abonnement Unibet Coolblue
pi_192259432


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD.
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Informatie & achtergronden:
Wikipedia
• Dagelijkse updates en analyse door Dr. John Campbell
Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Artikel met simulaties over waarom social distancing werkt
Video over wat exponentiële groei is en hoe dat werkt bij uitbraken
Video over wat Corona is, wat het doet en de maatregelen

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Besmettingen per gemeente (RIVM-kaartje)
arcgis kaart van NL
Corona-patiënten op de Nederlanders IC's

Internationale organisaties:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation

Aantallen & Trackers:
Overzicht JHU
Overzicht Worldometers
Overzicht thebaselab
Overzicht WHO
Overzicht BNO News
Alle gevallen, in een lijst
Spreadsheet met cijfers die user joyvke bijhoudt
Netherlands & Italy compare infected CORONAvirus (COVID-19) infected daily graph/chart

Timelapse:
Flourish

COVID-19 feiten
• vooral hoest- en niesdruppeltjes zorgen voor overdracht
• wie geen symptomen vertoont is onwaarschijnlijk het virus te verspreiden
• de besmetting is meer dan bij seizoensgriep, maar gelukkig minder dan bij mazelen (2 < R0 < 3)
• verreweg de meesten hebben lichte (griepachtige) klachten
• bijna alle sterfgevallen betreffen ouderen of al zieke mensen
Bron

Gedragsregels in dit topic:
• Probeer niet lollig te doen
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet off-topic
• Geen slowchat in dit topic. Hier is het slowchat-topic: COR / [En Don SC #1] HATSJOE
• Let een beetje op elkaar

  woensdag 25 maart 2020 @ 01:34:24 #2
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192259469
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 01:27 schreef leolinedance het volgende:
Wij zijn helemaal niet eigenwijs. Laat je niets wijsmaken door de media omdat er een paar groepen in een weekend naar zee zijn gegaan aub. Het overgrote merendeel houdt zich uitstekend aan de afspraken. Of zijn bij jou ook alle voetbalsupporters hooligans?
Voel je niet aangesproken. Laat ik het anders stellen. Er is een percentage van onze bevolking die het niet boeit en/of zich ontaantasbaar waant of zichzelf onoverwinnelijk acht. En dat percentage als is het "maar" 0.1% kan het compleet verzieken voor de rest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 25-03-2020 01:46:47 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192259495
Hoe lang ben je nu gemiddeld ziek dan? Ik lees net op nos.nl dat de eerste Nederlandse patiënt inmiddels hersteld is. Is dit een griep van een maand ofzo? Wat duurt dat godganse lang. Of zijn dit extreme gevallen? Ik heb nergens echt gelezen hoe lang het ziekteproces precies duurt. Die huisarts bij Op1 had er maar twee dagen last van.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_192259498
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 01:39 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe lang ben je nu gemiddeld ziek dan? Ik lees net op nos.nl dat de eerste Nederlandse patiënt inmiddels hersteld is. Is dit een griep van een maand ofzo? Wat duurt dat godganse lang. Of zijn dit extreme gevallen? Ik heb nergens echt gelezen hoe lang het ziekteproces precies duurt. Die huisarts bij Op1 had er maar twee dagen last van.
Dit is geen griep.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  woensdag 25 maart 2020 @ 01:44:31 #5
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192259513
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 00:45 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Nou, nadat ze zeiden dat kinderen niet/nauwelijks besmettelijk zijn, gaan ze nou ook uitzoeken of dat klopt.
De uitkomst kan een hellend vlak zijn en stigmatiserend uitwerken ("Ouderen zijn het risico/probleem, de rest niet").
Een resultaat van dat onderzoek kan imho alleen maar zinnig zijn wanneer je daar absolute zekerheden mee kunt stellen.
Dat in 6 weken of 6 maanden vaststellen en/of aantonen lijkt mij zo goed als uitgesloten.

Nu weet ik (leidende) dus dat je dat niet zo met absolute zekerheid zult kunnen verkrijgen.
Zo men resultaat toch wil inpassen is/wordt dat vooral een beleidsafweging waar je over je zult moeten stemmen.
Welke risicopercentage is dan acceptabel dat je kind* met Covid19; sterft of een ander ongevraagd kan/gaat besmetten ?
Dit al of niet als ouder wetende; ga je dat hier imho niet (voorlopig nu) meemaken of hanteren

*Voor kind kun je ook jongere/puber/adolescent lezen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 25 maart 2020 @ 01:48:53 #7
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192259533
quote:
12s.gif Op woensdag 25 maart 2020 01:34 schreef Vallon het volgende:

[..]

