abonnement Unibet Coolblue
pi_192262975
Wat vinden jullie van de communicatie vanuit de overheid omtrent het corona virus?

Ik vind het zelf, zeker in vergelijking met andere landen, echt top. Ze geven de feiten waar de feiten beschikbaar zijn en ze vullen geen lege vakken in op basis van onderbuikgevoelens. Nu ook een uitzending op NOS 1 waar de laatste cijfers gepresenteerd en uitgelegd worden. Het is voor iedereen onzeker hoe de toestand over pak 'em beet 1 maand is en daar zijn ze ook gewoon heel eerlijk en reëel in.

Als ik tot slot zie hoe de communicatie in andere landen is dan schrik ik wel. Trump die het allemaal maar een beetje wegwuift en de Braziliaanse president die, en ik citeer: 'het maar een griepje vindt'. Prima dat je de goede orde een beetje wil bewaken, maar je moet ook reëel blijven en zien dat er landen zijn waar het zorgsysteem gewoon in elkaar gezakt is.

Van mijn kant dus een pluim naar de mensen die het in Nederland voor het zeggen hebben :)
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 10:26:32 #2
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_192263021
Eens
Kabinet doet het meer dan prima
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_192263100
Eens
Regering doet het plas dan prima
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_192263101
Het kabinet doet wat ze kunnen op basis van beperkte kennis en informatie. Ik vind dat bij de eerste gevallen, te slap en te traag is ingegrepen: Rutte meldt lachend: "even geen handen schudden", terwijl het zo besmettelijk en gevaarlijk als de pest is.

Toen had al de N.-B.-regio waar de eerste gevallen waren, én afgesloten moeten worden, én de inwoners in thuisquarantaine blijven

[ Bericht 3% gewijzigd door blomke op 25-03-2020 10:41:37 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192263106
Van mij mag het toch wat duidelijker. Ik kom nog altijd veel dingen tegen van mensen die denken dat kinderen het niet kunnen krijgen. Met als resultaat volle speeltuinen en moeders die gezellig samenkomen zodat de kids kunnen spelen of de verjaardag kunnen vieren. -O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_192263135
:') Fuck de regering en hun irrationele onvermogen om hier mee om te gaan.

"70% van jullie raakt geinfecteerd"
"Jullie moeten binnen blijven"

Het is gewoon GELUL .
pi_192263213
Ook eens. Ze doen het goed. Gewoon bij de feiten blijven, nuchter en waakzaam en met rust, zonder de ernst van de situatie te kort te doen.
Wellicht inderdaad aan het begin (brabant) wat te traag op gang gekomen, maar snel bij geschakeld en inmiddels gewoon heel goed.

Nu nog een deel van de Nederlanders die hun eigen kop uit hun achterste moeten trekken en gewoon eens moeten lui-ste-ren en le-zen en gewoon doen wat gevraagd wordt, en we hoeven niet in een lockdown.

Overigens ben ik zeer positief verrast. In deze onwijs kindrijke buurt waar velen continue met en bij elkaar spelen, en op 100mtr ook nog eens 3 lagere scholen, is het hier doodstil. Iedereen blijft braaf binnen en komt alleen buiten om bijv. boodschappen te doen. Zo nu en dan een pa en of ma die met zijn kids een wandeling maakt, maar dat is prima natuurlijk.
Succesmodel
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:36:23 #8
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192263260
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:31 schreef Salvad0R het volgende:
:') Fuck de regering en hun irrationele onvermogen om hier mee om te gaan.

