abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 26 maart 2020 @ 13:48:28 #1
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_192284981
Ik zit te puzzelen op een ventilatie naar cv warmtepomp voor bij ons op zolder. Qua ruimte kan ik bij ons in de knieschotten een Inventum Spaarpomp net niet kwijt en ook een Nibe Savent krijg ik er niet in gepast.

Omdat ik de knieschotten met veel moeite een klassieke bij het huis passende look gegeven heb ga ik alleen iets kopen dat daar binnen past.

Zijn er nog compactere warmtepompen te vinden?

Voorwaarden:
Diepte x Hoogte kleiner dan 450mm
Breedte niet zo belangrijk
Warmte moet naar CV systeem gevoerd.
pi_192288983
Heb weleens zitten kijken naar zo’n warmtepomp voor je zwembad. Zijn vaak in kleine vermogens.

Het werd vaak afgeraden, maar met een luchttemperatuur van 20c en een watertemp van 25-30c moet het werken. Alleen de regeling is wat lastig.
.
pi_192298468
Een kleine die ik zo uit mijn hoofd kan herinneren is de Stiebel Eltron WWS20. In principe hetzelfde als hun warmwaterboilers met geintegreerd buffervat, alleen dan zonder het buffervat. De hoogte past binnen je eisen, maar hij is helaas wel nog te diep. Voordeel is wel, dat hij gemaakt is voor warm water, dus in principe gemaakt voor jouw toepassing.

Link
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  vrijdag 27 maart 2020 @ 08:59:11 #4
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_192298667
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:44 schreef knoopie het volgende:
Een kleine die ik zo uit mijn hoofd kan herinneren is de Stiebel Eltron WWS20. In principe hetzelfde als hun warmwaterboilers met geintegreerd buffervat, alleen dan zonder het buffervat. De hoogte past binnen je eisen, maar hij is helaas wel nog te diep. Voordeel is wel, dat hij gemaakt is voor warm water, dus in principe gemaakt voor jouw toepassing.
[ afbeelding ]
Link
wat een fraaie machine. ik heb nu een coolair met vast 200liter van maar wil eigenlijk een los vat. Had al gekeken of ik mijn boiler kon splitsen. Dit is wel een mooie oplossing dan
Tot nooit .......
pi_192299083
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 08:59 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

wat een fraaie machine. ik heb nu een coolair met vast 200liter van maar wil eigenlijk een los vat. Had al gekeken of ik mijn boiler kon splitsen. Dit is wel een mooie oplossing dan
Er zijn wel meer vergelijkbare units van verschillende merken te vinden, maar de afmetingen zijn allemaal ongeveer gelijk.

Link
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_192308474
Die stiebel is idd een leuk ding. Wel heeft deze een ventilatie debiet van 510 kuub per uur. Dat is een zeer forse ventilatie waarbij je dus juist ook veel warmte je huis uit ventileert.

Verder een geluidsniveau van 57 Db.

Ik zelf zit ook steeds te kijken naar dit soort ventilatie warmptepompen en heb ook een beperkte ruimte beschikbaar.

Ik ben nog niet veel verder gekomen dan de Inventum ecolution. Deze is echt gemaakt als ventilatiewarmtepomp boiler als vervanger voor je mechanische ventilatie.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 21:11:32 #7
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_192310119
Ik had bij een hoog ventilatie volume van een solmax pomp ook uitgerekend dat ik met die pomp delen van het jaar juist meer warmte kwijt zou raken dan nu met mijn gewone ventilator 😅

Dat is ook charmant van die Inventum. Die ventileert een redelijk bescheiden hoeveelheid.
pi_192315174
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:11 schreef TR08 het volgende:
Ik had bij een hoog ventilatie volume van een solmax pomp ook uitgerekend dat ik met die pomp delen van het jaar juist meer warmte kwijt zou raken dan nu met mijn gewone ventilator 😅

Dat is ook charmant van die Inventum. Die ventileert een redelijk bescheiden hoeveelheid.
Inderdaad. De inventum levert 1.4 kw aan warmte, die siebel 1.9 Kw. Verder heeft de Inventum ook nog een 50 liter boiler met warm water erin zitten.
pi_192315262
Breman Schoorstenen techniek heeft ook een nieuwe ontwikkeling met een uitbouw warmtepomp, misschien past dat ook wel op je zolder. https://www.bremanschoors(...)wp-buitenopstelling/.

Ik weet helaas te weinig van de situatie maar kan me voorstellen dat het met wat aanpassingen mogelijk is.
pi_192315310
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:11 schreef TR08 het volgende:
Ik had bij een hoog ventilatie volume van een solmax pomp ook uitgerekend dat ik met die pomp delen van het jaar juist meer warmte kwijt zou raken dan nu met mijn gewone ventilator 😅

Dat is ook charmant van die Inventum. Die ventileert een redelijk bescheiden hoeveelheid.
Volgens mij ventileren de kleine nog vaak teveel. Voor een gemiddelde woning is 100-150m3 vaak voldoende en 300m3 alleen nodig in bepaalde situaties.

Misschien kun je nog wat buitenlucht bijmengen?
.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 11:42:29 #11
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_192317729
Ik heb de bestaande ventilator juist aan een apart kanaal van de gemetselde schoorsteen gezet zodat alles in het knieschot past en ik geen aparte dakdoorvoer voor mijn ventilatie heb...
pi_192317977
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 08:13 schreef Hermanusvanurbanus het volgende:
Breman Schoorstenen techniek heeft ook een nieuwe ontwikkeling met een uitbouw warmtepomp, misschien past dat ook wel op je zolder. https://www.bremanschoors(...)wp-buitenopstelling/.

Ik weet helaas te weinig van de situatie maar kan me voorstellen dat het met wat aanpassingen mogelijk is.
Dit is geloof ik niet een warmtepomp welke gebruik maakt van je ventilatielucht. De kracht van zo'n inventum is juist dat je een hoge COP haalt met lucht die je anders ook al naar buiten toe ventileert.
pi_192359608
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2020 08:21 schreef Fer het volgende:

[..]

Volgens mij ventileren de kleine nog vaak teveel. Voor een gemiddelde woning is 100-150m3 vaak voldoende en 300m3 alleen nodig in bepaalde situaties.

Misschien kun je nog wat buitenlucht bijmengen?
Als je de warmtepomp vraaggestuurd laat draaien, zal hij voornamelijk aanspringen als je aan het douchen bent. Op zich geen slecht moment om meer ventilatie te hebben.
Bovendien hebben ze wel 500m3/uur debiet zonder tegendruk, maar zodra je het aan je afluchting gaat hangen zal dat behoorlijk terugvallen denk ik.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')