abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 26 maart 2020 @ 07:44:19 #1
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192279462
Ik heb zelf geen smetvrees, maar vroeg me wel af hoe mensen met smetvrees deze pandemie beleven en doorkomen. Maakt het het leven veel moeilijker, of verandert er eigenlijk niet zoveel omdat ze gewend zijn deze maatregelen te nemen? Of is het zelfs beter omdat anderen nu ook eindelijk meer rekening houden met hygiene in het openbaar?

Zijn er toevallig FOK!kers met smetvrees die hun ervaringen willen delen?
pi_192279565
Voor mensen met smetvrees is dit een makkie. Hygiëne is nog nooit zo goed geweest en zij deden alle gewoontes al dus hoeven niet om te schakelen.

Ik denk van mezelf dus ik inmiddels ook smetvrees heb en ook agorafobie bijna.
Zal in ieder geval niet meer iemand ooit zomaar een hand kunnen geven zonder erna me handen te willen wassen.
  donderdag 26 maart 2020 @ 09:44:18 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192280836
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:59 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Voor mensen met smetvrees is dit een makkie. Hygiëne is nog nooit zo goed geweest en zij deden alle gewoontes al dus hoeven niet om te schakelen.

Ik denk van mezelf dus ik inmiddels ook smetvrees heb en ook agorafobie bijna.
Zal in ieder geval niet meer iemand ooit zomaar een hand kunnen geven zonder erna me handen te willen wassen.
Kan wel begrijpen dat dit tijden zijn waarin mensen zulke fobiën ontwikkelen.
Ik ben er voor mezelf nog niet uit of ik nu lichte smetvrees begin te ontwikkelen, of dat als dit over is ik gewoon weer naar de oude gewoonten kan overstappen.
pi_192286134
Ik zat me wel te bedenken dat andere virussen zoals verkoudheid en griep deze tijd ook behoorlijk zullen verminderen. Of dat blijvend is moeten we nog maar zien.

Na zeg een half jaar geen handen geven en elkaar niet aanraken, geen idee of begroetingen daarna weer terug komen zoals het was?
pi_192309959
Ik heb smetvrees, gelukkig al lang niet meer zo erg als voorheen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik misschien 4x vaker per dag mijn handen was als dat ik al deed. Wat compleet mijn woning ontsmetten betreft val ik echt wel mee, ik doe af en toe de deurklinken en lichtknoppen maar handenwassen daar ben ik wel een verschrikking mee. Mijn polsen zijn dus wat roder en mijn handen wat droger, maar thats it!
pi_192310361
quote:
5s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:44 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb zelf geen smetvrees, maar vroeg me wel af hoe mensen met smetvrees deze pandemie beleven en doorkomen. Maakt het het leven veel moeilijker, of verandert er eigenlijk niet zoveel omdat ze gewend zijn deze maatregelen te nemen? Of is het zelfs beter omdat anderen nu ook eindelijk meer rekening houden met hygiene in het openbaar?

Zijn er toevallig FOK!kers met smetvrees die hun ervaringen willen delen?
Ik ben vooral blij dat anderen ook een stuk hygiënischer zijn. Vind normaal gesproken veel mensen vies en voel een continu drang om mijn handen te wassen als ik iets van een deur of knop heb aangeraakt of ik voel ook maar iets van olie of wat dan ook op mijn handen. Ook zonder dat. Was gewoon echt heel heel erg vaak mijn manden. Tijdens het koken alleen al was ik denk ik zeven tot tien keer mijn handen.

Niet dat ik dat nu niet meer heb, maar het idee dat dingen vaker worden schoongemaakt en ik niet bacteriën van 7 maanden geleden aanraak geeft me wel rust.

Sinds ik een kind heb ben ik minder panisch geworden, door al dat luier verschonen. :') Maar weggaan zal het nooit.

Mijn nachtmerries gaan letterlijk over vieze en kapotte wc’s en in paniek op zoek gaan naar een schone die ik never nooit vind :') of er zit dan geen slot op ofzo of geen deur. Horror.

[ Bericht 6% gewijzigd door 00wildchild op 27-03-2020 21:36:11 ]
pi_192310477
quote:
99s.gif Op donderdag 26 maart 2020 14:44 schreef qajariaq het volgende:
Ik zat me wel te bedenken dat andere virussen zoals verkoudheid en griep deze tijd ook behoorlijk zullen verminderen. Of dat blijvend is moeten we nog maar zien.

Na zeg een half jaar geen handen geven en elkaar niet aanraken, geen idee of begroetingen daarna weer terug komen zoals het was?
Nou ik hoop het niet. Gruwel echt van verjaardagen, condoleances en vooral oud en nieuw. Al die natte gore zoenen van mensen die ook echt hun lippen op je gezicht drukken. Na condoleren en feliciteren weet ik niet hoe snel ik een kraan moet vinden.

Nee doe mij maar gewoon een elleboog.
pi_192310522
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 27 maart 2020 @ 21:48:44 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192310826
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:03 schreef Bloemp0t het volgende:
Ik heb smetvrees, gelukkig al lang niet meer zo erg als voorheen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik misschien 4x vaker per dag mijn handen was als dat ik al deed. Wat compleet mijn woning ontsmetten betreft val ik echt wel mee, ik doe af en toe de deurklinken en lichtknoppen maar handenwassen daar ben ik wel een verschrikking mee. Mijn polsen zijn dus wat roder en mijn handen wat droger, maar thats it!
Gelukkig niet zoveel extra last van dus! Hopelijk blijven mensen hierna ook wat hygiënischer ;)
  vrijdag 27 maart 2020 @ 21:54:14 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192310928
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:23 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Ik ben vooral blij dat anderen ook een stuk hygiënischer zijn. Vind normaal gesproken veel mensen vies en voel een continu drang om mijn handen te wassen als ik iets van een deur of knop heb aangeraakt of ik voel ook maar iets van olie of wat dan ook op mijn handen. Ook zonder dat. Was gewoon echt heel heel erg vaak mijn manden. Tijdens het koken alleen al was ik denk ik zeven tot tien keer mijn handen.

Niet dat ik dat nu niet meer heb, maar het idee dat dingen vaker worden schoongemaakt en ik niet bacteriën van 7 maanden geleden aanraak geeft me wel rust.

Sinds ik een kind heb ben ik minder panisch geworden, door al dat luier verschonen. :') Maar weggaan zal het nooit.

Mijn nachtmerries gaan letterlijk over vieze en kapotte wc’s en in paniek op zoek gaan naar een schone die ik never nooit vind :') of er zit dan geen slot op ofzo of geen deur. Horror.
Interessant om te lezen, en ook wel logisch ergens. Als je toch al de drang had om je handen te wassen na het aanraken van deurknoppen dan maakt het natuurlijk niet echt uit of er nu nog een extra virus of bacterie op de knop zit.
Toch nog een lichtpuntje in deze crisis als je nu iets meer rust hebt :+
pi_192311166
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:54 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Interessant om te lezen, en ook wel logisch ergens. Als je toch al de drang had om je handen te wassen na het aanraken van deurknoppen dan maakt het natuurlijk niet echt uit of er nu nog een extra virus of bacterie op de knop zit.
Toch nog een lichtpuntje in deze crisis als je nu iets meer rust hebt :+
Minpuntje is dat de alcohol op is. Mijn stash is er ook bijna doorheen :').

Wist je dat ook best wat kraampjes waar je broodjes ofzo kunt kopen dus geen kraan hebben? :+ Zo iemand staat de hele eten dag te verkopen zonder zijn handen te wassen. :X

Okay too much.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 08:51:11 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192315605
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 22:07 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Minpuntje is dat de alcohol op is. Mijn stash is er ook bijna doorheen :').

Wist je dat ook best wat kraampjes waar je broodjes ofzo kunt kopen dus geen kraan hebben? :+ Zo iemand staat de hele eten dag te verkopen zonder zijn handen te wassen. :X

Okay too much.
Daar had ik nog nooit over nagedacht, en kan ik ook maar beter niet doen :D
pi_192315607
Een kennis heeft milde smetvrees en durft nu niet meer naar buiten. Ik heb boodschappen voor hem gedaan.

Zelf heb ik, denk ik, geen smetvrees. Maar ik heb wel altijd erg op hygiene gelet. De manier van handen wassen die aanbevolen werd, dat doe ik al jaren. Ik erger me kapot aan een openbaar toilet waar je de kraan zelf open en dicht moet draaien EN waar geen papieren handdoekjes zijn. Je komt van de WC, iedereen, inclusief jij, draait de kraan open met vieze vingers. je wast je handen en moet vervolgens die vieze kraan weer dicht draaien.

En dan collega's die hun handen niet wassen na een toiletbezoek, vervolgens bekertjes koffie gaan halen, en met hun vingers de bekertjes aan de bovenrand vast pakken. Smeerkezen.

De laatste keer dat ik verkouden was of griep had is denk ik zo'n 12 jaar geleden. Ik doe denk ik toch iets goed. Ik maak me, voor mij persoonlijk, eigenlijk ook geen zorgen over het Corona virus.
  zaterdag 28 maart 2020 @ 08:56:00 #14
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_192315680
Mijn ex had smetvrees, en een aantal regels is wel blijven hangen hier. Komt nu goed uit terwijl ik het toen echt moeilijk vond om ermee om te gaan.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 28 maart 2020 @ 21:28:16 #15
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192327232
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2020 21:23 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Ik ben vooral blij dat anderen ook een stuk hygiënischer zijn. Vind normaal gesproken veel mensen vies en voel een continu drang om mijn handen te wassen als ik iets van een deur of knop heb aangeraakt of ik voel ook maar iets van olie of wat dan ook op mijn handen. Ook zonder dat. Was gewoon echt heel heel erg vaak mijn manden. Tijdens het koken alleen al was ik denk ik zeven tot tien keer mijn handen.

Niet dat ik dat nu niet meer heb, maar het idee dat dingen vaker worden schoongemaakt en ik niet bacteriën van 7 maanden geleden aanraak geeft me wel rust.

Sinds ik een kind heb ben ik minder panisch geworden, door al dat luier verschonen. :') Maar weggaan zal het nooit.

Mijn nachtmerries gaan letterlijk over vieze en kapotte wc’s en in paniek op zoek gaan naar een schone die ik never nooit vind :') of er zit dan geen slot op ofzo of geen deur. Horror.
Bizar, dat heb ik dus ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')