abonnement Unibet Coolblue
pi_192259772
''Aangescherpte maatregelen''. Als u kucht, hoest en/of verkouden bent, gold al: blijf thuis. Krijgt u daar ook koorts bij, dan moet vanaf nu iedereen in het huishouden thuisblijven. Mensen in cruciale beroepen en vitale processen zijn hiervan uitgezonderd, tenzij zij zelf ziek worden.

Oke, waar hebben we het nu over? Bij ons in de fabriek liggen gezinsleden van een aantal collega's half dood in bed. De ene heeft verkoudheidsklachten met koorts, de ander weer een corona symptoom en noem maar op. Wat wordt er vanuit kantoor (thuis-helden) tegen de arbeiders gezegd? Cruciaal beroep, hup naar je werk jij!!! Er is nog geen test-uitslag van je gezinslid, werkschoenen aan en naar de productievloer jij!

Natuurlijk want als iemand niet getest is of nog geen uitslag heeft, hoeft geen corona te hebben! Want tussentijds kan de hoog potentiėle corona-collega 75% van overige personeel niet besmetten!

Terug naar dat cruciaal beroep. Ons fabriek produceert wat voedingsmiddelen die zeker niet onder primaire levensbehoefte vallen! Nee maar de supermarkten moet aangeleverd worden! ''Vitale sector''

Daarnaast komt het domme clubje aan met idiote maatregelen die nergens op slaan. 1.5 meter afstand en vaak handen wassen. Natuurlijk want de potentiėle corona-collega's die links en rechts hijgen en objecten likken kunnen niet over die geweldige maatregelbarričres heen springen!!

Volgens mij zien ze niet in dat wij compleet blootstaan aan besmettingen en dat je de fabriek niet kunt vergelijken met ziekenhuizen etc. Die mensen dragen daar verdomme speciale kleding, brillen, mondkapjes en noem maar op!!

Begin beetje paranoia te worden alsof ik telkens achtervolgt wordt door onzichtbare monsters!!
Op een gegeven moment raakt onze praktische instelling en geduld ook op!! Ik kan niet constant rondlopen met gedachten dat ik mogelijke besmet kan raken door collega's en allerlei objecten!
pi_192259775
Je kan beter vanwege nare hoest in Quarantaine gaan.
pi_192259776
quote:
3s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:56 schreef PP_Sound het volgende:
Je kan beter vanwege nare hoest in Quarantaine gaan.
Lees eens ff.
pi_192259778
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:57 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Lees eens ff.
De collega's zijn ziek slap of misselijk.
pi_192259847
:r :r :r kantoorgepeupel wien lekker thuis zit
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_192259903
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 03:31 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
:r :r :r kantoorgepeupel wien lekker thuis zit
Dit tipoc gaat over mensen die echt werken.
pi_192260020
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:54 schreef Werkperd het volgende:
''Aangescherpte maatregelen''. Als u kucht, hoest en/of verkouden bent, gold al: blijf thuis. Krijgt u daar ook koorts bij, dan moet vanaf nu iedereen in het huishouden thuisblijven. Mensen in cruciale beroepen en vitale processen zijn hiervan uitgezonderd, tenzij zij zelf ziek worden.

Oke, waar hebben we het nu over? Bij ons in de fabriek liggen gezinsleden van een aantal collega's half dood in bed. De ene heeft verkoudheidsklachten met koorts, de ander weer een corona symptoom en noem maar op. Wat wordt er vanuit kantoor (thuis-helden) tegen de arbeiders gezegd? Cruciaal beroep, hup naar je werk jij!!! Er is nog geen test-uitslag van je gezinslid, werkschoenen aan en naar de productievloer jij!

Natuurlijk want als iemand niet getest is of nog geen uitslag heeft, hoeft geen corona te hebben! Want tussentijds kan de hoog potentiėle corona-collega 75% van overige personeel niet besmetten!

