Arts-microbioloog Jan Kluytmans zei bij Op1 dat de kans dat je in het ziekenhuis besmet wordt minimaal is. Dat hij één collega kende waarbij dat gebeurd was. Zelf denk ik dat jij best gelijk kunt hebben, op de IC zit je nu eenmaal dicht bij het vuur.quote:Op woensdag 15 april 2020 20:48 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Het is natuurlijk lastig na te gaan, maar als ik ergens m'n geld op in moet zetten is het via m'n werk ja. Wellicht net die ene keer dat de tube los schoot m'n ffp masker niet goed op gehad. Of toch te haastig omgekleed na het werken op de covid units.
Of wellicht toch gewoon op de ok (waar ik normaal gesproken werk) besmet door een patiënt waarvan we dachten dat hij/zij niks had.
Ik hou me thuis aardig aan de voorgeschreven adviezen, en hoewel het altijd kan verwacht ik daar niet zo'n hoge viral load opgedaan te hebben dat ik er zo ziek van ben.
Of corona was hier al eerder onder ons dan alleen de buitenlandse besmettingen die iedere keer in kaart gebracht zijn. En carnaval deed de bom barsten.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat er naast Corona meer heeft gewoed in de wat "veiligere" sfeer (in de zin dat je er niets chronisch aan kunt overhouden). Heb hetgeen wat jij hebt gehad ook ondervonden. Een collega had vorige week al voor een week koorts net als haar dochter en net als een buurtbewoner verderop, maar allen zijn negatief getest.
Hoe vult dit mijn reactie hier aan? Ik had t over de golven van onze wat meer gangbare ziektes naast corona die natuurlijk ook gewoon doorgaan.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Of corona was hier al eerder onder ons dan alleen de buitenlandse besmettingen die iedere keer in kaart gebracht zijn. En carnaval deed de bom barsten.
Zolang firecow niet getest is weten we het niet.quote:Op woensdag 15 april 2020 21:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hoe vult dit mijn reactie hier aan? Ik had t over de golven naast corona die natuurlijk ook gewoon doorgaan.
Inderdaad. Mogelijk was corona al eerder onder ons dan alleen de buitenlandse besmettingen die iedere keer in kaart gebracht zijn. Wat niet zo gek zou zijn, de meerderheid krijgt alleen lichte klachten. Carnaval deed daarna de bom barsten.quote:Op woensdag 15 april 2020 20:18 schreef BadderAapje het volgende:
Niet getest maar mijn dochter van toen 2 weken is wel opgenomen geweest in het ziekenhuis (ze weigerde toen te testen op covid, want dat kon het nooit zijn geweest want geen contact met mensen uit italie..maar wel alle symptonen uitgezonder de longinfectie)
5 dagen later heeft mijn andere dochter flinke koorts en een droge hoest gehad die erg lang aanbleef.
Jammer dat we niet opgeroepen worden om alsnog te controleren op antistoffen en dergelijken.
Heel veel sterkte.quote:Op woensdag 15 april 2020 17:33 schreef Kaneelstokje het volgende:
Mijn tante is momenteel terminaal coronapatient.
Er mocht gister maar 1 iemand langs, en vandaag maar 1 iemand. Dus ik ben niet langs geweest.
Mijn pa is ook niet langs mogen komen.
Maar al zou ik het willen, is het niet verstandig omdat vriendin in de zorg werkt. Ik kan niet zomaar naar een corona afdeling gaan zonder een heel verzorgingstehuis in gevaar te brengen.
Dit maakt me best wel verdrietig.
Dronk je wellicht heel veel vruchtensap? Ik voelde me ook niet zo lekker en heb toen een week lang 1.5 liter sap per dag gedronken, raakte me buik van slag, maar achteraf dacht ik, das ook niet al te goed natuurlijk.quote:Op woensdag 15 april 2020 16:36 schreef Asschen_sukar het volgende:
Er zullen inmiddels vast zat ervaringsdeskundige zijn hierzo, maar hadden jullie ook zo vreselijk last van je darmen tijdens de infectie?
Hier al sinds zaterdag de pineut met hoge koorts en eigenlijk alle symptomen van het lijstje. Omdat ik op het moment veel op de ic werk hebben ze me gisteren getest en positief bevonden
Alleen water, soms met limo en koffie.quote:Op donderdag 16 april 2020 06:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dronk je wellicht heel veel vruchtensap? Ik voelde me ook niet zo lekker en heb toen een week lang 1.5 liter sap per dag gedronken, raakte me buik van slag, maar achteraf dacht ik, das ook niet al te goed natuurlijk.
Sterkte allereerst! Hoe oud is hij?quote:Op donderdag 16 april 2020 20:45 schreef fietsmiep het volgende:
Neef die al 2 1/2 week op de IC ligt gaat een tracheostoma krijgen, is zo'n canule in de hals voor beademing. Gaat dus echt nog helemaal niet goed.
3-3 penalties 😄quote:Op donderdag 16 april 2020 19:40 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Alleen water, soms met limo en koffie.
Werd vandaag door het ziekenhuis gebeld, want ze stonden voor een raadsel. Ze hadden m'n swabje nog eens getest en toen was hij negatief, waarop ze nog wat vaker getest hebben. Nu is hetzelfde swabje 2x positief en 3x negatief bevonden. Dus gemiddeld gezien heb ik geen covid
omdat ze het zelf ook enigzins bijzonder vonden is me gevraagd wederom een test te komen doen. Ben benieuwd wat de tussenstand na morgen is.
quote:
quote:
quote:
Bedankt.quote:Op donderdag 16 april 2020 06:54 schreef JeMoeder het volgende:
Ken wel een lijstje van coronapatiënten inmiddels. Gelukkig niet op de IC.
@:kaneelstokje sterkte man.
Da's naar. Gecondoleerd.quote:Op vrijdag 17 april 2020 23:01 schreef Kaneelstokje het volgende:
Een uur geleden is ze overleden.
Morgen crematie regelen.
Hopelijk blijft het hierbij, want ken er nog 7 die het hebben.
Had ze trouwens op de IC gelegen? Of is dat haar bespaard gebleven?quote:Op vrijdag 17 april 2020 23:01 schreef Kaneelstokje het volgende:
Een uur geleden is ze overleden.
Morgen crematie regelen.
Hopelijk blijft het hierbij, want ken er nog 7 die het hebben.
Jezus wat triest...val je zelf in een risicogroep? Heb je niet zoiets van schijt ik ga er gewoon heen?quote:Op zondag 19 april 2020 14:11 schreef An_0_Niem het volgende:
Mijn oma van 91 is stervende. De hele afdeling in het verzorgingstehuis heeft inmiddels corona.
Eergisteren heb ik d.m.v. beeldbellen afscheid van haar kunnen nemen
Ik ben 43 en kerngezond, maar durf het toch niet aan. Mn pa (haar oudste zoon) van 73 evenmin, zelfs al zou hij in een beschermend pak worden gehesen.quote:Op zondag 19 april 2020 14:14 schreef Tyr80 het volgende:
[..]
Jezus wat triest...val je zelf in een risicogroep? Heb je niet zoiets van schijt ik ga er gewoon heen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |