abonnement Unibet Coolblue
pi_192283400
Mijn oma is gisteren overleden en ik help mijn ouders een beetje bij de a.s. uitvaart, afwikkeling, etc. Zij zijn m.n. op financieel vlak niet erg sterk en vrij eigenwijs. Maar voor mij is het ook wat uitzoekwerk, want ik heb hier nog niet eerder op zo'n manier mee te maken gehad.

Nu zijn ze al met van alles aan de slag gegaan; kist, kaarten, etc. De uitvaartverzekering wilden ze steeds niet bellen ('komt later wel'). Volgens mijn moeder zou er 15.000 euro vrijkomen. Dit heeft haar moeder (mijn overleden oma dus) haar altijd gezegd. Er zou dan nog wat geld overblijven dat zij kon verdelen met haar zus.

Ik heb ze net gedwongen te bellen, want het is wel handig om dit zeker te weten. De uitvaartverzekering Nationale Nederlanden geeft echter aan dat er maar 1300 euro wordt uitgekeerd. De verzekering zou op naam staan van mijn opa, die al bijna 30 jaar geleden is overleden. Naar het schijnt is dit een vrij dure dienst geweest.

Mijn oma was streng gereformeerd en was getrouwd in gemeenschap van goederen. Het is mij niet geheel duidelijk (ik heb zelf niet met ze gebeld, want dit staan ze niet toe).

Kan zo'n polis nog op naam staan van mijn allang overleden opa? Kan het zijn dat er een gezamenlijke pot was en dat de begrafenis van mijn opa gewoon erg duur is geweest en er dus nog 'maar' een klein deel over is voor mijn oma? Want 1300eu lijkt mij enorm weinig voor een vrouw die jarenlang premie heeft betaald (ze is 96 geworden). Of is het mogelijk dat zij nog ergens anders een uitvaartverzekering heeft, ook al is ze op BSN vindbaar op de polis van mijn opa? Dat dit gewoon nog het restant is van zíjn verzekering i.p.v. haar eigen?

Op deze manier gaat het ze erg veel geld kosten en ze zijn echt net uit de schulden. Ik wil dus alles dubbelchecken, :).

:{ ;( .
verfomfaaid en recalcitrant
pi_192283525
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:15 schreef GerritDeSlak het volgende:
De verzekering zou op naam staan van mijn opa, die al bijna 30 jaar geleden is overleden. Naar het schijnt is dit een vrij dure dienst geweest.

Kan zo'n polis nog op naam staan van mijn allang overleden opa? Kan het zijn dat er een gezamenlijke pot was en dat de begrafenis van mijn opa gewoon erg duur is geweest en er dus nog 'maar' een klein deel over is voor mijn oma?
"Op naam staan van" is een rekbaar begrip: wie wordt daarmee bedoeld?

Alles staat en valt met de gegevens op de polis: wie is de verzekerde, wie is de begunstigde en wie is de verzekeringnemer.

[ Bericht 1% gewijzigd door blomke op 26-03-2020 13:18:47 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192283560
Dat is lastig te zeggen, meestal is het zo dat zo'n verzekering een vast bedrag uitkeert en als iemand is meeverzekerd is het meestal niet zo dat 1 bedrag geld voor x personen.

Bijv. ik heb ook een uitvaart verzekering voor mijzelf en mijn zoontje, voor ons beide zou er een vast bedrag worden uitgekeerd van dezelfde hoogte.
En dus niet, ik sterf eerder dan gaat x bedrag er vanaf en whatever overblijft dan naar mijn zoon als hij zou overlijden, dat is ook wel raar lijkt mij.

Maar goed, 30 jaar geleden, hoe zagen dat soort polissen er standaard uit? Geen idee als ik eerlijk ben.
pi_192283751
quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:15 schreef GerritDeSlak het volgende:

Ik heb ze net gedwongen te bellen, want het is wel handig om dit zeker te weten. De uitvaartverzekering Nationale Nederlanden geeft echter aan dat er maar 1300 euro wordt uitgekeerd. De verzekering zou op naam staan van mijn opa, die al bijna 30 jaar geleden is overleden. Naar het schijnt is dit een vrij dure dienst geweest.
Dan zijn daar facturen van die de verzekeringsmaatschappij heeft. De verzekeringsmaatschappij dient zowel alle claims, facturen, uitkeringen en polis aan jullie te overhandigen. Pas dan weet je wat er in gestopt is, wat de voorwaarden waren, wat er uit gegaan is en hoe veel er over is. Dit staat allemaal in het dossier. Degene die aangesteld is om het hele proces te leiden zou recht moeten hebben op al die informatie.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_192284129
Heb je toegang tot bankafschriften waarop je kan zien aan wie er premie betaald is?

Heb je toegang tot een map/kast van je oma waar dergelijke polissen in zouden kunnen liggen?
pi_192284265
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:03 schreef Heph844 het volgende:
Heb je toegang tot bankafschriften waarop je kan zien aan wie er premie betaald is?

:

quote:
9s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:15 schreef GerritDeSlak het volgende:

Ik heb ze net gedwongen te bellen, want het is wel handig om dit zeker te weten. De uitvaartverzekering Nationale Nederlanden geeft echter aan dat er maar 1300 euro wordt uitgekeerd. De verzekering zou op naam staan van mijn opa, die al bijna 30 jaar geleden is overleden. Naar het schijnt is dit een vrij dure dienst geweest.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192284361
Werd er nog wel premie betaald sinds overlijden van opa? Soms worden die verzekeringen premievrij gemaakt en staat er nog een x bedrag open, maar dat loopt dan niet meer op.
pi_192284702
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:37 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Dan zijn daar facturen van die de verzekeringsmaatschappij heeft. De verzekeringsmaatschappij dient zowel alle claims, facturen, uitkeringen en polis aan jullie te overhandigen. Pas dan weet je wat er in gestopt is, wat de voorwaarden waren, wat er uit gegaan is en hoe veel er over is. Dit staat allemaal in het dossier. Degene die aangesteld is om het hele proces te leiden zou recht moeten hebben op al die informatie.
De meneer of mevrouw van de uitvaartverzekering ontmoet mijn ouders vandaag bij de plek waar mijn oma ligt opgebaard. Ik ben hier dus niet bij en betwijfel ten zeerste of mijn ouders het überhaupt zouden toestaan. Hulp of mening/kritiek omtrent hun financieel kunnen liggen erg gevoelig, :{.

Er komt een formulier voor de overdracht onze kant op gestuurd, maar dat kan 5 werkdagen duren. De informatie wb alle eerdere claims e.d. zal denk ik (hoop ik?) besproken worden tijdens het gesprek met mijn ouders.
verfomfaaid en recalcitrant
  donderdag 26 maart 2020 @ 13:35:14 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_192284730
Nationale Nederlanden heeft in de loop der tijd een heleboel andere maatschappijtjes opgeslokt waar mensen vroeger polissen hebben afgesloten. Dan kan het heel lastig zijn om alles boven water te krijgen, helemaal als - zoals iemand hier al noemde - polissen allang premievrij zijn. Want dan vind je dus ook geen recente overschrijvingen meer.
The love you take is equal to the love you make.
pi_192284808
Gecondoleerd ten eerste

Even zoeken lijkt me

https://www.uitvaartverzekeringsregister.nl/ (zie dat het alleen werkt als het geregistreerd wordt, zal dus niet het geval zijn)

Als je dat al gedaan hebt en alleen die polis vindt die al bekend is zal NN gelijk hebben. Grote kans dat er ooit een bedrag is gestort en daarna geen premie meer hoefde betaald te worden.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ericr op 26-03-2020 13:47:50 ]
pi_192284830
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:16 schreef silliegirl het volgende:
Werd er nog wel premie betaald sinds overlijden van opa? Soms worden die verzekeringen premievrij gemaakt en staat er nog een x bedrag open, maar dat loopt dan niet meer op.
Geen idee. Ik had hier naar geïnformeerd bij mijn moeder, maar zij wist dit ook niet. Mijn moeder deed zover ik weet de laatste tijd de financiën van mijn oma (het is haar moeder), maar zoals al aangegeven; dit is niet hun sterkste kant, :{. Alle papieren liggen overal en nergens. Ze zijn gisteren vergeten alles mee te nemen naar hun huis en dit maakt het lastig voor mij om nu te checken. Ik hoop dat ze me straks toestaan om toch even de papieren te bekijken. Mijn moeder is vaak wel enigszins welwillend, maar mijn vader heeft nooit zin in 'bemoeienis' maar is enorm laks. Ik denk dat hij gewoon bang is dat 't hem te veel werk gaat kosten, alles 'kan later wel' en ik vermoed daarnaast dat hij zich persoonlijk aangevallen voelt als ik ook maar bij de financiën in de buurt kom (terwijl ze al in de schulden hebben gezeten).

