abonnement Unibet Coolblue
pi_192260717
Wie is hier nog meer helemaal klaar met Corona? En dan bedoel ik niet het virus op zichzelf want dat loopt wel los. Maar ik bedoel het eeuwige gemekker Corona dit Corona dat Corona zus Corona zo. Mensen kunnen over niks anders meer praten. Het lijkt bij sommigen wel alsof heel hun leven draait om Corona. Alsof ze zo een saai leven hebben dat ze nu blij zijn dat ze eindelijk iets van gespreksstof hebben. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat letterlijk al het nieuws over dat kutvirus gaat. Ze kunnen beter maatregelen nemen tegen overmatig praten over Corona. Ik word er echt schijtziek van. Als iemand nog 1 keer iets over Corona zegt ga ik het gewoon negeren of een antwoord geven als ‘ja lekker weer vandaag he!’.
pi_192260760
Corona
pi_192260776
Even voor mijn beeldvorming; jij bent het corona virus zat, dus je opent er een extra topic over?
pi_192260778
quote:
4s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:11 schreef Leonos het volgende:
Corona
Ja lekker weer vandaag he?!
pi_192260788
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:11 schreef nickhguitar het volgende:
Even voor mijn beeldvorming; jij bent het corona virus zat, dus je opent er een extra topic over?
In de hoop dat misschien enkelen een soort van openbaring krijgen en denken, goh, ik praat er inderdaad wel iets teveel over, laat ik het eens een paar dagen niet doen.

Ijdele hoop.

Lekker weer he?
pi_192260792
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:12 schreef Silven het volgende:

[..]

Ja lekker weer vandaag he?!
Zeker zeker.
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:14:40 #7
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_192260806
Gelijk heb je. Maar nog even snel over dat corinavirus he..
pi_192260818
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:14 schreef kwiwi het volgende:
Gelijk heb je. Maar nog even snel over dat corinavirus he..
Prima zonnetje, mooie blauwe lucht. 😁
pi_192260820
Je hebt helemaal gelijk, laten we het weer gewoon over voetbal hebben.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
pi_192260824
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:12 schreef Silven het volgende:

[..]

Ja lekker weer vandaag he?!
Ja, jammer dat je zoveel als mogelijk thuis moet blijven. FF chillen met vrienden in het park zou wel leuk zijn nu.
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:16:32 #11
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192260825
Ik heb eigenlijk ook liever dat het virus iets anders gaat doen dan mensen besmetten. Kijk het virus moet dood klinkt ook weer zo agressief, maar zoals Mark Rutte tegen het virus zou zeggen wanneer hij of zij weer iemand besmet: "zo gaan we in dit land niet met elkaar om".

Gewoon een beetje lief zijn voor elkaar.

Virus - mits dit werkelijk bestaat - is een straf van de Heere volgens een vriend van mij (een echte vriend, geen virtuele) omdat de overheden wereldwijd liefde aan het uitbannen zijn, kinderen een rotbestaan geven door hen op te schepen met domme zooi als smartphones, terwijl kinderen aandacht willen en willen spelen en geknuffeld willen worden en geen domme plastic zooi willen. En door geldzucht, de planeet die verwoest wordt, dieren die opgesloten zitten in erbarmelijke omstandigheden enzovoorts. Mensenras is erg slecht bezig, daarom deze straf.
Tsja, ik geloof eigenlijk helemaal niet in het bestaan van dit virus. Misschien heeft die vriend van me gelijk, of geleyck. Kan zijn ik weet het niet.

Maar goed, iedereen heeft last van al deze gekkigheid, niet alleen de slechte mensen, maar ook de Dienstknechten des Heere lijden hieronder.

En de mensheid snapt toch niets van de straf en gaat gewoon door met ellende veroorzaken voor anderen en zichzelf en de planeet, de dieren etc.

