abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192298349
Hoi,

Helaas niet voor mij van toepassing ;( :') maar ben benieuwd hoe dat met werktijdverkorting zit van mensen die een hoop verdienen. Trigger: Barcelona vraagt het aan voor zijn voetballers. Kan toch niet zo zijn dat de Spaanse overheid dan x percentage van Messi's salaris gaat betalen? :D

In Nederland zit er wel een max op toch....toch?
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:43:09 #2
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192298441
In Nederland is de hoeveelheid loon die de overheid voor z'n rekening neemt afhankelijk van de terugval in omzet. Als jouw bedrijf zeer hard geraakt wordt door de coronacrisis dan is de tegemoetkoming maximaal 90% van de loonkosten. Geen idee of er een maximaal salaris aan vastzit, hoe dat in Spanje zit en hoe dat voor een voetbalclub werkt.
pi_192298561
De mindere eredivisie clubs betalen een aardige salaris. Beugelsdijk (ado den haag) scheen vorig jaar 4 ton te verdienen. Om dat als belastingbetaler in potentie aan te moeten vullen tot 90% is natuurlijk absurd
pi_192298653
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:51 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
De mindere eredivisie clubs betalen een aardige salaris. Beugelsdijk (ado den haag) scheen vorig jaar 4 ton te verdienen. Om dat als belastingbetaler in potentie aan te moeten vullen tot 90% is natuurlijk absurd
Ja ik vraag me dus af of dat gebeurt :+
pi_192298699
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:43 schreef Twiitch het volgende:
In Nederland is de hoeveelheid loon die de overheid voor z'n rekening neemt afhankelijk van de terugval in omzet. Als jouw bedrijf zeer hard geraakt wordt door de coronacrisis dan is de tegemoetkoming maximaal 90% van de loonkosten. Geen idee of er een maximaal salaris aan vastzit, hoe dat in Spanje zit en hoe dat voor een voetbalclub werkt.
Nu zullen de inkomsten van bijvoorbeeld Ajax of Barcelona niet met 90% teruglopen maar waarschijnlijk wel 20%. Zou van den zotte zijn als de Nederlandse staat 20% betaalt van Ziyech zijn salaris.

Kan niks vinden over een maximum :(!
pi_192298768
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:01 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Nu zullen de inkomsten van bijvoorbeeld Ajax of Barcelona niet met 90% teruglopen maar waarschijnlijk wel 20%. Zou van den zotte zijn als de Nederlandse staat 20% betaalt van Ziyech zijn salaris.

Kan niks vinden over een maximum :(!
Dit over de financiële gevolgen bij Ajax

https://www.vi.nl/nieuws/(...)gen-van-coronacrisis

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2020 09:06:41 ]
pi_192298839
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:06 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dit over de financiële gevolgen bij Ajax

https://www.vi.nl/nieuws/(...)gen-van-coronacrisis
Ja had ik al gelezen. Staat echt 0 in dat artikel. VI :')

Maar mijn vraag geldt eigenlijk ook voor de mensen die bij een bedrijf 100k verdienen enzo. Voetbal is natuurlijk extreem :+

Je WW is gemaximeerd, net als je (standaard) pensioen. Bij WTV kom ik daar niks over tegen.
pi_192298956
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:35 schreef BEFEM het volgende:
Hoi,

Helaas niet voor mij van toepassing ;( :') maar ben benieuwd hoe dat met werktijdverkorting zit van mensen die een hoop verdienen. Trigger: Barcelona vraagt het aan voor zijn voetballers. Kan toch niet zo zijn dat de Spaanse overheid dan x percentage van Messi's salaris gaat betalen? :D

In Nederland zit er wel een max op toch....toch?
Ik heb vroeger in de deeltijd WW gezeten, dat was overigens echt TOP _O_ maar daar kom ik zo op teurg.

Het maximum dagloon wat je kan krijgen is 219 euro/dag hier in Nederland, met 21 dagen gemiddeld werken per maand is dat iets van 4700 euro maximaal als je volledig thuis komt te zitten.

In mijn geval had de vakbond zoiets van, je bedrijf heeft genoeg cash, stop met zeuren, het bedrijf moest de missende 30% bijleggen.

Wat resulteerde in een vol salaris maar dan voor 4 dagen werken _O_
En dat een half jaar lang _O_

Stel dat je 500 euro per week krijgt (dus 100 euro per dag), en 1 dag in de deeltijd WW zit, dan was het uitgekeerde salaris 4x 100 eur + 70% van 100 euro = 470 euro per week
pi_192298992
DUs het werkt hetzelfde als gewoon WW? Of iets soortgelijks.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 09:54:50 #10
455506 Pietjanhenkcorneel
Hoi. Ik ben P,J,H en C
pi_192299315
quote:
5s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:26 schreef BEFEM het volgende:
DUs het werkt hetzelfde als gewoon WW? Of iets soortgelijks.
Nee. Werktijdverkorting is ook afgeschaft, de NOW vervangt deze.
Of er een maximum salaris genoemd gaat worden, waarschijnlijk niet. Maar de regeling is nog niet gepubliceerd door de overheid.

