abonnement Unibet Coolblue
pi_192257611
Het lijkt misschien wel een Tina verhaaltje maar het is een serieus probleem😝.

Ik tob al een paar maanden over mijn beste vriendin. Haar leven is plotsklaps veranderd toen ze erachter kwam zwanger te zijn van haar vriend. Ze hebben besloten het kind te verwelkomen en sindsdien heeft ze haar hele levensstijl veranderd. (Ze is 26, ik 27 trouwens).

Achtergrondinformatie;

Ik ken haar vanaf de middelbare school. We delen een vriendengroep en daarbij zijn we al sinds de middelbare schoolperiode elkaars beste vriendinnen. Door alle jaren heen hebben we veel samen meegemaakt en ondernomen. We weten alles van elkaar, zagen elkaar vaak en spraken elkaar elke dag. Ik denk dat we alles wel van elkaar weten.

Ze is bijna 6 maanden geleden bevallen en dat heeft haar zogezegd nog meer veranderd. Extreem. Alles draait om haar kind. Ze is van een next level feestbeest (drank, drugs) getransformeerd naar een kluizenaar. Ze leeft in haar eigen wereld en alle gesprekken gaan alleen nog maar over het kind. Ze gaat alleen nog maar om met vrouwen die ook een kind hebben en daar alleen nog maar over kunnen praten (lijkt het).

Nu ik het opschrijf lijkt het een heel klein probleem, maar voor mij is het een groot issue, want ze is veranderd en onze vriendschap daardoor ook. Het voelt als rouwen om het verliezen van een persoon. Zo anders is onze vriendschap in een korte tijd geworden. En het lijkt erop alsof ze zelf ook geen band meer met mij, of de verdere vriendengroep, wil.

Zo gingen we begin maart een paar dagen naar het buitenland (dat was allang gepland) maar heeft ze dat, terwijl er was geboekt, afgezegd “omdat ze niet zo lang zonder haar baby kan, dat had ze onderschat”. Ik vind dat niet kunnen tegenover ons, want als je samen boekt dan reken je daarop. M’n andere vriendinnen pakken het anders op (die zeggen dat we haar moeten laten en het vast wel overgaat) maar die hadden een minder sterke band met haar dan ik had.

Toen ze in januari trouwens eens wél mee ging om te stappen (want ze zegt verder veel af) was ze ook heel snel weer weg met de reden “haar kind”. Ik merk aan haar dat ze zich niet meer op haar gemak voelt in situaties met ons en ik voel me trouwens ook niet op mijn gemak als ik bij haar op de bank zit.

Het voelt ergens ook hypocriet, want iedereen weet dat voordat zij wist dat ze zwanger was, het heel erg leuk vond om uit te gaan (ze was niet weg te denken bij festivals), alcohol te nuttigen en drugs te gebruiken. Toen ze zwanger bleek, weet ik ook dat ze zich dood schrok omdat ze daar helemaal nog niet aan toe was. Maar meteen op dat moment ging de knop radicaal om. Ik weet (en de hele vriendengroep) ook dat ze haar vriend heeft bedrogen door een affaire met een collega. Soms denk ik dat ze daarom afstand neemt van ons, omdat ze dan wordt herinnerd aan haar verleden en de fouten.

Het is verder niet erg dat ze niet meer mee wil naar feesten of festivals of uitgaan. Maar ze sluit ons ook zeker emotioneel uit en misschien wel om bovenstaande reden. Toen ik haar laatst aangaf dat ik het gevoel heb dat ze mij/ons ontloopt, zei ze dat ze niet meer de behoefte heeft om op die manier te leven zoals wij dat doen, maar het zeker niet haar bedoeling is om ons uit te sluiten, want de verdere band wil ze wel behouden. Daarmee was het gesprek dan ook afgedaan.

Ik begrijp niet hoe je van heel levenslustig kan veranderen in een kluizenaar en je in een oogwenk je rug kan keren naar je “oude leven” inclusief de vrienden waar je jaren mee omging. Het lijkt alsof we helemaal niets meer gemeen hebben en zij een totaal ander mens is geworden. Toch doet het pijn en wil ik graag een vriendschap met haar behouden, want ze voelt wel als familie.

Hoe denken jullie als buitenstaanders over deze situatie? Stel ik me misschien aan, heb ik gelijk of maak ik mezelf belangrijker dan ik ben? En hoe kan ik dit bij haar laten doordringen?
pi_192257675
Je maakt jezelf belangrijker dan je bent in haar leven. Ze heeft een baby en een ander leven, de reden om jezelf in een oogwenk van mensen af te keren. Jij/jullie passen niet meer. Pijnlijk maja.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 22:53:59 #3
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_192257681
Ja, zij is een andere levensfase in gegaan en jij past daar minder goed bij. Is allemaal behoorlijk verklaarbaar maar doet wel pijn.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_192257700
Beetje afstand nemen. Als jullie elkaar echt goed liggen, krijgt ze vanzelf wel weer behoefte aan contact met jou en kan je het weer langzaam opbouwen. Zal alleen wel weer zoeken zijn naar een nieuwe vorm, want zij is veranderd en jij verandert ook. Maar dat geeft niet. Dat zijn nieuwe fases.
Somebody that I used to know
pi_192257754
Op het moment dat je zelf moeder wordt zul je het begrijpen.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 00:05:47 #6
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192258895
Je maakt jezelf veel belangrijker dan je bent en als je zelf een kind mocht krijgen denk je terug aan dit topic en besef je dat je geen idee had waar je over praatte.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 25 maart 2020 @ 00:14:43 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192258965
Zoek andere dingen waarin je elkaar vindt. Stappen dus niet meer. Maar misschien wel een hapje eten samen of zulk soort dingen.

En verder opvallend dat je haar een kluizenaar noemt omdat ze niet meer uitgaat. Ik ben geen moeder maar ik kan me heel goed voorstellen dat zo'n baby ervoor zorgt dat je geen energie hebt om nog uit te gaan. Ik lees aan jouw kant van het verhaal ook wel gebrek aan inleving. Je lijkt niet echt te vatten dat een jong kind een zware verantwoordelijkheid is in ieder geval ;) .
Resistance is futile.
pi_192259032
Tja, ik vind het ook logisch. Ik ben zelf ook behoorlijk van de party, maar als ik opeens een kind zou krijgen zou dat ook wel even een aantal jaar op een laag pitje komen te staan. Een kind opvoeden is best een verantwoordelijkheid, en dat gaat dan even voor.

Ik zou inderdaad andere dingen zoeken die je nog wel kunt doen, maar je moet ervan uitgaan dat jullie relatie vooral in het begin waarschijnlijk minder intens zal zijn.
pi_192259109
TS is geconfronteerd met haar toekomst ^O^
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_192259186
alles moet niet om haar kind draaien, ze moet doorgaan met next level feestbeest zijn.
dat kind begrijpt wel als het groot geworden is
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_192259213
Jij lijkt niet te geloven in haar 'act'? Waarom niet?

Misschien is dat wel de hele reden dat ze je ontloopt.
pi_192259215
En je zegt ons maar je bedoelt jou
pi_192259217
Ik moet hier trouwens echt iets mee doen
pi_192259836
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 00:34 schreef devlinmr het volgende:
TS is geconfronteerd met haar toekomst ^O^
Hoezo? Ze hoeft zich toch niet voort te planten als ze dat niet wil?

@TS kun je deze gevoelens niet met je vriendin bespreken? Maar dan zonder het negatieve over haar hypocrisie en zo?
Ik weet niet of je zelf kinderen wil en zo nee of dat dan een leven is waar je nooit mee geconfronteerd wil worden maar haar kind is nu gewoon het belangrijkste voor haar en het is volkomen logisch dat die op nr 1 staat, misschien ben je jaloers op de aandacht die dat kind krijgt maar het lijkt mij logisch dat je met een klein kind niet op vriendinnenvakantie gaat. Hebben jullie ook niks aan. Misschien zal ze ooit weer uitgaan maar dan eerder als het kind groot is... Of als ze goede oppas heeft maar dan nog..
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_192260272
Je vriendin zit in een andere levensfase en heeft minder behoefte aan stappen etc

Een tip zou kunnen zijn om een keer met haar af te spreken om te lunchen of shoppen

En geloof me TS: binnen 10 jaar doe jij hetzelfde… :-)
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:00:47 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192260628
Dat heb je wel vaker met mensen die kinderen krijgen. Die zijn vermoeiend en kosten een hoop tijd. Dus veel impact op je leven. Ik denk dat je je verwachtingspatroon zal moeten bijstellen over hoe je met haar vrienden wil blijven. Vaak zie je dat het stuk loopt op een gebrek aan inlevingsvermogen.