Voel je niet aangesproken. Laat ik het anders stellen. Er is een percentage van onze bevolking die het niet boeit en/of zich ontaantasbaar waant of zichzelf onoverwinnelijk acht. En dat percentage als is het "maar" 0.1% kan het compleet verzieken voor de rest.
Ik voel mij niet aangesproken, ik hou mij volledig aan alle voorschriften. En nee, die 0,1% kan het niet verpesten voor de rest. Je gaat nooit 100% halen.
pi_192259549
quote:
12s.gif Op woensdag 25 maart 2020 01:44 schreef Vallon het volgende:

[..]

De uitkomst kan een hellend vlak zijn en stigmatiserend uitwerken ("Ouderen zijn het risico/probleem, de rest niet").
Een resultaat van dat onderzoek kan imho alleen maar zinnig zijn wanneer je daar absolute zekerheden mee kunt stellen.
Dat in 6 weken of 6 maanden vaststellen en/of aantonen lijkt mij zo goed als uitgesloten.

Nu weet ik (leidende) dus dat je dat niet zo met absolute zekerheid zult kunnen verkrijgen.
Zo men resultaat toch wil inpassen is/wordt dat vooral een beleidsafweging waar je over je zult moeten stemmen.
Welke risicopercentage is dan acceptabel dat je kind* met Covid19; sterft of een ander ongevraagd kan/gaat besmetten ?
Dit al of niet als ouder wetende; ga je dat hier imho niet (voorlopig nu) meemaken of hanteren

*Voor kind kun je ook jongere/puber/adolescent lezen.
Naar ik begrijp hebben ze een test met 100 gezinnen, waarbinnen ze gaan kijken wie wie besmet. Lijkt mij ook wat magertjes, maar goed, zo hoef je geen risico's te nemen met expres besmetten. Gezinnen besmetten elkaar toch wel. Je kan moeilijk je kind zodra het ziek is, opsluiten op zijn kamer, succes wensen en de tijden doorgeven dat er eten voor z'n deur staat.
  woensdag 25 maart 2020 @ 02:01:34 #9
1234 HiZ
Istanbullu
pi_192259601
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 01:51 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Naar ik begrijp hebben ze een test met 100 gezinnen, waarbinnen ze gaan kijken wie wie besmet. Lijkt mij ook wat magertjes, maar goed, zo hoef je geen risico's te nemen met expres besmetten. Gezinnen besmetten elkaar toch wel. Je kan moeilijk je kind zodra het ziek is, opsluiten op zijn kamer, succes wensen en de tijden doorgeven dat er eten voor z'n deur staat.
Ik weet mensen die dit hebben gedaan met de vader van het gezin. Tien dagen later was zijn zoon toch besmet. Dit was in Duitsland dus die positieve test was de tweede keer dat het gezin werd getest nadat de vader positief had getest.
pi_192259619
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik weet mensen die dit hebben gedaan met de vader van het gezin. Tien dagen later was zijn zoon toch besmet. Dit was in Duitsland dus die positieve test was de tweede keer dat het gezin werd getest nadat de vader positief had getest.
Ik denk dat ik hem ook gemakkelijker links laat liggen! :D
Dan wordt het natuurlijk ook iets meer zaak om op de been te blijven als er al één ouder ziek is.
  woensdag 25 maart 2020 @ 02:06:59 #11
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192259630
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 01:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik voel mij niet aangesproken, ik hou mij volledig aan alle voorschriften. En nee, die 0,1% kan het niet verpesten voor de rest. Je gaat nooit 100% halen.
Het gaat niet om jou noch om mij.
Vertel maar waarom die 0.1% (whatever risicogevend) het niet kan verpesten (dwz de rest besmetten of zelfs de dood injagen).

Eén persoon was/is ws voldoende die deze pandemie in gang zette en de epidemie naar Nederland te brengen, mogelijk was dat wel een zg. verkouden kind.

Zeggen dat je geen 100% kun behalen is geen steekhoudend argument om dan die groep vanwege beperkt risico uit te luiten als oorzaak (cq regels en verordeningen).

