abonnement Unibet Coolblue
pi_192289849
Beste FOK!,

in begin augustus 2019 heb ik een boete gekregen voor openbare dronkenschap (artikel 426). Aangezien ik dit zelf veroorzaakt heb wil ik best de boete betalen. Echter heb ik de boete pas vandaag (maart 2020, dus 8 maanden later) via de post mogen ontvangen.

Zit er voor het krijgen van een boete en het op de post krijgen van een boete een maximum tijdsduur? Ik vind 8 maanden wel erg lang, ik had de boete ook eigenlijk niet meer verwacht.

Mvg,
  Meest relativerende user 2022 donderdag 26 maart 2020 @ 18:17:20 #2
357044 Budapestenaar
pi_192289949
—> WGR
pi_192290245
Strafrecht kan heel lang duren, maar het moet volgens art 6 evrm altijd in een redelijke termijn. 2 jaar is een redelijke termijn, 8 maanden is dus mooi op tijd. Mocht het niet redelijk zijn kan er wel rekening gehouden worden met de strafmaat. Je zou hierom beroep kunnen inzetten, maar vergeet niet dat vertraging door een actie van jou (het beroep) niet de redelijke termijn in de weg staat :-) Of er moeten daarbinnen onnodige vertragingen vanuit bv. OM zijn.

Tip, er is een aflevering over rechtzaken geweest waarin een rechter 1 jaar voor rijden onder invloed te lang vond, mogelijk kan voorkomen helpen voor de strafmaat. Wel netjes dat je aangeeft dat je het wel wilt betalen.
pi_192290623
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 18:11 schreef weggooi1337 het volgende:
Beste FOK!,

in begin augustus 2019 heb ik een boete gekregen voor openbare dronkenschap (artikel 426). Aangezien ik dit zelf veroorzaakt heb wil ik best de boete betalen. Echter heb ik de boete pas vandaag (maart 2020, dus 8 maanden later) via de post mogen ontvangen.

Zit er voor het krijgen van een boete en het op de post krijgen van een boete een maximum tijdsduur? Ik vind 8 maanden wel erg lang, ik had de boete ook eigenlijk niet meer verwacht.

Mvg,
Je zou dit tijdsverloop kunnen gebruiken om aan te geven dat je je door het tijdsverloop tussen de overtreding en het ontvangen van de boete niet meer precies kan herinneren wat zich heeft afgespeeld en je daardoor geschaad voelt in je recht op verweer. Rechtmatig heb je nergens recht op want zoiets verjaart meen ik pas na 5 jaar, maar dit wil nog weleens helpen in je verweer. Ik ken iemand die tussen een overtreding (parkeren) en de ontvangst van de acceptgiro ook na ongeveer deze tijd die acceptgiro ontving en op deze manier in verweer ging. De boete werd geseponeerd. Succes.
pi_192290662
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 18:32 schreef investeerdertje het volgende:
Tip, er is een aflevering over rechtzaken geweest waarin een rechter 1 jaar voor rijden onder invloed te lang vond, mogelijk kan voorkomen helpen voor de strafmaat. Wel netjes dat je aangeeft dat je het wel wilt betalen.
Tip: als je refereert naar een aflevering van een programma/serie/kanaal zet er dan ook de naam van het programma/serie/kanaal bij ;)
So we just called him Fred too
pi_192290781
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 18:52 schreef Marius95 het volgende:

[..]

Je zou dit tijdsverloop kunnen gebruiken om aan te geven dat je je door het tijdsverloop tussen de overtreding en het ontvangen van de boete niet meer precies kan herinneren wat zich heeft afgespeeld en je daardoor geschaad voelt in je recht op verweer. Rechtmatig heb je nergens recht op want zoiets verjaart meen ik pas na 5 jaar, maar dit wil nog weleens helpen in je verweer. Ik ken iemand die tussen een overtreding (parkeren) en de ontvangst van de acceptgiro ook na ongeveer deze tijd die acceptgiro ontving en op deze manier in verweer ging. De boete werd geseponeerd. Succes.
Seponeren doet de OvJ, daargelaten dat die dan waarschijnlijk de kwaliteit van de stukken zag en dacht, laat maar. Of het gewoon te druk had.
pi_192291577
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 18:11 schreef weggooi1337 het volgende:
Beste FOK!,

in begin augustus 2019 heb ik een boete gekregen voor openbare dronkenschap (artikel 426). Aangezien ik dit zelf veroorzaakt heb wil ik best de boete betalen. Echter heb ik de boete pas vandaag (maart 2020, dus 8 maanden later) via de post mogen ontvangen.

Zit er voor het krijgen van een boete en het op de post krijgen van een boete een maximum tijdsduur? Ik vind 8 maanden wel erg lang, ik had de boete ook eigenlijk niet meer verwacht.

Mvg,
Wat is het doel van de vraag naar een eventuele (fatale) termijn dan precies? :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_192294749
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 19:01 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Seponeren doet de OvJ, daargelaten dat die dan waarschijnlijk de kwaliteit van de stukken zag en dacht, laat maar. Of het gewoon te druk had.
Ja, de reden en wie het beslist heeft weet ik niet. Ik weet alleen dat al na 2 weken ná het beroep een brief op de deurmat lag met het bericht dat de boete onterecht was opgelegd. Onterecht was het eigenlijk ook niet want de parkeerovertreding was begaan. Misschien zijn ze toch gevoelig ervoor en vinden ze het ook te lang geduurd hebben en de zaak voor hen de kool niet waard was.
pi_192295125
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:56 schreef Marius95 het volgende:

[..]

Ja, de reden en wie het beslist heeft weet ik niet. Ik weet alleen dat al na 2 weken ná het beroep een brief op de deurmat lag met het bericht dat de boete onterecht was opgelegd. Onterecht was het eigenlijk ook niet want de parkeerovertreding was begaan. Misschien zijn ze toch gevoelig ervoor en vinden ze het ook te lang geduurd hebben en de zaak voor hen de kool niet waard was.
Bij de rechter geweest of, wie heeft besloten, wie heeft er een brief gezonden, welke sepotcode. Zoveel vragen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')