Het is voor mij lastig dit onderwerp dus te bespreken en aan te pakken, -O-. Zelfs al betreft het in eerste instantie de verzekering van de moeder van mijn moeders kant; het heeft wel effect op hoe zij de uitvaart regelen en hoeveel het hen eventueel kost.

Maar goed, ik kijk als ze terug zijn wel even snel in de papieren.
verfomfaaid en recalcitrant
  donderdag 26 maart 2020 @ 13:41:27 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192284838
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:34 schreef GerritDeSlak het volgende:

[..]

De meneer of mevrouw van de uitvaartverzekering ontmoet mijn ouders vandaag bij de plek waar mijn oma ligt opgebaard. Ik ben hier dus niet bij en betwijfel ten zeerste of mijn ouders het überhaupt zouden toestaan. Hulp of mening/kritiek omtrent hun financieel kunnen liggen erg gevoelig, :{.

Er komt een formulier voor de overdracht onze kant op gestuurd, maar dat kan 5 werkdagen duren. De informatie wb alle eerdere claims e.d. zal denk ik (hoop ik?) besproken worden tijdens het gesprek met mijn ouders.
Ik vermoed dat dit de uitvaartverzorger/begrafenisondernemer is. Dat is meestal niet de verzekeraar en in deze tijden zou dat me helemaal verbazen. Nationale Nederlanden heeft geen uitvoerende uitvaart-tak.

De uitvaartverzorger kan wel voor jullie de polis innen en evt. proberen namens jullie met de verzekeraar te bellen, maar ze mogen niet altijd alle info geven aan derden.

Je kan navragen bij Nationale Nederlanden of ze zowel op naam van je opa als van je oma willen checken of er niet nog andere lopende polissen zijn waarvan jullie de polisnummers niet hebben.

Jullie kunnen nog een verzoek doen op deze site:
https://www.vanatotzekerh(...)sen-van-overledenen/
Dan gaan alle verzekeraars hun systemen door maar daar gaat weken overheen.
***
pi_192284895
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:41 schreef BE het volgende:

[..]

Ik vermoed dat dit de uitvaartverzorger/begrafenisondernemer is. Dat is meestal niet de verzekeraar en in deze tijden zou dat me helemaal verbazen. Nationale Nederlanden heeft geen uitvoerende uitvaart-tak.

De uitvaartverzorger kan wel voor jullie de polis innen en evt. proberen namens jullie met de verzekeraar te bellen, maar ze mogen niet altijd alle info geven aan derden.

Je kan navragen bij Nationale Nederlanden of ze zowel op naam van je opa als van je oma willen checken of er niet nog andere lopende polissen zijn waarvan jullie de polisnummers niet hebben.

Jullie kunnen nog een verzoek doen op deze site:
https://www.vanatotzekerh(...)sen-van-overledenen/
Dan gaan alle verzekeraars hun systemen door maar daar gaat weken overheen.
Ja, die bedoel ik inderdaad! Toen mijn moeder belde met de verzekeraar zeiden ze dat daar en daar iemand zou komen voor ze. Zij zullen dan iemand geregeld hebben, neem ik aan?

Navragen is inderdaad wel even slim en bedankt voor de website! Ga ik zeker even uitpluizen als we verder niks meer kunnen vinden, :).
verfomfaaid en recalcitrant
  donderdag 26 maart 2020 @ 13:47:39 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192284965
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:43 schreef GerritDeSlak het volgende:

[..]

Ja, die bedoel ik inderdaad! Toen mijn moeder belde met de verzekeraar zeiden ze dat daar en daar iemand zou komen voor ze. Zij zullen dan iemand geregeld hebben, neem ik aan?

Navragen is inderdaad wel even slim en bedankt voor de website! Ga ik zeker even uitpluizen als we verder niks meer kunnen vinden, :).
Hebben je ouders dan niet zelf een uitvaartbedrijf gebeld? Ik wist niet dat NN ook uitvaartondernemers belt voor nabestaanden. (Maar goed, ik weet ook lang niet alles. ;) )

In ieder geval even afwachten dan wat die persoon die ze vandaag zien zegt. :Y
***
pi_192285033
quote:
14s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:43 schreef GerritDeSlak het volgende:

[..]

Ja, die bedoel ik inderdaad! Toen mijn moeder belde met de verzekeraar zeiden ze dat daar en daar iemand zou komen voor ze. Zij zullen dan iemand geregeld hebben, neem ik aan?

