abonnement Unibet Coolblue
pi_192299843


Amsterdam is opgericht op zondag 27 oktober 1275. In oktober 2016 telde de stad 834.713 inwoners verdeeld over 180 nationaliteiten. Er zijn meer fietsers dan inwoners, maar liefst 881.00 die zo'n 400 kilometer fietspad tot hun beschikking hebben.

Wist je dit?
- Amsterdam heeft de meeste musea per vierkante meter van alle steden ter wereld.
- De Czaar Peterstraat in het centrum is uitgeroepen tot de 'Leukste winkelstraat van Nederland 2015'
- In 2016 was 'Adam' de meest voorkomende naam onder pasgeboren jongetjes en heten de meeste babymeisjes 'Sara'.

Mokum
Amsterdam wordt ook wel 'Mokum' genoemd, het Hebreeuwse woord voor 'stad'. De stad had een grote Joodse populatie, waardoor veel uitdrukkingen zijn overgenomen in het Amsterdamse taalgebruik. Lees hier alles over drijfsijssies en gleuvenrijders.

Eten en drinken in Amsterdam
Goed eten en drinken kun je zo goed als overal. Waar? Vraag natuurlijk naar de favorieten van FOK!-Amsterdammers, maar de links onder de spoiler kunnen je alvast op weg helpen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op stap in Amsterdam
Wil je stappen in Amsterdam of ben je op zoek naar kunst en cultuur? Check dan de onderstaande links.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wonen in Amsterdam
Wie wil er nou níet wonen in de hoofdstad? Ok, lang niet iedereen maar aan de drukte op de woningmarkt is dat niet te merken.
Klik op onderstaande link voor do's en dont's om jouw woonplek in Amsterdam te vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klik op onderstaande link om de prijs per vierkante meter op de kaart van Amsterdam te vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Festivals 2019
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Evenementen 2019
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_192299850
Wat ik me van vroeger (20 jaar geleden) kon herinneren was dat ze altijd van die grote roti's hadden met grote stukken aardappelen. Heerlijk was dat toen.
pi_192299903
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:39 schreef stokj het volgende:
Wat ik me van vroeger (20 jaar geleden) kon herinneren was dat ze altijd van die grote roti's hadden met grote stukken aardappelen. Heerlijk was dat toen.
Klopt, ze hadden 1 van de beste roti's van Amsterdam.
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 11:27:54 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_192300404
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:45 schreef potjecreme het volgende:
Klopt, ze hadden 1 van de beste roti's van Amsterdam.
Nu niet meer? Een goede roti gaat er wel in.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_192300796
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 11:27 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Nu niet meer? Een goede roti gaat er wel in.
Ik vind het niet meer zo lekker als ooit. Was aangenaam verrast van de roti van de rotiking aan het Hoofddorpplein.
pi_192302394
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 10:45 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Klopt, ze hadden 1 van de beste roti's van Amsterdam.
Ja, ik hoor dat ze het niet meer hebben en alleen aan roti in bak met groenten doen of een roti-rol. Beetje jammer maar goed. Misschien morgen even langs gaan en kijken welke snacks ze hebben.
  Moderator maandag 30 maart 2020 @ 18:12:30 #7
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_192357642
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 13:49 schreef stokj het volgende:

Ja, ik hoor dat ze het niet meer hebben en alleen aan roti in bak met groenten doen of een roti-rol. Beetje jammer maar goed. Misschien morgen even langs gaan en kijken welke snacks ze hebben.
Nog geweest? En zo ja, was het wat?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_192374886
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:12 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Nog geweest? En zo ja, was het wat?
Ik ga er morgen naar toe.
  Moderator woensdag 1 april 2020 @ 02:32:59 #9
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_192383664
Ik heb de afgelopen dagen steeds een variatie op rondje Slotermeer gefietst of gewoon überhaupt fietsen in mijn buurt waar groen is en het heeft me positief verrast hoeveel groen er eigenlijk is. Heerlijk!
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
  woensdag 1 april 2020 @ 09:30:56 #10
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_192385827
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:32 schreef naatje_1 het volgende:
Ik heb de afgelopen dagen steeds een variatie op rondje Slotermeer gefietst of gewoon überhaupt fietsen in mijn buurt waar groen is en het heeft me positief verrast hoeveel groen er eigenlijk is. Heerlijk!
zeker in Nieuw West is er (nog) veel groen inderdaad, En het wordt alleen maar groener in deze tijd van het jaar :)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_192448146
quote:
14s.gif Op maandag 30 maart 2020 18:12 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Nog geweest? En zo ja, was het wat?
Ik ben er vandaag geweest. Heb een telo (gebakken casave) met trie (kleine sardientjes) gehaald. De telo was goed krokant en de trie was heerlijk en scherppittig.
Daarnaast ook een mangochutney gehaald, bara die vers was en wat phulauri.