Dus als het een straf des Heeren is en de mensheid steekt er toch niets van op en gaat zelfs tijdens deze crisis vrolijk verder met slechte dingen en God in Zijn Ballen trappen dagelijks, dan kan de Heere beter deze straf (vloek?) weer opheffen.
pi_192260829
quote:
6s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:16 schreef Berkery het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, laten we het weer gewoon over voetbal hebben.
👍🏼
pi_192260845
quote:
99s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:16 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ja, jammer dat je zoveel als mogelijk thuis moet blijven. FF chillen met vrienden in het park zou wel leuk zijn nu.
Ik ben gewoon onderweg naar werk. Vanavond lekker stukje door het park en nog ff fitnessen.
pi_192260922
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:13 schreef Silven het volgende:

[..]

In de hoop dat misschien enkelen een soort van openbaring krijgen en denken, goh, ik praat er inderdaad wel iets teveel over, laat ik het eens een paar dagen niet doen.

Ijdele hoop.

Lekker weer he?
Het schijnt wel best een dingetje te zijn heb ik me laten vertellen.
pi_192260979
Zonder internet/media had niemand het hierover, las je het hooguit in de krant.
Echt een gelul om niks idd, massahysterie, stemmingmakerij.
pindazakje
pi_192261032
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

Virus - mits dit werkelijk bestaat - is een straf van de Heere
Daar ga je de mist in, het is gemaakt door de chinezen in een laboratorium, inmiddels zijn bijna alle chinezen ingeënt, vandaar ook dat er nog nauwelijks besmettingen daar plaats vinden. De rest is gewoon een opoffering geweest om de rest van de wereld er met open ogen in te laten tuinen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2020 08:35:41 ]
pi_192261038
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:07 schreef Silven het volgende:
Wie is hier nog meer helemaal klaar met Corona? En dan bedoel ik niet het virus op zichzelf want dat loopt wel los. Maar ik bedoel het eeuwige gemekker Corona dit Corona dat Corona zus Corona zo. Mensen kunnen over niks anders meer praten. Het lijkt bij sommigen wel alsof heel hun leven draait om Corona. Alsof ze zo een saai leven hebben dat ze nu blij zijn dat ze eindelijk iets van gespreksstof hebben. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat letterlijk al het nieuws over dat kutvirus gaat. Ze kunnen beter maatregelen nemen tegen overmatig praten over Corona. Ik word er echt schijtziek van. Als iemand nog 1 keer iets over Corona zegt ga ik het gewoon negeren of een antwoord geven als ‘ja lekker weer vandaag he!’.
Meeste mensen hebben ook een saai leven, kunnen zich niet eens een paar weekjes thuis vermaken. Alsof ze iets vreemds overkomt. Wtf waarom zulke mensen uberhaupt samen, hebben ze een gezin. Klopt iets niet.
pi_192261051
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:34 schreef funnywell het volgende:

[..]

Meeste mensen hebben ook een saai leven, kunnen zich niet eens een paar weekjes thuis vermaken. Alsof ze iets vreemds overkomt. Wtf waarom zulke mensen uberhaupt samen, hebben ze een gezin. Klopt iets niet.
wat
pi_192261099
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:16 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik heb eigenlijk ook liever dat het virus iets anders gaat doen dan mensen besmetten. Kijk het virus moet dood klinkt ook weer zo agressief, maar zoals Mark Rutte tegen het virus zou zeggen wanneer hij of zij weer iemand besmet: "zo gaan we in dit land niet met elkaar om".

Gewoon een beetje lief zijn voor elkaar.

Virus - mits dit werkelijk bestaat - is een straf van de Heere volgens een vriend van mij (een echte vriend, geen virtuele) omdat de overheden wereldwijd liefde aan het uitbannen zijn, kinderen een rotbestaan geven door hen op te schepen met domme zooi als smartphones, terwijl kinderen aandacht willen en willen spelen en geknuffeld willen worden en geen domme plastic zooi willen. En door geldzucht, de planeet die verwoest wordt, dieren die opgesloten zitten in erbarmelijke omstandigheden enzovoorts. Mensenras is erg slecht bezig, daarom deze straf.
Tsja, ik geloof eigenlijk helemaal niet in het bestaan van dit virus. Misschien heeft die vriend van me gelijk, of geleyck. Kan zijn ik weet het niet.

