Symboolpolitiek gaat slechts om symbolen. Dit gaat om het redden van mensen, tegen een (wellicht klein) risico dat dit ten koste gaat van de Duitse bevolking zelf. Dat vind ik wel wat.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:11 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat hoor je me ook niet zeggen.. maar het is wel symboolpolitiek van de bovenste plank!
Volgende tekort? Is dat snel te leveren?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:13 schreef LaCatastrophe het volgende:
Vreemd hoe ook mijn grenzen zich verleggen. Ik maak me nu meer zorgen over de medicatie die dit weekend opraakt om de beademde mensen goed in slaap te houden.
En gaat dan ook kapot!quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:13 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
De helft van je spullen komt uit China
Morgen al.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:14 schreef Revanches het volgende:
Ik vind het nogal wat dat die IC het binnen nu en een paar dagen het gewoon niet meer aankan. Beseffen mensen dat überhaupt wel?
Nee want midden in het epicentrum geven de ziekenhuizen vanmiddag zelf aan dat ze het net gaan redden.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:14 schreef Revanches het volgende:
Ik vind het nogal wat dat die IC het binnen nu en een paar dagen het gewoon niet meer aankan. Beseffen mensen dat überhaupt wel?
De tijd dat daar alleen troep vandaan komt is allang voorbij hoor.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:13 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik ga daar eigenlijk wel van uit.
Daarbij vertrouw ik niks wat uit China komt. Geen produkt maar ook zeker geen nieuws.
Ja dat is precies waar Italië ons een paar weken geleden voor heeft gewaarschuwd, maar het is moeilijk te bevattenquote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:14 schreef Revanches het volgende:
Nope. Er zijn alternatieven, echter sub-optimaal.quote:
Gommers zei van de week nog, dat ook al zouden we op tijd 2500, of zelfs 3000, complete IC plekken (dus met beademing) hebben, dat de zorg dat dan simpelweg gewoon niet aan kan.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Beetje naïef dit. Ons zorgapparaat staat nu al op kraken. En de afvlakking laat vooralsnog op zich wachten. Het is een kwestie van dagen tot we het niet meer bol kunnen werken. Die 1600 IC bedden is leuk, maar over 2 weken hebben we er bij wijze van spreken nog eens 1600 extra nodig bovenop wat we nu al hebben.
Hier gaan in Nederland een hoop doden vallen. We zijn er nog lang niet.
twitter:rotterdam twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 19:59:33Er komen meerdere tijdelijke zorglocaties in de regio Rotterdam-Rijmond om ziekenhuizen te ontlasten tijdens de #coronacrisis. Het gaat om ongeveer 300 extra bedden en de mogelijkheid om uit te breiden naar ruim 1.000 bedden. https://t.co/63orObmx0N
#samentegencorona reageer retweet
Komt door alle bezuinigingen door de jaren heen met betrekking tot de zorg. Dus dan kan dat gebeuren. Politiek heeft dit op zich zelf afgeroepen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:14 schreef Revanches het volgende:
Realisme heet dat. Dat heeft niets met in de put praten te maken. Iedereen die denkt dat als we op 1 april 1600 bedden hebben dat we er dan zijn en het dus gered hebben heeft geen enkel idee. Denken jullie dat daags erna ineens alles over is? Of dat er na 1 april op zijn minst net zo veel mensen dood en/of genezen zijn als dat er nieuwe IC patienten bij komen per dag?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oké, we gaan weer even lekker elkaar in de put praten. Helder!
Jep, toen viel het ook stil.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gommers zei van de week nog, dat ook al zouden we op tijd 2500, of zelfs 3000, complete IC plekken (dus met beademing) hebben, dat de zorg dat dan simpelweg gewoon niet aan kan.
Dat is de keiharde realiteit.
Dat zijn geen IC bedden.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:16 schreef Maver24 het volgende:
Moest dit nog ff postentwitter:rotterdam twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 19:59:33Er komen meerdere tijdelijke zorglocaties in de regio Rotterdam-Rijmond om ziekenhuizen te ontlasten tijdens de #coronacrisis. Het gaat om ongeveer 300 extra bedden en de mogelijkheid om uit te breiden naar ruim 1.000 bedden. https://t.co/63orObmx0N
Heftig ja. Ik denk dat er berusting is, en schaamte.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:14 schreef Revanches het volgende:
Komt goed broer.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gommers zei van de week nog, dat ook al zouden we op tijd 2500, of zelfs 3000, complete IC plekken (dus met beademing) hebben, dat de zorg dat dan simpelweg gewoon niet aan kan.
Dat is de keiharde realiteit.
Gewoon ongelooflijk dat het zo ver is gekomen inderdaad..quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:14 schreef Revanches het volgende:
Een deel is vast mijn onhandigheid idd.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:15 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
kan ook onhandigheid uwerzijds zijn he
Nou ja, als de stijging zo door blijft gaan en de nieuwe gevallen niet heel rap gaan dalen is dat wel wat er in het verschiet ligt.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oké, we gaan weer even lekker elkaar in de put praten. Helder!
Iedereen zag dit aankomen. Maar Nederland regelt het altijd wel.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:17 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Gewoon ongelooflijk dat het zo ver is gekomen inderdaad..
Je vergeet dat er dan ook iedere dag weer meer mensen van de IC weg zullen gaan wegens de 11 dagen mediaanquote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met dit huidige tempo (ook met een afzwakking) hebben we over een week een tekort van honderden bedden..
BrabantZorg doet dit ook. https://www.omroepbrabant(...)in-Uden-en-Den-Boschquote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:16 schreef Maver24 het volgende:
Moest dit nog ff postentwitter:rotterdam twitterde op vrijdag 27-03-2020 om 19:59:33Er komen meerdere tijdelijke zorglocaties in de regio Rotterdam-Rijmond om ziekenhuizen te ontlasten tijdens de #coronacrisis. Het gaat om ongeveer 300 extra bedden en de mogelijkheid om uit te breiden naar ruim 1.000 bedden. https://t.co/63orObmx0N
Dit soort berichten vergeten mensen ook even he, in een rare tijd van bijna massa-hysterie.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Je vergeet dat er dan ook iedere dag weer meer mensen van de IC weg zullen gaan wegens de 11 dagen mediaan
quote:Als het echt uit de hand loopt, zullen er harde keuzes gemaakt moeten worden. Gommers heeft het ‘pandemieprotocol’ maandag rondgemaild naar intensivecareartsen. Daarin staat wie er geweerd worden van de intensive care bij een crisis en overvolle ziekenhuizen. Het gaat onder meer om uitbehandelde kankerpatiënten en ouderen boven de tachtig jaar. Iedereen die te weinig overlevingskansen heeft.
Let wel: dit gaat om een landelijk noodscenario, iets dat op ministerieel niveau besloten wordt. „Individuele intensive cares en regio’s kunnen dit besluit nooit zelfstandig nemen”, staat in het protocol.
Ik had het gelezen ja. Kan ik dat ergens terug kijken of luisteren?quote:
Er komen meer mensen binnen dan eruit gaanquote:Op vrijdag 27 maart 2020 20:19 schreef davedavy het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapper
Hier beweert het NVIC dat ze een piek qua IC bedden verwachten pas eind mei. Iemand enig idee waarom dit juist dan verwacht wordt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |