abonnement Unibet Coolblue
pi_192298875


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:12:59 #2
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192298879
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:55 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
De groei van de IC-opnames lijkt niet meer toe te nemen, maar is is nog geen sprake van een afname van de groei.

https://www.stichting-nice.nl/ Laatste update: 27-03-2020 08:52

[ afbeelding ]
Dat weet je nog niet, want gisteren was de grootste toename van het aantal IC opnames tot nu toe.

Als het er in de komende dagen minder zijn dan gisteren, dan pas kun je zeggen dat de groei niet meer toeneemt.

Dat gegoochel met die cijfers iedere keer om iedereen maar een goed gevoel te geven :N
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192298889
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:12 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat weet je nog niet, want gisteren was de grootste toename van het aantal IC opnames tot nu toe.

Als het er in de komende dagen minder zijn dan gisteren, dan pas kun je zeggen dat de groei niet meer toeneemt.

Dat gegoochel met die cijfers iedere keer om iedereen maar een goed gevoel te geven :N
Ik goochel nergens mee, dit is een screenshot wat de eerste opnamedatum toont van de nu bekende gevallen.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_192298898
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:12 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat weet je nog niet, want gisteren was de grootste toename van het aantal IC opnames tot nu toe.

Als het er in de komende dagen minder zijn dan gisteren, dan pas kun je zeggen dat de groei niet meer toeneemt.

Dat gegoochel met die cijfers iedere keer om iedereen maar een goed gevoel te geven :N
"De piek wordt verwacht eind mei, begin juni."

26 maart: De daling is zichtbaar.

Dit worden hele lange en shockerende weken voor veel mensen, heb ik het vermoeden.
pi_192298911
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:15 schreef _I het volgende:

[..]

"De piek wordt verwacht eind mei, begin juni."

26 maart: De daling is zichtbaar.

Dit worden hele lange en shockerende weken voor veel mensen, heb ik het vermoeden.
Er is een verschil tussen "daling" en "afname van de groei".
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_192298917
Het is toch volledig irrelevant of het nu stijgt of lineair blijft en we de IC capaciteit in luttele dagen bereiken?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:17:41 #7
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_192298924
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:16 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen "daling" en "afname van de groei".
Maar de groei neemt ook niet af als we gisteren de meeste opnames op 1 dag tot nu toe hadden.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_192298932
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:15 schreef _I het volgende:

[..]

"De piek wordt verwacht eind mei, begin juni."

26 maart: De daling is zichtbaar.

Dit worden hele lange en shockerende weken voor veel mensen, heb ik het vermoeden.
Piek van wat? Aantal doden,ziekenhuisopnames, besmettingen?
Maatregelen zouden effect moeten hebben vanaf eind deze week/volgende week.

Ik heb me mentaal sowieso voorbereid dat het afzien wordt en binnen blijven tot en met de zomer op ze vroegst.
pi_192298935
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:16 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen "daling" en "afname van de groei".
Maar die piek eind mei is moeilijk voor te stellen. Dan moet het aantal besmettingen nog tot begin mei minimaal constant blijven.
  Moderator vrijdag 27 maart 2020 @ 09:20:23 #10
5428 crew  miss_sly
pi_192298939
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:16 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen "daling" en "afname van de groei".
Volgens mij ging het om een daling in de besmettingsgraad. Dat niet meer 1 persoon 2 anderen aansteekt, maar nog maar 1. Dat zie je uiteraard niet direct terug in de cijfers.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_192298947
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:16 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen "daling" en "afname van de groei".
Ik begrijp hoe groei werkt. Maar er is nog geen afname zichtbaar, er is ook nog geen afname van de groei en gisteren is aangegeven dat men verwacht dat de IC's over 3 dagen aan hun capaciteit zitten. Ook dat dit waarschijnlijk enkele weken gaat aanhouden.

Daarnaast zegt de website waar jij je gegevens vandaan hebt;
Het belang van deze getallen voor het monitoren van de crisis is groot. Echter wegens drukte in de ziekenhuizen is het mogelijk dat deze getallen niet volledig zijn. Ook is het mogelijk dat patiënten met vertraging worden toegevoegd aan ons systeem. Verschillen in gepubliceerde getallen kunnen ook verschillen door verschillende meetmomenten op dezelfde dag.

Tijdens de briefing is heel duidelijk aangegeven dat er nog niet teveel in de cijfers gelezen moet worden, omdat er dagen later nog veel meldingen bijkomen.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:21:46 #12
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_192298950
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:15 schreef _I het volgende:

[..]

"De piek wordt verwacht eind mei, begin juni."

26 maart: De daling is zichtbaar.

Dit worden hele lange en shockerende weken voor veel mensen, heb ik het vermoeden.
misschien gaan de scholen weer open en krijgen we daarom een piek begin juni
pi_192298958
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:15 schreef _I het volgende:

[..]

"De piek wordt verwacht eind mei, begin juni."

26 maart: De daling is zichtbaar.

Dit worden hele lange en shockerende weken voor veel mensen, heb ik het vermoeden.
. Lekker paniek gillen, dat is makkelijk!
Whatever...
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:23:29 #14
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192298966
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:21 schreef _I het volgende:

[..]

Ik begrijp hoe groei werkt. Maar er is nog geen afname zichtbaar, er is ook nog geen afname van de groei en gisteren is aangegeven dat men verwacht dat de IC's over 3 dagen aan hun capaciteit zitten. Ook dat dit waarschijnlijk enkele weken gaat aanhouden.

