abonnement Unibet Coolblue
  zondag 29 maart 2020 @ 12:02:53 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192334607
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:00 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Je doet wel erg veel aannames. Ja, ik besef prima wat deze crisis voor werkgevers kan betekenen.
Heb jij inzicht in de boekhouding van jouw werkgever?
Resistance is futile.
pi_192334793
quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 12:02 schreef Seven. het volgende:

[..]

Heb jij inzicht in de boekhouding van jouw werkgever?
Als medewerker die een iq boven de 100 heeft hoef je niet eens inzicht te hebben in de boekhouding. Als je ziet dat de werkload minder wordt, er bij planning overleggen lege periodes aan komen dan zou je daaruit al je conclusies kunnen trekken.
pi_192335986
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik ga daarin mee. Als maatschappij moeten we er toch doorheen, als ik mijn werkgever hiermee kan helpen overleven en hierdoor zelf mijn baan kan behouden op langere termijn is dat voor mij en daarmee de maatschappij goed. De ikke ikke ikke en de rest kan stikken mentaliteit had ik sowieso al een hekel aan. ^O^
👍
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_192351703
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:04 schreef Peter het volgende:
Waarom zou je manager niet simpelweg toestaan dat ze hun vakantie intrekken? Probleem opgelost..
Omdat dan op het moment dat de crisis voorbij is, iedereen op vakantie wil/moet. Heb je al wekenlang geen omzet gehad, gaat je personeel op vakantie op het moment waar je wel weer omzet kunt maken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_192352244
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 11:33 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Omdat dan op het moment dat de crisis voorbij is, iedereen op vakantie wil/moet. Heb je al wekenlang geen omzet gehad, gaat je personeel op vakantie op het moment waar je wel weer omzet kunt maken.
En dan weiger je een aantal vakanties vanuit bedrijfsbelang. Daar zijn al regels voor.
dag
pi_192352811
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:14 schreef Peter het volgende:

[..]

En dan weiger je een aantal vakanties vanuit bedrijfsbelang. Daar zijn al regels voor.
En dan blijven die vakantiedagen alsnog staan bij de werkgever en voor de werknemers, netto schiet daar alleen de egoïstische korte termijn kijkende werknemer weer eens iets mee op. 8)7
pi_192353840
Met dit soort dingen is uiteindelijk iedereen er bij gebaat dat we met z’n allen de dingen zoveel mogelijk normaal blijven doen zoals we gewend waren volgens normale patronen. In dat geval kunnen we na deze crisis het makkelijkste de draad weer oppakken. Goed voor de medewerkers en de bedrijven.

Individuen die hier misbruik van willen maken zijn waarschijnlijk dezelfde die hamsteren of belasting ontduiken. Vanuit het individu misschien verklaarbaar, als samenleving moet je er echter niet te veel van hebben.
pi_192354421
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:01 schreef damsco het volgende:
Stel je werkt in retail. Door Corona zit je al tijdje thuis waarbij je behalve dagelijks wat uurtjes bellen met elkaar om contact te onderhouden je toch je volledige salaris ontvangt met niks doen.

Nu hebben sommige collega’s in je team eerder vakantie ingeschoten die nu nutteloos blijkt te zijn en ook niet ingetrokken kan worden. Maar de manager oppert: als iedereen de komende tijd 2 vakantiedagen per maand opneemt (tot einde crisis) dan mogen deze collega’s toch op een ander moment vrij nemen.

Oftewel; collectief je uren opofferen voor enkele collega’s.

Mag je dit als werkgever vragen/verlangen aan/van je werknemers? Als je nee zegt kom je niet echt collegiaal over maar aan de andere kant is het toch gewoon onderdeel van je arbeidsvoorwaarden?
Ik zou dus wel voor enkele uren opofferen, want het is collegiaal, plus je krijgt al doorbetaald. En in deze tijden zou ik inderdaad coulant zijn.
  maandag 30 maart 2020 @ 16:45:55 #59
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192356385
Uit principe niet, uitermate geniepige manier van je werkgever om de kosten te drukken.

Vanuit de NOW wordt 90% van de loonkosten gedekt, met die 2 vakantiedagen per maand de overige 10% ook.

Wel je personeel behouden en er geen kosten voor hebben, op zich wel slim. :D
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 30 maart 2020 @ 18:00:02 #60
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192357438
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2020 16:45 schreef MichaelScott het volgende:
Uit principe niet, uitermate geniepige manier van je werkgever om de kosten te drukken.

Vanuit de NOW wordt 90% van de loonkosten gedekt, met die 2 vakantiedagen per maand de overige 10% ook.

