abonnementen ibood.com bol.com
pi_192265522
Aloha, korte maar simpele vraag denk ik..

Ik ga mijn keuken aanpakken en dat betekent (onder andere) een dikker werkblad. Ik wil mijn huidige RVS achterwand gebruiken, maar door een dikker werkblad moet die dus omhoog.

Hoe krijg ik deze het makkelijkste los, zonder beschadigingen? Zijn deze vastgeschroefd achter het werkblad en de afzuigkap, of worden ze altijd vastgekit?

Ik vrees ervoor dat hij vastgekit zit, wat is dan de beste methode om hem los te krijgen zonder verbuigingen e.d.?
pi_192266325
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:31 schreef Thrilled het volgende:
Ik vrees ervoor dat hij vastgekit zit, wat is dan de beste methode om hem los te krijgen zonder verbuigingen e.d.?
Met een dikke vislijn, aan de twee uiteinden omwikkeld aan twee handvaten, de lijn strak door de lijm trekken zodat de lijm wordt doorgesneden.

Is makkelijker gezegd dan gedaan. Misschien moet je dun staaldraad gebruiken (ook vastgewikkeld aan twee handvaten), en met z'n tweeën zijn.

Dit idee:

1_M_7Industries_76552462_jpg_magnify.jpg?context=bWFzdGVyfHByb2R1Y3RfaW1hZ2VzX21hZ25pZnl8MzU0MzV8aW1hZ2UvanBlZ3xpbWFnZXMvbWFnbmlmeS9oNDkvaGRmLzg4OTE2Mjg0MjExNTAuanBnfDZiNzUwMTRmMWEyMzE3MTAzN2JjOTYyZjdiZDZjY2I2NTE1NTViMDYwMjY5ZWNkZGY2M2M4ZjIxNWJlYWUxZGY
Door geen kinderen te nemen ga je enorm veel uitstoot tegen. Je zou een kinderbroeikasgascompensatie moeten kunnen krijgen
pi_192266985
Ik zou er inderdaad maar op rekenen dat het gekit of gelijmd zit...

Kun je het nieuwe blad niet er tegenaan plaatsen?
pi_192268079
RVS plaat die ik jaren geleden had, zat om een houten plaat gevouwen/gekit die ook weer tegen de muur gelijmd was.
Onze nieuwe verbouwblog! http://www.nyumbani.nl
pi_192268370
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:46 schreef bleiblei het volgende:
RVS plaat die ik jaren geleden had, zat om een houten plaat gevouwen/gekit die ook weer tegen de muur gelijmd was.
Het welbekende achterhout inderdaad.
Dat zou je aan een rand moeten kunnen zien hoe dik het pakket is.
Is dat een paar millimeter dan is het een vlakke (waarschijnlijk) gelijmde plaat, als het meer dan een cm is dan is het waarschijnlijk RVS gelijmd op een drager, gelijmd op de muur. Eventueel kan de drager ook eerst geschroefd zijn en vervolgens het RVS gelijmd.
pi_192269439
Als je tevreden bent met de hoogte van je huidige werkblad kun je toch ook de kastjes wat lager zetten, op zo'n manier dat de bovenkant van het blad op dezelfde hoogte eindigt? Je krijgt dan een iets smallere plint maar dat zie je nauwelijks.
pi_192283810
heb even bij de hoeken wat zitten peuteren en trekken, maar er zit inderdaad een plaat hout onder zo te zien.. dikte is ongeveer een centimeter.

De kastjes blijven overigens behouden en daarbovenop komt het nieuwe blad. Het is juist fijner dat het nieuwe blad hoger komt ivm werkhoogte/houding. Het nieuwe blad er tegenaan plaatsen is ook geen optie omdat er dan een naad ontstaat bij de rest van de keuken :P

Ik denk dat het met beleid losrukken word :')
pi_192284323
Die plaat gaat je krom met trekken
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')