"70% van jullie raakt geinfecteerd"
"Jullie moeten binnen blijven"

Het is gewoon GELUL .
Dat weet ik niet. Wel weet ik dat ik met glycerine en wat stoffen op basis van zeg maar 70% alcohol wat stoffen kan maken. Plus een vuurwerkbril begrijp ik van thuiszorg zijn ze blij met met met me. Helpen en rationeel denken met de kennis die je hebt daar is geen overheid voor nodig.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192263275
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:36 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Wel weet ik dat ik met glycerine en wat stoffen op basis van zeg maar 70% alcohol wat stoffen kan maken. Plus een vuurwerkbril begrijp ik van thuiszorg zijn ze blij met met met me. Helpen en rationeel denken met de kennis die je hebt daar is geen overheid voor nodig.
Ik ben niet vatbaar voor angst, sorry.
pi_192263296
In crisistijd gaan mensen blind achter de regering staan. Feit blijft dat wij absurd hoog in alle dodenlijsten staan.
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:40:46 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192263372
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:36 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik ben niet vatbaar voor angst, sorry.
Dit heeft niks te maken met angst te maken. Scheikunde is gewoon leuk. :) En dacht niet dat ik er na me laatste magnesium bom zo een 30 jaar geleden nog wat nuttigs mee zou kunnen doen. _O-
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:42:48 #12
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192263427
Communicatie tja grappermaker zegt alle evenementen dicht tot 1 juni.
Op de website staat waar een vergunning voor nodig is ik zag en hoorde mensen die al zeiden daar gaat mijn bruiloft terwijl dit nog niet zeker is.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192263447
Ik vind dat ze het best goed doen in een situatie die zoveel onzekerheden en onduidelijkheden kent. En in een tijd waarin het Dunning-Krugereffect hoogtij viert en iedereen over elkaar heen valt om te vertellen hoe het allemaal zit.
pi_192263530
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:26 schreef Plompzakker het volgende:
Eens
Kabinet doet het meer dan prima
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:51:40 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192263594
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:37 schreef Confetti het volgende:
In crisistijd gaan mensen blind achter de regering staan. Feit blijft dat wij absurd hoog in alle dodenlijsten staan.
Elke dode onnodig is er een te veel. Maar als je bang wil zijn voor iets? Dan is de eenvoudige mug het meest dodelijkste organisme ter wereld. :P Daarna komt het nijlpaard als meest doden wezens per jaar.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192263621
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:30 schreef valentijn101 het volgende:
Van mij mag het toch wat duidelijker. Ik kom nog altijd veel dingen tegen van mensen die denken dat kinderen het niet kunnen krijgen. Met als resultaat volle speeltuinen en moeders die gezellig samenkomen zodat de kids kunnen spelen of de verjaardag kunnen vieren. -O-
Veel dingen over dit virus zijn simpelweg nog niet bekend, ook niet bij overheden of wetenschappers. Dus kunnen visies bij worden gesteld. Wie weet blijkt na onderzoek inderdaad dat kinderen het niet kunnen krijgen noch kunnen overdragen. Moeten we dan de overheid verwijten dat voor niets de scholen zijn gesloten? De overheid is geen alwetend orakel natuurlijk, maar mensen verwachten dat soms wel heb ik het gevoel.
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:55:40 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192263681
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:53 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Veel dingen over dit virus zijn simpelweg nog niet bekend, ook niet bij overheden of wetenschappers. Dus kunnen visies bij worden gesteld. Wie weet blijkt na onderzoek inderdaad dat kinderen het niet kunnen krijgen noch kunnen overdragen. Moeten we dan de overheid verwijten dat voor niets de scholen zijn gesloten? De overheid is geen alwetend orakel natuurlijk, maar mensen verwachten dat soms wel heb ik het gevoel.
Dat ben ik met je eens. En hoop dat we achteraf leren er van en we er dan beter voorbereid zijn op een ramp als deze die er zeker weer gaat komen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192263687
Helemaal niet mee eens. Ik vind dat de overheid verwarrende signalen afgeeft en er niet in slaagt om duidelijk te communiceren over het onduidelijke beleid. Dat laatste is dan ook het probleem.

Maak standvastig eenduidig beleid en communiceer daarover.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:59:17 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192263753
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:55 schreef Weltschmerz het volgende:
Helemaal niet mee eens. Ik vind dat de overheid verwarrende signalen afgeeft en er niet in slaagt om duidelijk te communiceren over het onduidelijke beleid. Dat laatste is dan ook het probleem.