Toch heb ik ook met de vrienden die kinderen hebben nog altijd een prima vriendschap. Maar dan op een manier die wat meer bij hun levensritme past. Waarbij ik me er ook van bewust ben dat het soms even meer vanuit mij moet komen. Van hen verwacht ik ook niet dat ze met me naar festivals of iets gaan. Daar heb ik weer nieuwe mensen voor gevonden.

Toch vind ik ook wel dat sommigen van die jonge ouders helemaal doorschieten. Zo'n weekend afzeggen vind ik ook wel heel erg treurig. Zo heb ik ook een vriend die ongeveer nooit zijn huis meer uitgaan sinds hij vader is dus als ik af wil spreken moet ik daarheen (wel een goedkope vriendschap zo :P). Die wil zelfs als de moeder gewoon thuis is al geen dagje meer weg ofzo. Toevallig ook zo'n type wat vroeger helemaal losgeslagen was. Vaak zie je dat juist dat soort lui alleen maar in extremen kunnen gedragen. Maargoed je doet er weinig aan. /
pi_192260674
Vriendschappen komen en gaan en daar doe je niet zoveel aan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:10:53 #18
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_192260759
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:11:19 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192260767
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:04 schreef HSG het volgende:
Vriendschappen komen en gaan en daar doe je niet zoveel aan.
Een beetje inlevingsvermogen in een ander tonen kan in ieder geval al een hele hoop schelen.
  woensdag 25 maart 2020 @ 08:46:36 #20
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_192261214
Het klinkt alsof zij nu eens echt een volwassen leven wil leiden met verantwoordelijkheden, terwijl jij nog vast zit in een soort verlengde van je puberteit met drank en drugs.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_192261436
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 00:14 schreef Seven. het volgende:
Zoek andere dingen waarin je elkaar vindt. Stappen dus niet meer. Maar misschien wel een hapje eten samen of zulk soort dingen.

En verder opvallend dat je haar een kluizenaar noemt omdat ze niet meer uitgaat. Ik ben geen moeder maar ik kan me heel goed voorstellen dat zo'n baby ervoor zorgt dat je geen energie hebt om nog uit te gaan. Ik lees aan jouw kant van het verhaal ook wel gebrek aan inleving. Je lijkt niet echt te vatten dat een jong kind een zware verantwoordelijkheid is in ieder geval ;) .
Daar hadden we elkaar ook in gevonden, onze vriendschap bestond niet alleen uit stappen. Besef dat dit een hechte vriendschap is en dat dit teruggaat naar de middelbare school. Dat betekent dat we zo’n beetje alles met elkaar deden en deelden. Ik kwam vroeger vaak bij haar over de vloer, zij ook vaak bij mij. Alsof we zussen zijn.

Ze leeft nu als een kluizenaar. Vroeger was ze elke dag op pad en overal te vinden, nu is ze alleen maar bezig met het kind, werkt ze af en toe en spreekt ze af met vrouwen die net zo in het leven staan. Ze leeft in haar eigen baby-wereld en lijkt verliefd op haar baby. En daar moet het oude leven incl. de mensen die daarin voorkwamen voor wijken.

Ik snap wel dat er weinig energie is, maar haar levenslust lijkt verdwenen. Ik ben geen moeder, maar 3 nachten in het buitenland slapen is al te lastig omdat je je baby mist? Zet dan af en toe FaceTime aan? Of denk ik dan te moeilijk?
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 09:05:51 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192261465
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:03 schreef Heldendaden het volgende:

[..]

Daar hadden we elkaar ook in gevonden, onze vriendschap bestond niet alleen uit stappen. Besef dat dit een hechte vriendschap is en dat dit teruggaat naar de middelbare school. Dat betekent dat we zo’n beetje alles met elkaar deden en deelden. Ik kwam vroeger vaak bij haar over de vloer, zij ook vaak bij mij. Alsof we zussen zijn.

Ze leeft nu als een kluizenaar. Vroeger was ze elke dag op pad en overal te vinden, nu is ze alleen maar bezig met het kind, werkt ze af en toe en spreekt ze af met vrouwen die net zo in het leven staan. Ze leeft in haar eigen baby-wereld en lijkt verliefd op haar baby. En daar moet het oude leven incl. de mensen die daarin voorkwamen voor wijken.

Ik snap wel dat er weinig energie is, maar haar levenslust lijkt verdwenen. Ik ben geen moeder, maar 3 nachten in het buitenland slapen is al te lastig omdat je je baby mist? Zet dan af en toe FaceTime aan? Of denk ik dan te moeilijk?
Je hebt geen idee waar je over praat.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192261478
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:03 schreef Heldendaden het volgende:

[..]

Daar hadden we elkaar ook in gevonden, onze vriendschap bestond niet alleen uit stappen. Besef dat dit een hechte vriendschap is en dat dit teruggaat naar de middelbare school. Dat betekent dat we zo’n beetje alles met elkaar deden en deelden. Ik kwam vroeger vaak bij haar over de vloer, zij ook vaak bij mij. Alsof we zussen zijn.

Ze leeft nu als een kluizenaar. Vroeger was ze elke dag op pad en overal te vinden, nu is ze alleen maar bezig met het kind, werkt ze af en toe en spreekt ze af met vrouwen die net zo in het leven staan. Ze leeft in haar eigen baby-wereld en lijkt verliefd op haar baby. En daar moet het oude leven incl. de mensen die daarin voorkwamen voor wijken.

Ik snap wel dat er weinig energie is, maar haar levenslust lijkt verdwenen. Ik ben geen moeder, maar 3 nachten in het buitenland slapen is al te lastig omdat je je baby mist? Zet dan af en toe FaceTime aan? Of denk ik dan te moeilijk?
Ik zie dat bij alle vrouwen: zodra de eerste baby er is,draait het leven alleen maar om de baby. De baby is haar wereld.

Foto's, filmpjes, verhalen, de agenda..alles gaat over de baby en draait om de baby.

Vind je dat niet fijn? Begrijpelijk, maar het is nu eenmaal zo.

De beste tip die ik zag in dit topic:

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 22:54 schreef Postbus100 het volgende:
Beetje afstand nemen. Als jullie elkaar echt goed liggen, krijgt ze vanzelf wel weer behoefte aan contact met jou en kan je het weer langzaam opbouwen. Zal alleen wel weer zoeken zijn naar een nieuwe vorm, want zij is veranderd en jij verandert ook. Maar dat geeft niet. Dat zijn nieuwe fases.
pi_192261567
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:03 schreef Heldendaden het volgende:

[..]

Daar hadden we elkaar ook in gevonden, onze vriendschap bestond niet alleen uit stappen. Besef dat dit een hechte vriendschap is en dat dit teruggaat naar de middelbare school. Dat betekent dat we zo’n beetje alles met elkaar deden en deelden. Ik kwam vroeger vaak bij haar over de vloer, zij ook vaak bij mij. Alsof we zussen zijn.

Ze leeft nu als een kluizenaar. Vroeger was ze elke dag op pad en overal te vinden, nu is ze alleen maar bezig met het kind, werkt ze af en toe en spreekt ze af met vrouwen die net zo in het leven staan. Ze leeft in haar eigen baby-wereld en lijkt verliefd op haar baby. En daar moet het oude leven incl. de mensen die daarin voorkwamen voor wijken.

Ik snap wel dat er weinig energie is, maar haar levenslust lijkt verdwenen. Ik ben geen moeder, maar 3 nachten in het buitenland slapen is al te lastig omdat je je baby mist? Zet dan af en toe FaceTime aan? Of denk ik dan te moeilijk?
Volgens mij snap je niet helemaal hoe het is om net moeder te zijn, dat is natuurlijk prima, maar zoek het probleem meer bij jezelf dan bij haar.