Terug naar dat cruciaal beroep. Ons fabriek produceert wat voedingsmiddelen die zeker niet onder primaire levensbehoefte vallen! Nee maar de supermarkten moet aangeleverd worden! ''Vitale sector''

Daarnaast komt het domme clubje aan met idiote maatregelen die nergens op slaan. 1.5 meter afstand en vaak handen wassen. Natuurlijk want de potentiėle corona-collega's die links en rechts hijgen en objecten likken kunnen niet over die geweldige maatregelbarričres heen springen!!

Volgens mij zien ze niet in dat wij compleet blootstaan aan besmettingen en dat je de fabriek niet kunt vergelijken met ziekenhuizen etc. Die mensen dragen daar verdomme speciale kleding, brillen, mondkapjes en noem maar op!!

Begin beetje paranoia te worden alsof ik telkens achtervolgt wordt door onzichtbare monsters!!
Op een gegeven moment raakt onze praktische instelling en geduld ook op!! Ik kan niet constant rondlopen met gedachten dat ik mogelijke besmet kan raken door collega's en allerlei objecten!
als jouw werkgever niks aan gezondheid op de werkvloer doet,dan is de keuze toch simpel, dan kies je voor jezelf en je familie.
pi_192260066
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 03:31 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
:r :r :r kantoorgepeupel wien lekker thuis zit
Als wij stoppen met werken, staat volgende week jouw salaris niet op de bank, of dacht je dat de engeltjes dat deden?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 25 maart 2020 @ 07:40:21 #9
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_192260474
Maar wat produceer je nu eigenlijk?
pi_192260500
Heeft iemand het kantoorpersoneel er al op gewezen dat het in cruciale beroepen JUIST van belang is te voorkomen dat over een kleine maand de fabriek dicht moet omdat er onvoldoende gezond personeel over is om het productieproces op gang te houden?

Er valt overigens wel iets voor te zeggen dat zelfs voedingsmiddelen als alcoholische drank of borrelhapjes cruciaal zijn in de zin dat lege schappen voor dat soort producten de indruk kunnen wekken dat het aanbod van voedingsmiddelen in gevaar komt.
pi_192260504
Plot twist; WC-papier
pi_192260576
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 05:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als wij stoppen met werken, staat volgende week jouw salaris niet op de bank, of dacht je dat de engeltjes dat deden?
+1

Ik ben zelf een van het 'kantoorgepeupel' in een ziekenhuis, maar wij gaan gewoon door hoor. Er zijn bij ons inderdaad afdelingen waarbij de medewerkers afwisselend thuis werken (dus er zijn er sowieso altijd een paar aanwezig).
Het secretariaat van mijn afdeling (ondersteunende dienst), waar ik onderdeel van uitmaak, gaat echter gewoon nog steeds voltallig door (wel met op z'n minst 1,5m ruimte ertussen :P ).
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_192260603
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:40 schreef qltel het volgende:
Maar wat produceer je nu eigenlijk?
Mondkapjes
pi_192260635
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:57 schreef Tailless het volgende:

[..]

Mondkapjes
:D
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_192260702
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:57 schreef Tailless het volgende:

[..]

Mondkapjes
Krijgen we gratis van de Chinezen man.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:26:25 #16
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192260961
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Krijgen we gratis van de Chinezen man.
Dat zijn natuurlijk gebruikte, je moet ze wel nog even zelf schoonnmaken
pi_192260973
quote:
10s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:26 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dat zijn natuurlijk gebruikte, je moet ze wel nog even zelf schoonnmaken
Was al oplossing voor, je kunt ze steriliseren en 3 keer gebruiken, is ook al toegestaan bij tekort.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192260998
had je maar een diploma moeten halen :D!
hardcoholic
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:33:38 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192261034
Ik zou contact op nemen met de arbodienst/vakbond. Met een post op FOK kan je wel even je ei kwijt maar gaat er verder niks gebeuren?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192261056
Wat word er in die fabriek geproduceerd? Is het essentieel, zo nee lekker thuis blijven.
pi_192261064
Bier fabriek essentieel, rest kan dicht.
pi_192261073
quote:
4s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:35 schreef Leonos het volgende:
Bier fabriek essentieel, rest kan dicht.
Geen voorraad bier thuis hebben....
pi_192261530
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:36 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Geen voorraad bier thuis hebben....
Kratje ;(
pi_192261988
Het idee van de cruciale beroepen is niet dat je ziek aan het werk moet, maar dat jouw kinderen bij de opvang terecht kunnen, zodat je niet thuis hoeft te blijven om voor je kinderen te zorgen.

