abonnement Unibet Coolblue
pi_192283807
Hier kan iedereen voorbeelden van averechtse maatregelen en situaties plaatsen, die helaas ondoordacht worden ingevoerd of bestaan.
Gisteren was hier op dit forum commotie over de verplichting van winkelwagentjes/mandjes in supermarkten. Veel voorstanders vinden dat een goed idee: "Ja ze worden goed schoongemaakt"
De handvatten van de mandjes hebben echter allemaal diepe holtes en dan weet elke infectiedeskundige dat die een broeihaard van besmettingen kunnen worden. Door de vele gaten is desinfecteren ondoenlijk en niet te doen met een oppervlakkige reiniging. Dus hebben wij weer er een nieuwe besmettingsoorzaak( contactoverdracht) bij als wij niet goed uitkijken. Zie de bijgevoegde afbeelding.
[url][/url]
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_192283841
Gisteren op NOS journaal in het New York item bleek ook dat de palen van de metro daar een grote bron waren van de verspreiding.

Waarom dan iedereen verplicht een mandje/kar? Pak liever m'n eigen boodschappentas.

Niet best.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192283875
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:45 schreef Red_85 het volgende:
Gisteren op NOS journaal in het New York item bleek ook dat de palen van de metro daar een grote bron waren van de verspreiding.

Waarom dan iedereen verplicht een mandje/kar? Pak liever m'n eigen boodschappentas.

Niet best.
omdat dat hét mechanisme is om bij te houden hoeveel mensen er in de supermarkt aanwezig zijn.

Mandjes op = supermarkt vol
Mandjes aanwezig = volgende persoon een gratis besmetting

Even nadenken :)
  donderdag 26 maart 2020 @ 12:47:54 #4
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_192283878
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:43 schreef paulgo het volgende:
Hier kan iedereen voorbeelden van averechtse maatregelen en situaties plaatsen, die helaas ondoordacht worden ingevoerd of bestaan.
Gisteren was hier op dit forum commotie over de verplichting van winkelwagentjes/mandjes in supermarkten. Veel voorstanders vinden dat een goed idee: "Ja ze worden goed schoongemaakt"
De handvatten van de mandjes hebben echter allemaal diepe holtes en dan weet elke infectiedeskundige dat die een broeihaard van besmettingen kunnen worden. Door de vele gaten is desinfecteren ondoenlijk en niet te doen met een oppervlakkige reiniging. Dus hebben wij weer er een nieuwe besmettingsoorzaak( contactoverdracht) bij als wij niet goed uitkijken. Zie de bijgevoegde afbeelding.
[url][ [url=https://i.imgur.com/stdq9F3.jpg]afbeelding[/url] ][/url]
In Rotterdam hebben ze al een paar dagen geen mandjes meer.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_192283890
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:47 schreef Thrilled het volgende:

[..]

omdat dat hét mechanisme is om bij te houden hoeveel mensen er in de supermarkt aanwezig zijn.

Mandjes op = supermarkt vol
Mandjes aanwezig = volgende persoon een gratis besmetting

Even nadenken :)
Duh. Dat snap ik ook wel.
Maar dit brengt zulke risico's met zich mee dat je je moet afvragen of de maatregel wel opweegt tegen het risico.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192283924
De keren dat ik boodschappen doe ben ik alert dat ik in de supermarkt mijn handen uit me gezicht hou. Wanneer ik de spulletjes in de auto heb en karretje terug gezet, meteen desinfectie gel gebruiken. Thuis na wegpakken alle boodschappen goed handen wassen.

Hoop dat het voldoende is.
pi_192284093
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:43 schreef paulgo het volgende:
Hier kan iedereen voorbeelden van averechtse maatregelen en situaties plaatsen, die helaas ondoordacht worden ingevoerd of bestaan.
Gisteren was hier op dit forum commotie over de verplichting van winkelwagentjes/mandjes in supermarkten. Veel voorstanders vinden dat een goed idee: "Ja ze worden goed schoongemaakt"
De handvatten van de mandjes hebben echter allemaal diepe holtes en dan weet elke infectiedeskundige dat die een broeihaard van besmettingen kunnen worden. Door de vele gaten is desinfecteren ondoenlijk en niet te doen met een oppervlakkige reiniging. Dus hebben wij weer er een nieuwe besmettingsoorzaak( contactoverdracht) bij als wij niet goed uitkijken. Zie de bijgevoegde afbeelding.
[url][ [url=https://i.imgur.com/stdq9F3.jpg]afbeelding[/url] ][/url]
Mais uit blik. :r.
pi_192284102
Je haalt het mandje binnen en wast je handen.


:{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_192284188
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:47 schreef Thrilled het volgende:

[..]

omdat dat hét mechanisme is om bij te houden hoeveel mensen er in de supermarkt aanwezig zijn.

