abonnement Unibet Coolblue
pi_192306305
Goedemiddag allen,

Ik wil graag om advies vragen voor een vriendin van mij. Zij heeft een korte relatie gehad met een jongen die achteraf niet zo lief bleek. Allereerst kwam zij er achter dat hij een creditcard op haar naam had besteld, even later bleek er een telefoon op haar naam besteld te zijn welke beide reeds teruggestuurd zijn. Echter heeft hij bij Wehkamp een bestelling op haar naam gedaan, en haar wijsgemaakt dat dit haar verjaardagscadeau was. Nu achteraf blijkt hij haar emailadres veranderd te hebben, blijkt dit 'cadeau' dus op haar eigen naam te staan en onbetaald te zijn. En joost mag weten wat hij nog allemaal meer besteld heeft op haar naam.

Zij zit nu niet alleen met een schuld van 500eur, tevens is het moeilijk te bewijzen dat zij dit zelf niet gedaan heeft gezien alles is geleverd op haar adres, onder haar naam en emailadres en hij zelfs de 1ct verificatie van het telefoonabonnement met haar bankrekening gedaan heeft. Gelukkig is de creditcard en het telefoonabonnement reeds geblokkeerd en heeft zij hier ook aangifte van gedaan met de nodige bijlagen. Echter is nu wel de vraag waarmee je identiteitsfraude kan bewijzen. Stel dat deze tv niet op haar maar op zijn telefoon is besteld, is het bij Wehkamp bekende IMEI nummer dan voldoende om te bewijzen dat zij dit niet gedaan heeft?

Wie heeft er tips in deze zaak? Alles is welkom!
  vrijdag 27 maart 2020 @ 18:26:27 #2
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_192306484
Betalen.
Of.
Aangifte doen, weigeren te betalen en uiteindelijk een coinflip bij de rechter (maar wel om veel meer dan 500e).
Dum de dum
  Redactie Frontpage vrijdag 27 maart 2020 @ 18:50:00 #3
38148 crew  Innisdemon
pi_192306911
Hoe komt die knul aan al die gegevens om de bank- en creditcardtransacties te doen?
Mw. iets te goed van vertrouwen geweest?
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  Spellchecker vrijdag 27 maart 2020 @ 19:07:26 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192307267
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:50 schreef Innisdemon het volgende:
Hoe komt die knul aan al die gegevens om de bank- en creditcardtransacties te doen?
Mw. iets te goed van vertrouwen geweest?
Ik denk het ....
quote:
een korte relatie
pi_192309992
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 19:07 schreef maily het volgende:

[..]

Ik denk het ....
[..]

Dat sowieso. Ze denkt dat hij haar mobiel bankieren pincode heeft afgekeken terwijl zij erop zat.
pi_192310003
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:26 schreef Fe2O3 het volgende:
Betalen.
Of.
Aangifte doen, weigeren te betalen en uiteindelijk een coinflip bij de rechter (maar wel om veel meer dan 500e).
Ik dacht meer een combi van beiden. Onder dat betalen kun je toch niet uit, maar ik ben wel van mening dat die gast er niet mee weg mag komen.
pi_192310154
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:05 schreef Bloemp0t het volgende:

[..]

Ik dacht meer een combi van beiden. Onder dat betalen kun je toch niet uit, maar ik ben wel van mening dat die gast er niet mee weg mag komen.
Wat zegt Wehkamp toen ze belde en kopieën van de aangifte toezond?
dag
  vrijdag 27 maart 2020 @ 21:31:57 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_192310544
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:14 schreef Bloemp0t het volgende:
Stel dat deze tv niet op haar maar op zijn telefoon is besteld, is het bij Wehkamp bekende IMEI nummer dan voldoende om te bewijzen dat zij dit niet gedaan heeft?

Wie heeft er tips in deze zaak? Alles is welkom!
Registreert Wehkamp het IMEI nummer?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 22:23:56 #9
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_192311510
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:31 schreef sanger het volgende:

[..]

Registreert Wehkamp het IMEI nummer?
Hoe zouden ze daar aan moeten komen dan?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_192313938
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:04 schreef Bloemp0t het volgende:

[..]

Dat sowieso. Ze denkt dat hij haar mobiel bankieren pincode heeft afgekeken terwijl zij erop zat.
Ik denk dat jouw vriendin niet helemaal eerlijk tegen jou is, want als hij enkel de pincode van haar mobiel bankieren had kon hij die verificatie betaling natuurlijk alleen maar met haar telefoon doen.

Kan ze trouwens zien in welk e-mailadres hij haar e-mailadres had veranderd bij Wehkamp? En hoe kwam hij überhaupt aan haar inloggegevens van Wehkamp?
  zaterdag 28 maart 2020 @ 12:59:10 #11
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_192318788
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:23 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hoe zouden ze daar aan moeten komen dan?
Dat ben ik dus ook zo benieuwd naar
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_192319099
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 18:14 schreef Bloemp0t het volgende:
Goedemiddag allen,

Ik wil graag om advies vragen voor een vriendin van mij. Zij heeft een korte relatie gehad met een jongen die achteraf niet zo lief bleek. Allereerst kwam zij er achter dat hij een creditcard op haar naam had besteld, even later bleek er een telefoon op haar naam besteld te zijn welke beide reeds teruggestuurd zijn. Echter heeft hij bij Wehkamp een bestelling op haar naam gedaan, en haar wijsgemaakt dat dit haar verjaardagscadeau was. Nu achteraf blijkt hij haar emailadres veranderd te hebben, blijkt dit 'cadeau' dus op haar eigen naam te staan en onbetaald te zijn. En joost mag weten wat hij nog allemaal meer besteld heeft op haar naam.

Zij zit nu niet alleen met een schuld van 500eur, tevens is het moeilijk te bewijzen dat zij dit zelf niet gedaan heeft gezien alles is geleverd op haar adres, onder haar naam en emailadres en hij zelfs de 1ct verificatie van het telefoonabonnement met haar bankrekening gedaan heeft. Gelukkig is de creditcard en het telefoonabonnement reeds geblokkeerd en heeft zij hier ook aangifte van gedaan met de nodige bijlagen. Echter is nu wel de vraag waarmee je identiteitsfraude kan bewijzen. Stel dat deze tv niet op haar maar op zijn telefoon is besteld, is het bij Wehkamp bekende IMEI nummer dan voldoende om te bewijzen dat zij dit niet gedaan heeft?

Wie heeft er tips in deze zaak? Alles is welkom!
Aangifte doen bij de politie en de hele verhaal uitleggen. Hoe je moet bewijzen etc. Laat dat maar aan de politie over. Doe je verhaal en zij gaan wel verder.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 13:51:29 #13
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_192319551
Ik zou aangifte doen van identiteitsfraude en de spullen gewoon terugsturen (Wet koop op afstand) aangezien het toch op haar adres afgeleverd is.
Vervolgens alle (webshop)accounts die ze heeft voorzien van een nieuw wachtwoord.
Bij Wehkamp een verzoek indienen tot corrigeren van het e-mailadres. Dit kan bijv. m.b.v. het klantnummer en bewijzen van eerdere bestellingen. Meestal hebben dit soort grote webshops hier zelfs een speciale (fraude)afdeling voor.
pi_192320926
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 13:21 schreef Twintig het volgende:
Aangifte doen bij de politie en de hele verhaal uitleggen. Hoe je moet bewijzen etc. Laat dat maar aan de politie over. Doe je verhaal en zij gaan wel verder.
"Sorry mevrouw maar dit is een civiele zaak. Daar kunnen wij niks mee."