Voor iedereen geldt: als je verkouden bent, hoest of koorts hebt, blijf je thuis.

De enige uitzondering daarop zijn zorgverleners. Die blijven pas thuis als ze griepsymptomen en koorts hebben.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_192262329
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 05:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als wij stoppen met werken, staat volgende week jouw salaris niet op de bank, of dacht je dat de engeltjes dat deden?
Heb uitkering dus
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_192262348
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:53 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:

[..]

Heb uitkering dus
En door wie word de betaling geregeld denk je?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192262364
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

En door wie word de betaling geregeld denk je?
De overheid en Rutte enzo?
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_192262382
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:40 schreef qltel het volgende:
Maar wat produceer je nu eigenlijk?
wc papier
pi_192262425
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:55 schreef -river- het volgende:

[..]

wc papier
Dat is niet essentieel, vraag de Japanners maar!
pi_192262432
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:55 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:

[..]

De overheid en Rutte enzo?
Ja die tovert het op je bankrekening, mijn god.....
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192262716
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja die tovert het op je bankrekening, mijn god.....
Dat bedoel ik _O_ _O_
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_192262795
Het dwingende advies is; indien mogelijk werk thuis.

Indien niet mogelijk, houd die anderhalve meter afstand aan. Als daar aan voldaan kan worden is er geen reden om te sluiten...

Cruciaal of niet cruciaal...

Wees blij dat je door kunt. Thuis neuspeuterend je tijd vol proberen te maken is echt helemaal kud. En buiten is er ook niks te doen.
pi_192263176
Das dan 4.000 euro per overtreding. Bespreek je zorgen met de OR, tip de arbeidsinspectie.
pi_192263714
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja die tovert het op je bankrekening, mijn god.....
:D
Laten we het er maar op houden dat hij niet vooraan heeft gestaan bij het uitdelen van hersenen...

:')
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_192265938


[ Bericht 100% gewijzigd door raptorix op 25-03-2020 12:57:10 ]
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192266736
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:38 schreef Jordy-B het volgende:
Het idee van de cruciale beroepen is niet dat je ziek aan het werk moet, maar dat jouw kinderen bij de opvang terecht kunnen, zodat je niet thuis hoeft te blijven om voor je kinderen te zorgen.

Voor iedereen geldt: als je verkouden bent, hoest of koorts hebt, blijf je thuis.

De enige uitzondering daarop zijn zorgverleners. Die blijven pas thuis als ze griepsymptomen en koorts hebben.
Gaat nu even over collega's met gezinsleden van hetzelfde huishouden die halfdood op bed liggen vanwege verkoudheid in combinatie met koorts. Maatregel geeft aan dat alle personen die deel uitmaken van dat huishouden, thuis moeten blijven. Mits de persoon (dus niet de zieke persoon), een cruciaal beroep heeft. Die moet dan naar werk tenzij die zelf ziek is geworden.

Bij ons zeggen ze dus zolang je niet zelf ziek bent, moet je naar werk komen omdat je een cruciaal beroep hebt. Dit omdat het voedingsmiddelenbedrijf de supermarkten MOET aanleveren want voedselketen valt onder ''vitale'' sector.

Het bedrijf produceert koffieproducten.
pi_192266753
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:29 schreef Ferdii het volgende:
had je maar een diploma moeten halen :D!
Die heb ik als techneut. Zonder ons kan er niks draaien.