Mandjes op = supermarkt vol
Mandjes aanwezig = volgende persoon een gratis besmetting

Even nadenken :)
Lariekoek, ze kunnen gewoon bij de ingang en uitgang een elektronische teller neerzetten, of iemand die dat doet. Een klant eruit, dan pas een nieuwe klant erin. Ze zijn gewoon gek geworden, dat zij dat niet beter oplossen. Een kleuter kan dat zelfs bedenken.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_192284298
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:06 schreef paulgo het volgende:

[..]

Lariekoek, ze kunnen gewoon bij de ingang en uitgang een elektronische teller neerzetten, of iemand die dat doet. Een klant eruit, dan pas een nieuwe klant erin. Ze zijn gewoon gek geworden, dat zij dat niet beter oplossen. Een kleuter kan dat zelfs bedenken.
Dit ja, 100% eens.

Maar mensen zijn ook niet bewust genoeg. Gisteren meegemaakt bij de super; Ik had afwasmiddel nodig, voor mij staat een vrouw te kijken bij dat schap, dus ik doe maar rustig aan en hou gepast mn afstand.

Vervolgens pakt ze eerst zon 5 a 6 verschillende flesjes vast zodat ze ze wat beter kan bekijken, om ze vervolgens weer terug te zetten... :|W
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_192284403
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:06 schreef paulgo het volgende:

[..]

Lariekoek, ze kunnen gewoon bij de ingang en uitgang een elektronische teller neerzetten, of iemand die dat doet. Een klant eruit, dan pas een nieuwe klant erin. Ze zijn gewoon gek geworden, dat zij dat niet beter oplossen. Een kleuter kan dat zelfs bedenken.
Bij nota bene de action om de hoek hier deden ze dat al afgelopen weekend.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_192284465
Handen niet naar je gezicht en achteraf wassen/schoonmaken. Sowieso vaker wassen.

Je komt hoe dan ook in aanraking met dingen die door anderen zijn aangeraakt, of dat nou een winkelwagen of het product zelf is.

Gewoon bewust zijn met wat je aan het doen bent met je handen en verstandig (blijven) zijn en doen.
pi_192284487
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:23 schreef zarGon het volgende:
Handen niet naar je gezicht en achteraf wassen/schoonmaken. Sowieso vaker wassen.

Je komt hoe dan ook in aanraking met dingen die door anderen zijn aangeraakt, of dat nou een winkelwagen of het product zelf is.

Gewoon bewust zijn met wat je aan het doen bent met je handen en verstandig (blijven) zijn en doen.
Ja. Eigenlijk moet je fruit wassen met water en zeep, omdat je er niet op kan vertrouwen dat er niemand met z'n klauwen aan heeft gezeten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_192284519
Bij mijn spar hadden ze netjes ontsmettingspray geplaatst bij de mandjes.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192284524
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:06 schreef paulgo het volgende:

[..]

Lariekoek, ze kunnen gewoon bij de ingang en uitgang een elektronische teller neerzetten, of iemand die dat doet. Een klant eruit, dan pas een nieuwe klant erin. Ze zijn gewoon gek geworden, dat zij dat niet beter oplossen. Een kleuter kan dat zelfs bedenken.
Ga jij met een handschoen naar buiten?

Zo nee, waarom niet? Want zelfs een kleuter kan dat wel bedenken.

