abonnement Unibet Coolblue
pi_192247495
Naast de vele natuur-gerelateerde topics, lijkt het me leuk om ook een topic voor abstracte en minimalistische fotografie te openen, waar foto's gedeeld kunnen worden. Mocht ik hierbij een reeds bestaand topic over het hoofd gezien hebben; mijn excuus, dan mag hier een slotje op.

Het zijn twee aparte thema's, maar ik vind ze vanuit een artistiek perspectief toch goed bij elkaar passen.

Abstracte fotografie: Het woord abstract komt van abstraheren, oftewel weglaten. Dat is precies wat je in de abstracte fotografie doet: je haalt zoveel mogelijk verwijzingen naar de werkelijkheid weg. Daarbij komt het aan op je eigen verbeeldingskracht. Een goed voorbeeld uit de schilderkunst is Mondriaan. Diens werk bestaat uit lijnen, vlakken en kleuren, meer niet. (bron)

Minimalistische fotografie: Bij minimalistische Fotografie draait het om het schrappen van overtollige elementen, die de
aandacht afleiden van het hoofdonderwerp. Hiermee vestig je de aandacht van de
beschouwer op een of twee basiselementen en bepaal je tevens het 'kijkpunt' op de foto.
(bron)
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_192248094
Hier een paar van mijn foto's. Zwart-wit:








...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_192248206
En kleur:



...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  dinsdag 24 maart 2020 @ 15:02:44 #4
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_192248461
Mooie foto's! Gave stijl ook :Y
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_192248498
Dankjewel! :D
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_192288109
Mooie kleuren op een mooie dag. Foto is helaas niet vandaag gemaakt, maar na dit hele lockdown gebeuren hoop ik gauw weer met camera door de stad te slenteren!

...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')