tot 1 julo?quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Verlenging, absoluut verlenging. Zeker met een maand, daarna weer verder kijken.
Je gaat hier wel van het meest optimistische scenario uit. Ik ga ervan uit dat de piek rond mei/juni zal liggen en dat we pas weer rond augustus de boel wat draaiende gaan zien.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 15:48 schreef Pvt.Webster het volgende:
Persco dinsdag:
Ik denk een verlenging van 2 tot 4 weken voor horeca, sportscholen en contactberoepen. Zouden ze een uitzondering maken voor restaurants? Qua tafels is het aantal mensen en de afstand beter te verdelen dan in bv. disco’s en kroegen.
Scholen is een lastige. Als je dat gaat verlengen met een maand zit je in mei al direct met de meivakantie. Dus dan kan je dat net zo goed dicht houden tot juni. Maarja, dan begint de zomervakantie ook al bijna![]()
Denk dat vanaf juni/juli alles langzaam, gefaseerd, op gang komt. Als de cijfers een beetje meezitten. En dat is dan landelijk. Vakanties in het buitenland kun je denk ik vergeten deze zomer.
Ik hoop toch echt niet dat ze een uitzondering gaan maken voor restaurants. Het is allemaal gevaarlijk. Liever dan de scholen weer gefaseerd openen. Lijkt me iets crucialer dan een hapje kunnen eten. Maar daar lopen nu onderzoeken naar (verspreiding onder kinderen), dus het zal daar wel vanaf hangen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 15:48 schreef Pvt.Webster het volgende:
Persco dinsdag:
Ik denk een verlenging van 2 tot 4 weken voor horeca, sportscholen en contactberoepen. Zouden ze een uitzondering maken voor restaurants? Qua tafels is het aantal mensen en de afstand beter te verdelen dan in bv. disco’s en kroegen.
Ik denk het ff niet, ze zijn al bij Duitsland aan het leuren voor IC plaatsen daar. Hier de scholen en de horeca open en ondertussen de IC's in Dl volgooienquote:Op vrijdag 27 maart 2020 15:48 schreef Pvt.Webster het volgende:
Persco dinsdag:
Ik denk een verlenging van 2 tot 4 weken voor horeca, sportscholen en contactberoepen. Ook thuiswerken etc. dus. Zouden ze een uitzondering maken voor restaurants? Qua tafels is het aantal mensen en de afstand beter te verdelen dan in bv. disco’s en kroegen.
Scholen is een lastige. Als je dat gaat verlengen met een maand zit je in mei al direct met de meivakantie. Dus dan kan je dat net zo goed dicht houden tot juni. Maarja, dan begint de zomervakantie ook al bijna![]()
Denk dat vanaf juni/juli alles langzaam, gefaseerd, op gang komt. Als de cijfers een beetje meezitten. En dat is dan landelijk. Vakanties in het buitenland kun je denk ik vergeten deze zomer.
Vrijwel alle universiteiten hebben al besloten de rest van het lesjaar geen fysiek les meer te geven (dus ook na 1 juni nog dicht). Hoge scholen zullen wel hetzelfde gaan doen.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 15:48 schreef Pvt.Webster het volgende:
Persco dinsdag:
Ik denk een verlenging van 2 tot 4 weken voor horeca, sportscholen en contactberoepen. Ook thuiswerken etc. dus. Zouden ze een uitzondering maken voor restaurants? Qua tafels is het aantal mensen en de afstand beter te verdelen dan in bv. disco’s en kroegen.
Er is geen moeder aarde. En zeker niet iets dat een wil heeft. Alles wat kan gebeuren gebeurt gewoon eens.quote:Op maandag 30 maart 2020 01:57 schreef Zwolsboy het volgende:
Tja misschien wil moeder aarde dat wij mens flink gaan uitdunnen, terug naar 4 miljard bijv.
Te veel mensen op de aarde gaat een keer mis, kennelijk hebben we dat nu bereikt... en dunnen ze de ouderen/zwakkeren eerst.
Zolang er geen medicijn komt blijft dit door gaan...
Dat is ook mijn verwachting. Dit kabinet laat de economie niet zomaar naar de knoppen gaan. De uitgerangeerde oudjes laten ze dan wel weer naar de knoppen gaan door ze niet meer op te nemen op de IC.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 15:50 schreef asco het volgende:
April/Mei dood en verderf
Mei/Juni afname/acceptatie
Juli "We moeten door" (iets in die trant)
Dit inderdaad. Zeker nu dat vandaag bekend werd dat het effect van de maatregelen tegenvalt.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 12:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Verlenging, absoluut verlenging. Zeker met een maand, daarna weer verder kijken.
Waarom denk je dat het anders zal gaan dan in China.quote:Op vrijdag 27 maart 2020 15:18 schreef Shreyas het volgende:
Na de zomervakantie denk ik, dus begin september
Is het in China al klaar dan? Bovendien is China een land dat zichzelf veel beter kan isoleren. Bij ons zijn de grenzen met België en Duitsland nog steeds open hoor, voor zorgpersoneel dat net over de grens woont, dat soort situaties heb je niet in China.quote:Op maandag 30 maart 2020 13:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het anders zal gaan dan in China.
Kijk naar de China-curve. Nederland volgt deze zo'n beetje op de voet.
Duidelijk niet dus.quote:Op maandag 30 maart 2020 13:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/china/
Hoezo bijna geen nieuwe sterfgevallen. En dat op een bevolking van 1,3 miljard.quote:
Nog altijd meer dan 2000 geregistreerde besmettingen, het werkelijke aantal is nog iets hoger. Ik weet niet waarom je op basis daarvan concludeert dat corona bijna over is in China.quote:Op maandag 30 maart 2020 13:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Hoezo bijna geen nieuwe sterfgevallen. En dat op een bevolking van 1,3 miljard.
Moeten we de slachtoffers van de keukentrapjes ook gaan bijhouden?
Door de jaren heen zijn er altijd (griep)-virussen in de lucht. De laatste die noemenswaardig was, was de Spaanse griep van ruim 100 jaar geleden. Volgens mij is het eerder bijzonder dat we de laatste decennia niks hebben gehad, dan dat dit nu op ons pad komt...quote:Op maandag 30 maart 2020 13:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nog altijd meer dan 2000 geregistreerde besmettingen, het werkelijke aantal is nog iets hoger. Ik weet niet waarom je op basis daarvan concludeert dat corona bijna over is in China.
Mexicaanse griep (2009/2010): Meer dan 13000 doden, niet noemenswaardig?quote:Op maandag 30 maart 2020 13:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Door de jaren heen zijn er altijd (griep)-virussen in de lucht. De laatste die noemenswaardig was, was de Spaanse griep van ruim 100 jaar geleden. Volgens mij is het eerder bijzonder dat we de laatste decennia niks hebben gehad, dan dat dit nu op ons pad komt...
Poe poe, en vergeet de keukentrapjes niet.....quote:Op maandag 30 maart 2020 13:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Mexicaanse griep (2009/2010): Meer dan 13000 doden
Met deze post diskwalificeer je jezelf volledig. Je kan ook gewoon toegeven dat je er volledig naast zat.quote:Op maandag 30 maart 2020 13:29 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Poe poe, en vergeet de keukentrapjes niet.....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |