abonnement Unibet Coolblue
pi_192308871
Wat is het probleem? Zoals we onderhand allemaal weten is het van belang dat de IC afdelingen niet overvol raken.

De overheid kan wel miljarden euro's in de economie pompen maar heeft niet de macht om sportzalen om te laten bouwen tot IC centrums, speciaal bedoelt voor coronapatiënten?

Wat is hier nou onpraktisch? Uit welke apparatuur bestaat één IC kamer? Kunnen ze de
hygiëne in sportzalen niet waarborgen? Bedoeling is niet dat geopereerde mensen daar gaan liggen maar mensen die dus corona klachten hebben. De IC afdelingen in ziekenhuizen kun je dan voor de bejaarden behouden en de sportzalen voor jongere mensen.
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 27 maart 2020 @ 20:19:29 #2
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192308894
Het probleem is niet de ruimte maar apparatuur en mensen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192309052
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:19 schreef Mortaxx het volgende:
Het probleem is niet de ruimte maar apparatuur en mensen
idem, we hebben al hotels. van der valk en die andere club hebben al hotels opgeofferd en als gymzalen moeten kan allemaal. maar de mensen en apparatuur.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 27 maart 2020 @ 20:42:55 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192309494
Het gaat toch alleen om beademen? Dat is toch gewoon kwestie van een verpleegkundige wat instructies geven hoe om te gaan met de apparaten? Of denk ik nu te simpel? Waarom kan een gewone verpleegkundige dit niet tijdelijk bedienen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192309617
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:19 schreef Mortaxx het volgende:
Het probleem is niet de ruimte maar apparatuur en mensen
Welke apparatuur hebben we het over? Volgens mij heb je echt geen high-tech new stuff nodig.

Daarnaast kunnen ze Philips Healthcare inzetten om zsm apparatuur te ontwikkelen en vervolgens een productielijn te starten.

Zeg niet dat dat ook onmogelijk is en vooral niet wanneer de nazi's voor en tijdens de tweede wereld oorlog in enkele dagen zieke dingen konden bouwen.
pi_192309644
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:42 schreef Nikonlover het volgende:
Het gaat toch alleen om beademen? Dat is toch gewoon kwestie van een verpleegkundige wat instructies geven hoe om te gaan met de apparaten? Of denk ik nu te simpel? Waarom kan een gewone verpleegkundige dit niet tijdelijk bedienen?
Goede vragen. Volgens mij is dit een vrij reële scenario.

Gewoon praktisch denken en gelijk actie.
pi_192309689
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:42 schreef Nikonlover het volgende:
Het gaat toch alleen om beademen? Dat is toch gewoon kwestie van een verpleegkundige wat instructies geven hoe om te gaan met de apparaten? Of denk ik nu te simpel? Waarom kan een gewone verpleegkundige dit niet tijdelijk bedienen?
Er zijn geen apparaten.
pi_192309718
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:50 schreef Confetti het volgende:

[..]

Er zijn geen apparaten.
Neem een pool voor 5 euro in het uur en een fietspomp.
pi_192309768
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:42 schreef Nikonlover het volgende:
Het gaat toch alleen om beademen? Dat is toch gewoon kwestie van een verpleegkundige wat instructies geven hoe om te gaan met de apparaten? Of denk ik nu te simpel? Waarom kan een gewone verpleegkundige dit niet tijdelijk bedienen?
Op zich een logische gedachte, maar het is heel wat ingewikkelder dan het lijkt. Ik heb een tijdje als basisarts op een IC afdeling gewerkt en beademen is écht complete materie. Bij het juist instellen van een beademingsmachine heb je te maken met zeer veel parameters die individueel toegespitst moeten worden op een patiënt. Het is een samenspel van zuurstoffractie, teugvolumes, piekdrukken, plateaudrukken, verhouding tussen in- en expiratie, eind-inspiratoire druk, eind-expiratoire druk, het interpreteren van bloedgassen met o.a. pH waarden, pCO2 (druk van CO2 in je bloed) pO2 (idem voor zuurstof), lactaat, natriumbicarbonaat, verschillende ionen en kationen en noem maar op.

