abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 maart 2020 @ 20:41:59 #51
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_192274720
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:33 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Die kant gaan wij waarschijnlijk ook in ons ziekenhuis, alleen onder wat minder idioot drukke omstandigheden als jullie in Brabant te verduren krijgen. (althans, voor nu) , ik kijk er nog niet echt naar uit.

Succes de komende periode! Tof dat je dit doet.
Ik zit in Limburg, gelukkig ook nog niet zo druk als Brabant maar inderdaad wel vooruitlopend op de rest van het land..
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 25 maart 2020 @ 21:06:03 #52
Wat jij wil!
pi_192275147
Overigens nu op net 5 bij ladies night ook zorgverleners die met corona/covid patiënten werken
pi_192276050
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 20:29 schreef Meridiaan het volgende:
Heb je al eens geholpen met het draaien van een beademde covidpatiënt? Ik heb begrepen dat dit een delicate taak is die goed gecoördineerd moet worden, hoe gebeurt dit?
Hoe zag je (bij/om-)scholing er uit? Wat heb je extra geleerd of heb je geen aanvullende scholing hoeven doen?

Verder: tof dat je deze VWJW doet!
Hier laten ze zien hoe dat gaat (met een beademde pop).
pi_192276217
Wat fijn dat je hier tijd voor vrijmaakt. Dank je.

Is je thuisleven erg veranderd nu je met de corona-patiënten werkt?
Spoilers!
  woensdag 25 maart 2020 @ 21:56:31 #55
Wat jij wil!
pi_192276294
ik ben alleen staand dus thuis is niks veranderd, behalve dan dat ik nergens heen ga en niemand op bezoek komt, maar dat geldt voor iedereen.
pi_192276459
Twee vragen:

1) ik ben zzp verpleegkundige in vooral de GGZ, zou een ziekenhuis mijn hulp kunnen gebruiken? (is toch een andere tak van sport van IC verpleegkundige).

2) wat zou je mij als collega kunnen adviseren mbt zo gezond mogelijk blijven?
Wij moeten immers gewoon gaan werken als we hoesten en niezen en een loopneus hebben.
  Vis een optie? woensdag 25 maart 2020 @ 22:19:53 #57
70532 loveli
N
pi_192276750
Mijn ouders krijgen thuiszorg. Er zitten veel pareltjes tussen, maar vanmorgen heeft m'n ma weer een snipverkouden wijkverpleegster weggestuurd.

Heb je tips voor dingen die ik extra kan regelen om de thuiszorg veiliger te maken? Nu is het eigenlijk alleen bij binnenkomst handen na het wassen afdrogen met papieren handdoeken en werken met handschoenen.

Ik wil zelf ook zoveel mogelijk afstand houden, maar dat vinden mijn ouders heel moeilijk. Heb je daar tips voor? (veiligheid of sociaal)
crap in = crap out
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:34:04 #58
Wat jij wil!
pi_192277029
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:03 schreef hartloper het volgende:
Twee vragen:

1) ik ben zzp verpleegkundige in vooral de GGZ, zou een ziekenhuis mijn hulp kunnen gebruiken? (is toch een andere tak van sport van IC verpleegkundige).

Wij moeten immers gewoon gaan werken als we hoesten en niezen en een loopneus hebben.
je kan natuurlijk altijd vrijblijvend een ziekenhuis in je omgeving kunnen benaderen. Ik weet niet in welke tak van de GGZ je zit, maar ik kan me zomaar voorstellen dat er strakjes heel wat collega's een natraject nodig hebben om het een en ander te verwerken.

klopt, wij mogen ons pas ziek melden indien de temperatuur hoger dan 38 graden is in combinatie met benauwdheidsklachten. Hoesten/niezen/loopneus is geen reden voor ziekmelding. Ik eet gezond, neem iedere dag een frisse neus en probeer genoeg te slapen. Verder is het belangrijk om vaak genoeg je handen te wassen en goed de hygiëneregels in acht te nemen.
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:36:03 #59
Wat jij wil!
pi_192277069
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:19 schreef loveli het volgende:
Mijn ouders krijgen thuiszorg. Er zitten veel pareltjes tussen, maar vanmorgen heeft m'n ma weer een snipverkouden wijkverpleegster weggestuurd.

Heb je tips voor dingen die ik extra kan regelen om de thuiszorg veiliger te maken? Nu is het eigenlijk alleen bij binnenkomst handen na het wassen afdrogen met papieren handdoeken en werken met handschoenen.