Wel je personeel behouden en er geen kosten voor hebben, op zich wel slim. :D
Geniepig hoor, dat mensen niet zomaar ontslagen worden!

https://www.rijksoverheid(...)ciele-regelingen/now

quote:
Werkgeversvragen over de NOW-regeling
Welke voorwaarden gelden om in aanmerking te komen voor een tegemoetkoming in de loonkosten via de NOW-noodmaatregel?
Bij de aanvraag committeert de werkgever zich vooraf aan de verplichting géén ontslag op grond van bedrijfseconomische redenen aan te vragen voor zijn werknemers gedurende de periode waarover de tegemoetkoming ontvangen wordt.

De aanvrager verwacht tenminste 20% verwacht omzetverlies;
De aanvraag geldt voor een periode van 3 maanden, die eenmalig verlengd kan worden met nog eens 3 maanden (aan de verlenging kunnen nadere voorwaarden worden gesteld);
De regeling ziet op omzetdalingen vanaf 1 maart 2020;

De hoogte van de tegemoetkoming in de loonkosten is afhankelijk van de terugval in omzet, maximaal 90% van de loonsom. Hieronder enkele voorbeelden van hoe de relatie tussen omzetdaling en hoogte van de tegemoetkoming uitwerkt:

indien 100% van de omzet wegvalt, bedraagt de tegemoetkoming 90% van de loonsom van een werkgever;

indien 50% van de omzet wegvalt, bedraagt de tegemoetkoming 45% van de loonsom van een werkgever;

indien 25% van de omzet wegvalt, bedraagt de tegemoetkoming 22,5% van de loonsom van de werkgever.


Op basis uw aanvraag zal UWV een voorschot verstrekken ter hoogte van 80% van de verwachte tegemoetkoming.

Achteraf wordt vastgesteld wat de werkelijke daling in de omzet is geweest.

Voor aanvragen boven een nader te bepalen omvang van de tegemoetkoming is een accountantsverklaring vereist.

Bij de definitieve vaststelling van de tegemoetkoming vindt nog een correctie plaats als er sprake is geweest van een daling van de loonsom.

Werkgevers betalen het loon aan betrokkenen werknemers 100% door als zij gebruik maken van de tegemoetkomingsregeling.

Wanneer kan ik, als werkgever, een aanvraag indienen voor de Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging ten behoeve van behoud van Werkgelegenheid (NOW)?
U kunt deze nog niet indienen. Er wordt hard gewerkt om hier zo snel mogelijk verandering in te brengen. De exacte datum wordt zo spoedig mogelijk bekend gemaakt. De periode waarover u tegemoetkoming kunt krijgen, hangt niet af van deze datum.

Omzetverlies vanaf 1 maart komt in aanmerking voor tegemoetkoming.
Oftewel, zelfs als je werkgever 100% van zijn omzet verliest, dan nóg krijgt hij niet alles terug. Ik hoop maar dat jij voor een financieel gezond bedrijf werkt.
Resistance is futile.
  maandag 30 maart 2020 @ 18:18:39 #61
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_192357742
quote:
2s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Geniepig hoor, dat mensen niet zomaar ontslagen worden!

https://www.rijksoverheid(...)ciele-regelingen/now
[..]

Op basis uw aanvraag zal UWV een voorschot verstrekken ter hoogte van 80% van de verwachte tegemoetkoming.

Achteraf wordt vastgesteld wat de werkelijke daling in de omzet is geweest.

Voor aanvragen boven een nader te bepalen omvang van de tegemoetkoming is een accountantsverklaring vereist.

Bij de definitieve vaststelling van de tegemoetkoming vindt nog een correctie plaats als er sprake is geweest van een daling van de loonsom.

Werkgevers betalen het loon aan betrokkenen werknemers 100% door als zij gebruik maken van de tegemoetkomingsregeling.

Wanneer kan ik, als werkgever, een aanvraag indienen voor de Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging ten behoeve van behoud van Werkgelegenheid (NOW)?
U kunt deze nog niet indienen. Er wordt hard gewerkt om hier zo snel mogelijk verandering in te brengen. De exacte datum wordt zo spoedig mogelijk bekend gemaakt. De periode waarover u tegemoetkoming kunt krijgen, hangt niet af van deze datum.

Omzetverlies vanaf 1 maart komt in aanmerking voor tegemoetkoming.
Oftewel, zelfs als je werkgever 100% van zijn omzet verliest, dan nóg krijgt hij niet alles terug. Ik hoop maar dat jij voor een financieel gezond bedrijf werkt.
[/quote]

Het gaat erom dat hij met die 2 vakantiedagen per maand erbij wel 100% van zijn loonkosten dekt.