En bovenstaande gaat alleen nog maar over het beademen, terwijl bij een beademing iemand ook kunstmatig in coma wordt gehouden en de bloeddruk regulatie ook vaak wordt overgenomen.
pi_192309857
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:53 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Op zich een logische gedachte, maar het is heel wat ingewikkelder dan het lijkt. Ik heb een tijdje als basisarts op een IC afdeling gewerkt en beademen is écht complete materie. Bij het juist instellen van een beademingsmachine heb je te maken met zeer veel parameters die individueel toegespitst moeten worden op een patiënt. Het is een samenspel van zuurstoffractie, teugvolumes, piekdrukken, plateaudrukken, verhouding tussen in- en expiratie, eind-inspiratoire druk, eind-expiratoire druk, het interpreteren van bloedgassen met o.a. pH waarden, pCO2 (druk van CO2 in je bloed) pO2 (idem voor zuurstof), lactaat, natriumbicarbonaat, verschillende ionen en kationen en noem maar op.

En bovenstaande gaat alleen nog maar over het beademen, terwijl bij een beademing iemand ook kunstmatig in coma wordt gehouden en de bloeddruk regulatie ook vaak wordt overgenomen.
Aanvullend op de theorie zijn er ook nog een aantal praktische vaardigheden die over het algemeen lastig zijn met weinig of minimale ervaring. Denk bijvoorbeeld aan in- of extuberen, het plaatsen van een centraal veneuze lijn of een arterielijn.
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 27 maart 2020 @ 20:58:54 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192309883
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:53 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Op zich een logische gedachte, maar het is heel wat ingewikkelder dan het lijkt. Ik heb een tijdje als basisarts op een IC afdeling gewerkt en beademen is écht complete materie. Bij het juist instellen van een beademingsmachine heb je te maken met zeer veel parameters die individueel toegespitst moeten worden op een patiënt. Het is een samenspel van zuurstoffractie, teugvolumes, piekdrukken, plateaudrukken, verhouding tussen in- en expiratie, eind-inspiratoire druk, eind-expiratoire druk, het interpreteren van bloedgassen met o.a. pH waarden, pCO2 (druk van CO2 in je bloed) pO2 (idem voor zuurstof), lactaat, natriumbicarbonaat, verschillende ionen en kationen en noem maar op.

En bovenstaande gaat alleen nog maar over het beademen, terwijl bij een beademing iemand ook kunstmatig in coma wordt gehouden en de bloeddruk regulatie ook vaak wordt overgenomen.
Pfoe, het is meer dan alleen een slangetje in de mond en het andere uiteinde in de beademings machine dus. Dank voor de verduidelijking!

Ik wist trouwens ook niet dat je iemand kunstmatig in coma moest houden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192309908
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:58 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Pfoe, het is meer dan alleen een slangetje in de mond en het andere uiteinde in de beademings machine dus. Dank voor de verduidelijking!

Ik wist trouwens ook niet dat je iemand kunstmatig in coma moest houden.
Dat wist ik ook nooit, tot ik mijn eerste co-schap daar deed. Maar als je je probeert voor te stellen hoe het voelt om een tube van 8-10mm doorsnee door je luchtpijp te hebben begrijp je het wel! Denk aan een gemiddelde hoestbui die je krijgt van een verdwaalde beschuitkruimel of druppel water die per ongeluk je luchtpijp in gaat.
pi_192310010
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:53 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Op zich een logische gedachte, maar het is heel wat ingewikkelder dan het lijkt. Ik heb een tijdje als basisarts op een IC afdeling gewerkt en beademen is écht complete materie. Bij het juist instellen van een beademingsmachine heb je te maken met zeer veel parameters die individueel toegespitst moeten worden op een patiënt. Het is een samenspel van zuurstoffractie, teugvolumes, piekdrukken, plateaudrukken, verhouding tussen in- en expiratie, eind-inspiratoire druk, eind-expiratoire druk, het interpreteren van bloedgassen met o.a. pH waarden, pCO2 (druk van CO2 in je bloed) pO2 (idem voor zuurstof), lactaat, natriumbicarbonaat, verschillende ionen en kationen en noem maar op.