Navragen is inderdaad wel even slim en bedankt voor de website! Ga ik zeker even uitpluizen als we verder niks meer kunnen vinden, :).
Ik zou beginnen met de recente bankafschriften. Als er nog ergens iets liep moet je overboekingen kunnen vinden lijkt me.
pi_192286046
Ik snap trouwens prima dat je wil helpen, maar zo te lezen heb je nul inspraak.

Je ouders willen niks van jou horen of weten, tenminste zo begrijp ik het.

Bespaar jezelf de ellende en laat ze het maar uitzoeken, hoe moeilijk dat ook is. (zo kan ik me voorstellen)
pi_192286086
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:47 schreef BE het volgende:

[..]

Hebben je ouders dan niet zelf een uitvaartbedrijf gebeld? Ik wist niet dat NN ook uitvaartondernemers belt voor nabestaanden. (Maar goed, ik weet ook lang niet alles. ;) )

In ieder geval even afwachten dan wat die persoon die ze vandaag zien zegt. :Y
Ja, ze hebben zelf ook wel eea geregeld al. Daarom wilde ik per se dat ze belden naar de verzekering en blijkbaar is dat slim geweest. Nu weten ze dat er 1300¤ ligt en niet ruim het tienvoudige zoals ze dachten.

Net zelf ook even kort gebeld. Er ligt geen andere polis en 15000 leek ze onwaarschijnlijk. Zo’n uitkering komt zelden voor, gaven ze aan. Ik denk zelf dat mijn oma in guldens sprak en mijn moeder daar euro’s van heeft gemaakt.

Maarrrr 15.000 gulden (6 a 7000 euro) staat nog steeds in schril contrast met 1300. De verzekering gaf nog wel aan dat er nooit iets gewijzigd is geweest toen ik informeerde hoe de polis nog op naam van wijlen mijn opa staat. Ze zei dat het overlijden nooit is doorgegeven, :{?
verfomfaaid en recalcitrant
pi_192286120
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 12:24 schreef blomke het volgende:

[..]

"Op naam staan van" is een rekbaar begrip: wie wordt daarmee bedoeld?

Alles staat en valt met de gegevens op de polis: wie is de verzekerde, wie is de begunstigde en wie is de verzekeringnemer.
De polis heb ik dus niet bij de hand, maar volgens de verzekering is er nooit doorgeven dat mijn opa is overleden. En derhalve staat de polis nog op zijn naam, als in: mijn oma stond over hem verzekerd. Hij was dus hoofdverzekerde.
verfomfaaid en recalcitrant
pi_192286346
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik snap trouwens prima dat je wil helpen, maar zo te lezen heb je nul inspraak.

Je ouders willen niks van jou horen of weten, tenminste zo begrijp ik het.

Bespaar jezelf de ellende en laat ze het maar uitzoeken, hoe moeilijk dat ook is. (zo kan ik me voorstellen)
Ja.

Ze zien je hulp nu als kritiek op hun eigen kunnen. En is het misschien ook wel, en wellicht met goede redenen. Maar daar ga je de wereld niet mee winnen. Dus bied ze je hulp aan om te helpen, en respecteer hun keuze.
Somebody that I used to know
pi_192286602
Kennelijk zijn je ouders in de praktijk niet in staat hun eigen financiën te regelen en óók niet de gevolgen te overzien. Lastig.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:56 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ja.

Ze zien je hulp nu als kritiek op hun eigen kunnen. En is het misschien ook wel, en wellicht met goede redenen. Maar daar ga je de wereld niet mee winnen. Dus bied ze je hulp aan om te helpen, en respecteer hun keuze.
Dit. TS doet er wijs aan ze ook op de gevolgen te wijzen. Want de uitvaart moet wel betaald worden, ook als de uitkering van een verzekering tegenvalt.

quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:43 schreef GerritDeSlak het volgende:

[..]