Ook opmerken dat je niet kunt spreken in acceptabele procenten wanneer het mensenlevens treft.
Wanneer er maar 0,0001% kans is dat mensen sterven en je dat vooraf weet, mag je niet "zeggen" we laten 1500 mensen sterven. Zelfs als 1 persoon is met die wetenschap, bewust kiezen om die laten overlijden, gelijk aan je beschaving verliezen.
Terug naar de uitkomst ban het onderzoek: dat heeft alleen beleidswaarde wanneer je met absolute zekerheid kunt stellen dat kinderen a) er niet dood aan gaan en b) anderen niet besmetten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192259656
Corona besmetting via voedsel. Is dat ook onderzocht?
Wij eten thuis alleen gekookte groenten en schillen het fruit voor alle zekerheid of is dat maf?
Kijk los fruit en groente dat in de bakken in de supermarkt ligt zit iedereen met zijn tengels aan of ze hoesten er even lekker overheen.
Mij lijkt dat toch ook een risicootje.
pi_192259679
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 01:39 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe lang ben je nu gemiddeld ziek dan? Ik lees net op nos.nl dat de eerste Nederlandse patiënt inmiddels hersteld is. Is dit een griep van een maand ofzo? Wat duurt dat godganse lang. Of zijn dit extreme gevallen? Ik heb nergens echt gelezen hoe lang het ziekteproces precies duurt. Die huisarts bij Op1 had er maar twee dagen last van.
Hier 4mrt ziek geworden....
  woensdag 25 maart 2020 @ 02:18:56 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_192259683
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:13 schreef quirina het volgende:
Corona besmetting via voedsel. Is dat ook onderzocht?
Wij eten thuis alleen gekookte groenten en schillen het fruit voor alle zekerheid of is dat maf?
Kijk los fruit en groente dat in de bakken in de supermarkt ligt zit iedereen met zijn tengels aan of ze hoesten er even lekker overheen.
Mij lijkt dat toch ook een risicootje.
Koken is dood, fruit kan je evt even schoonmaken.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_192259689
Ja we doen het maar net zo handelen als in de tropen. Geen rauwe dingen eten en anders schillen.
  woensdag 25 maart 2020 @ 02:20:52 #16
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192259690
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 01:51 schreef Mammietje het volgende:

[..]

Naar ik begrijp hebben ze een test met 100 gezinnen, waarbinnen ze gaan kijken wie wie besmet. Lijkt mij ook wat magertjes, maar goed, zo hoef je geen risico's te nemen met expres besmetten. Gezinnen besmetten elkaar toch wel. Je kan moeilijk je kind zodra het ziek is, opsluiten op zijn kamer, succes wensen en de tijden doorgeven dat er eten voor z'n deur staat.
Zie hier iid al het probleem.
De testgroep is sws te klein om representatief te zijn en er is verder nog een onmoogelijke uitdaging met dee "controlegroep" om de uitkomsten te verifiëren.

NB: Medische wetenschap is daarom niet absoluut te stellen en moet werken op basis van steekhoudende schattingen. De daaruit komende resultaten zijn slechts adviezen voor een beleid.

Wat steeds weer speelt in allerlei discussies is "hoe" moeten we dan onze kinderen onder die controle houden als een ander dan de ouder zelf, die voorschriften gaat opleggen.
Je kan trouwens prima je kind opsluiten als die ziek is of moeilijk doet etc.etc.: de uitdaging van elke ouder hoe doe je dat en tot hoever dan ??????

Welnu dat "hoe" is niet het probleem van de overheid en ligt nu eenmaal bij de verantwoordelijke ouder.
Ik moet altijd lachen (als kiespijn) wanneer ik zie hoe kinderen hun ouders weten te manipuleren.
Voor mij/ons is de grens: gezondheid en veiligheid, pas daarna verantwoordelijkheid voor de vrijheid.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192259700
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:20 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zie hier iid al het probleem.
De testgroep is sws te klein om representatief te zijn en er is verder nog een onmoogelijke uitdaging met dee "controlegroep" om de uitkomsten te verifiëren.

NB: Medische wetenschap is daarom niet absoluut te stellen en moet werken op basis van steekhoudende schattingen. De daaruit komende resultaten zijn slechts adviezen voor een beleid.