Daarnaast zegt de website waar jij je gegevens vandaan hebt;
Het belang van deze getallen voor het monitoren van de crisis is groot. Echter wegens drukte in de ziekenhuizen is het mogelijk dat deze getallen niet volledig zijn. Ook is het mogelijk dat patiënten met vertraging worden toegevoegd aan ons systeem. Verschillen in gepubliceerde getallen kunnen ook verschillen door verschillende meetmomenten op dezelfde dag.

Tijdens de briefing is heel duidelijk aangegeven dat er nog niet teveel in de cijfers gelezen moet worden, omdat er dagen later nog veel meldingen bijkomen.
[ afbeelding ]
Dat is het gevolg van die cijfers en masse delen. Iedereen gaat er mee aan de haal (incl. media) en maakt er van wat ze er zelf in willen zien.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192298969
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:15 schreef _I het volgende:

[..]

"De piek wordt verwacht eind mei, begin juni."

26 maart: De daling is zichtbaar.

Dit worden hele lange en shockerende weken voor veel mensen, heb ik het vermoeden.
Ik ben gestopt met dat soort cijfers te lezen. De ene dag is het zus en de andere dag is het zo. Heb het idee dat ze zelf ook maar in het duister grijpen. Je hebt er helemaal niks aan.
pi_192298977
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Piek van wat? Aantal doden,ziekenhuisopnames, besmettingen?
Maatregelen zouden effect moeten hebben vanaf eind deze week/volgende week.

Ik heb me mentaal sowieso voorbereid dat het afzien wordt en binnen blijven tot en met de zomer op ze vroegst.
De piek van alles. Men verwacht niet dat we nu de piek al hebben gezien van het aantal besmettingen. Maatregelen kunnen wel effect hebben vanaf deze week, maar alles volgt met een vertraging. Je kan nu wel aan de piek van je besmettingen zitten, maar dat betekent niet dat je vandaag ook aan je piek van je IC opnames zit. Dat komt in de weken erna pas naar boven.

Maar gezien de manier van testen, is er geen enkel cijfer wat een duidelijk beeld geeft.
  PR/Manusje van alles vrijdag 27 maart 2020 @ 09:25:32 #17
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_192298983
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:22 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

. Lekker paniek gillen, dat is makkelijk!
Heuj niet iedereen hier is doctor in de wiskunde of statistiek. Wij doen het met de gegevens die ons aangereikt worden door de overheid en die zijn niet duidelijk genoeg / missen enige duiding.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_192298987
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:22 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

. Lekker paniek gillen, dat is makkelijk!
Hoezo!? Briefing gezien?
pi_192299001
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:24 schreef _I het volgende:

[..]

De piek van alles. Men verwacht niet dat we nu de piek al hebben gezien van het aantal besmettingen. Maatregelen kunnen wel effect hebben vanaf deze week, maar alles volgt met een vertraging. Je kan nu wel aan de piek van je besmettingen zitten, maar dat betekent niet dat je vandaag ook aan je piek van je IC opnames zit. Dat komt in de weken erna pas naar boven.
Weken ja, maar niet 2.5 maanden.
quote:
Maar gezien de manier van testen, is er geen enkel cijfer wat een duidelijk beeld geeft.
Nah, ziekenhuisopnames en sterfgevallen wel. Maar is nu nog te vroeg om conclusies te trekken, daar ben ik het wel mee eens.
pi_192299009
Jammer dat we in januari niet een miljoen covid Chinezen hierheen hadden gehaald, hadden we nu weer lekker op t terras kunnen zitten
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:28:14 #21
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_192299011
Lees ook steeds meer verhalen over mensen die wel positief zijn getest op corona, maar totaal geen klachten hebben. Zelfs geen hoestje of loopneus.

Die komen al helemaal niet voor in de statistieken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_192299017
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:24 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben gestopt met dat soort cijfers te lezen. De ene dag is het zus en de andere dag is het zo. Heb het idee dat ze zelf ook maar in het duister grijpen. Je hebt er helemaal niks aan.
Ik heb trek er sowieso geen conclusies uit. Je hoort duidelijk dat men een enorme slag om de arm houdt en vooral de positieve scenario's doorneemt. Maar Hugo de Jonge gaf in het debat gister duidelijk aan dat ze rekening houden met het rode scenario;
pi_192299019
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:28 schreef Drekkoning het volgende:
Lees ook steeds meer verhalen over mensen die wel positief zijn getest op corona, maar totaal geen klachten hebben. Zelfs geen hoestje of loopneus.

Die komen al helemaal niet voor in de statistieken.
Hoezo niet?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:30:02 #24
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192299030
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:28 schreef _I het volgende:

[..]

Ik heb trek er sowieso geen conclusies uit. Je hoort duidelijk dat men een enorme slag om de arm houdt en vooral de positieve scenario's doorneemt. Maar Hugo de Jonge gaf in het debat gister duidelijk aan dat ze rekening houden met het rode scenario;
[ afbeelding ]
Op zich zou die rode lijn ook enigszins haalbaar moeten zijn, met voldoende en tijdige uitbreiding van de IC. Ik begreep inderdaad ook dat ze daar serieus rekening mee houden. Lijkt me ook volledig terecht en realistisch.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192299031
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:28 schreef Drekkoning het volgende:
Lees ook steeds meer verhalen over mensen die wel positief zijn getest op corona, maar totaal geen klachten hebben. Zelfs geen hoestje of loopneus.

Die komen al helemaal niet voor in de statistieken.
Als ze positief getest zijn, wel dus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')