En bovenstaande gaat alleen nog maar over het beademen, terwijl bij een beademing iemand ook kunstmatig in coma wordt gehouden en de bloeddruk regulatie ook vaak wordt overgenomen.
Je hebt het nu meer over de uitvoering van een functie dan over het apparatuur en inrichting wat simpelweg beschikbaar kan worden gesteld.
pi_192310036
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:05 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Je hebt het nu meer over de uitvoering van een functie dan over het apparatuur en inrichting wat simpelweg beschikbaar kan worden gesteld.
Klopt, maar volgens mij is het inherent met elkaar verbonden. Met de juiste expertise en gebrek aan apparaten kom je net zo ver als met de juiste apparaten en een gebrek aan expertise.
pi_192310091
Er is geen tekort aan bedden of kamers, er is nu nog helemaal geen tekort.
Waar wel krapte komt is het aantal bedden waar kan worden beademd. En die machine's zijn maar beperkt op voorraad.

Philips assembleert die machines alleen in de VS, met onderdelen uit Europa en Azië. Dat is geen productie die ze van de ene op de andere dag verdubbelen.

En allerlei willie-wortels in Nederland die een beademingsballon door een motortje laten indrukken bieden niet de oplossing voor 3 weken 24/7 gecontroleerd beademen helaas..
dag
pi_192310164
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:07 schreef Arts-assistent het volgende:

[..]

Klopt, maar volgens mij is het inherent met elkaar verbonden. Met de juiste expertise en gebrek aan apparaten kom je net zo ver als met de juiste apparaten en een gebrek aan expertise.
Dat geloof ik best maar we hebben het over een crisis. Dat betekent beter iets dan niets. Ik geloof erin dat als de overheid dit echt wil, het ook kan doen. Zoals ik aangaf kan Philips en vele andere bedrijven en wetenschappers hierbij betrokken worden. Dat hier gewoon 24uur op gefocust wordt en dat er binnen paar weken al beschikbare apparaten vrijkomen.

Dan maar een snelcursus doorvoeren voor verpleegkundigen die met de nieuwe apparaten moeten werken.
pi_192310228
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:10 schreef Peter het volgende:
Er is geen tekort aan bedden of kamers, er is nu nog helemaal geen tekort.
Waar wel krapte komt is het aantal bedden waar kan worden beademd. En die machine's zijn maar beperkt op voorraad.

Philips assembleert die machines alleen in de VS, met onderdelen uit Europa en Azië. Dat is geen productie die ze van de ene op de andere dag verdubbelen.

En allerlei willie-wortels in Nederland die een beademingsballon door een motortje laten indrukken bieden niet de oplossing voor 3 weken 24/7 gecontroleerd beademen helaas..
Wat wil je nou zeggen dat miljarden euro's en bedrijven dit niet in werkelijkheid kunnen brengen?

Wat is dit man, test-kitten niet beschikbaar. Recepten voor test-kits niet beschikbaar. Wetenschappers die zelf de test-kitten kunnen ontwikkelen niet beschikbaar. Nederland was toch een sterk economisch land met een top zorgsysteem?
pi_192329076
Ik wil dat dit onderwerp meer aandacht krijgt. Dat er geen beschikbare middelen zijn om zelf apparatuur te ontwikkelen geloof ik niet!

De Turkse drone ontwikkelaar Bayraktar heeft een nieuwe stap gezet en verschillende bedrijven bijeengeroepen om een gezamenlijke project te lanceren waarbij beademingsapparatuur in eigen huis zal worden ontwikkelt en geproduceerd. Ze werken op dit moment dag en nacht keihard hieraan!

WAAROM DOET NEDERLAND DIT NIET?!!! IK WEET DAT NEDERLAND HET KAN!! Nederland heeft hiertoe alle middelen beschikbaar!!!

Selcuk twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 15:04:54 100'e yakın @aselsan, @arcelik, @Baykar_Savunma ve @Biyovent mühendisinden oluşan takımımız, yerli solunum cihazını en hızlı şekilde üretip milletimizin hizmetine sunmak için gecesini gündüzüne katarak gönülden çalışıyor.

Dualarınızı bekliyoruz...

#MilliTeknolojiHamlesi🇹🇷 https://t.co/wFKct7PHKE reageer retweet
Vertaling:

''Our team that consist of 100 @Aselsan, @Arcelik, @Baykar_Savunma and @Biyovent engineers works wholeheartedly by producing the local respirator in the fastest way and offering it to the service of our nation.

We are waiting for your prayers ...''





pi_192346782
Philips levert eerste beademingsapparaten naar Nederland

28 mrt - Philips levert eerste beademingsapparaten naar Nederland
Philips Koninklijke (27 mrt)
35,305 -0,345 (-0,97%)

EINDHOVEN (AFN) - Zorgtechnologieconcern Philips heeft de eerste honderd beademingsapparaten geleverd naar Nederland uit zijn fabrieken in de Verenigde Staten. Vrijdag leverde het Nederlandse bedrijf al de eerste honderd patiëntbewakingssystemen vanuit Duitsland.

De komende weken zal het resterende deel van de order, 900 beademingsapparaten en 900 patiëntbewakingssystemen, worden geleverd, belooft Philips. De onderneming levert medisch apparatuur naar meerdere landen die zijn getroffen door het coronavirus en heeft afspraken gemaakt om die evenredig te verdelen zodra die van de lopende band af rollen.

De medische apparatuur wordt in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) over de verschillende ziekenhuizen in Nederland verdeeld. Mede dankzij deze apparaten kan het aantal bedden voor coronapatiënten op de intensive care verder worden verhoogd.

https://www.beursonline.n(...)-naar-Nederland.aspx

___________________________________________________________

GOED BEZIG PHILIPS!! ^O^ ^O^ ^O^
  zondag 29 maart 2020 @ 23:30:15 #20
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_192346927
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 22:51 schreef Werkperd het volgende:
WAAROM DOET NEDERLAND DIT NIET?!!! IK WEET DAT NEDERLAND HET KAN!! Nederland heeft hiertoe alle middelen beschikbaar!!!
Dit economie gerichte kabinet wil van de geldverslindende oudjes af, vandaar.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_192346929
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:13 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Dat geloof ik best maar we hebben het over een crisis. Dat betekent beter iets dan niets. Ik geloof erin dat als de overheid dit echt wil, het ook kan doen. Zoals ik aangaf kan Philips en vele andere bedrijven en wetenschappers hierbij betrokken worden. Dat hier gewoon 24uur op gefocust wordt en dat er binnen paar weken al beschikbare apparaten vrijkomen.

Dan maar een snelcursus doorvoeren voor verpleegkundigen die met de nieuwe apparaten moeten werken.
Als iemand doodgaat omdat een of andere klungel dat apparaat moest bedienen zijn de rapen ook gaar. Ik ben bang dat het draaien van een IC toch echt wat ingewikkelder is dan stekker erin en de handleiding even lezen.
pi_192347367
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 23:30 schreef itchycoo het volgende:

[..]

Als iemand doodgaat omdat een of andere klungel dat apparaat moest bedienen zijn de rapen ook gaar. Ik ben bang dat het draaien van een IC toch echt wat ingewikkelder is dan stekker erin en de handleiding even lezen.
Niet geschoten is altijd mis.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 30 maart 2020 @ 00:24:03 #23
408813 crew  trein2000
pi_192347439
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 00:14 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Niet geschoten is altijd mis.
Maar wat heb je liever, 1 persoon die goed wordt behandeld en het overleeft of 2 die allebei half-half behandeld worden en allebei doodgaan. Want dat is het risico dat je loopt als je halfslachtig dingen gaat doen
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 30 maart 2020 @ 00:37:23 #24
484872 borealist
Mijn naam is Bo
pi_192347554
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 20:18 schreef Werkperd het volgende:
De overheid kan wel miljarden euro's in de economie pompen maar heeft niet de macht om sportzalen om te laten bouwen tot IC centrums, speciaal bedoelt voor coronapatiënten?
Het is iets wat ironisch dat de meeste coronapatienten overgewicht hebben.
pi_192350037
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 00:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar wat heb je liever, 1 persoon die goed wordt behandeld en het overleeft of 2 die allebei half-half behandeld worden en allebei doodgaan. Want dat is het risico dat je loopt als je halfslachtig dingen gaat doen
En wat is de overlevingskans van een coronapatient die noodzakelijk een beademingsapparaat nodig heeft maar niet beschikbaar is?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')