De polis heb ik dus niet bij de hand, maar volgens de verzekering is er nooit doorgeven dat mijn opa is overleden. En derhalve staat de polis nog op zijn naam, als in: mijn oma stond over hem verzekerd. Hij was dus hoofdverzekerde.
Dan kunnen er ook geen kosten voor zijn uitvaart uitgekeerd zijn. Dat maakt de 1300 voor 2 personen? Dat is zeg maar zo goed als niets voor 2 uitvaarten.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_192286965
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:43 schreef GerritDeSlak het volgende:
De polis heb ik dus niet bij de hand, maar volgens de verzekering is er nooit doorgeven dat mijn opa is overleden.
Is er dus niets uitgekeerd.

quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:43 schreef GerritDeSlak het volgende:
En derhalve staat de polis nog op zijn naam, als in: mijn oma stond over hem verzekerd. Hij was dus hoofdverzekerde.
Kan je dat eens toelichten of uitleggen?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192287072
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:11 schreef baskick het volgende:

Dan kunnen er ook geen kosten voor zijn uitvaart uitgekeerd zijn. Dat maakt de 1300 voor 2 personen? Dat is zeg maar zo goed als niets voor 2 uitvaarten.
Als dat in een ver verleden via een koopsom is vastgelegd is bijna 3.000 gulden een fors bedrag. In die tijd waarschijnlijk ook niet dekkend maar voor degenen die de koopsom inlegde was het aftrekbaar. Zal daarna niet meer naar zijn omgekeken, de ellende komt pas als iemand overlijdt en er te weinig blijkt te zijn.
  donderdag 26 maart 2020 @ 15:46:01 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192287272
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:30 schreef blomke het volgende:

[..]

Is er dus niets uitgekeerd.
[..]

Kan je dat eens toelichten of uitleggen?
Je ziet wel bij sommige uitvaartverzekeringen dat er een eerste verzekeringnemer en een tweede verzekeringnemer is.
Maar bij de polis die ik laatst zag stond daar dus wel op dat die specifieke polis werd uitgekeerd na het overlijden van de tweede verzekeringnemer.
***
pi_192287408
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:46 schreef BE het volgende:
Je ziet wel bij sommige uitvaartverzekeringen dat er een eerste verzekeringnemer en een tweede verzekeringnemer is.
Maar bij de polis die ik laatst zag stond daar dus wel op dat die specifieke polis werd uitgekeerd na het overlijden van de tweede verzekeringnemer.
Ben je niet in de war met 1) verzekeringnemer, 2) verzekerde en 3) begunstigde (evt. ook premiebetaler) ?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 26 maart 2020 @ 16:01:21 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192287527
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:53 schreef blomke het volgende:

[..]

Ben je niet in de war met 1) verzekeringnemer, 2) verzekerde en 3) begunstigde (evt. ook premiebetaler) ?
Nee. Op deze oud-RVS polis (nu overgenomen door NN), stond echt eerste en tweede waarbij uitgekeerd ging worden na het overlijden van de tweede. Waarbij ik dan in het midden laat of daar verzekeringnemer of verzekerde achter stond maar de term was wel bij beide hetzelfde.

(Ik heb zelf de scan van deze polis niet omdat ik de verzekering niet zelf claimde dus ik kan het je niet 100% vertellen.)
***
pi_192288064
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:43 schreef GerritDeSlak het volgende:

[..]

De polis heb ik dus niet bij de hand, maar volgens de verzekering is er nooit doorgeven dat mijn opa is overleden. En derhalve staat de polis nog op zijn naam, als in: mijn oma stond over hem verzekerd. Hij was dus hoofdverzekerde.
Maar de uitvaart van opa is wel betaald. Kan het zijn dat er nog een andere polis is. Misschien kun je de gegevens van de uitvaart van je opa vinden en kijken hoe en door wie dat gedaan is.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_192289312
Kan het geen natura polis zijn? Dus een standaard uitvaart met 50 plakken cake en daar bovenop 1300¤ vrij te besteden.
.
pi_192294705
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:41 schreef GerritDeSlak het volgende:

[..]

Het is voor mij lastig dit onderwerp dus te bespreken en aan te pakken, -O-. Zelfs al betreft het in eerste instantie de verzekering van de moeder van mijn moeders kant; het heeft wel effect op hoe zij de uitvaart regelen en hoeveel het hen eventueel kost.

Maar goed, ik kijk als ze terug zijn wel even snel in de papieren.
Vraag of jij anders een overzicht mag maken van wat er speelt en dat je alvast de telefoonnummers/adressen opzoekt van de organisaties waar het overlijden aan moet worden doorgegeven.

Je vader neemt dan alle beslissingen, maar jij hebt een goed beeld van wat er speelt.
pi_192298377
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2020 16:01 schreef BE het volgende:
Op deze oud-RVS polis (nu overgenomen door NN), stond echt eerste en tweede waarbij uitgekeerd ging worden na het overlijden van de tweede. Waarbij ik dan in het midden laat of daar verzekeringnemer of verzekerde achter stond maar de term was wel bij beide hetzelfde.
Dat zijn de begunstigden.