Je kan natuurlijk ook gewoon bij haar langs gaan, vraag of ze iets nodig heeft, bied aan om eens op te passen zodat ze even naar de kapper kan of misschien gewoon even een uur kan slapen zonder er uit te hoeven als de baby huilt.

Oh en als ik net een baby heb zou ik ook niet drie dagen naar het buitenland willen om te feesten.
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:15:35 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192261625
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:03 schreef Heldendaden het volgende:

[..]

Daar hadden we elkaar ook in gevonden, onze vriendschap bestond niet alleen uit stappen. Besef dat dit een hechte vriendschap is en dat dit teruggaat naar de middelbare school. Dat betekent dat we zo’n beetje alles met elkaar deden en deelden. Ik kwam vroeger vaak bij haar over de vloer, zij ook vaak bij mij. Alsof we zussen zijn.

Ze leeft nu als een kluizenaar. Vroeger was ze elke dag op pad en overal te vinden, nu is ze alleen maar bezig met het kind, werkt ze af en toe en spreekt ze af met vrouwen die net zo in het leven staan. Ze leeft in haar eigen baby-wereld en lijkt verliefd op haar baby. En daar moet het oude leven incl. de mensen die daarin voorkwamen voor wijken.
Maar hoe probeer jij momentele contact met haar te hebben? En heb je het gewoon al eens gehad over verwachtingen naar elkaar?

quote:
Ik snap wel dat er weinig energie is, maar haar levenslust lijkt verdwenen. Ik ben geen moeder, maar 3 nachten in het buitenland slapen is al te lastig omdat je je baby mist? Zet dan af en toe FaceTime aan? Of denk ik dan te moeilijk?
Ik ben het met je eens maar die vriendin blijkbaar niet. Ga met andere/nieuwe mensen naar het buitenland. Stuk productiever dan je eraan te gaan ergeren.
pi_192261663
Heb zo'n vermoeden dat je het niet helemaal begrijpt wat het is om moeder te worden en wat voor impact dat op je leven heeft.

Tegen de tijd dat jij een baby hebt ga je maar lekker met vakantie's, overal op visite, stappen, zuipen en drugs gebruiken, eens kijken hoe dat gaat werken. Open dan wel even een topic hoe het gaat.
pi_192261723
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 22:53 schreef Koettie het volgende:
Je maakt jezelf belangrijker dan je bent in haar leven. Ze heeft een baby en een ander leven, de reden om jezelf in een oogwenk van mensen af te keren. Jij/jullie passen niet meer. Pijnlijk maja.
Dit.
pi_192261847
Trowuens geen idee of je een man of vrouw bent, maar als je een vrouw bent dan zou je toch beter moeten weten dat je vriendinnen je op elk moment kunnen ditchen als ze een kind/vent krijgen? :')
pi_192261925
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:07 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Ik zie dat bij alle vrouwen: zodra de eerste baby er is,draait het leven alleen maar om de baby. De baby is haar wereld.

Foto's, filmpjes, verhalen, de agenda..alles gaat over de baby en draait om de baby.

Vind je dat niet fijn? Begrijpelijk, maar het is nu eenmaal zo.

De beste tip die ik zag in dit topic:
[..]

En is dat gezond? Iemand is een mens en niet alleen maar moeder, toch? Is er echt helemaal niks anders meer dan een kind?
pi_192261970
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:34 schreef Heldendaden het volgende:

[..]

En is dat gezond? Iemand is een mens en niet alleen maar moeder, toch? Is er echt helemaal niks anders meer dan een kind?
Denk dat iedereen dat wel heeft als er iets nieuws in het leven is, daarbij is een kind een enorme verandering en een enorme verantwoordelijkheid. Dat sommige erin doorslaan is wel zo, zoals elke scheet op facebook delen die het kind laat. Maar baby is zeker heel bewerkelijk en heeft regelmaat nodig.
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:37:51 #31
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192261980
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:34 schreef Heldendaden het volgende:

[..]

En is dat gezond? Iemand is een mens en niet alleen maar moeder, toch? Is er echt helemaal niks anders meer dan een kind?
Dat is in elk geval heel normaal. De andere aspecten van haar karakter komen op den duur ook wel weer naar boven, maar dat duurt wel even.
pi_192261991
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:34 schreef Heldendaden het volgende:

[..]

En is dat gezond? Iemand is een mens en niet alleen maar moeder, toch? Is er echt helemaal niks anders meer dan een kind?
Een baby neemt je complete leven in beslag, daar verander je niks aan.

Ik zou het pas niet gezond vinden als je als moeder feesten en uitgaan met vriendinnen zou prevaleren boven je eigen kind....
pi_192262023
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:22 schreef Hexagon het volgende:
Dit topic gaat uitlopen in een mooi loopgravengevecht tussen kinderlozen met nul inlevingsvermogen en verzuurde ouders met holle betweterige oneliners. :')
Maar ik ben kinderloos en kan de reacties van moeders prima begrijpen.

Wat nu?
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:40:00 #34
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_192262029
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:34 schreef Heldendaden het volgende:

[..]

En is dat gezond? Iemand is een mens en niet alleen maar moeder, toch? Is er echt helemaal niks anders meer dan een kind?
Die vriendin is niet een echte vriendin. Een echte vriendin zou gewoon dagelijks drank en drugs blijven gebruiken. Een echte vriendin zou het juiste doen en het kindje te vondeling leggen. Maar als ze het gewoon houd en wacht tot jeugdzorg het van der af neemt is het nog steeds oké. Maar wat zij nu doet kan echt niet.

Drank en drugs hoort op nummer 1 te staan!

  woensdag 25 maart 2020 @ 09:41:04 #35
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_192262052
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:34 schreef Heldendaden het volgende:

[..]

En is dat gezond? Iemand is een mens en niet alleen maar moeder, toch? Is er echt helemaal niks anders meer dan een kind?
Waarom zou het ongezond zijn? Vertel eens?
En denk even aan de dierenwereld en hoe die (over het algemeen) met het krijgen van jongen om gaan.
***
pi_192262071
Tja zij is begonnen aan nieuwe fase in haar leven en pakt het verantwoordelijk op. Jij zit nog duidelijk in je "ho" fase, dat is een mismatch.

Deal with it.
pi_192262144
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar hoe probeer jij momentele contact met haar te hebben? En heb je het gewoon al eens gehad over verwachtingen naar elkaar?
[..]

Ik ben het met je eens maar die vriendin blijkbaar niet. Ga met andere/nieuwe mensen naar het buitenland. Stuk productiever dan je eraan te gaan ergeren.
Ik probeer vaak contact te leggen, maar dat contact wordt steeds oppervlakkiger. Gisteren vroeg ik hoe het ging, en dan krijg ik weer een filmpje toegestuurd van haar baby. En ook de vraag hoe het mij vergaat, maar of het haar echt nog interesseert?

Ik moet mezelf er inderdaad bij neerleggen dat ze is veranderd en dat ik haar niet ga begrijpen. Het wekt toch vooral irritatie op. Het is zo jammer dat deze vriendschap voorbij is.

Ooh en we zijn natuurlijk wel naar het buitenland gegaan zonder haar, maar dat ze boekt en dan afzegt omdat ze haar baby te erg gaat missen. Dan heb je het over 3 dagen weg, geen 3 maanden. En dat kind is geen 3 dagen meer, maar 5 maanden. Dat gaat toch ook best ver? Je bent niet alleen moeder maar ook nog een mens.
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:45:36 #38
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_192262146
Probeer je wat minder te richten op lekker samen de hort op en wat meer op dat alles delen samen.

Nu dat kind nog zo klein is is er amper ruimte voor de hort op, er kan wel ruimte zijn voor fijne gesprekken, gewoon zonder drank/drugs bij elkaar over de vloer komen.

Wil je de vriendschap behouden dan zal je je ook aan moeten passen aan de nieuwe situatie.
Je vriendin is ineens geconfronteerd met een zwangerschap. Van een feestleven naar verantwoordelijk voor een kind.
Het is niet zo raar dat ze daar misschien ook wel een beetje in doorschiet. Van feestbeest naar onverwacht moeder is best een grote stap, alle prioriteiten veranderen ineens.

Ze kan nu niet even lekker de hort op en wat wijntjes tikken, want als ze thuiskomt is ze gelijk weer moeder, zijn er de behoeften van dat kind.
Ga dus lekker thee drinken met elkaar. Even keuvelen, lekker lachen, toon wat interesse in hoe haar leven nu is, in dat kind.

Misschien past dat helemaal niet bij je. Dat kan en mag.
Maar dat ligt dan wel bij jou. Levens veranderen en in dit geval zelfs radicaal.
De vraag is of jij daarin mee wil gaan of niet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 09:47:06 #39
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192262180
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:34 schreef Heldendaden het volgende:

[..]

En is dat gezond? Iemand is een mens en niet alleen maar moeder, toch? Is er echt helemaal niks anders meer dan een kind?
Het boeit jou helemaal niet of dat gezond is of niet. Het enige wat jou boeit is dat jij niet krijgt wat je wil wanneer je het wil. Dit is puur eigenbelang, nu niet doen alsof het je gaat om de welzijn van die nieuwe moeder.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:47:58 #40
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_192262203
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:34 schreef Heldendaden het volgende:

[..]

En is dat gezond? Iemand is een mens en niet alleen maar moeder, toch? Is er echt helemaal niks anders meer dan een kind?
De eerst twee jaar?
Weinig anders dan het kind.

En ja, dat is heel gezond.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_192262258
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:46 schreef SonicVolcano het volgende:
Het klinkt alsof zij nu eens echt een volwassen leven wil leiden met verantwoordelijkheden, terwijl jij nog vast zit in een soort verlengde van je puberteit met drank en drugs.
dit inderdaad, je vriendin is volwassen geworden, jij kan\wil dat nog niet :D
dat is dus duidelijk jouw probleem, niet van haar.
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:50:59 #42
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192262274
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:45 schreef Heldendaden het volgende:
Je bent niet alleen moeder maar ook nog een mens.
Maar niet de eerste paar jaar.
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:51:40 #43
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_192262289
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:45 schreef Heldendaden het volgende:

[..]

Ik probeer vaak contact te leggen, maar dat contact wordt steeds oppervlakkiger. Gisteren vroeg ik hoe het ging, en dan krijg ik weer een filmpje toegestuurd van haar baby. En ook de vraag hoe het mij vergaat, maar of het haar echt nog interesseert?

Ik moet mezelf er inderdaad bij neerleggen dat ze is veranderd en dat ik haar niet ga begrijpen. Het wekt toch vooral irritatie op. Het is zo jammer dat deze vriendschap voorbij is.

Ooh en we zijn natuurlijk wel naar het buitenland gegaan zonder haar, maar dat ze boekt en dan afzegt omdat ze haar baby te erg gaat missen. Dan heb je het over 3 dagen weg, geen 3 maanden. En dat kind is geen 3 dagen meer, maar 5 maanden. Dat gaat toch ook best ver? Je bent niet alleen moeder maar ook nog een mens.
Nee, dat gaat niet ver.
5 maanden is nog een zuigeling.

Je vraagt je af of het haar wel intereseert hoe het met jou gaat. Maar als zij laat weten hoe het met haar gaat denk jij blllgghhh.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_192262370
Tsjah, sommige mensen worden volwassen en sommige mensen verzanden in hun leven lang drugs gebruiken en als verstokte vrijgezel in een kroeg zitten en denken dat ze heel wat zijn.

Het goede nieuws voor jouw vriendin is dat over een jaar of 12 haar leven gewoon verdergaat en beter is geworden, en jij dan lekker op je uitkering wachtend een Schultenbrau wegtikt.
  woensdag 25 maart 2020 @ 09:56:38 #45
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_192262404
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:45 schreef Heldendaden het volgende:

[..]

Ik probeer vaak contact te leggen, maar dat contact wordt steeds oppervlakkiger. Gisteren vroeg ik hoe het ging, en dan krijg ik weer een filmpje toegestuurd van haar baby. En ook de vraag hoe het mij vergaat, maar of het haar echt nog interesseert?

Ik moet mezelf er inderdaad bij neerleggen dat ze is veranderd en dat ik haar niet ga begrijpen. Het wekt toch vooral irritatie op. Het is zo jammer dat deze vriendschap voorbij is.

Ooh en we zijn natuurlijk wel naar het buitenland gegaan zonder haar, maar dat ze boekt en dan afzegt omdat ze haar baby te erg gaat missen. Dan heb je het over 3 dagen weg, geen 3 maanden. En dat kind is geen 3 dagen meer, maar 5 maanden. Dat gaat toch ook best ver? Je bent niet alleen moeder maar ook nog een mens.
Ik ben ook geen moeder maar je hebt toch wel eens gehoord van hormonen? Dat is bij sommigen nu eenmaal meer dan bij anderen. En een kind van 5 maanden is toch nog wel heel jong, volgens mij zijn er hordes moeders die al moeite hebben met de eerste dagen werken, laat staan 3 nachten weg.

En je praat wel heel abrupt over "de vriendschap is over". Een vriendschap kan ook ups en downs hebben. Dat keert vast wel weer terug als hun kindje wat ouder wordt. Maar wel op een andere manier dan het feesten. En jullie zijn ook tegen de 30 dus de algemene verwachting is dat je dit straks met nog meer vriendinnen gaat hebben. Wat ga je dan doen?

En dat 'verliefd zijn op je kind' is toch ook algemene kennis dat dat ook echt zo is bij gezonde mensen (dat is een trucje van de natuur)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_192262517
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:45 schreef Heldendaden het volgende:

[..]

Ik probeer vaak contact te leggen, maar dat contact wordt steeds oppervlakkiger. Gisteren vroeg ik hoe het ging, en dan krijg ik weer een filmpje toegestuurd van haar baby. En ook de vraag hoe het mij vergaat, maar of het haar echt nog interesseert?

Ik moet mezelf er inderdaad bij neerleggen dat ze is veranderd en dat ik haar niet ga begrijpen. Het wekt toch vooral irritatie op. Het is zo jammer dat deze vriendschap voorbij is.
Misschien is dat een beetje te snel gedacht. Wie weet heeft ze straks wel weer wat meer ruimte en energie om voor meer open te staan? Misschien krijg jij ook binnen twee jaar een kindje en heb je ineens weer meer raakvlak?

quote:
Ooh en we zijn natuurlijk wel naar het buitenland gegaan zonder haar, maar dat ze boekt en dan afzegt omdat ze haar baby te erg gaat missen. Dan heb je het over 3 dagen weg, geen 3 maanden. En dat kind is geen 3 dagen meer, maar 5 maanden. Dat gaat toch ook best ver? Je bent niet alleen moeder maar ook nog een mens.
Voor jou lijkt het peanuts, maar zij heeft denk ik nog de nodige hormonen door haar lijf razen die moeder natuur inzet om de zorg voor het nageslacht te waarborgen. Tel daarbij bovenop dat je ineens 24/7 verantwoordelijk bent voor een hulpeloos wezen, die je hele levensritme over heeft genomen. Daar wordt je door geleefd met wat dutjes tussendoor en dat maakt een heleboel dingen een stuk trivialer.

Hoe voel jij je als je op een kind past, wat om de zoveel tijd moet eten en drinken, huilt en zorg enzo nodig heeft? Ik vond het slopend en niet mijn hersencapaciteit ten goede komen, dus ik ben moeders wel beter gaan begrijpen. Maakt het niet leuker nee, maar wel begrijpelijker..
pi_192262588
Ik zou elke vriendschap, elk sociaal contact en elk werk per direct opgeven voor mijn kinderen. Kinderen staan op 1, in alles. En als ik mijzelf dan weg moet cijferen, dan is dat zo.