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 13:51 schreef FF het volgende:
Ik zou aangifte doen van identiteitsfraude en de spullen gewoon terugsturen (Wet koop op afstand) aangezien het toch op haar adres afgeleverd is.
Dat brengt ons bij de vraag waar die spullen nu zijn.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_192322328
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:23 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Hoe zouden ze daar aan moeten komen dan?
Staat meestal op de doos van de telefoon. (In al mijn gevallen was dat zo)
  zaterdag 28 maart 2020 @ 17:26:26 #16
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_192322438
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 15:29 schreef jeroen25 het volgende:

Dat brengt ons bij de vraag waar die spullen nu zijn.
Uit OP --gezien alles is geleverd op haar adres, onder haar naam en emailadres --
pi_192322618
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:18 schreef Rickyyboy het volgende:

[..]

Staat meestal op de doos van de telefoon. (In al mijn gevallen was dat zo)
Ja dat snapt iedereen.. Het ging erom hoe Wehkamp daaraan zou moeten komen..
pi_192323438
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:42 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja dat snapt iedereen.. Het ging erom hoe Wehkamp daaraan zou moeten komen..
En waarom ze dat zouden registreren.
pi_192323476
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 18:35 schreef Granqvist het volgende:

[..]

En waarom ze dat zouden registreren.
Ja precies. Vraag me af of ze dat überhaupt zouden mogen registreren..
pi_192324278
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:42 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja dat snapt iedereen.. Het ging erom hoe Wehkamp daaraan zou moeten komen..
Misschien is @sanger in de veronderstelling dat de telefoon door (ex van) TS bij Wehkamp besteld is. De verkoper registreert het IMEI neem ik aan wel (al is het maar voor een eventuele retour, dat het hetzelfde toestel is).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_192324438
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:16 schreef baskick het volgende:

[..]

Misschien is @:sanger in de veronderstelling dat de telefoon door (ex van) TS bij Wehkamp besteld is. De verkoper registreert het IMEI neem ik aan wel (al is het maar voor een eventuele retour, dat het hetzelfde toestel is).
Maar ik zie dan niet hoe ze het IMEI nummer van de telefoon aan de bestelling van de televisie zouden moeten kunnen koppelen..
pi_192324589
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:22 schreef madam-april het volgende:

[..]

Maar ik zie dan niet hoe ze het IMEI nummer van de telefoon aan de bestelling van de televisie zouden moeten kunnen koppelen..
Ik ook niet. Ik suggereer alleen waar het mogelijk misgaat, misverstand.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_192324642
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:27 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik ook niet. Ik suggereer alleen waar het mogelijk misgaat, misverstand.
Ja dat kan wel inderdaad :)
  zaterdag 28 maart 2020 @ 23:01:32 #24
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_192329353
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 17:18 schreef Rickyyboy het volgende:

[..]

Staat meestal op de doos van de telefoon. (In al mijn gevallen was dat zo)
Ja bij mij ook, maar de vraag was hoe een IMEI code bij Wehkamp terecht zou kunnen komen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_192330048
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 19:22 schreef madam-april het volgende:

[..]

Maar ik zie dan niet hoe ze het IMEI nummer van de telefoon aan de bestelling van de televisie zouden moeten kunnen koppelen..
Bedoelt TS niet IP-adres? Ik heb er niet zoveel verstand van, maar zou Wehkamp (in theorie) niet kunnen zien vanaf welk IP-adres de spullen besteld zijn en zo kunnen achterhalen dat het op de telefoon van de ex is gebeurd?
pi_192330971
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 01:36 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik denk dat jouw vriendin niet helemaal eerlijk tegen jou is, want als hij enkel de pincode van haar mobiel bankieren had kon hij die verificatie betaling natuurlijk alleen maar met haar telefoon doen.

Kan ze trouwens zien in welk e-mailadres hij haar e-mailadres had veranderd bij Wehkamp? En hoe kwam hij überhaupt aan haar inloggegevens van Wehkamp?
Zo moeilijk is dat niet.... Even ze telefoon/laptop/pc open laten staan als ze even wc/douchen is kom je al heel ver.

Meeste mensen weten niet dat die handige wachtwoord "onthouden en inloggen" dat wel handig is..of het ook veilig is.? Niet dus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')