Maak standvastig eenduidig beleid en communiceer daarover.
Ik vindt van niet. Spuit elf. :P En het is een ramp en geen oorlog in dat laatste is een standvastig beleid nodig. Die je indien nodig met dodelijke middelen afdwingt. Nu is het helpen van anderen en je aan de adviezen houden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192264039
Ik vind dat de overheid veel meer en veel dringerder advies moest geven, vanaf dag 0, hoe je moest reageren met gezondheidsklachten en verkoudheid. Pas nu is het advies echt altijd thuisblijven, en ook thuisblijven als een van de huisgenoten ziek is.

Het was niet lang geleden dat je met verkoudheid nog prima kon werken, als je maar niet in een risico-gebied was geweest. Tjsa. Of als je niet uit Noord-Brabant kwam.

Ik vind die 24 uur klachtenvrij ook heel en heel beperkt. Maak er gewoon 3 dagen van, of desnoods een volle week.
pi_192264045
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:53 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Veel dingen over dit virus zijn simpelweg nog niet bekend, ook niet bij overheden of wetenschappers. Dus kunnen visies bij worden gesteld. Wie weet blijkt na onderzoek inderdaad dat kinderen het niet kunnen krijgen noch kunnen overdragen. Moeten we dan de overheid verwijten dat voor niets de scholen zijn gesloten? De overheid is geen alwetend orakel natuurlijk, maar mensen verwachten dat soms wel heb ik het gevoel.
Ik ben het heel erg eens met je laatste zin. Mensen lijken wel eens te denken dat we in een soort blauwdruk leven...
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:16:29 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192264122
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:13 schreef skrn het volgende:
Ik vind dat de overheid veel meer en veel dringerder advies moest geven, vanaf dag 0, hoe je moest reageren met gezondheidsklachten en verkoudheid. Pas nu is het advies echt altijd thuisblijven, en ook thuisblijven als een van de huisgenoten ziek is.

Het was niet lang geleden dat je met verkoudheid nog prima kon werken, als je maar niet in een risico-gebied was geweest. Tjsa. Of als je niet uit Noord-Brabant kwam.

Ik vind die 24 uur klachtenvrij ook heel en heel beperkt. Maak er gewoon 3 dagen van, of desnoods een volle week.
Voor een werker in een belangrijk beroep is het 24 uur klachten vrij en anders 14 dagen. Duidelijk toch. En als iemand meer wil kan dat via vakantie dagen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192264158
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:16 schreef Megumi het volgende:

[..]

Voor een werker in een belangrijk beroep is het 24 uur klachten vrij en anders 14 dagen. Duidelijk toch.
Dit zegt de RIVM op hun site:

Als je je beter voelt en 24 uur lang geen gezondheidsklachten hebt gehad, ben je genezen. Dan kun je anderen niet meer besmetten
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:18:47 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192264180
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:18 schreef skrn het volgende:

[..]

Dit zegt de RIVM op hun site:

Als je je beter voelt en 24 uur lang geen gezondheidsklachten hebt gehad, ben je genezen. Dan kun je anderen niet meer besmetten
Kijk eens aan duidelijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192264331
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik vindt van niet. Spuit elf. :P En het is een ramp en geen oorlog in dat laatste is een standvastig beleid nodig. Die je indien nodig met dodelijke middelen afdwingt. Nu is het helpen van anderen en je aan de adviezen houden.
Dat is dus ook zoiets. Rutte had het over afspraken, sorry, met mij is niks afgesproken. Grapperhaus haalt adviezen en verboden ook door elkaar en kondigt handhaving aan die er helemaal nog niet blijkt te zijn.

Bij goede communicatie vertel je wat de overheid zelf doet qua maatregelen, wat het burgers verbiedt of gebiedt en wat burgers zelf nog meer kunnen doen.

En als we dan eenmaal hebben weten te ontwarren wat nou het advies is wat betreft we zelf kunnen doen, dan zitten daar tegenstrijdigheden in.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')