Heel veel sterkte.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:40 schreef Sfancta het volgende:
Had gisteren hier verteld dat mijn opa is opgehaald met de ambulance, vandaag kwam het bericht dat hij besmet is met het coronavirus... Afgelopen nacht is hij "stabiel" gebleven, maar is ernstig ziek, en de kans op overleving is niet groot.
Als hij stabiel blijft gaat hij naar een omgebouwd hotel hier in de buurt, dat dienst doet als corona opvang.
Ik ga uit van het ergste scenario.
Juist. Al die zaken die de patiënten al hebben, en dan komt dit er ook nog eens bij.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:41 schreef Noek het volgende:
Die patiënten worden dan ook echt overvoed dmv sondevoeding omdat ze allemaal een BMI <27 hebben. Dit is voor t UMCG zo, geen idee of dit landelijk ook zo is. Het BMI is t “ probleem” waarschijnlijk niet maar diabetes, hart en vaatziekten wel die eronder liggen.
Nou hierboven zag ik een grafiekje van de UK waar die verschillen tussen normaal gewicht en overgewicht niet heel groot waren, of ik interpreteer het verkeerd.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:41 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Was overgewicht begin februari niet al een bekende risicofactor en is het in Nederland niet zo dat vanaf een bepaalde leeftijd meer dan 50% van de bevolking lijdt aan overgewicht? Zo heel opvallend vind ik het eigenlijk niet.
Erg hoor. Sterkte.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:40 schreef Sfancta het volgende:
Had gisteren hier verteld dat mijn opa is opgehaald met de ambulance, vandaag kwam het bericht dat hij besmet is met het coronavirus... Afgelopen nacht is hij "stabiel" gebleven, maar is ernstig ziek, en de kans op overleving is niet groot.
Als hij stabiel blijft gaat hij naar een omgebouwd hotel hier in de buurt, dat dienst doet als corona opvang.
Over het algemeen kan je toch ook zeggen dat meer mensen met overgewicht/ongezonde levensstijl in het ziekenhuis belanden dan mensen met gezond gewicht en levensstijl?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:26 schreef Arts-assistent het volgende:
Of het nou obesitas/adipositas/overgewicht/te zwaar is en bij welk BMI dit is is natuurlijk compleet irrelevant voor de praktijk. Ze zien gewoon een oververtegenwoordiging mensen die te dik zijn op de IC. Dit kwantificeren middels BMI of andere surrogaatmeters is een versimpeling van de werkelijkheid.
Oh nee, dus toch?? Hoe opgelopen?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:40 schreef Sfancta het volgende:
Stertke Sfancta.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:40 schreef Sfancta het volgende:
Mensen die dik zijn hebben vaak Diabetes en hart en vaatziekten. Dat is de main reason. Dik zijn zelf niet zozeer. Zie ik nu verkeerd?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:41 schreef Noek het volgende:
Die patiënten worden dan ook echt overvoed dmv sondevoeding omdat ze allemaal een BMI <27 hebben. Dit is voor t UMCG zo, geen idee of dit landelijk ook zo is. Het BMI is t “ probleem” waarschijnlijk niet maar diabetes, hart en vaatziekten wel die eronder liggen.
Insert mijn vorige reactie.quote:
Nouja dan ben ik wel ten dode opgeschreven dus.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:43 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Over het algemeen kan je toch ook zeggen dat meer mensen met overgewicht/ongezonde levensstijl in het ziekenhuis belanden dan mensen met gezond gewicht en levensstijl?
In december lagen alle kinder IC's vol waardoor kinderen naar Belgische ziekenhuizen moesten om opgenomen te worden.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:30 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Nederland heeft 7 ic bedden per 100.000 inwoners, een flink grijze en dikke bevolking en in de eerste weken van de uitbraak vrijwel niets gedaan om verspreiding te remmen, sterker nog evenementen en praktijken die de verspreiding en clustervorming flink versneld hebben (carnaval, voorjaarsvakanties naar allerhande toeristenoorden maar ook dagelijks forenzen in volgepropte treinen, trams en bussen) zijn allemaal alsof er niets aan de hand was doorgegaan. De ic-capaciteit van volgende week van 1600 bedden zou praktisch al compleet bezet zijn als alleen de (volledige) gemeente Den Bosch (150.889 inwoners in 2015) besmet zou zijn.![]()
![]()
Ja, pas toen ik in het ziekenhuis mijn co-schappen ging lopen, knapte mijn bubbel van gezonde, gelukkige samenleving en zag ik hoe veel ongezonde mensen er bestaan.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:43 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Over het algemeen kan je toch ook zeggen dat meer mensen met overgewicht/ongezonde levensstijl in het ziekenhuis belanden dan mensen met gezond gewicht en levensstijl?
Mag niet, heeft de kamer een motie over aangenomen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:16 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dus ze knikkeren er iemand van af? Ervan uitgaande dat diegene van 30 meer overlevingskansen heeft dan iemand van 80.
De meeste gevallen zijn in Londen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:43 schreef Revanches het volgende:
[..]
Nou hierboven zag ik een grafiekje van de UK waar die verschillen tussen normaal gewicht en overgewicht niet heel groot waren, of ik interpreteer het verkeerd.
Las dit net terug, moet je voorstellen dat we over een maand ofzo er achter komen dat iedereen die corona (ook zonder grote symptomen) heeft gehad daarna onvruchtbaar is. Dat zou bizar zijn. Dan is de overbevolking wel in 1 klap opgelost!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:46 schreef Tris het volgende:
Ik heb hier kort wat posts voorbij zien komen over de zieke mannen en vruchtbaarheid.
Iemand die mij een kleine uitleg kan geven hierover?
Ik had dat vorige week nog meegekregen toen ik in California zat, ze (National Guard) gingen in NY van die drive-through test locaties opbouwen. Ze hebben ook echt wel door dat NY de besmettingshaard van de VS is.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dank je! Als dat klopt dan heeft New York dat goed geregeld, eerder kampten ze nog met tekorten. Ik vrees echt het ergste daar, net als elders in de VS waar dat testen niet zo goed geregeld is.
Ik ook danquote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:44 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nouja dan ben ik wel ten dode opgeschreven dus.
Sterkte..heel naar en moeilijk in deze tijden lijkt me voor familie enzoquote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:40 schreef Sfancta het volgende:
-edit, niet zo persoonlijk alsjeblieftquote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:39 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat kwam alleen juist wel omdat er niet getest werd en krampachtig werd vastgehouden aan een te strakke case definition. Als je beetje rekent dan kom je er al achter dat er midden februari al besmette mensen vrij rondliepen in Nederland.
Dank allemaal.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:43 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Oh nee, dus toch?? Hoe opgelopen?
Dus iedere toekomstige persoon heeft dus gewoon pech als ze IC nodig hebben, of je nou 25 of 50 of 90 bent?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mag niet, heeft de kamer een motie over aangenomen.
Heb jij overgewicht dan, Tjacka?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:44 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nouja dan ben ik wel ten dode opgeschreven dus.
Veel sterktequote:Op vrijdag 27 maart 2020 22:40 schreef Sfancta het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |