die lui als kennissen te zien.
Ga gewoon een keer niet naar zo’n verjaardag. Zeg dat je geen tijd hebt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_192505996
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:49 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]

Op zich snap ik wat je zegt. Maar ik vind mijzelf juist niet de egoist in het verhaal, maar hen.

En dan niet, omdat ze geen contact opnemen. Dan snapte ik het juist beter. Druk enzo. Maar wat ik nu zie gebeuren, is dat ze wel contact met mij opnemen, mij ''nodig'' hebben in zekere zin, maar vervolgens alleen maar willen nemen, en niks willen geven.

Bijvoorbeeld:

1. Hee Kalgoorlie, onze nieuwe keuken is geplaatst en is echt mooi geworden, kom je ff kijken? Maar bij mijn (nieuwe) appartement komen kijken zit er dan niet in, want altijd druk / niet interessant genoeg, etc.

2. Ik ga 5 weken op reis naar de andere kant van de wereld. Daar zijn ze van op de hoogte. Maar ik hoor niets. Niet bij vertrek, niet tijdens de reis. Het eerste weekend na mijn reis viert zijn vriendin haar verjaardag, waarvoor ik ben uitgenodigd en ook al heb bevestigd dat ik kom.

Het allerlaatste weekend van mijn reis, opeens een sms : hee kalgoorlie, hoop dat je vakantie leuk was, hee even een vraag : ben jij as. weekend op de verjaardag van Sanne? Dit even ivm. de inkopen.

Of een andere vriend die een kind krijgt en al een paar keer tegen mij heeft gezegd : hee als die kleine er straks is, dan ga jij toch ook gewoon gezellig mee, als we naar de dierentuin gaan? volgens mij vind jij dat hartstikke leuk. Of kom je gewoon bij mij thuis chillen op zaterdagavond als ik niet weg kan, mooi toch?!

In eerste instantie klinkt het heel onschuldig. Maar als ik er verder over ga nadenken, zie ik pas hoe egocentrisch het eigenlijk is. Mijn vakantie is helemaal niet boeiend, tot ze zélf bepaalde informatie van mij nodig hebben voor hun eigen inkopen. Die vriend die dat kind krijgt, denkt er kennelijk nooit over na of ik het uberhaupt leuk vind om single te zijn, hoe ik het uberhaupt vind. Daar wordt nooit naar gevraagd. Hij gaat er automatisch vanuit dat ik vast wel het vijfde wiel aan de wagen wil gaan spelen door een soort surrogaat-oom van zijn kind te worden.

Verder dan dat gaan de gedachten kennelijk niet, want als het niet meer om de persoon zelf gaat, is het inlevings/voorstellingsvermogen en uberhaupt de interesse al kennelijk snel weg. Gewoon eens onbaatzuchtig interesse in een ander tonen, zonder daar direct zelf een belang (klein of groot) bij te hebben zeg maar.
Vreselijk inderdaad en herkenbaar. Ik heb dan niet zulke vrienden integendeel, maar had wel zulke colllega’s. Gelukkig kan je die lozen.
  woensdag 8 april 2020 @ 07:34:23 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192508219
Ik heb het idee dat je vooral zelf aandacht tekort komt..Je vind hun dingen niet interessant maar je verwacht dat wel weer van anderen dat ze dat van jou vinden.
pi_192510850
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:49 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]

Op zich snap ik wat je zegt. Maar ik vind mijzelf juist niet de egoist in het verhaal, maar hen.

En dan niet, omdat ze geen contact opnemen. Dan snapte ik het juist beter. Druk enzo. Maar wat ik nu zie gebeuren, is dat ze wel contact met mij opnemen, mij ''nodig'' hebben in zekere zin, maar vervolgens alleen maar willen nemen, en niks willen geven.

Bijvoorbeeld:

1. Hee Kalgoorlie, onze nieuwe keuken is geplaatst en is echt mooi geworden, kom je ff kijken? Maar bij mijn (nieuwe) appartement komen kijken zit er dan niet in, want altijd druk / niet interessant genoeg, etc.
Maar vraag je expliciet of ze komen kijken naar je appartement of wacht je af tot iemand interesse toont?

quote:
2. Ik ga 5 weken op reis naar de andere kant van de wereld. Daar zijn ze van op de hoogte. Maar ik hoor niets. Niet bij vertrek, niet tijdens de reis. Het eerste weekend na mijn reis viert zijn vriendin haar verjaardag, waarvoor ik ben uitgenodigd en ook al heb bevestigd dat ik kom.