Wat steeds weer speelt in allerlei discussies is "hoe" moeten we dan onze kinderen onder die controle houden als een ander dan de ouder zelf, die voorschriften gaat opleggen.
Je kan trouwens prima je kind opsluiten als die ziek is of moeilijk doet etc.etc.: de uitdaging van elke ouder hoe doe je dat en tot hoever dan ??????

Welnu dat "hoe" is niet het probleem van de overheid en ligt nu eenmaal bij de verantwoordelijke ouder.
Ik moet altijd lachen (als kiespijn) wanneer ik zie hoe kinderen hun ouders weten te manipuleren.
Voor mij/ons is de grens: gezondheid en veiligheid, pas daarna verantwoordelijkheid voor de vrijheid.
Gelukkig is Nederland niet zo :)
Althans, niet van oudsher

vrijheid _O_ scheinveiligheid :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2020 02:24:05 ]
  woensdag 25 maart 2020 @ 02:24:12 #18
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_192259703
quote:
12s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:06 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het gaat niet om jou noch om mij.
Dat beweer ik ook nergens, dat maak jij er van.

quote:
Vertel maar waarom die 0.1% (whatever risicogevend) het niet kan verpesten (dwz de rest besmetten of zelfs de dood injagen).

Eén persoon was/is ws voldoende die deze pandemie in gang zette en de epidemie naar Nederland te brengen, mogelijk was dat wel een zg. verkouden kind.

Je gaat niet tegenhouden dat iemand buiten loopt met het corona-virus. Het hangt niet van die ene persoon af, het gaat om het grotere geheel. Immumiteit en het vaccin zijn daarin belangrijk. Die paar mensen die nog buiten zijn en misschien een paar mensen besmetten zijn vervelend, maar niet het grote probleem hier.

quote:
Zeggen dat je geen 100% kun behalen is geen steekhoudend argument om dan die groep vanwege beperkt risico uit te luiten als oorzaak (cq regels en verordeningen).
Nee, ik benoem gewoon een feit.

quote:
Ook opmerken dat je niet kunt spreken in acceptabele procenten wanneer het mensenlevens treft.
Dat doe ik nergens. Zo lang onze zorg het aan kan is het oke.

quote:
Wanneer er maar 0,0001% kans is dat mensen sterven en je dat vooraf weet, mag je niet "zeggen" we laten 1500 mensen sterven. Zelfs als 1 persoon is met die wetenschap, bewust kiezen om die laten overlijden, gelijk aan je beschaving verliezen.
Dus we moeten ook maar stoppen met autorijden?

quote:
Terug naar de uitkomst ban het onderzoek: dat heeft alleen beleidswaarde wanneer je met absolute zekerheid kunt stellen dat kinderen a) er niet dood aan gaan en b) anderen niet besmetten.
prima
  woensdag 25 maart 2020 @ 02:31:55 #19
1234 HiZ
Istanbullu
pi_192259731
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:20 schreef quirina het volgende:
Ja we doen het maar net zo handelen als in de tropen. Geen rauwe dingen eten en anders schillen.
Goed wassen van groenten en fruit is hier in Nederland voldoende. Dat is anders dan in de tropen waar kraanwater al vervuild genoeg is om je zwaar ziek te maken. Het is zonde om de schil van een appel niet te eten. Dan gooi je eigenlijk het beste van het fruit weg.
  woensdag 25 maart 2020 @ 02:33:26 #20
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192259738
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:13 schreef quirina het volgende:
Corona besmetting via voedsel. Is dat ook onderzocht?
Wij eten thuis alleen gekookte groenten en schillen het fruit voor alle zekerheid of is dat maf?
Kijk los fruit en groente dat in de bakken in de supermarkt ligt zit iedereen met zijn tengels aan of ze hoesten er even lekker overheen.
Mij lijkt dat toch ook een risicootje.
Het lijkt mij niet echt raadzaam, ook in tijden van besmettingsrisico, onverhitte of rauwe (grijp) etenswaren te eten die een ander dan jijzelf heeft aangeraakt.

Nou mag ik aannemen dat iedereen dat standaard toch weet, wist en sws doet. Wij eten hier geen onverpakte voedingswaren die niet eerst wordt gebakken, gebraden, geblancheerd, gekookt, afgespoeld cq gewassen met al het andere in de keuken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 25 maart 2020 @ 02:36:56 #21
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192259742
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:18 schreef Logician2.0 het volgende:

[..]