[ Bericht 7% gewijzigd door Pietjanhenkcorneel op 29-03-2020 10:27:54 (-) ]
pi_192299338
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:54 schreef Pietjanhenkcorneel het volgende:

[..]

Nee. Werktijdverkorting is ook afgeschaft, de NOW vervangt deze nu (https://www.noodfonds2020(...)ing-voor-werkbehoud/).
Of er een maximum salaris genoemd gaat worden, waarschijnlijk niet. Maar de regeling is nog niet gepubliceerd door de overheid.
Dus nog niet bekend, duidelijk. Maar zonder maximum is het dus wel bizar :D
  zondag 29 maart 2020 @ 00:03:05 #12
455506 Pietjanhenkcorneel
Hoi. Ik ben P,J,H en C
pi_192330496
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:54 schreef Pietjanhenkcorneel het volgende:

[..]


pi_192331626
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 09:56 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Dus nog niet bekend, duidelijk. Maar zonder maximum is het dus wel bizar :D
Dan zouden er dadelijk mensen zijn die ww boven de balkenende norm krijgen, :')
pi_192369130
Max 10k per maand hoorde ik net.
  dinsdag 31 maart 2020 @ 12:07:31 #15
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_192369548
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 11:40 schreef BEFEM het volgende:
Max 10k per maand hoorde ik net.
Ze gaan daarbij uit van tweemaal het maximum SV dagloon. Zie hierzo. Die norm wordt vaker gebruikt bij steun vanuit de overheid.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_192373470
volgens nu.nl:

"Het maximale salaris dat wordt vergoed is 9.538 euro per maand. Verreweg de meeste werknemers zitten hier onder."

https://www.nu.nl/coronav(...)n-loonmaatregel.html
pi_192373500
Mensen die 10k verdienen kunnen hiervan ook wel een deel van inleveren, vind ik! Ik verdien niet slecht maar bij lange na geen 10k schoon per maand.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2020 15:58:23 ]
pi_192373918
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:58 schreef Syd het volgende:
Mensen die 10k verdienen kunnen hiervan ook wel een deel van inleveren, vind ik! Ik verdien niet slecht maar bij lange na geen 10k schoon per maand.
Iemand die 2K verdient vindt dat waarschijnlijk ook van iemand die 4K verdient. Waar ligt voor jou de grens
<a href="https://initiativeq.com/invite/Bz7c4Q0iQ" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" > InitiativeQ, de nieuwe crypto, maar net even anders.</a>
pi_192373946
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:58 schreef Syd het volgende:
Mensen die 10k verdienen kunnen hiervan ook wel een deel van inleveren, vind ik! Ik verdien niet slecht maar bij lange na geen 10k schoon per maand.
Ik vind dat van mensen die 3k verdienen. Ik verdien 1500, dus dat kunnen zij dan best missen toch.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_192374118
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:55 schreef Shotty het volgende:
volgens nu.nl:

"Het maximale salaris dat wordt vergoed is 9.538 euro per maand. Verreweg de meeste werknemers zitten hier onder."

https://www.nu.nl/coronav(...)n-loonmaatregel.html
Leuk dat men erbij vermeld dat weinigen hierboven zitten. Waarom niet gewoon dan toch de maximale ww aangehouden? Of gaat er na afloop van deze crisis weer eens een toptarief van 75% voor verdiensten boven de 100.000 ingevoerd worden. :Y)
pi_192374852
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:31 schreef tsagld het volgende:

[..]

Iemand die 2K verdient vindt dat waarschijnlijk ook van iemand die 4K verdient. Waar ligt voor jou de grens
10k is gewoon over de top en zal wel weer om ambtenaren gaan. Ze kijken na aanleiding van je belastingaangifte aan de hand daarvan is echt wel op te maken of iemand echt 10k nodig heeft.

Het gaat om een nood situatie he! Niet je normale loon. Dan moet er gewoon ingeleverd worden.
pi_192374858
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 16:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik vind dat van mensen die 3k verdienen. Ik verdien 1500, dus dat kunnen zij dan best missen toch.
3k denk wel dat die met paar honderd euro minder het ook wel overleven Ja.
pi_192375388
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 17:28 schreef Syd het volgende:

[..]

