abonnement Unibet Coolblue
pi_192248338
Probleem
1. Het virus is heel virulent, R0 van 2-2.5
2. Het virus maakt de meeste slachtoffers bij ouderen, zieken, zwaarlijvigen en mensen met onderliggend leed.
3. Sterfte percentage is nu gemiddeld gering onder deze groepen, rond de 5%
4. Het sluiten van de economie kost veel geld
5. Mensen verliezen effectief minimaal 3-4 maanden van hun "leven" door isolatie.

Assumpties
1. Groepsimmuniteit bij 60-70% besmettingen nationaal
2. Virus muteert zodat het minder dodelijker wordt (Ipv andersom)

Oplossing
1. Overheid verspreidt Corona, mensen kunnen in batches vrijwillig het virus krijgen zodat de IC niet overbelast raakt.
2. Deze besmette mensen worden 1-2 weken geïsoleerd
3. Iedereen gaat weer aan het werk
4. We verliezen een klein deel van de ouderen, zieken, zwaarlijvigen en mensen met onderliggend leed.
5. Draagkracht verbetert waardoor iedereen het economisch beter heeft na Corona, pensioenleeftijd kan omlaag, aandelen schieten weer omhoog, salarissen kunnen hoger
6. Dit laatste is een incentive zodat meer mensen zich bewust laten besmetten met het virus.
7. Groepsimmuniteit en het virus sterft af

Het klinkt heel immoreel en ik begrijp volledig dat de meeste hier het even moeten laten bezinken voordat ze zien dat dit de beste oplossing is. Maar het huidige plan is zowel slecht voor de economie, de gemiddelde persoon en de ouderen (die raken eenzaam).

[ Bericht 0% gewijzigd door hoedjevanpapier123 op 24-03-2020 15:02:35 ]
pi_192248400
Ok, Thanos.
pi_192248411
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:59 schreef iamredleader het volgende:
Ok, Thanos.
_O-

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2020 15:00:21 ]
pi_192248431
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:55 schreef hoedjevanpapier123 het volgende:
Probleem
1. Het virus is heel virulent, R0 van 2-2.5
2. Het virus maakt de meeste zwakke slachtoffers bij ouderen, zieken, zwaarlijvigen en mensen met onderliggend leed.
3. Sterfte percentage is nu gemiddeld gering onder deze groepen, rond de 5%
4. Het sluiten van de economie kost veel geld
5. Mensen verliezen effectief minimaal 3-4 maanden van hun "leven" door isolatie.

Assumpties
1. Groepsimmuniteit bij 60-70% besmettingen nationaal
2. Virus muteert zodat het minder dodelijker wordt (Ipv andersom)

Oplossing
1. Overheid verspreidt Corona, mensen kunnen in batches vrijwillig het virus krijgen zodat de IC niet overbelast raakt.
2. Deze besmette mensen worden 1-2 weken geïsoleerd
3. Iedereen gaat weer aan het werk
4. We verliezen een klein deel van de ouderen, zieken, zwaarlijvigen en mensen met onderliggend leed.
5. Draagkracht verbetert waardoor iedereen het economisch beter heeft na Corona, pensioenleeftijd kan omlaag, aandelen schieten weer omhoog, salarissen kunnen hoog
6. Dit laatste is een incentive zodat meer mensen zich bewust laten besmetten met het virus.
7. Groepsimmuniteit en het virus sterft af

Het klinkt heel immoreel en ik begrijp volledig dat de meeste hier het even moeten laten bezinken voordat ze zien dat dit de beste oplossing is. Maar het huidige plan is zowel slecht voor de economie, de gemiddelde persoon en de ouderen (die raken eenzaam).
Verlopig krijgen teveel mensen het al. je idee is leuk maar dan eerst 0 nieuwe besmettingen erbij
pi_192248474
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:59 schreef iamredleader het volgende:
Ok, Thanos.
Wie is dat?
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 24 maart 2020 @ 15:03:22 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192248475
Er is weinig immoreel aan. Het probleem is vooral dat het niet uitvoerbaar meer is om nu mensen gecontroleerd te besmetten en de rest onbesmet te houden. Het virus is al wijdverspreid.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_192248510
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:01 schreef Tailless het volgende:

[..]

Verlopig krijgen teveel mensen het al. je idee is leuk maar dan eerst 0 nieuwe besmettingen erbij
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:03 schreef SeLang het volgende:
Er is weinig immoreel aan. Het probleem is vooral dat het niet uitvoerbaar meer is om nu mensen gecontroleerd te besmetten en de rest onbesmet te houden. Het virus is al wijdverspreid.
Dit gaat ook pas werken als hopelijk de effecten van isolatie zichtbaar worden en het virus langzaam afvlakt. Dit wordt dan geleidelijk uitgevoerd.
pi_192248529
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:01 schreef Tailless het volgende:

[..]

Verlopig krijgen teveel mensen het al. je idee is leuk maar dan eerst 0 nieuwe besmettingen erbij
Het als leuk idee zien gaat ook wel weer ver...
pi_192248554
Gecontroleerd besmetten hoeft niet want de besmettingen gaan nu al vrij vlot. Ik zie niet hoe jouw plan als het al uitvoerbaar zou zijn sneller zou gaan. In beide gevallen is de max het aantal ziekenhuis plekken. Ga je ongecontroleerd laten besmetten dan sterven er in NL rond de miljoen mensen en dat zijn echt niet alleen zwakken.
pi_192248608
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:08 schreef qajariaq het volgende:
Gecontroleerd besmetten hoeft niet want de besmettingen gaan nu al vrij vlot. Ik zie niet hoe jouw plan als het al uitvoerbaar zou zijn sneller zou gaan. In beide gevallen is de max het aantal ziekenhuis plekken. Ga je ongecontroleerd laten besmetten dan sterven er in NL rond de miljoen mensen en dat zijn echt niet alleen zwakken.
Hoe kom je aan een miljoen? Meest extreme geval kom ik rond de 300.00-500.00 uit.
pi_192248783
Dit voorstel deed Trump vannacht ook al.

https://www.businessinsider.nl/donald-trump-coronavirus-economie/

Lijkt me een prima oplossing, er mogen ook best wat ouderen en ernstig zieke mensen doodgaan. Misschien niet humaan en ethisch, maar we zijn ook wel doorgeslagen in het concept van de verzorgingsstaat.
blablablabla
pi_192248961
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:12 schreef hoedjevanpapier123 het volgende:

[..]

Hoe kom je aan een miljoen? Meest extreme geval kom ik rond de 300.00-500.00 uit.
80 % gaat zonder speciale zorg. 20% heeft dus ziekenhuis(achtige) zorg nodig. Die is beschikbaar voor minder dan een procent, verwaarloosbaar dus bij dergelijke hoeveelheden. Dus van die 20% gaat waarschijnlijk de helft dood. Om niet te overdrijven reken ik dat op 30% en kom ik rond de één miljoen slachtoffers plus nog een miljoen die blijvende schade overhoudt.
pi_192249094
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:24 schreef Elan het volgende:
Dit voorstel deed Trump vannacht ook al.
maar we zijn ook wel doorgeslagen in het concept van de verzorgingsstaat.
Misschien, toch staat China hier niet om bekend...

Dat zou je te denken moeten geven over deze oplossing.

Ik had er zelf niet van opgekeken als china het zo had opgelost, ik kijk er echter wel van op dat er een aantal mensen is die er zo makkelijk over denkt in het vrije westen

vrij macaber contrast tochwel

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2020 15:47:03 ]
pi_192249103
zolang bassie en adriaan het maar niet krijgen, vind ik alles prima
pi_192249199
quote:
9s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:44 schreef Fer_de_Lance het volgende:

[..]

Misschien, toch staat China hier niet om bekend...

Dat zou je te denken moeten geven over deze oplossing.

Ik had er zelf niet van opgekeken als china het zo had opgelost, ik kijk er echter wel van op dat er een aantal mensen is die er zo makkelijk over denkt in het vrije westen

vrij macaber contrast tochwel
Geloof jij de berichten uit China?
Verder zitten die nog grotendeels in quarantaine, het virus komt waarschijnlijk gewoon in alle hevigheid terug als alle maatregelen worden teruggedraaid. Want waarom zou het dat niet doen.
blablablabla
pi_192249373
Ik kijk nu al uit naar de rechtszaken tegen de staat.
pi_192249514
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:48 schreef Elan het volgende:

[..]

