abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 28 maart 2020 @ 18:24:56 #101
88815 The_Emotion
98.3
pi_192323254
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 18:16 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Nog erger dan uitverkocht wc-papier? :D
Jezus redt; gebruik de bijbel als wc papier
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_192323288
Bij de Jumbo volgt het personeel de regels structureel niet op, ze staan allemaal veel te dicht bij elkaar en komen ook veel te dicht langs klanten. Leuk zo'n hesje maar als je vervolgens de regels zelf niet volgt :N
En dat het geen incident is blijkt uit de honderden online klachten over dit onderwerp. Los het op Frits van Eerd!
pi_192323673
Gisteren weer eens wezen inslaan, nou ik ben blij dat ik voorlopig niet meer hoef. Wat een ellende zeg, sfeer is om te snijden, iedereen kijkt iedereen aan alsof ze de zwarte builenpest hebben, ik word er helemaal depri en paranoide van.
pi_192327416
Eigenlijk wel prima, praktisch alles is op voorraad. Toiletpapier wel helaas alleen in grote pakken, handzeep is wel schaars.

Afgezien van dat het rustiger in de winkel is en de schermen bij de kassa merk ik weinig verschil met voorheen. Ik ga wel pas rond 20:00 boodschappen doen, dus geen ervaring met buiten wachten..

Oh, koffieapparaat is wel uitgeschakeld -O-
pi_192327581
quote:
9s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 18:49 schreef Farenji het volgende:
... iedereen kijkt iedereen aan alsof ze de zwarte builenpest hebben, ik word er helemaal depri en paranoide van ...
Uh ja dat herken ik wel. Ineens ben je 'vies' ofzo ... mensen kijken me echt aan en dan denk ik: wtf heb ik jou ooit misdaan? :? ... heel naar en jammer
pi_192327607
quote:
Gisteren weer eens wezen inslaan, nou ik ben blij dat ik voorlopig niet meer hoef. Wat een ellende zeg, sfeer is om te snijden, iedereen kijkt iedereen aan alsof ze de zwarte builenpest hebben, ik word er helemaal depri en paranoide van.
Dit dus. Voelde me er gewoon ellendig bij.
Kwam nog de buurman tegen. Die was er ook heel gespannen van. Alsof er echt een grafstemming was. :@
pi_192327639
quote:
Herkenbaar.
pi_192327686
En inderdaad. Om je heen kijken en steeds met grote passen afstand nemen of een andere route pakken als het ergens te druk is.
Alsof je ieder moment de FBI tegen kan komen die jou op wilt pakken voor iets. :')
pi_192328302
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:47 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Uh ja dat herken ik wel. Ineens ben je 'vies' ofzo ... mensen kijken me echt aan en dan denk ik: wtf heb ik jou ooit misdaan? :? ... heel naar en jammer
Tsja, maar nu weet je wel hoe discriminatie / racisme voelt. Voor no reason behandelen mensen je anders of kijken ze je anders aan.

Dat is het enige positieve hieruit, kun je meer empathie opbrengen hoe het is om zo door het leven te gaan.
pi_192328407
Vanavond rond 20:00 geweest en nog steeds wel veel lege schappen maar dat kan ook aan de zaterdagavond liggen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2020 22:26:13 ]
pi_192329409
Ontsmet karretje gekregen vandaag. Kwamen ook twee mensen samen naar de winkel en die moesten verplicht een eigen karretje.
Liep wel toch weer iemand hoestend door de winkel.
pi_192329621
quote:
Ja de sfeer is er niet beter op geworden: voor de maatregelen rondom de corona crisis ingingen, maakte ik nog regelmatig een praatje met klanten. Maar nu is dat vrijwel niet meer het geval.

Je merkt toch dat iedereen chagrijnig is en er heerst duidelijk, ook angst bij de mensen. Bij overigens ook.... ben als de dood om besmet te worden tijdens mijn werk.

Hopelijk worden de maatregelen over een paar weken versoepeld: want leuk is anders.

Lijkt net oorlog eerlijk gezegd, behalve de vijand is onzichtbaar en maakt geen onderscheid tussen ras, opleidingsniveau/intelligentie en kan iedereen treffen.

Hoogopgeleide zijn dus net zo kwetsbaar als laagopgeleiden, misschien zelfs nog wel kwetsbaarder? Zelfs Boris Johnson is besmet met corona.

Wat ik trouwens wel echt boontje om zijn loontje vind: is de problemen waar sommige werkgevers nu mee zitten! Al tientallen jaren buiten ze de polen uit, omdat Nederlanders niet voor een hongerloontje asperges willen plukken. En nu zijn vrijwel alle Polen terug naar Polen gevlucht en zitten ze dus, zonder slaven/goedkope arbeidskrachten die ze kunnen uitbuiten.
pi_192329918
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:13 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]
En nu zijn vrijwel alle Polen terug naar Polen gevlucht en zitten ze dus, zonder slaven/goedkope arbeidskrachten die ze kunnen uitbuiten.
Polen hebben recht op het minumum loon en het zijn goedkope arbeidskrachten maar volgens mij geen slaven. De meeste nederlanders gaan niet voor een minimumloon werken in agri omdat het netto weinig meer oplevert dan en uitkering.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192330330
Hoop wel voor de supermarktmedewerkers dat als deze ellende weer voorbij is ze een leuke bonus krijgen voor hun inzet.