Maar goed, iedereen heeft last van al deze gekkigheid, niet alleen de slechte mensen, maar ook de Dienstknechten des Heere lijden hieronder.

En de mensheid snapt toch niets van de straf en gaat gewoon door met ellende veroorzaken voor anderen en zichzelf en de planeet, de dieren etc.

Dus als het een straf des Heeren is en de mensheid steekt er toch niets van op en gaat zelfs tijdens deze crisis vrolijk verder met slechte dingen en God in Zijn Ballen trappen dagelijks, dan kan de Heere beter deze straf (vloek?) weer opheffen.
Jep dit gaat een keerpunt zijn, Oswell in 1984 had t niet eens zo sneaky kunnen beschrijven.
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:40:24 #20
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192261128
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:38 schreef funnywell het volgende:

[..]

Jep dit gaat een keerpunt zijn, Oswell in 1984 had t niet eens zo sneaky kunnen beschrijven.
Echt eng dit allemaal.
Regeringen misbruiken dit ten volste om hun snode plannen - die ze toch al hadden klaarliggen - versneld en zonder enige weerstand door te drukken.
pi_192261140
Ik had liever gehad, dat wij bezet waren door de Duitsers: dat had ik minder erg gevonden, dan dit klote virus wat heel sneaky mensen infecteert. Vraag mij af wat meer deprimerend is: een onzichtbare vijand, of bezet worden door Angela Merkel.
pi_192261165
quote:
9s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:40 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Echt eng dit allemaal.
Regeringen misbruiken dit ten volste om hun snode plannen - die ze toch al hadden klaarliggen - versneld en zonder enige weerstand door te drukken.
Ze kunne nu alles maken, we zullen alles accepteren. Ieder vaccin die we ingespoten moeten krijgen, iedere beperking die ons opgelegd wordt, allemaal door corona. En het lijkt steeds meer bij de Chinezen vandaan te komen bewust of onbewust. Ze beginnen er nu als helden uit te komen, sturen 300 man naar Italie. Slim gespeeld, maar helaas wel wat te voorspelbaar
  Redactie Frontpage woensdag 25 maart 2020 @ 08:43:45 #23
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_192261175
Hoe verandert dit topic nu weer zo snel in een BNW topic?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_192261211
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:38 schreef funnywell het volgende:
Jep dit gaat een keerpunt zijn, Oswell in 1984 had t niet eens zo sneaky kunnen beschrijven.
Wie?
So we just called him Fred too
pi_192261213
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:43 schreef JeMoeder het volgende:
Hoe verandert dit topic nu weer zo snel in een BNW topic?
BMW?
pi_192261228
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:07 schreef Silven het volgende:
Het lijkt bij sommigen wel alsof heel hun leven draait om Corona. Alsof ze zo een saai leven hebben dat ze nu blij zijn dat ze eindelijk iets van gespreksstof hebben.
Het heeft dan ook wel fikse impact op het dagelijkse leven voor veel mensen.
So we just called him Fred too
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:53:15 #27
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192261311
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:34 schreef funnywell het volgende:

[..]

Meeste mensen hebben ook een saai leven, kunnen zich niet eens een paar weekjes thuis vermaken. Alsof ze iets vreemds overkomt. Wtf waarom zulke mensen uberhaupt samen, hebben ze een gezin. Klopt iets niet.
Erger vindt ik dat ik goede en dure medische spullen moet weggooien die nog netjes in een doos zitten van karton omdat dit niet mag gebruikt worden en dat terwijl ik corona/ebola?/bacterie vrij ben nu na wat ziekenhuis bezoek en snijwerk. :'( Ze hebben alleen de computer onderdelen daarvan mee genomen die ik eigenlijk zou willen slopen. _O-

[ Bericht 2% gewijzigd door Megumi op 25-03-2020 09:02:51 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192261434
Eigenlijk wel meer dan eens met deze TS.
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:08:51 #29
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192261502
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:02 schreef Bill_Hillie het volgende:
Eigenlijk wel meer dan eens met deze TS.
Ik zit eigenlijk al vanaf december al in een isolatie. De enige moorddadige gevoelens die ik op een gegeven moment had was tegen een wondpomp die bacterie/virus afzuigt en maar foutmeldingen bleef geven. Na wat zelf snijwerk en een foto richting OLVG opgelost. Verder nog in isolatie nu en vermaak me wel. Wat moet dat moet. En krijg nu thuiszorg twee keer per dag helden zijn dat. :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Megumi op 25-03-2020 09:14:34 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 09:13:54 #30
236264 crew  capricia
pi_192261592
Het gaat nog wel even duren allemaal. :{
Definitely not CIA
pi_192261611
Look on the bright side: áls we weer worden 'vrijgelaten' komt er een bacchanaal van epische proporties.

Groepsimmuniteit FTW.
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:16:42 #32
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192261642
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:13 schreef capricia het volgende:
Het gaat nog wel even duren allemaal. :{
Klopt en hoop dat er meer geld naar bestrijding van virussen zie ook een recente uitzending van Tegen licht dan in wapens. :P Maar dat laatste gaat het wel worden. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:20:48 #33
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192261712
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:13 schreef capricia het volgende:
Het gaat nog wel even duren allemaal. :{
Op zich spannende tijden en tekorten ik ga zelf met wat spullen aan de slag om wat sterillium te maken vandaag. Komt me scheikunde toch nog van pas. _O- En is thuiszorg ook weer blij.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:24:30 #34
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_192261780
quote:
2s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:33 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Daar ga je de mist in, het is gemaakt door de chinezen in een laboratorium, inmiddels zijn bijna alle chinezen ingeënt, vandaar ook dat er nog nauwelijks besmettingen daar plaats vinden. De rest is gewoon een opoffering geweest om de rest van de wereld er met open ogen in te laten tuinen.
——BNW / TRU / ONZ ——>
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_192261841
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

——BNW / TRU / ONZ ——>
Heb jij een andere verklaring?

en daarnaast zijn de chinezen nu als een malle aandelen aan het kopen van westerse bedrijven, aandelen die nu schijt goedkoop zijn.

Komt ze wel heel goed uit.
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:27:59 #36
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192261843
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

——BNW / TRU / ONZ ——>
Dat heeft geen zin. Deze post. In China zouden dit soort posters verdwijnen. :P Hier heb je soms vindt ik dat helaas vrijheid van meningsuiting. Denk om je bloeddruk. ;)
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:31:36 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192261896
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:27 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Heb jij een andere verklaring?

en daarnaast zijn de chinezen nu als een malle aandelen aan het kopen van westerse bedrijven, aandelen die nu schijt goedkoop zijn.

Komt ze wel heel goed uit.
Ik zou dat los van het goud en de vreemde valuta die ze kopen als staat geen slechte manier van oorlog voeren vinden. Het is tenslotte een Chinees die al meer dan 2000 jaar geleden schreef een briljante generaal wint een oorlog zonder te doden. :P Ook de economie kan je als een slachtveld zien.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192261941
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:31 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zou dat los van het goud en de vreemde valuta die ze kopen als staat geen slechte manier van oorlog voeren vinden. Het is tenslotte een Chinees die al meer dan 2000 jaar geleden schreef een briljante generaal wint een oorlog zonder te doden. :P Ook de economie kan je als een slachtveld zien.
Kwestie van op het juiste moment het vaccin leveren.
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:38:06 #39
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192261986
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:35 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Kwestie van op het juiste moment het vaccin leveren.
Dat is weer onzin. Nadeel van het zijn van een staat en een dictatuur is zeker in China met mogelijk meer dan een paar miljoen opstandelingen dat je dit soort fouten niet mag maken wat we ook het verliezen van het hemels mandaat kunnen vinden. Binnen een democratie geef je een ander de schuld. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192262181
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:28 schreef Hyaenidae het volgende:
Zonder internet/media had niemand het hierover, las je het hooguit in de krant.
Echt een gelul om niks idd, massahysterie, stemmingmakerij.
pi_192262622
Pracht column


Mijn moeder, bijna 87 en een gelovige dame, kent de angst om te sterven niet. Zij zit in isolatie in het verpleegtehuis in Velp, er mag niemand in en zij mag er niet uit. Van haar had het niet gehoeven; wanneer de dood je tamelijk onverschillig laat, lach je het coronavirus recht in zijn smoel uit.