Dus mijn probleem tov van productiemensen is nog erger. Ik sta niet op een punt stil en moet overal heen.
pi_192266767
Kom op mensen even serieus.

Kan ik een punt maken of niet? Het is straks echt een en al een besmettingsfeest op de werkvloer. Ik vind dit super onverantwoord gedrag van het management.
pi_192266816
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 05:30 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als wij stoppen met werken, staat volgende week jouw salaris niet op de bank, of dacht je dat de engeltjes dat deden?
Wat een dom voorbeeld. Dit geldt toch ook voor de mensen die de productie realiseren? Wat zullen de kantoorhelder achter hun laptopjes doen als 80% van de productiemensen thuis op sterfte bed liggen?

Volgens mij zullen ze dan van excel naar paint overschakelen om wat bloemetjes te tekenen.
pi_192266845
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:39 schreef Werkperd het volgende:
Kom op mensen even serieus.

Kan ik een punt maken of niet? Het is straks echt een en al een besmettingsfeest op de werkvloer. Ik vind dit super onverantwoord gedrag van het management.
Ik vind dat je een punt hebt. Is koffie nou echt zo essentieel?
pi_192266891
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:44 schreef mootie het volgende:

[..]

Ik vind dat je een punt hebt. Is koffie nou echt zo essentieel?
Als je mij vraagt? Zeker niet.

Het idee achter het feit dat supermarkten aangeleverd moeten worden is naar mijn mening dat de schappen niet leeggeraakt mogen worden. Als mensen supermarkten met 80% lege schappen zien dan zal dit enorme paniek veroorzaken.
pi_192266911
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:42 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Wat een dom voorbeeld. Dit geldt toch ook voor de mensen die de productie realiseren? Wat zullen de kantoorhelder achter hun laptopjes doen als 80% van de productiemensen thuis op sterfte bed liggen?

Volgens mij zullen ze dan van excel naar paint overschakelen om wat bloemetjes te tekenen.
Dan moet je niet afgeven op kantoormensen, ik zeik niemand in de industrie af, ik heb tegenwoordig een zeer goede baan in de IT, maar ik ben ook gewoon fabrieksarbeider en schoonmaker geweest, en ook nog in de bouw gewerkt. Je hoeft mij niet te vertellen hoe het werkt. Daarnaast ik werk net zo lief op kantoor, zo fijn is het ook weer niet om de hele dag thuis te zitten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_192267036
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan moet je niet afgeven op kantoormensen, ik zeik niemand in de industrie af, ik heb tegenwoordig een zeer goede baan in de IT, maar ik ben ook gewoon fabrieksarbeider en schoonmaker geweest, en ook nog in de bouw gewerkt. Je hoeft mij niet te vertellen hoe het werkt. Daarnaast ik werk net zo lief op kantoor, zo fijn is het ook weer niet om de hele dag thuis te zitten.
Wat kom je nou met je emotionele gebla?

Waarom kunnen wij de kantoorhelden niet verantwoordelijk stellen? Zij bepalen immers het beleid, niet de arbeiders.
pi_192268074
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:56 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Wat kom je nou met je emotionele gebla?

Waarom kunnen wij de kantoorhelden niet verantwoordelijk stellen? Zij bepalen immers het beleid, niet de arbeiders.
Euhm nee, het beleid wordt bepaald door de directie of raad van bestuur.
Ja, ook dat zijn kantoorpikkies, maar niet dezelfde mensen (want dat zijn het toch echt: MENSEN) die o.a. het salaris elke maand overmaken naar alle werkenden.

Je hebt zeker een punt, hier moet echt een beleid voor komen in jouw fabriek (en ook snel), maar je kweekt hier absoluut geen begrip en respect als je je zo ontzettend denigrerend uitlaat over kantoorpersoneel, die tenslotte ook (NET ALS JIJ) 1. niets aan deze situatie kunnen doen en 2. niet het beleid bepalen in een organisatie.