Of krijgen jullie al gevarengeld? :D

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2020 23:54:41 ]
pi_192330410
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:13 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Hoogopgeleide zijn dus net zo kwetsbaar als laagopgeleiden, misschien zelfs nog wel kwetsbaarder? Zelfs Boris Johnson is besmet met corona.

Dan is t virus toch wel selectief
  † In Memoriam † zondag 29 maart 2020 @ 00:21:08 #116
88815 The_Emotion
98.3
pi_192330760
Al met al wordt het onheilspellender, drones die ingezet worden om te checken of je genoeg afstand houdt.
Dat in combinatie met het Chinese puntensysteem.
Het lijkt alsof we in een Black Mirror aflevering beland zijn.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_192331023
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:38 schreef tjoptjop het volgende:

Oh, koffieapparaat is wel uitgeschakeld -O-
Ja, dat lijkt me ook wel logisch. Zaten bij ons altijd groepjes bejaarden koffie te drinken. En iedereen raakt dat apparaat ook aan.

quote:
2s.gif Op zondag 29 maart 2020 00:21 schreef FernandoMartinez het volgende:
Het lijkt alsof we in een Black Mirror aflevering beland zijn.
:Y die vergelijking maakte ik vandaag toevallig ook :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_192332091
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 23:53 schreef mascara-klodder het volgende:
Hoop wel voor de supermarktmedewerkers dat als deze ellende weer voorbij is ze een leuke bonus krijgen voor hun inzet.

Of krijgen jullie al gevarengeld? :D
In Frankrijk krijgen de medewerkers van de Carrefour die fulltime werken 1000 euro belastingvrij... In België is er ook wat gaande, hier hoor ik er niks van.

Ik ga morgen sws mijn verloskundige nog bellen hoe zij het momenteel ziet, zwanger in een supermarkt werken. Ik weet het zelf niet zo goed moet ik eerlijk zeggen.
pi_192332847
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 10:12 schreef FlyingFish het volgende:
Hoe is het bij jullie bij de kassa’s geregeld eigenlijk?
Jumbo hier had steeds 1 van de 2 kassa's naast elkaar open. Lidl had kassa 2 en 5 open. Bij Jumbo was een kar verplicht en die moest je uit de schoongemaakte rij halen (en op = wachten), bij Lidl stond personeel buiten te turven, je mocht een mandje of karretje wat je zelf mocht schoonmaken.

Zelfs het buurtbakkertje heeft nu een plastic plaat bij de toonbank.
  zondag 29 maart 2020 @ 09:55:48 #120
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_192332886
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 21:52 schreef vencodark het volgende:
En inderdaad. Om je heen kijken en steeds met grote passen afstand nemen of een andere route pakken als het ergens te druk is.
Alsof je ieder moment de FBI tegen kan komen die jou op wilt pakken voor iets. :')
Erg afstandelijk zijn mensen ongewild geworden door die corona crisis😥😕 :X
  Spellchecker zondag 29 maart 2020 @ 09:57:12 #121
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192332903
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 07:01 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

In Frankrijk krijgen de medewerkers van de Carrefour die fulltime werken 1000 euro belastingvrij... In België is er ook wat gaande, hier hoor ik er niks van.

Ik ga morgen sws mijn verloskundige nog bellen hoe zij het momenteel ziet, zwanger in een supermarkt werken. Ik weet het zelf niet zo goed moet ik eerlijk zeggen.
Dan moet je NOG voorzichtiger zijn ... sterkte!
pi_192332910
quote:
9s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:55 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Terwijl je juist wat vriendelijker kan zijn qua praatje of even een glimlach. *)
  zondag 29 maart 2020 @ 09:59:57 #123
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_192332927
quote:
1s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:58 schreef vencodark het volgende:

Terwijl je juist wat vriendelijker kan zijn qua praatje of even een glimlach. *)
Dat doe ik wel.
  zondag 29 maart 2020 @ 10:01:11 #124
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_192332940
quote:
9s.gif Op zondag 29 maart 2020 09:55 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Eigenlijk merk ik dat ze vaker ff gedag zeggen (ook al loop je met een boog om elkaar heen).
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 29 maart 2020 @ 10:30:36 #125
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_192333251
Ik had bij de kassa al een grote tas met boodschappen ingepakt.
Maar geen portemonnee meegenomen :').
Gelukkig mocht ik van het kassameisje de tas bij haar laten staan en later afrekenen.
Moest ik toch 2x die winkel vol zombies in ;(.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')