Overigens hoeft dat niet, ik doe genoeg leuke dingen. Eerste 2 jaar zijn even zwaar, daarna wordt het met de week makkelijker is mijn ervaring.
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:06:05 #48
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_192262627
TS heeft haar vriendin op dit moment helemaal niks te bieden, dus ik snap wel dat vriendschap verwatert. Wat een oppervlakkigheid en onbegrip. Man man man.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:10:21 #49
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192262722
Ik begrijp ts trouwens wel, want toen ik zo oud was als zij en mijn vrienden en vriendinnen allemaal kinderen begonnen te krijgen had ik in het begin ook weinig begrip voor de veranderde situatie. Gelukkig zijn de kinderen inmiddels allemaal tieners en hebben de vriendschappen zich sinds lang al hersteld. Komt goed ts, uiteindelijk.
pi_192262839
Ik heb ook niet het idee dat jij nou zo emotioneel betrokken bent geweest bij haar. Dat het gevoelsmatig lastig is om een paar nachten weg te zijn is toch iets waar je met een hechte vriendin gewoon open over praat? In plaats van in jezelf te denken dat Facetimen toch ook een goede optie is en het verder daarbij laten.

Als je echt goede vriendinnen bent hoeft je leven er nog niet precies hetzelfde uit te zien om toch met elkaar te kunnen meeleven en je in elkaar te kunnen inleven. Dan zijn dat soort verschillen prima te overbruggen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2020 10:17:15 ]
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:17:06 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192262842
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:45 schreef Heldendaden het volgende:

[..]

Ik probeer vaak contact te leggen, maar dat contact wordt steeds oppervlakkiger. Gisteren vroeg ik hoe het ging, en dan krijg ik weer een filmpje toegestuurd van haar baby. En ook de vraag hoe het mij vergaat, maar of het haar echt nog interesseert?

Ik moet mezelf er inderdaad bij neerleggen dat ze is veranderd en dat ik haar niet ga begrijpen. Het wekt toch vooral irritatie op. Het is zo jammer dat deze vriendschap voorbij is.
Waarom zou het voorbij moeten zijn? Je kunt toch ook een andere vorm van contact houden?

En waarom zou ze geen interesse hebben? Ik merk dat mijn vrienden met kinderen het juist wel boeiend vinden om te horen waar ik me mee bezig houd. Is nog eens want anders dan alleen kinderen. Als ze niks te horen krijgt kan ze het ook alleen maar over kinderen hebben.

quote:
Ooh en we zijn natuurlijk wel naar het buitenland gegaan zonder haar, maar dat ze boekt en dan afzegt omdat ze haar baby te erg gaat missen. Dan heb je het over 3 dagen weg, geen 3 maanden. En dat kind is geen 3 dagen meer, maar 5 maanden. Dat gaat toch ook best ver? Je bent niet alleen moeder maar ook nog een mens.
Ik ben het met je eens hoor. Ik vind dat ook doorslaan. Maar om je er over op te graan vreten heeft ook geen zin. Ik denk dat als je vriendinnen wilt blijven het een beetje moet doen met de persoon die ze nu is. Niet met degene die je wilt dat ze is.
pi_192262886
Wel een interessante timing, want veel mensen moeten nu met hun vrienden zoeken naar andere manieren van contact houden op afstand. En iedereen is als het goed is een beetje een kluizenaar geworden.
pi_192262958
quote:
Ik begrijp niet hoe je van heel levenslustig kan veranderen in een kluizenaar en je in een oogwenk je rug kan keren naar je “oude leven” inclusief de vrienden waar je jaren mee omging.
Zo lang je dat niet begrijpt, ben je zelf nog niet toe aan kinderen. Gebruik dus de pil en condooms, ok?
pi_192263054
Ja hoor. Iemand volbrengt haar levenstaak op deze planeet, maakt een eigen familie, en TS met haar kudde-drang en groepsdruk kan het niet hebben en gunt het haar niet. Sterker nog, TS heeft sterk het gevoel alsof diegene dr vrienden belangrijker zijn dan haar eigen baby...... Naar, vies, doelloos kut volk.
pi_192263096
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:23 schreef RetepV het volgende:

[..]

Zo lang je dat niet begrijpt, ben je zelf nog niet toe aan kinderen. Gebruik dus de pil en condooms, ok?
Die vriendin begreep dat anders ook niet voordat ze zelf onverwachts zwanger werd, dus die zou er wel begrip voor moeten kunnen opbrengen dat TS dat ook nog niet begrijpt.
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:32:16 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192263145
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Maar ik ben kinderloos en kan de reacties van moeders prima begrijpen.

Wat nu?
Ik ook

Maar de nogal verzuurde, ongenuanceerde en moraliserende toon van veel van die ouders hier is al even irritant als de weinig begripvolle houding van de TS.

Het is namelijk ook dat sommige ouders echt doorslaan maar daar iets van vinden is absoluut niet politiek correct natuurlijk
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:33:32 #57
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_192263177
Ik herken in jou een vriend van mij die er ook totaal niet mee kan omgaan dat de wereld verandert en mensen nou eenmaal andere stappen maken. Alles en iedereen geeft hij de schuld van het verwateren van vriendschappen behalve zijn eigen gedrag.

Succes ermee.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_192263274
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:00 schreef Hexagon het volgende:
Dat heb je wel vaker met mensen die kinderen krijgen. Die zijn vermoeiend en kosten een hoop tijd. Dus veel impact op je leven. Ik denk dat je je verwachtingspatroon zal moeten bijstellen over hoe je met haar vrienden wil blijven. Vaak zie je dat het stuk loopt op een gebrek aan inlevingsvermogen.
Ook hier. Het lijkt alsof jij alleen maar kijkt naar de operationele zaken rond het kind.

Zo lang je niet kunt begrijpen hoe ontzettend hulpeloos een kind is, moet je er niet aan beginnen.

Stel je voor. Het is een kind, het kan helemaal niks, alleen ademen en melk drinken (en zelfs die dingen zijn helemaal in het begin nog moeilijk voor een kind). Het moet minstens één keer in de 3 uur melk drinken, zelfs in de nacht. Als je 's nachts gewoon doorslaapt en het in de nacht geen voeding geeft, dan heb je je kind al doodgemaakt.

Dus je hebt gewoon geen tijd om andere dingen te doen dan je kind te voeden. Als je wel tijd voor jezelf neemt, dan kun je al schade bij je kind aanrichten die het zijn hele leven met zich mee zal moeten dragen.

NATUURLIJK heeft ze geen tijd meer voor haarzelf. En als het goed is heeft haar vriend/man OOK geen tijd meer voor zichzelf, want zijn vriendin/vrouw heeft zijn hulp nodig om er niet zelf aan onderdoor te gaan, EN hij moet ook nog werken. Dus BEIDE hebben geen tijd meer voor andere dingen. En dat duurt minstens zes maanden tot een jaar. Totdat het kind 's nachts door kan blijven slapen zonder wakker te worden.

Als je dat niet begrijpt, moet je absoluut niet aan kinderen beginnen. En als je per ongeluk wel zwanger wordt, dan weet je dat je voor het komende jaar geen tijd meer zal hebben voor iets anders.

Daarom heeft je moeder je geleerd dat je condooms en de pil moet gebruiken totdat je bereid bent om minstens een jaar lang dag en nacht voor je kind te zorgen.

Natuurlijk is de werkelijkheid dat je minstens 21 jaar voor je kind zal moeten zorgen. Maar alla, het eerste jaar zul je dat dag en nacht moeten doen.

En als je kind zo rond de 14/15/16 is, en met vrienden uit gaat, dan zul je weer regelmatig 's nachts nog voor je kind moeten zorgen.

Als je de opvoeding allemaal goed hebt gedaan, dan zul je vanaf het 17e of 18e jaar niet meer veel voor je kind hoeven te zorgen. Als je de opvoeding minder goed hebt gedaan, dan zal het nog langer duren voordat je niet meer voor je kind hoeft te zorgen.
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:38:07 #59
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_192263307
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:32 schreef Hexagon het volgende:

Het is namelijk ook dat sommige ouders echt doorslaan maar daar iets van vinden is absoluut niet politiek correct natuurlijk
Leuk, maar in dit geval gaat het om een baby van nog geen 6 maanden oud. :')
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_192263353
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:29 schreef Chia het volgende:

[..]

Die vriendin begreep dat anders ook niet voordat ze zelf onverwachts zwanger werd, dus die zou er wel begrip voor moeten kunnen opbrengen dat TS dat ook nog niet begrijpt.
Natuurlijk niet. Want haar kind is nu belangrijk. En TS niet.

Dat is TS's probleem en niet het probleem van haar vriendin. Want als haar vriendin het wel haar probleem zou maken, dan benadeelt ze haar eigen kind. Dat kind is nog hulpeloos, en TS niet. TS kan zichzelf dus helpen.

Ik lees ook nergens dat de vriendin van TS hulp vraagt aan TS. Dus ik snap eigenlijk niet wat de klacht van TS is.

Is de klacht: "Mijn vriendin steekt al haar tijd in haar kind, maar ik wil OOK aandacht van mijn vriendin!!?!"?

Wat wil TS dan? Druk zetten op haar vriendin zodat die minder aandacht aan haar kind zal geven? Dan zou TS het kind in zijn eerste levensjaar al met problemen opzadelen die het zijn hele leven met zich mee zal moeten dragen. Een mens met een lichamelijke of geestelijke handicap opzadelen omdat je je vriendin niet kan missen. Dat zou echt ont-zet-tend egoïstisch zijn, en grenst aan criminaliteit.
pi_192263417
:')
Ja als je zo star denkt zie ik vriendschappen in het algemeen niet werken, want dan zijn verschillende prioriteiten en levensfases bijna niet meer te overbruggen. Terwijl dat met een beetje begrip voor elkaar prima kan.

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2020 10:43:20 ]
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:44:22 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192263461
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:36 schreef RetepV het volgende:

[..]

Huh? Waar blijkt uit dat ik dat ontken? Wat een hysterische rant zeg.

Mijn vrienden met kinderen hebben ook nog wel eens tijd voor zichzelf. Minder dan vroeger. Maar een partner kan ook wel eens in zijn eentje op een kind passen of er kan ook wel eens een oppas geregeld worden.
pi_192263482
De boodschap van jullie is: Ik maak mezelf belangrijker dan ik ben. Bedankt, dan weet ik dat ook weer 😝.

Ik denk dat onze vriendschap wel voorbij is, we leven in zulke verschillende werelden. En dat doet pijn, maar het is zoals het is! We hebben geen overeenkomsten meer omdat zij zó bezig is met haar eigen wereld. Ik hoop dat het ooit anders wordt.
pi_192263492
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Huh? Waar blijkt uit dat ik dat ontken? Wat een hysterische rant zeg.

Mijn vrienden met kinderen hebben ook nog wel eens tijd voor zichzelf. Minder dan vroeger. Maar een partner kan ook wel eens in zijn eentje op een kind passen of er kan ook wel eens een oppas geregeld worden.
Natuurlijk. Hun kinderen zijn al door dat eerste jaar heen. Dan kan het weer een beetje.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 10:48:14 #65
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192263538
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:36 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ook hier. Het lijkt alsof jij alleen maar kijkt naar de operationele zaken rond het kind.

Zo lang je niet kunt begrijpen hoe ontzettend hulpeloos een kind is, moet je er niet aan beginnen.

Stel je voor. Het is een kind, het kan helemaal niks, alleen ademen en melk drinken (en zelfs die dingen zijn helemaal in het begin nog moeilijk voor een kind). Het moet minstens één keer in de 3 uur melk drinken, zelfs in de nacht. Als je 's nachts gewoon doorslaapt en het in de nacht geen voeding geeft, dan heb je je kind al doodgemaakt.

Dus je hebt gewoon geen tijd om andere dingen te doen dan je kind te voeden. Als je wel tijd voor jezelf neemt, dan kun je al schade bij je kind aanrichten die het zijn hele leven met zich mee zal moeten dragen.

NATUURLIJK heeft ze geen tijd meer voor haarzelf. En als het goed is heeft haar vriend/man OOK geen tijd meer voor zichzelf, want zijn vriendin/vrouw heeft zijn hulp nodig om er niet zelf aan onderdoor te gaan, EN hij moet ook nog werken. Dus BEIDE hebben geen tijd meer voor andere dingen. En dat duurt minstens zes maanden tot een jaar. Totdat het kind 's nachts door kan blijven slapen zonder wakker te worden.

Als je dat niet begrijpt, moet je absoluut niet aan kinderen beginnen. En als je per ongeluk wel zwanger wordt, dan weet je dat je voor het komende jaar geen tijd meer zal hebben voor iets anders.

Daarom heeft je moeder je geleerd dat je condooms en de pil moet gebruiken totdat je bereid bent om minstens een jaar lang dag en nacht voor je kind te zorgen.

Natuurlijk is de werkelijkheid dat je minstens 21 jaar voor je kind zal moeten zorgen. Maar alla, het eerste jaar zul je dat dag en nacht moeten doen.

En als je kind zo rond de 14/15/16 is, en met vrienden uit gaat, dan zul je weer regelmatig 's nachts nog voor je kind moeten zorgen.

Als je de opvoeding allemaal goed hebt gedaan, dan zul je vanaf het 17e of 18e jaar niet meer veel voor je kind hoeven te zorgen. Als je de opvoeding minder goed hebt gedaan, dan zal het nog langer duren voordat je niet meer voor je kind hoeft te zorgen.
Dit. Daarnaast heb je, los van het feit dat een baby inderdaad dood gaat als je het niet goed doet, zoals hierboven beschreven, ook nog te maken met de hormonen van de vrouw. Alles in haar schreeuwt, 'ik moet bij mijn kind zijn'. Dat is niet zonder reden.

Ik snap de praktische kant daarvan, maar ik, als man, heb dat niet zoals een vrouw dat heeft die net een kind uit haar lichaam heeft geduwd na het 9 maanden lang te hebben laten groeien. Die band heb je als man zijnde niet met je kind.

Om dan die emotie, die hormonen door logica proberen weg te praten gaat niet werken. Want je kunt wel vinden dat zij mee moet gaan stappen en mee moet gaan weekendjes weg, maar de realiteit is dat ze dat niet doet, omdat zij maar 1 ding belangrijk vindt, en dat is haar kind.

Het maakt niet uit of je dat snapt, of je het daar mee eens bent, of dat het je uitkomt, want zo belangrijk ben je niet in het leven van je vriendin, dat blijkt wel, want je doet er niet toe nu dat kind er is.

En als je een keer zelf een kind mocht krijgen, dan snap je dat acuut, zodra je je baby voor de 1e keer vast houdt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192263546
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:45 schreef Heldendaden het volgende:
De boodschap van jullie is: Ik maak mezelf belangrijker dan ik ben. Bedankt, dan weet ik dat ook weer 😝.

Ik denk dat onze vriendschap wel voorbij is, we leven in zulke verschillende werelden. En dat doet pijn, maar het is zoals het is! We hebben geen overeenkomsten meer omdat zij zó bezig is met haar eigen wereld. Ik hoop dat het ooit anders wordt.
Verschillende werelden zijn voor een echte hechte vriendschap prima te overbruggen, maar als je allebei van elkaar vindt dat je niet in de wereld van de ander geïnteresseerd bent wordt het wel lastig.

En het is ook niet per se erg als in bepaalde periodes contact minder frequent is of dat initiatief wat meer komt van degene in een minder uitputtende levensfase. Je weet dan van elkaar dat dat niet persoonlijk is en dat het op een ander moment misschien juist weer andersom is.

Ik denk dat jullie gewoon nooit heel hecht waren of dit niet hebben weten vast te houden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2020 10:49:25 ]
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:49:32 #67
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192263562
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:38 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Leuk, maar in dit geval gaat het om een baby van nog geen 6 maanden oud. :')
Voor veel mensen geen enkel probleem om dan af en toe eens wat anders te doen. Vooral als er ook een partner is waarmee je verantwoordelijkheid deelt.
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:52:16 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192263605
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:45 schreef Heldendaden het volgende:
De boodschap van jullie is: Ik maak mezelf belangrijker dan ik ben. Bedankt, dan weet ik dat ook weer 😝.

Ik denk dat onze vriendschap wel voorbij is, we leven in zulke verschillende werelden. En dat doet pijn, maar het is zoals het is! We hebben geen overeenkomsten meer omdat zij zó bezig is met haar eigen wereld. Ik hoop dat het ooit anders wordt.
Maar jij wilt je op geen enkele manier in haar inleven?
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 10:52:29 #69
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192263609
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Voor veel mensen geen enkel probleem om dan af en toe eens wat anders te doen. Vooral als er ook een partner is waarmee je verantwoordelijkheid deelt.
Hoe doe je dat in het eerste jaar als een kind elke 3 uur moet drinken en je kind geen fles accepteert en je vrouw borstvoeding geeft?

Dat was nl bij ons realiteit. Onze dochter accepteerde geen flesje, alleen borstvoeding ging. Bij een fles zette ze het op een krijsen.

"ja kind, drink toch maar uit het flesje want mama gaat naar de kroeg dus je drinkt maar uit de fles of je hebt pech"?
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:53:01 #70
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_192263620
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:45 schreef Heldendaden het volgende:
De boodschap van jullie is: Ik maak mezelf belangrijker dan ik ben. Bedankt, dan weet ik dat ook weer 😝.

Ik denk dat onze vriendschap wel voorbij is, we leven in zulke verschillende werelden. En dat doet pijn, maar het is zoals het is! We hebben geen overeenkomsten meer omdat zij zó bezig is met haar eigen wereld. Ik hoop dat het ooit anders wordt.
Ik hoop voor jou dat je andere vriendinnen kinderloos blijven, want anders raak je die ook kwijt. Het beeld dat jij schetst van je vriendin is heel normaal. Dat had je op jouw leeftijd al kunnen weten als je een beetje om je heen had gekeken, maar jij hebt alleen oog voor jezelf zoals ook nu weer blijkt.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_192263628
quote:
14s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:29 schreef Chia het volgende:

[..]

Die vriendin begreep dat anders ook niet voordat ze zelf onverwachts zwanger werd, dus die zou er wel begrip voor moeten kunnen opbrengen dat TS dat ook nog niet begrijpt.
Wat zeg je nou?
pi_192263652
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:53 schreef Heldendaden het volgende:

[..]

Wat zeg je nou?
Wat begrijp je precies niet?
pi_192263659
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:53 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Ik hoop voor jou dat je andere vriendinnen kinderloos blijven, want anders raak je die ook kwijt. Het beeld dat jij schetst van je vriendin is heel normaal. Dat had je op jouw leeftijd al kunnen weten als je een beetje om je heen had gekeken, maar jij hebt alleen oog voor jezelf zoals ook nu weer blijkt.
Ik heb weinig mensen met kinderen om mij heen, ik ben net 27.
pi_192263669
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:54 schreef Chia het volgende:

[..]

Wat begrijp je precies niet?
Wat zeg je nou? Dat zij er ook geen begrip voor had? Waar niet voor?
pi_192263723
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:55 schreef Heldendaden het volgende:

[..]

Wat zeg je nou? Dat zij er ook geen begrip voor had? Waar niet voor?
Voordat zij zwanger werd kon zij zich de impact van het moederschap ook niet voorstellen en zou ze ook moeite hebben zich in te leven in de situatie van een vriendin die al wel moeder is.

Dus dat jij dat zonder erover te praten met haar ook niet direct begrijpt is logisch en dat zou zij zich ook moeten kunnen voorstellen uiteindelijk.
pi_192263755
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar jij wilt je op geen enkele manier in haar inleven?
Natuurlijk wel, maar ik ga geen theekransjes houden om over het kind te praten. Dus het wordt een middenweg zoals de laatste paar weken al een beetje het geval is: wel wekelijks contact, maar wat oppervlakkiger. Wie weet verandert het nog wel weer ooit, ik hoop het.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 11:02:15 #77
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192263806
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:59 schreef Heldendaden het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, maar ik ga geen theekransjes houden om over het kind te praten. Dus het wordt een middenweg zoals de laatste paar weken al een beetje het geval is: wel wekelijks contact, maar wat oppervlakkiger. Wie weet verandert het nog wel weer ooit, ik hoop het.
En dat mag, dat hoef je ook niet, want mensen die geen kinderen hebben willen niet alleen maar over iets praten waar ze 0 binding mee hebben, en dat is logisch.

Maar wat jij doet gaat verder dan dat. Wat jij doet is vervolgens 'het probleem' bij haar neerleggen, en stellen dat jij benadeeld wordt omdat zij X doet. Dat kun je wel vinden, maar de realiteit is niet dat zij iets doet dat fout IS.

De realiteit is dat zij iets doet wat jou niet ZINT omdat jij daar op jouw manier hinder van ondervindt. Dat mag jij natuurlijk vinden, maar daar kun je haar niet op afrekenen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192263814
quote:
7s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:48 schreef Chia het volgende:

[..]

Verschillende werelden zijn voor een echte hechte vriendschap prima te overbruggen, maar als je allebei van elkaar vindt dat je niet in de wereld van de ander geïnteresseerd bent wordt het wel lastig.

En het is ook niet per se erg als in bepaalde periodes contact minder frequent is of dat initiatief wat meer komt van degene in een minder uitputtende levensfase. Je weet dan van elkaar dat dat niet persoonlijk is en dat het op een ander moment misschien juist weer andersom is.

Ik denk dat jullie gewoon nooit heel hecht waren of dit niet hebben weten vast te houden.
We waren echt wel heel hecht. Ik kan het niet uitleggen, maar je zou haar moeten zien. Als ik zeg dat álles om het kind draait, dan bedoel ik ook alles. Ik weet niet eens of ze met haar vriend wel normale gesprekken voert hoor.

Het lijkt mij niet normaal, maar ik kan me er ook gewoon niet in inleven merk ik. Mijn schoonzus heeft ook een kind en bij haar ging het echt wel wat anders.
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:02:41 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192263816
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoe doe je dat in het eerste jaar als een kind elke 3 uur moet drinken en je kind geen fles accepteert en je vrouw borstvoeding geeft?

Dat was nl bij ons realiteit. Onze dochter accepteerde geen flesje, alleen borstvoeding ging. Bij een fles zette ze het op een krijsen.

"ja kind, drink toch maar uit het flesje want mama gaat naar de kroeg dus je drinkt maar uit de fles of je hebt pech"?
Het zal bij ieder kind anders zijn en bij de ene gemakkelijker dan de andere. Maar je kan dat natuurlijk niet generiek voor iedereen stellen.

Een stel dat ik ken nam die 2 maanden oude baby gewoon mee bij een verjaardag. Die lag gewoon lekker in zn reiswiegje en kreeg toen die honger had op een andere kamer even aan de borst. Prima opgelost
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 11:03:43 #80
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192263841
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het zal bij ieder kind anders zijn en bij de ene gemakkelijker dan de andere. Maar je kan dat natuurlijk niet generiek voor iedereen stellen.

Een stel dat ik ken nam die 2 maanden oude baby gewoon mee bij een verjaardag. Die lag gewoon lekker in zn reiswiegje en kreeg toen die honger had op een andere kamer even aan de borst. Prima opgelost
Ja, dat is allemaal leuk en aardig, en dat deden wij ook, maar dan is de moeder dus nog steeds niet weg van haar kind. Of denk je dat TS zit te wachten op een weekendje weg waarbij haar vriendin haar kind mee neemt naar dat weekendje weg waardoor alsnog voor die moeder uiteindelijk ales om haar kind draait?
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:04:03 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192263848
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:59 schreef Heldendaden het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, maar ik ga geen theekransjes houden om over het kind te praten. Dus het wordt een middenweg zoals de laatste paar weken al een beetje het geval is: wel wekelijks contact, maar wat oppervlakkiger. Wie weet verandert het nog wel weer ooit, ik hoop het.
Kun je niet iets babyvriendelijks met haar gaan doen?
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:06:49 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192263896
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dat is allemaal leuk en aardig, en dat deden wij ook, maar dan is de moeder dus nog steeds niet weg van haar kind. Of denk je dat TS zit te wachten op een weekendje weg waarbij haar vriendin haar kind mee neemt naar dat weekendje weg waardoor alsnog voor die moeder uiteindelijk ales om haar kind draait?
Maar werkt je partner dan ook niet zolang die borstvoeding nodig is? Want dat lijkt me dan ook onmogelijk.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 11:07:03 #83
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192263902
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar werkt je partner dan ook niet zolang die borstvoeding nodig is? Want dat lijkt me dan ook onmogelijk.
Dat is correct.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:08:37 #84
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_192263929
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:02 schreef Heldendaden het volgende:

[..]