Echt, dit soort posts. :').
pi_192285031
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:43 schreef paulgo het volgende:
Hier kan iedereen voorbeelden van averechtse maatregelen en situaties plaatsen, die helaas ondoordacht worden ingevoerd of bestaan.
Gisteren was hier op dit forum commotie over de verplichting van winkelwagentjes/mandjes in supermarkten. Veel voorstanders vinden dat een goed idee: "Ja ze worden goed schoongemaakt"
De handvatten van de mandjes hebben echter allemaal diepe holtes en dan weet elke infectiedeskundige dat die een broeihaard van besmettingen kunnen worden. Door de vele gaten is desinfecteren ondoenlijk en niet te doen met een oppervlakkige reiniging. Dus hebben wij weer er een nieuwe besmettingsoorzaak( contactoverdracht) bij als wij niet goed uitkijken. Zie de bijgevoegde afbeelding.
[url][ [url=https://i.imgur.com/stdq9F3.jpg]afbeelding[/url] ][/url]
Mijn Chinese vrouw heeft altijd plastic handschoentjes bij zich. En voordat zij de supermarkt binnentreedt, doe zij nieuwe plastic handschoentjes aan (voor eenmalig gebruik). Naast haar mondkapje natuurlijk.
pi_192285081
Of die tang waar je broodjes mee moet pakken of die deuren voor de koelingen
pi_192285082
quote:
2s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:23 schreef zarGon het volgende:
Handen niet naar je gezicht en achteraf wassen/schoonmaken. Sowieso vaker wassen.
Gemakkelijker gezegd dan gedaan,. Veel mensen komen met hun handen geregeld aan hun gezicht in een reflex.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:24 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja. Eigenlijk moet je fruit wassen met water en zeep, omdat je er niet op kan vertrouwen dat er niemand met z'n klauwen aan heeft gezeten.
Klopt helemaal.
[i
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:26 schreef raptorix het volgende:
Bij mijn spar hadden ze netjes ontsmettingspray geplaatst bij de mandjes.
Goede maatregel, die je zelden of nooit bij andere supermarkten ziet. Die zijn gewoon de grootste coronaverspreiders. Ja je krijgt de corona er gratis bij, je hoeft daar gelukkig niet voor te betalen.. :N
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_192285255
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:43 schreef paulgo het volgende:
Hier kan iedereen voorbeelden van averechtse maatregelen en situaties plaatsen, die helaas ondoordacht worden ingevoerd of bestaan.
Gisteren was hier op dit forum commotie over de verplichting van winkelwagentjes/mandjes in supermarkten. Veel voorstanders vinden dat een goed idee: "Ja ze worden goed schoongemaakt"
De handvatten van de mandjes hebben echter allemaal diepe holtes en dan weet elke infectiedeskundige dat die een broeihaard van besmettingen kunnen worden. Door de vele gaten is desinfecteren ondoenlijk en niet te doen met een oppervlakkige reiniging. Dus hebben wij weer er een nieuwe besmettingsoorzaak( contactoverdracht) bij als wij niet goed uitkijken. Zie de bijgevoegde afbeelding.
[url][ [url=https://i.imgur.com/stdq9F3.jpg]afbeelding[/url] ][/url]
Arme brood die geplet word :'(
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_192292389
Hier mochten ook maar 200 mensen gelijk de supermarkt in. Om dit te regelen moest je een karretje gebruiken die in 1 rij stonden. Gevolg:
Tig mensen willen een kar en moeten wachten.
Tig mensen komen uit de supermarkt en willen hun kar terug plaatsen.
Uiteindelijk staan er 30 mensen op een hoopje in de hal van de supermarkt in elkaar weg en op elkaar te wachten.....
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_192292557
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:06 schreef paulgo het volgende:

[..]

Lariekoek, ze kunnen gewoon bij de ingang en uitgang een elektronische teller neerzetten, of iemand die dat doet. Een klant eruit, dan pas een nieuwe klant erin. Ze zijn gewoon gek geworden, dat zij dat niet beter oplossen. Een kleuter kan dat zelfs bedenken.
Dus het is makkelijker en toch doen supermarkten het niet. Het is zelfs lariekoek.

Aangezien jij het zo goed weet stel ik jou de vraag: "hebben supermarkten als doel om in korte tijd zoveel mogelijk mensen met corona te besmetten?".
pi_192292581
Als je een beetje opgelet hebt dan weet je dat het de bedoeling is dat je het virus krijgt, alleen niet iedereen tegelijk.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_192292650
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:26 schreef raptorix het volgende:
Bij mijn spar hadden ze netjes ontsmettingspray geplaatst bij de mandjes.
Hier bij de Jumbo ook maar daar kreeg ik bijna meteen scheuren van in mijn handen. Nu gebruik ik dus latex handschoenen.
pi_192293603
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:21 schreef halfway het volgende:
Als je een beetje opgelet hebt dan weet je dat het de bedoeling is dat je het virus krijgt, alleen niet iedereen tegelijk.
Ja iedereen willen ze aan de corona besmetting helpen lijkt het. Nergens ter wereld geloven ze in dat idiote idee van herd immunity behalve in Nederland.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_192293701
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:04 schreef paulgo het volgende:

[..]

Ja iedereen willen ze aan de corona besmetting helpen lijkt het. Nergens ter wereld geloven ze in dat idiote idee van herd immunity behalve in Nederland.
Aha dus daarom draagt jij geen handschoenen.
Je bent een voorbeeldig burger en de supermarkten zijn trots je
pi_192293870
Ik ga een ruimtepak kopen en wil niet netzo als jij, opgebaarde, in een grafkist liggen. Ligt het daar lekker zacht?
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_192294450
Ook contra-productief is het sluiten van parken en stranden omdat het daar te druk is.
Want dan wordt het elders juist nóg drukker
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_192295217
groot formaat diepvrieszakje meenemen en met 1 hand de kar drukken,na het winkelen zakje weggooien....het kan zo simpel zijn.
pi_192305441
Het zou de supermarkten maar ook alle andere organisaties sieren als er standaard bij de ingang een busje ontsmettingsvloeistof zou staan net zo als bij de Spar.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_192305502
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:13 schreef Gremen het volgende:
Hier mochten ook maar 200 mensen gelijk de supermarkt in. Om dit te regelen moest je een karretje gebruiken die in 1 rij stonden. Gevolg:
Tig mensen willen een kar en moeten wachten.
Tig mensen komen uit de supermarkt en willen hun kar terug plaatsen.
Uiteindelijk staan er 30 mensen op een hoopje in de hal van de supermarkt in elkaar weg en op elkaar te wachten.....
200? wat voor supermarkt is dat wel niet dan? Mijn vriendin werkt bij een grote supermarkt en daar mochten maar 50 in.
pi_192305543
Ik draag tegenwoordig latex handschoentjes met boodschappen doen / tanken / alles.