[ Bericht 0% gewijzigd door blomke op 27-03-2020 08:59:04 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192307124
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 15:37 schreef Ericr het volgende:

[..]

Als dat in een ver verleden via een koopsom is vastgelegd is bijna 3.000 gulden een fors bedrag. In die tijd waarschijnlijk ook niet dekkend maar voor degenen die de koopsom inlegde was het aftrekbaar. Zal daarna niet meer naar zijn omgekeken, de ellende komt pas als iemand overlijdt en er te weinig blijkt te zijn.
Oh zeer waarschijnlijk was het toen een fors bedrag. Anno nu haal je er net een kist met grafstuk van.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_192333436
Er is contact opgenomen met mijn moeder door een boedelnotaris en ze erft nog een fors bedrag waar ook nog een deel van de begrafenis van kan worden betaald.

De zorg die ik had dat mijn ouders weer in de schulden zouden belanden is dus gelukkig verdwenen. :)

De verzekering was gewoon een standaard verzekering en het was de enige op haar naam voor zo ver we dat hebben kunnen achterhalen in haar afschriften.

Het graf en de steen zijn al betaald. Mijn oma haar kist komt bovenop die van mijn opa en de steen staat er ook al. Hij moet alleen opnieuw worden gepolijst met een stukje tekst er bij op voor mijn oma.

Vanwege het Corona virus word het een beetje een beperkte begrafenis nu, maar alles lijkt voor zo ver geregeld en de begrafenis staat gepland voor aanstaande Dinsdag. O~)

Iedereen bedankt voor de ideeën en de hulp. Ook heb ik weer wat dingetjes geleerd! _O_

Case closed.
verfomfaaid en recalcitrant
pi_192334091
Was het een polis op beide opa en oma? In dat geval als de verzekeraar denk dat voor opa daadwerkelijk niet is uitgekeerd, dan moet je alsnog even regelen dat er een uittreksel burgelijke stand / overlijdensakte naar de verzekeraar gaat.
pi_192428363
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2020 11:32 schreef snabbi het volgende:
Was het een polis op beide opa en oma? In dat geval als de verzekeraar denk dat voor opa daadwerkelijk niet is uitgekeerd, dan moet je alsnog even regelen dat er een uittreksel burgelijke stand / overlijdensakte naar de verzekeraar gaat.
Ik lees het nu pas, maar alsnog bedankt voor de tip. Ik zal dit meteen in orde maken.
verfomfaaid en recalcitrant
pi_192432729
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2020 12:03 schreef GerritDeSlak het volgende:

[..]

Ik lees het nu pas, maar alsnog bedankt voor de tip. Ik zal dit meteen in orde maken.
En zorg NU dat het goed geregeld is voor jou en ook voor je ouders. Anders begint dit spelletje over zoveel jaren weer helemaal opnieuw.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_192432736
Een uitvaartverzekering van 15k lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, ik zou dan eerder verwachten dat het een andere vorm van overlijdensrisicoverzekering is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_192432860
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:03 schreef Heph844 het volgende:
Heb je toegang tot bankafschriften waarop je kan zien aan wie er premie betaald is?

Heb je toegang tot een map/kast van je oma waar dergelijke polissen in zouden kunnen liggen?
Lastig want vaak zijn die polissen al premievrij... je moet het echt doen met polissen uit haar map.

Dit kan best een zoektocht worden.
Ik was hier...
  Redactie Frontpage vrijdag 3 april 2020 @ 18:39:00 #37
38148 crew  Innisdemon
pi_192434731
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:37 schreef Ludachrist het volgende:
Een uitvaartverzekering van 15k lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, ik zou dan eerder verwachten dat het een andere vorm van overlijdensrisicoverzekering is.
Ik acht die kans niet zo heel groot. De meeste ORV's kennen een eindleeftijd ruim onder de respectabele 96 die TS' oma heeft gehaald.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_192436877
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2020 16:47 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Lastig want vaak zijn die polissen al premievrij... je moet het echt doen met polissen uit haar map.

Dit kan best een zoektocht worden.
Wat ik vaak tegen kom (*)is een map van de uitvaartbegeleider van de uitvaart, een gastenboek , kaartjes die zijn afgegeven en verdere info. De nabestaande zetten die map vaak ergens in een kast waar hij verder niet meer wordt aangeraakt. Hier staat veel info in en je kunt bij die uitvaartbegeleider ook navragen hoe de uitvaart toen geregeld / betaald is.

(*deurwaarder)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')