We waren echt wel heel hecht. Ik kan het niet uitleggen, maar je zou haar moeten zien. Als ik zeg dat álles om het kind draait, dan bedoel ik ook alles. Ik weet niet eens of ze met haar vriend wel normale gesprekken voert hoor.

Het lijkt mij niet normaal, maar ik kan me er ook gewoon niet in inleven merk ik. Mijn schoonzus heeft ook een kind en bij haar ging het echt wel wat anders.
Even zonder dollen hè. Heb jij wel enige moeite er in gestoken of heb je nadat ze net bevallen was gelijk gevraagd of ze lekker mee ging snuiven? Ik krijg namelijk het idee dat je totaal geen inlevingsvermogen hebt. Ben je überhaupt wel eens op kraamvisite geweest? Ben je, zoals een beste vriendin behoort te doen, mee kleren gaan kopen voor de kleine? Heb je de typische vriendinnen dingen gedaan of heb je vanaf het moment dat het woord zwanger viel je kont tegen de krib ingegooid?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:10:12 #85
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_192263975
Disclaimer; ik heb geen kind.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:10:49 #86
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_192263986
Jullie passen gewoon niet meer bij elkaar. Je geeft zelf aan dat ze vroeger een enorm feestbeest was, drugs gebruikte en vreemdging. Dit was de situatie waarin ze veel met jou omging. Nu ze anders leeft is die band niet meer vanzelfsprekend en dat komt echt niet alleen van haar kant. Jij noemt iemand die thuisblijft met haar kind een kluizenaar. Ook jij doet niet de moeite om je aan te passen om jullie vriendschap te beschermen. Jij wil dat zij haar nieuwe leven en nieuwe beslommeringen bij de deur laat staan wanneer ze over jouw drempel stapt. Want jij kunt niet met haar nieuwe leven omgaan. Dus waarom wil je per se vriendinnen blijven? Dat klinkt alsof het je vooral om nostalgie en hoe het nou eenmaal was gaat en niet om haar hoe ze is.
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:11:00 #87
434029 KillemWieft
Freedom is scary, deal with it
pi_192263990
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Voor veel mensen geen enkel probleem om dan af en toe eens wat anders te doen. Vooral als er ook een partner is waarmee je verantwoordelijkheid deelt.
Met een baby van een nog geen 6 maanden oud heb ik het echt nog nooit gezien dat de moeder al af en toe lekker gaat stappen met haar vriendinnen. Het zal heus wel gebeuren, maar je snapt hopelijk wel dat het niet de norm is. En dat is maar goed ook.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:12:58 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192264037
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is correct.
Ow, lijkt me een pijnlijke opoffering. Tenzij dan natuurlijk vooraf het plan was.
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:15:02 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192264085
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:11 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Met een baby van een nog geen 6 maanden oud heb ik het echt nog nooit gezien dat de moeder al af en toe lekker gaat stappen met haar vriendinnen. Het zal heus wel gebeuren, maar je snapt hopelijk wel dat het niet de norm is. En dat is maar goed ook.
Ik heb het ook niet over stappen. Maar meer over die baby af en toe even bij partner/familielid/opvang laten om een keer wat anders te doen. Redelijk normaal hoor.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 11:15:41 #90
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192264096
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ow, lijkt me een pijnlijke opoffering. Tenzij dan natuurlijk vooraf het plan was.
Nou, dat was vooraf het plan, want mijn vrouw werkt in Duitsland (ze is dan ook Duits) en daar zijn de regels heel anders, dus daar kun je gewoon een jaar (of 2) thuis blijven, maar wij hebben wel vaker tegen elkaar gezegd dat we van geluk konden spreken dát dat een mogelijkheid was, want we hadden een probleem gehad als zij na 3/4 maanden weer had moet gaan werken terwijl onze dochter geen fles accepteerde (en we hebben er tig geprobeerd).
Breitling - Instruments for Professionals
  Vis een optie? woensdag 25 maart 2020 @ 11:19:11 #91
70532 loveli
N
pi_192264188
Jij hebt geen interesse in het belangrijkste in haar leven, verder is er niet zo'n groot probleem.
crap in = crap out
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:38:18 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192264573
Ja TS lijkt me wel redelijk hopeloos gezien haar verwachtingen van anderen. Het is niet zo dat al die ouders altijd maar allemaal heilig zijn. Maar hier zit geen enkele beweging om ook maar enigzins te schikken naar een nieuwe situatie.
pi_192264585
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 10:52 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hoe doe je dat in het eerste jaar als een kind elke 3 uur moet drinken en je kind geen fles accepteert en je vrouw borstvoeding geeft?

Dat was nl bij ons realiteit. Onze dochter accepteerde geen flesje, alleen borstvoeding ging. Bij een fles zette ze het op een krijsen.

"ja kind, drink toch maar uit het flesje want mama gaat naar de kroeg dus je drinkt maar uit de fles of je hebt pech"?
Ja dan niet hè. Hexagon heeft het gewoon over een situatie zonder verregaande complicaties waarbij men ook gewoon weer aan het werk gaat zoals gepland, zoals veel mensen dat geluk wel hebben.

Als iemand in jullie situatie vervolgens wel verwacht dat iemand dan wel gewoon de kroeg in kan en een weekend weg ontbreken er wel een heel aantal IQ punten en is de vraag of er überhaupt ooit wel sprake was van een gelijkwaardige vriendschap.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 11:40:33 #94
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192264625
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:38 schreef Chia het volgende:

[..]

Ja dan niet hè. Hexagon heeft het gewoon over een situatie zonder verregaande complicaties waarbij men ook gewoon weer aan het werk gaat zoals gepland, zoals veel mensen dat geluk wel hebben.

Als iemand in jullie situatie vervolgens wel verwacht dat iemand dan wel gewoon de kroeg in kan en een weekend weg ontbreken er wel een heel aantal IQ punten en is de vraag of er überhaupt ooit wel sprake was van een gelijkwaardige vriendschap.
Nou, bij ons heeft niemand dat ooit verwacht, maar mensen die geen kinderen hebben onderschatten drastisch wat voor impact het krijgen van een kind op je heeft, zowel praktisch als qua gevoel/hormonen. Dat kan ook niet anders als je zelf geen kind hebt nog.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192264654
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, bij ons heeft niemand dat ooit verwacht, maar mensen die geen kinderen hebben onderschatten drastisch wat voor impact het krijgen van een kind op je heeft, zowel praktisch als qua gevoel/hormonen. Dat kan ook niet anders als je zelf geen kind hebt nog.
En dan laat je je vrienden maar vallen?

Bij ons in de groep ook paar gasten, krijgen een baby en kunnen opeens elk weekend niet meer.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 11:44:18 #96
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192264690
quote:
4s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:42 schreef Leonos het volgende:

[..]

En dan laat je je vrienden maar vallen?

Bij ons in de groep ook paar gasten, krijgen een baby en kunnen opeens elk weekend niet meer.
Wat denk je, dat de vrouw even een kind er uit drukt, en daarna is het weer business as usual?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192264712
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Wat denk je, dat de vrouw even een kind er uit drukt, en daarna is het weer business as usual?
Naja, na twee maandjes wel weer ja.
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 11:45:41 #98
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192264724
quote:
4s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:45 schreef Leonos het volgende:

[..]

Naja, na twee maandjes wel weer ja.
Deed jij/jullie dat ook zo?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192264741
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:45 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Deed jij/jullie dat ook zo?
Ik heb geen baby mattie.
pi_192264877
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, bij ons heeft niemand dat ooit verwacht, maar mensen die geen kinderen hebben onderschatten drastisch wat voor impact het krijgen van een kind op je heeft, zowel praktisch als qua gevoel/hormonen. Dat kan ook niet anders als je zelf geen kind hebt nog.
Yo, niet iedereen die kinderloos is, is blind voor zulke processen ja :{w
  Moderator woensdag 25 maart 2020 @ 11:54:47 #101
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192264903
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:53 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Yo, niet iedereen die kinderloos is, is blind voor zulke processen ja :{w
Nee joh, tuurlijk niet, maar je snapt wat ik bedoel toch? Ik herken het van mezelf hoor, toen ik nog geen kind had dacht ik van; what's the big deal...tót ik zelf een kind kreeg.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')