M'n vriendin zit in een risicogroep dus better safe then sorry
pi_192305587
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 22:21 schreef hummels het volgende:
groot formaat diepvrieszakje meenemen en met 1 hand de kar drukken,na het winkelen zakje weggooien....het kan zo simpel zijn.
Zelfs een boterham zakje zou volstaan denk ik, zolang je met je andere hand maar niks aanraakt.

Pro Tip: Pincode toets ik tegenwoordig met m'n huissleutel in
  vrijdag 27 maart 2020 @ 17:41:01 #33
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_192305683
Het zou tof zijn als ze wegwerphandschoenen zouden verkopen bij de supermarkten:

100 stuks voor 5 euro inclusief verzendkosten, uit Frankrijk dus snel binnen:
https://www.aliexpress.com/item/4000328518568.html
pi_192305719
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Het zou tof zijn als ze wegwerphandschoenen zouden verkopen bij de supermarkten:

100 stuks voor 5 euro inclusief verzendkosten, uit Frankrijk dus snel binnen:
https://www.aliexpress.com/item/4000328518568.html
[ afbeelding ]
Liever niet, gaan mensen daar ook nog over zeuren als je ze niet aan hebt.
pi_192305797
Niet gewoon dit hebben :')
  vrijdag 27 maart 2020 @ 19:46:50 #36
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_192308151
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 21:44 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ook contra-productief is het sluiten van parken en stranden omdat het daar te druk is.
Want dan wordt het elders juist nóg drukker
Elders drukker? Mensen moeten toch gewoon thuis blijven zitten? :?
Krekker is de bom!
pi_192309347
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 17:30 schreef phoenyx het volgende:

200? wat voor supermarkt is dat wel niet dan? Mijn vriendin werkt bij een grote supermarkt en daar mochten maar 50 in.
Gewoon AH XL, zo een met sushi keuken en alles erin
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  vrijdag 27 maart 2020 @ 20:47:09 #38
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192309611
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:50 schreef Elizium het volgende:
De keren dat ik boodschappen doe ben ik alert dat ik in de supermarkt mijn handen uit me gezicht hou. Wanneer ik de spulletjes in de auto heb en karretje terug gezet, meteen desinfectie gel gebruiken. Thuis na wegpakken alle boodschappen goed handen wassen.

Hoop dat het voldoende is.
:') in angst leven
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 20:49:11 #39
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_192309659
Gewoon je eigen tas meenemen.
pi_192351097
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:06 schreef paulgo het volgende:

[..]

Lariekoek, ze kunnen gewoon bij de ingang en uitgang een elektronische teller neerzetten, of iemand die dat doet. Een klant eruit, dan pas een nieuwe klant erin. Ze zijn gewoon gek geworden, dat zij dat niet beter oplossen. Een kleuter kan dat zelfs bedenken.
Mijn supermarkt heeft drie ingangen, twee op straatniveau en een lift naar de parkeergarage. En nu? :)
pi_192351133
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2020 10:51 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Mijn supermarkt heeft drie ingangen, twee op straatniveau en een lift naar de parkeergarage. En nu? :)
Ze hebben niet zo'n klaphekje om te voorkomen dat dieven gewoon via de "ingang" naar buiten gaan?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_192352677
want of er nou 100 of 150 mensen in de winkel zijn, maakt echt het verschil LOL

idiots
pi_192352716
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:06 schreef paulgo het volgende:
Lariekoek, ze kunnen gewoon bij de ingang en uitgang een elektronische teller neerzetten, of iemand die dat doet. Een klant eruit, dan pas een nieuwe klant erin. Ze zijn gewoon gek geworden, dat zij dat niet beter oplossen. Een kleuter kan dat zelfs bedenken.
Moet je die wel even klaar hebben staan, en moet dit goed werken.
Dat kost tijd. Terwijl de andere oplossingen met een paar minuten te implementeren zijn en feilloos werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')