10k is gewoon over de top en zal wel weer om ambtenaren gaan. Ze kijken na aanleiding van je belastingaangifte aan de hand daarvan is echt wel op te maken of iemand echt 10k nodig heeft.

Het gaat om een nood situatie he! Niet je normale loon. Dan moet er gewoon ingeleverd worden.
Is toch gelul. Iemand met 10k (wat overigens netto minder dan 6k is) heeft net zo goed veel vaste lasten. Mooi huisje, paar auto's.... waarom zouden zij hun huis moeten verkopen vanwege deze crisis en iemand met 3k niet? Je bent echt niet stinkend rijk met 6k netto hoor, zeker niet in Amsterdam.
Facts don't care about your feelings
pi_192375412
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 15:58 schreef Syd het volgende:
Mensen die 10k verdienen kunnen hiervan ook wel een deel van inleveren, vind ik! Ik verdien niet slecht maar bij lange na geen 10k schoon per maand.
Het gaat niet op netto loon, maar Sv loon
pi_192375439
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 17:28 schreef Syd het volgende:

[..]

10k is gewoon over de top en zal wel weer om ambtenaren gaan. Ze kijken na aanleiding van je belastingaangifte aan de hand daarvan is echt wel op te maken of iemand echt 10k nodig heeft.

Het gaat om een nood situatie he! Niet je normale loon. Dan moet er gewoon ingeleverd worden.
Voor de ambtenaren hoeft geen werktijdverkorting aangevraagd te worden. Deze krijgen gewoon doorbetaald. Het gaan om het loon van medewerkers van ondernemingen.
pi_192375501
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 17:58 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Is toch gelul. Iemand met 10k (wat overigens netto minder dan 6k is) heeft net zo goed veel vaste lasten. Mooi huisje, paar auto's.... waarom zouden zij hun huis moeten verkopen vanwege deze crisis en iemand met 3k niet? Je bent echt niet stinkend rijk met 6k netto hoor, zeker niet in Amsterdam.
Dus in nood situaties moeten we mensen maar ook hun luxe leven financieren? Terwijl het hele land in noodtoestand is?

Dus tja iemand huis uittrappen gaat te ver en die vaste lasten moeten ook vergoed worden. Maar de rest is gewoon pech.

En ik zeg ook nergens dat iemand met 10k stinkend rijk is. Ik zeg dat iemand met 10k in een nood situatie ook zeker met stuk minder kan.
pi_192375504
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 18:00 schreef djh77 het volgende:

[..]

Voor de ambtenaren hoeft geen werktijdverkorting aangevraagd te worden. Deze krijgen gewoon doorbetaald. Het gaan om het loon van medewerkers van ondernemingen.
Ok dat was dan een domme aanname van mij :)
pi_192375578
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 18:04 schreef Syd het volgende:

[..]

Dus in nood situaties moeten we mensen maar ook hun luxe leven financieren? Terwijl het hele land in noodtoestand is?

Dus tja iemand huis uittrappen gaat te ver en die vaste lasten moeten ook vergoed worden. Maar de rest is gewoon pech.

En ik zeg ook nergens dat iemand met 10k stinkend rijk is. Ik zeg dat iemand met 10k in een nood situatie ook zeker met stuk minder kan.
Nee de rest heeft niet gewoon pech. Niemand wordt z'n huis uitgetrapt ook armoedzaaiers niet want ze krijgen hun loon doorbetaald. Dus of je nou 10k of 3k verdient, je leven gaat door zoals het was. Jij noemt dat luxe, iemand op bijstandsniveau noemt 3k luxe, iemand met modaal noemt 2x modaal luxe, iemand uit Afrika noemt hier bijstand luxe. Ik denk dat dat 10k grens een goede grens is. Je bent nog niet stinkend rijk maar je verdient wel oke. Als je 150k+ per jaar verdient (heb bijv. een klant die piloot is en zoiets pakt) dan is ineens naar 10k per maand wel kut, maar nog te overzien in de meeste gevallen.

En noodtoestand of niet, ik hoop dat je realiseert dat mensen met 10k per maand dus zo'n 50k belasting per jaar betalen. Daar draait het halve land op, niet op mensen die minimumloon verdienen en nog max toeslagen kunnen pakken en gaan huilen zoals jij.
Facts don't care about your feelings
pi_192375679
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 18:10 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee de rest heeft niet gewoon pech. Niemand wordt z'n huis uitgetrapt ook armoedzaaiers niet want ze krijgen hun loon doorbetaald. Dus of je nou 10k of 3k verdient, je leven gaat door zoals het was. Jij noemt dat luxe, iemand op bijstandsniveau noemt 3k luxe, iemand met modaal noemt 2x modaal luxe, iemand uit Afrika noemt hier bijstand luxe. Ik denk dat dat 10k grens een goede grens is. Je bent nog niet stinkend rijk maar je verdient wel oke. Als je 150k+ per jaar verdient (heb bijv. een klant die piloot is en zoiets pakt) dan is ineens naar 10k per maand wel kut, maar nog te overzien in de meeste gevallen.