Ons denken over de eindigheid van het leven loopt ver op de medische wetenschap vooruit. De dood komt altijd te vroeg; we zien sterven als een nederlaag, als een vorm van medisch falen en een drama dat voorkomen had moeten worden. De dood komt pas op tijd wanneer het lijden ondraaglijk is geworden, als de pijnstiller van moeder natuur. En zelfs dat ruwe middel, hopen we, zal snel tot het verleden behoren, want het wijst op de imperfectie van ons weten. Dat achten we niet acceptabel. Je hoort het aan de toon waarop virologen wordt gevraagd hoe het zit met een vaccin. Kan dat niet wat sneller?

‘Het leven is een illusie van onsterfelijkheid’, schrijft de Rotterdamse klinisch-ethicus Erwin Kompanje op zijn blog (kompanje.org) in een stuk over de coronacrisis. Die illusie is er vermoedelijk altijd geweest, ook toen het leven nog veel fragieler was dan in onze tijd. Nieuw is het streven de illusie tot waarheid te bevorderen.

Iedere coronadode vormt het bewijs dat we nog een lange weg hebben te gaan voor het zover is. Daarom tellen we elke dag de doden, als tegendoelpunten in de finalewedstrijd Leven – Dood.

Het is raadselachtig waarom we met corona zo’n nauwgezette boekhouding bijhouden en dat met andere griepvormen niet doen. Het is alsof onze weerzin tegen de dood in corona is samengebald en we collectief hebben besloten daar nu voorgoed een eind aan te maken, buigen of barsten. Eerst door ons in onze huizen te verschansen, daarna met een vaccin dat SARS-CoV-2 mores zal leren. Corona is de vijand die ‘onze manier van leven’ meer bedreigt dan de wreedste terrorist. Die stelling wordt momenteel bewezen, overigens meer door ons eigen toedoen dan door het virus.

De strijd tegen corona is religie geworden: dag na dag worden de dogma’s, geloofsartikelen en banvloeken in alle media herhaald. Wie daar vraagtekens bij zet, wordt geëxcommuniceerd of uitgemaakt voor moordenaar.

Volgens het CBS bedroeg het gemiddelde sterftecijfer in 2019 in Nederland per dag 416,5. In de winter van 2017-2018 bedroeg de extra sterfte aan de gevolgen van griep-longontsteking 9.500. Ik kan me geen paniek herinneren en mijn moeder hoefde niet in lockdown.

In Italië was in bijna de helft van alle aan covid-19 toegeschreven sterfgevallen sprake van mensen die leden aan drie of meer andere ziekten. De gemiddelde levensverwachting in Italië voor mannen was pre-corona 79,6 jaar. De gemiddelde leeftijd van de coronadoden, meest mannen, is 82. Het kan geen kwaad nog eens te wijzen op de onverbiddellijke band tussen leven en sterven, welke illusies we ook koesteren en hoe onrechtvaardig we het ook vinden. We moeten niet alleen de emoties, maar ook de feiten onder ogen zien.

Dinsdag schreven Maarten Keulemans, Maud Effting en Serena Frijters twee verhelderende pagina’s in de Volkskrant. Dat de kale cijfers je opeens kunnen treffen, je anders naar de realiteit laten kijken en ongemakkelijke vragen oproepen is veelzeggend voor de sfeer rond corona.

Mijn moeder leest, kijkt tv en puzzelt. ‘Misschien komt de dood via de achterdeur’, zei ze tegen mijn broer.
pi_192262737
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')