Het allerlaatste weekend van mijn reis, opeens een sms : hee kalgoorlie, hoop dat je vakantie leuk was, hee even een vraag : ben jij as. weekend op de verjaardag van Sanne? Dit even ivm. de inkopen.
Ik snap dat het teleurstellend is dat niemand iets zegt wanneer je vertrekt. Misschien kun je dat gewoon aangeven dat je dat jammer vindt? Over die inkopen vind ik gewoon heel logisch en niet egoïstisch. Als ik een verjaardag houd ga ik ook nog altijd even iedereen langs voor de zekerheid, zijn altijd mensen die op het laatste moment bedenken.

quote:
Of een andere vriend die een kind krijgt en al een paar keer tegen mij heeft gezegd : hee als die kleine er straks is, dan ga jij toch ook gewoon gezellig mee, als we naar de dierentuin gaan? volgens mij vind jij dat hartstikke leuk. Of kom je gewoon bij mij thuis chillen op zaterdagavond als ik niet weg kan, mooi toch?!
Je vriend wil jou betrekken in de opvoeding van zijn kind en jij vindt dat egoïstisch? Is toch juist mooi man...

quote:
In eerste instantie klinkt het heel onschuldig. Maar als ik er verder over ga nadenken, zie ik pas hoe egocentrisch het eigenlijk is. Mijn vakantie is helemaal niet boeiend, tot ze zélf bepaalde informatie van mij nodig hebben voor hun eigen inkopen. Die vriend die dat kind krijgt, denkt er kennelijk nooit over na of ik het uberhaupt leuk vind om single te zijn, hoe ik het uberhaupt vind. Daar wordt nooit naar gevraagd. Hij gaat er automatisch vanuit dat ik vast wel het vijfde wiel aan de wagen wil gaan spelen door een soort surrogaat-oom van zijn kind te worden.
Maar waarom zouden ze daar over na moeten denken? Je verwacht teveel dat je vrienden wel raden en aflezen wat er in je hoofd speelt. Maar zolang je dat niet aangeeft ga je altijd met dit soort frustraties blijven lopen.

quote:
Verder dan dat gaan de gedachten kennelijk niet, want als het niet meer om de persoon zelf gaat, is het inlevings/voorstellingsvermogen en uberhaupt de interesse al kennelijk snel weg. Gewoon eens onbaatzuchtig interesse in een ander tonen, zonder daar direct zelf een belang (klein of groot) bij te hebben zeg maar.
Maar wat voor vriend ben jij?
pi_192511052
Wat ik mis in deze hele analyse is hoe ze reageren als jij dit met hen bespreekt?

Zijn ze zich überhaupt bewust er van dat er zo een scheve balans is en wat het met jou doet? Je zou kunnen stellen dat eckte vrienden dat zelf ook wel kunnen bedenken, maar eckte vrienden zien initiatief nemen ook iets breder als alleen maar uitnodigen en wel of niet mee gaan in het gedrag van de ander enzo..
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 11:32:20 #46
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192511493
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 16:49 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]

Op zich snap ik wat je zegt. Maar ik vind mijzelf juist niet de egoist in het verhaal, maar hen.

En dan niet, omdat ze geen contact opnemen. Dan snapte ik het juist beter. Druk enzo. Maar wat ik nu zie gebeuren, is dat ze wel contact met mij opnemen, mij ''nodig'' hebben in zekere zin, maar vervolgens alleen maar willen nemen, en niks willen geven.

Bijvoorbeeld:

1. Hee Kalgoorlie, onze nieuwe keuken is geplaatst en is echt mooi geworden, kom je ff kijken? Maar bij mijn (nieuwe) appartement komen kijken zit er dan niet in, want altijd druk / niet interessant genoeg, etc.

2. Ik ga 5 weken op reis naar de andere kant van de wereld. Daar zijn ze van op de hoogte. Maar ik hoor niets. Niet bij vertrek, niet tijdens de reis. Het eerste weekend na mijn reis viert zijn vriendin haar verjaardag, waarvoor ik ben uitgenodigd en ook al heb bevestigd dat ik kom.