En noodtoestand of niet, ik hoop dat je realiseert dat mensen met 10k per maand dus zo'n 50k belasting per jaar betalen. Daar draait het halve land op, niet op mensen die minimumloon verdienen en nog max toeslagen kunnen pakken en gaan huilen zoals jij.
Haha laat maar als je zo afsluit... je snapt niks van het woord noodsituaties, we praten wel verder wanneer dit voorbij is. Zullen we zien wie er dan zit te huilen.

Tevens teert Nederland niet op de belasting van de burgers maar voornamelijk de loonbelastingen die werkgevers afdragen. Dat is ook de reden waarom de overheid nu ineens zo "gul" is. Geloof me ze geven geen fuck om jouw en mij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2020 18:17:55 ]
pi_192376682
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 18:10 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee de rest heeft niet gewoon pech. Niemand wordt z'n huis uitgetrapt ook armoedzaaiers niet want ze krijgen hun loon doorbetaald. Dus of je nou 10k of 3k verdient, je leven gaat door zoals het was. Jij noemt dat luxe, iemand op bijstandsniveau noemt 3k luxe, iemand met modaal noemt 2x modaal luxe, iemand uit Afrika noemt hier bijstand luxe. Ik denk dat dat 10k grens een goede grens is. Je bent nog niet stinkend rijk maar je verdient wel oke. Als je 150k+ per jaar verdient (heb bijv. een klant die piloot is en zoiets pakt) dan is ineens naar 10k per maand wel kut, maar nog te overzien in de meeste gevallen.

En noodtoestand of niet, ik hoop dat je realiseert dat mensen met 10k per maand dus zo'n 50k belasting per jaar betalen. Daar draait het halve land op, niet op mensen die minimumloon verdienen en nog max toeslagen kunnen pakken en gaan huilen zoals jij.
Allemaal vinden we >10k luxe. Zelfs mensen die dat verdienen vinden dat veel of snappen dat het een behoorlijke salaris is.
pi_192377099
Gaan wij dat niet uiteindelijk betalen voor die leuke zuiderburen. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192378378
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 18:04 schreef Syd het volgende:

[..]

Dus in nood situaties moeten we mensen maar ook hun luxe leven financieren? Terwijl het hele land in noodtoestand is?
Daarvan is in Nederland helemaal (nog) geen sprake :N

quote:
1s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 18:17 schreef Syd het volgende:

[..]

Haha laat maar als je zo afsluit... je snapt niks van het woord noodsituaties, we praten wel verder wanneer dit voorbij is. Zullen we zien wie er dan zit te huilen.

Tevens teert Nederland niet op de belasting van de burgers maar voornamelijk de loonbelastingen die werkgevers afdragen. Dat is ook de reden waarom de overheid nu ineens zo "gul" is. Geloof me ze geven geen fuck om jouw en mij.
Je weet dat loonbelasting die werkgevers afdragen inkomstenbelasting is die namens de werknemer wordt betaald?

quote:
Loonbelasting en premie voor de volksverzekeringen (loonheffing)
Loonheffing is de belasting die een werkgever namens een werknemer betaalt. Loonheffing is de verzamelnaam voor loonbelasting en de premie voor de volksverzekeringen.
En dat omdat dit gebeurt je normaal gezien helemaal niet zoveel bij hoeft te betalen na het doen van aangifte?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 31 maart 2020 @ 23:54:03 #33
408813 crew  trein2000
pi_192382569
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 20:08 schreef baskick het volgende:

[..]

Daarvan is in Nederland helemaal (nog) geen sprake :N
[..]

Je weet dat loonbelasting die werkgevers afdragen inkomstenbelasting is die namens de werknemer wordt betaald?
[..]

En dat omdat dit gebeurt je normaal gezien helemaal niet zoveel bij hoeft te betalen na het doen van aangifte?
Wellicht geen noodtoestand in strikt juridische zin. Maar wel in ruime zin als ook in maatschappelijke zin.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_192385236
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 23:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wellicht geen noodtoestand in strikt juridische zin. Maar wel in ruime zin als ook in maatschappelijke zin.
Laten we het astjeblieft een crisis blijven noemen in plaats van het woord noodtoestand te devalueren. Wees blij dat je dat niet kent.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')