Om een indruk te krijgen:
Telo met trie

Bara

phulauri
pi_192448152
quote:
14s.gif Op woensdag 1 april 2020 02:32 schreef naatje_1 het volgende:
Ik heb de afgelopen dagen steeds een variatie op rondje Slotermeer gefietst of gewoon überhaupt fietsen in mijn buurt waar groen is en het heeft me positief verrast hoeveel groen er eigenlijk is. Heerlijk!
Hier ook, beetje aan de wandel of met de fiets en elke keer een andere route.
pi_192448157
quote:
0s.gif Op woensdag 1 april 2020 09:30 schreef Againzender het volgende:

[..]

zeker in Nieuw West is er (nog) veel groen inderdaad, En het wordt alleen maar groener in deze tijd van het jaar :)
Denk dat ik een dezer dagen een beetje de Akerdijk ga opzoeken.
pi_192462480
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:48 schreef stokj het volgende:

[..]

Ik ben er vandaag geweest. Heb een telo (gebakken casave) met trie (kleine sardientjes) gehaald. De telo was goed krokant en de trie was heerlijk en scherppittig.
Daarnaast ook een mangochutney gehaald, bara die vers was en wat phulauri.

Om een indruk te krijgen:
Telo met trie
[ afbeelding ]
Bara
[ afbeelding ]
phulauri
[ afbeelding ]
phulauri ken ik niet, dat verkopen ze ook daar?
pi_192463187
quote:
0s.gif Op zondag 5 april 2020 15:03 schreef Karzai het volgende:

[..]

phulauri ken ik niet, dat verkopen ze ook daar?
Is van erwtenpuree gefrituurde snack. Die verkopen ze ook daar. Ik zag wel dat ze snacks op 3 plekken in de winkel hebben. De bara en samosa stonden aan de andere kant van de toonbank en moest je maar net zijn opgevallen. De phulauri lag in de vitrine die je als klant gelijk kan zien.
pi_192560744
Hoor van verschillende mensen dat zij opeens en voor een redelijk bedrag een woning hebben gevonden in de vrije sector nu veel Airbnbs leegstaan en er wat expats vertrekken.
Opzich wel een mooie bijkomstigheid van een verder sneu verhaal.
pi_192563071
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 23:37 schreef WammesWaggel het volgende:
Hoor van verschillende mensen dat zij opeens en voor een redelijk bedrag een woning hebben gevonden in de vrije sector nu veel Airbnbs leegstaan en er wat expats vertrekken.
Opzich wel een mooie bijkomstigheid van een verder sneu verhaal.
Elk voordeel heeft zijn nadeel in deze tijden (of andersom)
  zaterdag 11 april 2020 @ 08:44:48 #18
256666 leeell
I know you're lonely
pi_192563297
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 23:37 schreef WammesWaggel het volgende:
Hoor van verschillende mensen dat zij opeens en voor een redelijk bedrag een woning hebben gevonden in de vrije sector nu veel Airbnbs leegstaan en er wat expats vertrekken.
Opzich wel een mooie bijkomstigheid van een verder sneu verhaal.
Ik hoop dat ze deze crisis gebruiken om heel dat airbnb te verbieden
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_192563415
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 april 2020 08:44 schreef leeell het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze deze crisis gebruiken om heel dat airbnb te verbieden
Waarom? Jan met de pet kan zo ook bijverdienen.
pi_192563456
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 08:19 schreef stokj het volgende:

[..]

Elk voordeel heeft zijn nadeel in deze tijden (of andersom)
Ik heb op tijd verkocht maar te vroeg gekocht blijkt nu...
  zaterdag 11 april 2020 @ 09:06:48 #21
256666 leeell
I know you're lonely
pi_192563529
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 08:58 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Waarom? Jan met de pet kan zo ook bijverdienen.
Dat was initieel inderdaad de opzet en wat mij betreft prima.

Maar dat is het allang niet meer en jan met de pet is nog maar een klein deel van de overall rentals. Ik ken zo veel mensen /partijen die pandjes opkopen en dan gewoon voor airBNB gebruiken. Ik werk in een aangrenzende branche dus ik zie het elke dag.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_192563592
quote:
9s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:01 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik heb op tijd verkocht maar te vroeg gekocht blijkt nu...
;( maar je kon dit ook niet voorspellen toentertijd denk ik.
pi_192563620
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 april 2020 09:12 schreef stokj het volgende:

[..]

;( maar je kon dit ook niet voorspellen toentertijd denk ik.
Klopt, geen glazen bol.
pi_192588708
Als fervent ijsfan vandaag de Chocorots van IJskoud de Beste geprobeerd. Wel lekker en (te) zoet. Speciaal er naar toegegaan, was niet zo druk dus het wachten en aanwezige klanten qua afstand viel gelukkig mee.
pi_192592526
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 april 2020 15:48 schreef stokj het volgende:

[..]

Ik ben er vandaag geweest. Heb een telo (gebakken casave) met trie (kleine sardientjes) gehaald. De telo was goed krokant en de trie was heerlijk en scherppittig.
Daarnaast ook een mangochutney gehaald, bara die vers was en wat phulauri.

Om een indruk te krijgen:
Telo met trie
[ afbeelding ]
Bara
[ afbeelding ]
phulauri
[ afbeelding ]
Waar heb je dit gekocht?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')