Geloof jij de berichten uit China?
Verder zitten die nog grotendeels in quarantaine, het virus komt waarschijnlijk gewoon in alle hevigheid terug als alle maatregelen worden teruggedraaid. Want waarom zou het dat niet doen.
eerst niet, maar ik zie dat andere landen een vergelijkbaar beeld vertonen, dus of de cijfers van china waren net zo betrouwbaar als die van ons, of ze hebben een magnitude gelogen, of er is toch toeval

En wat betreft het terugdraaien van de maatregelen, en het eventuele gevolg daarvan, evenals de effecten op de economie, ik weet het niet... echt niet...

ik voorzie zelf grote problemen, economisch maar ook maatschappelijk.

Dit is zo groot

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2020 16:05:11 ]
pi_192249593
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:55 schreef hoedjevanpapier123 het volgende:
...
Reken nu eens de cijfers na. Met de ratio aan mensen die op het IC belanden en de huidige capaciteit zou het een slordige 10 jaar duren voordat er voldoende groepsimmuniteit is om de transmissie factor dusdanig laag te krijgen dat het virus uitsterft.
pi_192249652
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:06 schreef hoedjevanpapier123 het volgende:

[..]

[..]

Dit gaat ook pas werken als hopelijk de effecten van isolatie zichtbaar worden en het virus langzaam afvlakt. Dit wordt dan geleidelijk uitgevoerd.
Het hele idee van die isolatie is dat het langzaam verspreid. Niet dat het niet verspreid. Eigenlijk wordt je idee al uitgevoerd alleen dan zonder vrijwilligheid.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 16:17:41 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192249755
Bij een tekort aan middelen in het geval een oorlog of medische rampen moeten er inderdaad vaak harde keuzes gemaakt worden. Gelukkig is de TS daar geen deskundige in of daar niet bij betrokken. :P
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 16:19:22 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192249788
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 16:08 schreef Fox. het volgende:

[..]

Reken nu eens de cijfers na. Met de ratio aan mensen die op het IC belanden en de huidige capaciteit zou het een slordige 10 jaar duren voordat er voldoende groepsimmuniteit is om de transmissie factor dusdanig laag te krijgen dat het virus uitsterft.
Bron?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192249814
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 16:19 schreef Megumi het volgende:

[..]

Bron?
Geen 10 jaar, maar wel gemiddeld 2 jaar of langer.



https://esb.nu/blog/20058(...)-kan-nog-jaren-duren
blablablabla
  dinsdag 24 maart 2020 @ 16:21:04 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192249818
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 16:12 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Het hele idee van die isolatie is dat het langzaam verspreid. Niet dat het niet verspreid. Eigenlijk wordt je idee al uitgevoerd alleen dan zonder vrijwilligheid.
Echt beste virus wilt uw er mee rekening houden dat ik alleen vrijwillig besmet wil worden. _O- Ik denk dat de regering wat binnen een democratie mogelijk is hun best doen. Of dat voldoende is binnen die mogelijkheden zal moeten blijken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192249829
Daarom wil het RIVM ook dat de kinderen besmet raken. Eerst de kinderen ziek. Dan de jonge ouders ziek. Vervolgens iedereen weer aan het werk, zodat werknemers ook ziek worden. En dan hebben we groepsimmuniteit en kunnen de vlaggetjes uit w/
  dinsdag 24 maart 2020 @ 16:26:28 #25
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192249919
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 16:21 schreef Jojoke het volgende:
Daarom wil het RIVM ook dat de kinderen besmet raken. Eerst de kinderen ziek. Dan de jonge ouders ziek. Vervolgens iedereen weer aan het werk, zodat werknemers ook ziek worden. En dan hebben we groepsimmuniteit en kunnen de vlaggetjes uit w/
Bron? Want dat wil het RIVM helemaal niet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')