Hier 4mrt ziek geworden....
Wat zijn/waren symptomen en hoe verliep/verloopt het ziekteverloop in de tijd ?
Heb je een idee hoe/waar je het opgelopen en/of wie je mogelijk hoe snel daarna verder hebt besmet ?
(even afgezien van ongetwijfeld persoonlijke ellende, ook sterkte)
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 25 maart 2020 @ 02:44:12 #22
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_192259755
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:24 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat beweer ik ook nergens, dat maak jij er van.
[..]

Je gaat niet tegenhouden dat iemand buiten loopt met het corona-virus. Het hangt niet van die ene persoon af, het gaat om het grotere geheel. Immumiteit en het vaccin zijn daarin belangrijk. Die paar mensen die nog buiten zijn en misschien een paar mensen besmetten zijn vervelend, maar niet het grote probleem hier.
[..]

Nee, ik benoem gewoon een feit.
[..]

Dat doe ik nergens. Zo lang onze zorg het aan kan is het oke.
[..]

Dus we moeten ook maar stoppen met autorijden?
[..]

prima
OK prima, ik weet voldoende hoe je het in de context benaderd. Thx.
Het gaat er (inderdaad) om dat overheidsbeleid nu bepalend is om de bevolking door de crisis te loodsen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_192259757
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:20 schreef Vallon het volgende:

[..]

Zie hier iid al het probleem.
De testgroep is sws te klein om representatief te zijn en er is verder nog een onmoogelijke uitdaging met dee "controlegroep" om de uitkomsten te verifiëren.

NB: Medische wetenschap is daarom niet absoluut te stellen en moet werken op basis van steekhoudende schattingen. De daaruit komende resultaten zijn slechts adviezen voor een beleid.

Wat steeds weer speelt in allerlei discussies is "hoe" moeten we dan onze kinderen onder die controle houden als een ander dan de ouder zelf, die voorschriften gaat opleggen.
Je kan trouwens prima je kind opsluiten als die ziek is of moeilijk doet etc.etc.: de uitdaging van elke ouder hoe doe je dat en tot hoever dan ??????

Welnu dat "hoe" is niet het probleem van de overheid en ligt nu eenmaal bij de verantwoordelijke ouder.
Ik moet altijd lachen (als kiespijn) wanneer ik zie hoe kinderen hun ouders weten te manipuleren.
Voor mij/ons is de grens: gezondheid en veiligheid, pas daarna verantwoordelijkheid voor de vrijheid.
Hier gelukkig geen controleprobleem. Mijn tieners mogen al een week genieten van digitale contacten en het enige buiten dat ze gezien hebben, is een flinke avondwandeling toen er geen hond op straat was.
Maar ja, manlief werkt nog wel dus zo zal de besmetting evengoed wel komen. En ik kan hem wel links laten liggen, maar tot hoever gaat dat als hij echt flink ziek wordt? En eigenlijk ga ik er vanuit dat ik dan toch al besmet ben. Die man zit echt overal aan! ;)
pi_192259762


[ Bericht 100% gewijzigd door Mammietje op 25-03-2020 02:49:14 ]
pi_192259770
quote:
5s.gif Op woensdag 25 maart 2020 02:36 schreef Vallon het volgende:

[..]

Wat zijn/waren symptomen en hoe verliep/verloopt het ziekteverloop in de tijd ?
Heb je een idee hoe/waar je het opgelopen en/of wie je mogelijk hoe snel daarna verder hebt besmet ?
(even afgezien van ongetwijfeld persoonlijke ellende, ook sterkte)
Enorme hoofdpijn/migraine achtig, neusverkoudheid een beetje het gevoel alsof je in het zwembad water in je neus hebt gekregen, vervelend en drukkend. Rode prikkende ogen/rood oogwit. Toen dacht ik dat ik beter werd en kreeg ik snachts steken in mijn borst en rug zenuwsteken leken het, en bloed opgespuugd (3x tot nu toe) en had een longontsteking, benauwd. Ook op en af diaree/verhoging en nachtzweten.

Nu sinds 2dgn weer redelijk te pas alleen ook ineens weer dat rare verkoudheidsgevoel/water in de neus, rode ogen en hoofdpijn.. hopelijk zwakt het af en komt er niet nog een ronde..

En geen idee, wellicht de chinese school of een vriendin uit Italie of in de bus..

Waarschijnlijk heb ik 3 mensen besmet ;(

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2020 02:56:14 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')