Het geniepige zit hem erin dat hij daar niet eerlijk voor uitkomt en doet alsof reeds opgenomen vakantie van andere medewerkers er iets mee te maken heeft.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 30 maart 2020 @ 18:20:41 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192357775
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:18 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Het geniepige zit hem erin dat hij daar niet eerlijk voor uitkomt en doet alsof reeds opgenomen vakantie van andere medewerkers er iets mee te maken heeft.
Hoezo? De werkgever vraagt domweg of mensen 1 of 2 vakantiedagen op willen nemen. Dan werk je toch ook niet?
Resistance is futile.
pi_192365527
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 12:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En dan blijven die vakantiedagen alsnog staan bij de werkgever en voor de werknemers, netto schiet daar alleen de egoïstische korte termijn kijkende werknemer weer eens iets mee op. 8)7
Het probleem was toch de continuïteit in de zin van beschikbaarheid van personeel? Nu lijkt het of de (waarde van de) dagen an sich het probleem zijn.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_192365538
quote:
Werkgevers betalen het loon aan betrokkenen werknemers 100% door als zij gebruik maken van de tegemoetkomingsregeling.
Als men semi-gedwongen vakantie afboekt, is dan nog wel sprake van 100% betalen van loon?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  dinsdag 31 maart 2020 @ 07:01:16 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192365912
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 04:46 schreef baskick het volgende:

[..]

Als men semi-gedwongen vakantie afboekt, is dan nog wel sprake van 100% betalen van loon?
Werkgevers krijgen geen 100%. En wie heeft het over semi-gedwongen? Een werkgever mag onder normale omstandigheden toch ook gewoon vragen of mensen hun verlof willen spreiden?
Resistance is futile.
pi_192366272
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 04:42 schreef baskick het volgende:

[..]

Het probleem was toch de continuïteit in de zin van beschikbaarheid van personeel? Nu lijkt het of de (waarde van de) dagen an sich het probleem zijn.
Tuurlijk is de waarde an sich een probleem voor werkgevers. Stel dit thuiswerkgeneuzel en mindere order intake duurt nog 3 maanden. Geen enkele medewerker neemt vakantie op, maar echt productief zijn ze ook niet doordat er te weinig orders zijn. Dan zijn opeens de beperkingen voorbij, komt er weer een normale order intake (Wat ik zelfs niet verwacht), en mag de werkgever in de overige 7 maanden van dit jaar proberen te produceren terwijl elke medewerker ook nog bijna 2 maanden vakantie in die 7 maanden gaat opnemen. Dus dan wordt de continuïteit nog eens geraakt en de werkgever kan die 7 maanden omzet niet eens met een zon groot mogelijke bezetting maken.
pi_192366872
Triest is dat er mensen zijn die een lockdown het als een vakantie zien... er lopen zelfs zeurzakken rond die een vakantie geplant en verlof hebben in mei en dat willen intrekken... maar wel thuis zitten
Dat heet gewoon P E C H en overmacht je gaat er niet dood aan.

Beste oplossing is wie thuis zit en niet kan of heel weinig werkt krijgt 75% van het WML zodat het basis levensonderhoud betaald kan worden.

Bedrijven hebben het mega zwaar komende weken/maanden, toon ook begrip naar de werkgever.

Medewerkers in de zorg en andere zorg beroepen mogen ze van mij deze weken/maanden 200% betalen en 200% verlofopbouw krijgen.

Ze werken keihard met mega veel risico, op uitval/besmet raken.
Interessant he ?
pi_192368536
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 07:01 schreef Seven. het volgende:

[..]

Werkgevers krijgen geen 100%. En wie heeft het over semi-gedwongen? Een werkgever mag onder normale omstandigheden toch ook gewoon vragen of mensen hun verlof willen spreiden?
Nee, maximaal 90. Maar wel op voorwaarde dat ze 100% blijven betalen. En natuurlijk mag het gevraagd worden of men verlof op wil nemen. Als nee ook als antwoord geaccepteerd wordt. Als men gedwongen verlof moet opnemen, vraag ik me af of nog aan de voorwaarde van 100% van loon betalen voldaan wordt.

[ Bericht 7% gewijzigd door baskick op 31-03-2020 11:11:04 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_192368813
Ligt eraan waar ik ze voor nodig heb.
Vindt onbeperkt 2 dagen per maand wel wat gortig.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')