Ik wil zelf ook zoveel mogelijk afstand houden, maar dat vinden mijn ouders heel moeilijk. Heb je daar tips voor? (veiligheid of sociaal)
ik lees dat in onze regio steeds meer thuiszorg instanties stoppen. Wat komt de wijkverpleegster doen? Persoonlijke verzorging? Dan wordt het erg lastig inderdaad..
  woensdag 25 maart 2020 @ 22:38:43 #60
Wat jij wil!
pi_192277117
Ik ga voor nu afsluiten en mijn bed opzoeken, welterusten!
pi_192277250
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:38 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Slaap lekker en pas goed op jezelf, dat is mijn enige vraag :@
pi_192277262
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:03 schreef hartloper het volgende:
Twee vragen:

Jij werkt ook in het zuiden he?

Even vanuit mijn ervaring: je kunt altijd informeren bij je lokale ziekenhuis. Ben open over je werkervaring en dan kijken zij met je waar je het beste ingezet kan worden. Dat kan als assistent zijn van een ervaren verpleegkundige, maar als je je daar niet bekwaam genoeg voor voelt bij voorbeeld ook als voedingsassistent. Overal worden extra mensen voor gevraagd.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:19 schreef loveli het volgende:

Ik werk als verzorgende in de thuiszorg. Ik snap de zorg van je ouders, en als zij zich er niet goed bij voelen hebben ze groot gelijk dat ze de verzorgende wegsturen.

Helaas moeten wij gaan werken, ook bij verkoudheid en hoesten. Alleen bij koorts thuisblijven. Heel krom, gezien de kwetsbare groep waar we mee werken, maar het is een schaarste probleem.
In de thuiszorg wordt wel kritisch gekeken naar welke zorg nu echt nodig is. Bij ons wordt er bij voorbeeld nauwelijks meer gedouched (waterdruppels=besmettingsgevaar en het zorgmoment duurt langer dan bij een snel wasje aan de wasbak). Op die manier kunnen we zorg soms ook tijdelijk stopzetten. Steunkousen zijn niet altijd nodig, familie kan wellicht medicatie komen geven etc.

Er is ook een tekort aan materialen zoals mondkapjes en schorten. Het is geen kwestie dat we ons niet willen beschermen, maar we kunnen ons niet beschermen. Want stoffen mondkapjes bieden schijnveiligheid, omdat ze de virusdeeltjes niet filteren en niet goed aansluiten op het gezicht. Helpt hooguit een beetje om je eigen snotters bij je te houden.

Dus ja, meer als het bieden van elke dag een schone handdoek, of papier, warm water en zeep (werkt beter dan hand alcohol) kun je eigenlijk niet doen. Tenzij je aan een stash schorten etc kunt komen.

Jij wil afstand houden, ook begrijpelijk. Werk je met risico-groepen? Als dat niet zo is, zou het wellicht juist veiliger voor hen zijn als jij wat zorgtaken kon overnemen. Maar dat is iets wat je in overleg doet. En het moet ook voor jou niet te belastend zijn.

Sorry voor het kapen van het topic :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_192277275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:38 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Welterusten! Mooi dat je dit doet, ik lees geïnteresseerd mee, want met dit stuk zorg heb ik (nog) geen ervaring.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Vis een optie? woensdag 25 maart 2020 @ 22:47:45 #64
70532 loveli
N
pi_192277298
Slaap goed!
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 25 maart 2020 @ 22:56:17 #65
70532 loveli
N
pi_192277467
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 22:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Helaas moeten wij gaan werken, ook bij verkoudheid en hoesten. Alleen bij koorts thuisblijven. Heel krom, gezien de kwetsbare groep waar we mee werken, maar het is een schaarste probleem.
Mja, liever ongewassen dan corona.
quote:
Jij wil afstand houden, ook begrijpelijk. Werk je met risico-groepen? Als dat niet zo is, zou het wellicht juist veiliger voor hen zijn als jij wat zorgtaken kon overnemen. Maar dat is iets wat je in overleg doet. En het moet ook voor jou niet te belastend zijn.
Overlegd met de huisarts, die vond het gezien mijn werk (en de variatie aan mensen met wie ik in aanraking kom) verstandig als ik afstand hield. Helaas.
crap in = crap out
pi_192277590
quote:
Jij werkt ook in het zuiden he? Even vanuit mijn ervaring: je kunt altijd informeren bij je lokale ziekenhuis. Ben open over je werkervaring en dan kijken zij met je waar je het beste ingezet kan worden. Dat kan als assistent zijn van een ervaren verpleegkundige, maar als je je daar niet bekwaam genoeg voor voelt bij voorbeeld ook als voedingsassistent. Overal worden extra mensen voor gevraagd.
Klopt, maar zit veel in Brabant.
Ik heb een drukke agenda maar voor mijn gevoel wil ik wel eens kijken of ik misschien ergens een helpende hand kan bieden. Vooral stukje begeleiden trekt mij wel. Maar dit is niet het moment om te kijken wat ik leuk vindt.

quote:
Er is ook een tekort aan materialen zoals mondkapjes en schorten. Het is geen kwestie dat we ons niet willen beschermen, maar we kunnen ons niet beschermen. Want stoffen mondkapjes bieden schijnveiligheid, omdat ze de virusdeeltjes niet filteren en niet goed aansluiten op het gezicht. Helpt hooguit een beetje om je eigen snotters bij je te houden.
Contact zoeken met de ROAZ coordinator van Limburg.
https://www.nazl.nl/actueel/nieuws/bereikbaarheid-tijdens-corona
Hun coordineren en verdelen de beschermende maatregelen
pi_192277749
Ik heb eigenlijk niks te vragen, -alhoewel, heel veel maar ik weet niet of ik het antwoord daarop wil horen-, ik wilde alleen maar even een diepe buiging doen voor jullie!! TOPPER ben je O+
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_192278213
Heb je ook jonge mensen op de IC zien komen? en hoeveel procent van de mensen die Corona krijgt, krijgt daadwerkelijk een longontsteking?
pi_192279331
Goedemorgen helaas heb ik afgelopen nacht erg slecht geslapen, zoals eigenlijk alle afgelopen nachten. Ik merk dat er toch een boel onrust zit. Ik denk dat ik toch maar mijn pot valeriaan weer tevoorschijn haal, om hopelijk de komende periode mijn gemoedsrust een beetje te ondersteunen.
pi_192279348
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 00:02 schreef hoedenderand het volgende:
Heb je ook jonge mensen op de IC zien komen? en hoeveel procent van de mensen die Corona krijgt, krijgt daadwerkelijk een longontsteking?
de mensen die opgenomen zijn op het moment dat ik er was, waren allemaal ouder dan 54. Er zijn echter ook jonge mensen die op IC's opgenomen zijn. Ik heb ze (gelukkig) niet gezien.

Ik heb geen inzage in cijfers op dat gebied. Dat zou ik moeten googlen ;)
dit zal sterk afhankelijk zijn van je conditie en gezondheid voordat je besmet raakte.

Overgewicht, COPD, diabetes, cardiale aandoeningen, auto immuunziekten, roken, allemaal factoren die een negatief effect hebben.
pi_192279401
Wat is de reden dat mensen buik liggend beademend worden? Dat is toch heel erg onhandig?
pi_192279477
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 07:32 schreef Najieto het volgende:
Wat is de reden dat mensen buik liggend beademend worden? Dat is toch heel erg onhandig?
de infectie heeft de neiging zich vooral te vestigen aan de achterzijde van de longen, het laagste gedeelte. Hierdoor zijn de longen moeilijk te beademen en ontplooien ze slecht en is er dus minder zuurstofopname mogelijk. Wanneer de patiënten op de buik gelegd worden, kunnen ander delen van de longen beter bereikt worden. Hierdoor kan de zuurstofuitwisseling (hopelijk) verbeterd worden.

Het is zeker onhandig. Het bed moet aangepast worden, om er voor te zorgen dat de longen ook de ruimte krijgen om uit te zetten. Ook komt het gezicht op een speciaal kussen te liggen.
pi_192280552
Respect voor wat je doet ,tof dat je ervaringen wil delen!
pi_192281266
Waarschijnlijk is de vraag al meermalen gesteld, maar wat vind je eigenlijk van de lui die 'ik bepaal lekker zelf wat ik doe' of 'het is maar een griepje' mentaliteit anno 26 maart 2020 hebben?
pi_192281509
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 10:12 schreef SwaPore het volgende:
Waarschijnlijk is de vraag al meermalen gesteld, maar wat vind je eigenlijk van de lui die 'ik bepaal lekker zelf wat ik doe' of 'het is maar een griepje' mentaliteit anno 26 maart 2020 hebben?
gevoelsmatig zou ik die bijna een verklaring willen laten tekenen dat wanneer zij ziek worden afzien van welke verzorging of behandeling dan ook...ethisch gezien mag dat natuurlijk niet. Dus dan vind ik dat zeer laagdrempelig en heel streng beboet mag worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')