Doe dus even normaal met jouw emo gedrag...
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_192268622
quote:
13s.gif Op woensdag 25 maart 2020 14:45 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Euhm nee, het beleid wordt bepaald door de directie of raad van bestuur.
Ja, ook dat zijn kantoorpikkies, maar niet dezelfde mensen (want dat zijn het toch echt: MENSEN) die o.a. het salaris elke maand overmaken naar alle werkenden.

Je hebt zeker een punt, hier moet echt een beleid voor komen in jouw fabriek (en ook snel), maar je kweekt hier absoluut geen begrip en respect als je je zo ontzettend denigrerend uitlaat over kantoorpersoneel, die tenslotte ook (NET ALS JIJ) 1. niets aan deze situatie kunnen doen en 2. niet het beleid bepalen in een organisatie.

Doe dus even normaal met jouw emo gedrag...
Praten vanuit een veilig woonkamertje is natuurlijk altijd makkelijk.
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:34:24 #46
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192268872
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:39 schreef Werkperd het volgende:
Kom op mensen even serieus.

Kan ik een punt maken of niet? Het is straks echt een en al een besmettingsfeest op de werkvloer. Ik vind dit super onverantwoord gedrag van het management.
Sta je elke dag te knuffelen met je collega's dan?
So we just called him Fred
  woensdag 25 maart 2020 @ 15:40:01 #47
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_192268991
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 13:44 schreef mootie het volgende:

Is koffie nou echt zo essentieel?
hallo en dat zeg je tegen Nederlanders

we staan op de 3de plek van alle landen in de wereld die het meeste koffie drinkt

https://www.koffiepiraat.nl/nl/blog/top-5-koffiedrinkende-landen/

en bij sommige tellingen zelf ruim op 1

https://www.caffe-onesta.nl/koffie/nen/
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_192269139
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:18 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Praten vanuit een veilig woonkamertje is natuurlijk altijd makkelijk.
Hiermee bedoel je jezelf?
Ik werk in een ziekenhuis en draag mijn steentje bij aan zoveel mogelijk mensen helpen overleven.

Ga jij maar lekker verder met koffie uitdelen...

(voel je nu zelf hoe denigrerend dit klinkt? Ja? Dan is het kwartje gevallen. Nee? Dan ben je de gevoelloze klootzak die je waarschijnlijk altijd al bent geweest).
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_192269268
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:48 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

Hiermee bedoel je jezelf?
Ik werk in een ziekenhuis en draag mijn steentje bij aan zoveel mogelijk mensen helpen overleven.

Ga jij maar lekker verder met koffie uitdelen...

(voel je nu zelf hoe denigrerend dit klinkt? Ja? Dan is het kwartje gevallen. Nee? Dan ben je de gevoelloze klootzak die je waarschijnlijk altijd al bent geweest).
Nee maar kennelijk staan kantoormensen die vanuit thuis werken zo hoog in het vaandel bij jou dat je mensen die daar kritiek op hebben nu aanvalt.

Als dat nog niet voldoende is probeer je ook nog eens je werk erbij te betrekken om gelijk te krijgen. Bah...
pi_192269353
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 15:34 schreef Fred het volgende:

[..]

Sta je elke dag te knuffelen met je collega's dan?
Nee, ik probeer aan te geven dat arbeiders die hogere potentiėle kans op besmetting hebben, verplicht worden gesteld om naar werk te komen omdat zij zogenaamd een cruciale beroep beoefenen. Die 1.5 regel is totaal onzin als er besmette personen in de fabriek rondlopen en alles aanraken. Men denkt nog steeds dat 1.5 meter een barričre vormt tegen iets dat fking airborne is.

Gisteren is er nog bekend gemaakt dat het virus 17 dagen op een oppervlakte kan leven.

Waar hebben we het dan over?

Je sluit de tent nu niet om je geen centen te mislopen maar vormt wel een risico dat straks iedereen ziek in bent ligt en simpelweg de productie 0 wordt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')