Het allerlaatste weekend van mijn reis, opeens een sms : hee kalgoorlie, hoop dat je vakantie leuk was, hee even een vraag : ben jij as. weekend op de verjaardag van Sanne? Dit even ivm. de inkopen.

Of een andere vriend die een kind krijgt en al een paar keer tegen mij heeft gezegd : hee als die kleine er straks is, dan ga jij toch ook gewoon gezellig mee, als we naar de dierentuin gaan? volgens mij vind jij dat hartstikke leuk. Of kom je gewoon bij mij thuis chillen op zaterdagavond als ik niet weg kan, mooi toch?!

In eerste instantie klinkt het heel onschuldig. Maar als ik er verder over ga nadenken, zie ik pas hoe egocentrisch het eigenlijk is. Mijn vakantie is helemaal niet boeiend, tot ze zélf bepaalde informatie van mij nodig hebben voor hun eigen inkopen. Die vriend die dat kind krijgt, denkt er kennelijk nooit over na of ik het uberhaupt leuk vind om single te zijn, hoe ik het uberhaupt vind. Daar wordt nooit naar gevraagd. Hij gaat er automatisch vanuit dat ik vast wel het vijfde wiel aan de wagen wil gaan spelen door een soort surrogaat-oom van zijn kind te worden.

Verder dan dat gaan de gedachten kennelijk niet, want als het niet meer om de persoon zelf gaat, is het inlevings/voorstellingsvermogen en uberhaupt de interesse al kennelijk snel weg. Gewoon eens onbaatzuchtig interesse in een ander tonen, zonder daar direct zelf een belang (klein of groot) bij te hebben zeg maar.
Maar hoe vaak heb je deze zelfde conclusie al getrokken? Wordt het niet een keer tijd om er iets mee te doen in plaats van er alleen maar over na te denken? De tijd blijft niet stil staan.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 11:41:20 #47
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_192511636
Klinkt meer alsof jij en je vrienden een beetje aan het uit elkaar groeien zijn. Zoek desnoods extra vrienden die meer op dezelfde golflengte zitten met jou intresses op dit moment. Die voorlopig nog niet zo bezig zijn met huisje boompje beestje.
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 11:42:19 #48
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192511652
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 09:07 schreef Kalgoorlie het volgende:

[..]

Maar het ding is nou juist toch : iedereen heeft wel iets, dat niet OK is?

Het is mijn eigen subjectieve waarneming, maar ik woon in een ''gewone'' regio van het land, ga om met mensen die als ''gewoon'' worden gezien met ''gewoon'' een man/vrouw, huis, kind (soms), familie, opvoeding.

Maar toch, als ik nou vanuit mijn eigen standpunt naar deze mensen kijk. Of dit nu een oom, tante, vriend, vriendin, nicht of neef of buurman is : ik denk dat oprecht 85% van de mensen die ik ken een karaktereigenschap heeft die ik naar vind. Waardoor ik denk : bij deze persoon wil ik niet té dicht in de buurt komen, want diegene heeft streekjes.

Tegelijkertijd zijn écht goede, lieve mensen zonder rariteiten, best wel een uitzondering. Ik ken er eigenlijk 4 in mijn omgeving die echt puur zijn, niet bezig zijn om anderen te naaien of om misbruik van ze te maken en waarvoor ik mijn hand in het vuur steek, dat ze niet slecht over je praten als je niet bij ze bent.

Dat is meer wat ik bedoel. Maar als je die 85% van de mensen ''uit je leven moet bannen'', dan wordt het wel een heel eenzaam bestaan. Wat dat betreft is het een keuze van : jezelf afzonderen, of flexibel zijn en ermee dealen.

Mijn ouders doen altijd het eerste, die zetten mensen uit hun leven. Maar daardoor zijn ze wel best eenzaam en hebben ze ook niet echt een netwerkje ofzo als er af en toe even iets nodig is.
Als met 85% iets 'mis' is, dan moet je je eens gaan afvragen of het wel aan die 85% ligt.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator woensdag 8 april 2020 @ 16:55:14 #49
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192516685
Topic gaat dicht omdat de TS niet meer kan reageren. :)
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')