abonnement Unibet Coolblue
pi_192245069
Ik kwam gisteren van zolder voor frisse lucht en om boodschappen te halen. Op straat zag ik jongeren van16 lopen en die riepen de hele tijd corona naar een aziatische familie. Ik begreep heel even niet wat ik zag. Ik wilde wat zeggen maar keek alleen even om en liep door.

Racisme on corona. Alsof alleen chinezen vietnamezen corona kunnen krijgen. Is dit een ding nu?
No matter what your name is.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:23:53 #2
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192245155
Volgens mij zijn er best veel besmettingen in Nederland al, lijkt mij sterk dat deze allemaal van Chinese of Vietnamese afkomst zijn.
AZ
ALKMAAR
pi_192245204
Ik vraag me wel af hoe lang dit effect gaat hebben op bijv toerisme.
Hoelang duurt het, nadat de regels worden versoepeld, voor mensen weer het vliegtuig in durven, op elkaar gepakt.
Hoelang blijven we met een scheef oog kijken naar iemand die hoest of niest op straat.
Kunnen we erop vertrouwen dat elk land de regels op het juiste moment loslaat.
Als de toeristen en masse weer naar Nederland komen, vooral die uit de grote brandhaarden, hoe gaan mensen daar mee om.
En wanneer durven we zelf weer naar Italië of Spanje of welk land dan ook. Al is het met de auto/bus/caravan/trein.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_192245231
Waarom vietnam die hadden t in no time onder controle. Ook logisch die hebben de Fransen en Amerikanen ook uit hun land gestampt, laat staan dat een virus ze plat krijgt.
pi_192245254
Heb het hier in de buurt vorige week ook een keer gezien; Marokkaanse ettertjes die de Chinese eigenaren van een frituur met een groep aan het koeioneren waren. Het zijn ook altijd dezelfde figuren die lopen te zieken.
pi_192245285
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:26 schreef Felixa het volgende:
Ik vraag me wel af hoe lang dit effect gaat hebben op bijv toerisme.
Hoelang duurt het, nadat de regels worden versoepeld, voor mensen weer het vliegtuig in durven, op elkaar gepakt.
Hoelang blijven we met een scheef oog kijken naar iemand die hoest of niest op straat.
Kunnen we erop vertrouwen dat elk land de regels op het juiste moment loslaat.
Als de toeristen en masse weer naar Nederland komen, vooral die uit de grote brandhaarden, hoe gaan mensen daar mee om.
En wanneer durven we zelf weer naar Italië of Spanje of welk land dan ook. Al is het met de auto/bus/caravan/trein.
En Nederland is geen brandhaard :')
pi_192245312
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:29 schreef funnywell het volgende:

[..]

En Nederland is geen brandhaard :')
Beter lezen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Moderator dinsdag 24 maart 2020 @ 12:31:44 #8
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_192245318
Ja volgens mijn dochter gebeurt dit, vrij matig, ook op scholen. Alle Kpop groepen hadden Corona volgens een paar klasgenoten. En ze heeft een Chinese vriendin, die op een andere school zit. Die werd, een week voordat scholen dicht gingen, ook opeens gepest/ geplaagd. Dus ja....
A child is born with no state of mind.
pi_192245340
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:31 schreef Felixa het volgende:

[..]

Beter lezen.
Als de toeristen en masse weer naar Nederland komen, vooral die uit de grote brandhaarden,
pi_192245748
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:26 schreef Felixa het volgende:
Ik vraag me wel af hoe lang dit effect gaat hebben op bijv toerisme.
Hoelang duurt het, nadat de regels worden versoepeld, voor mensen weer het vliegtuig in durven, op elkaar gepakt.
Hoelang blijven we met een scheef oog kijken naar iemand die hoest of niest op straat.
Kunnen we erop vertrouwen dat elk land de regels op het juiste moment loslaat.
Als de toeristen en masse weer naar Nederland komen, vooral die uit de grote brandhaarden, hoe gaan mensen daar mee om.
En wanneer durven we zelf weer naar Italië of Spanje of welk land dan ook. Al is het met de auto/bus/caravan/trein.
Groepsimuniteit is maar een tijdelijk maatregel voor ouderen en zwakkeren.
No matter what your name is.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 13:02:21 #11
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192245907
Tokkies gonna tok, corona of niet.
pi_192249056
Ja, schering en inslag bij mijn Chinese schoonfamilie.

En dit soort randfiguren helpen dan ook niet echt mee:
https://www.shownieuws.nl(...)m-corona-te-stoppen/
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_192249426
Dit gebeurde (helaas) toch al vrij rap nadat het virus daar uitgebroken was? Diep- en dieptriest.

Een stukje gitzwarte ironie is dat de rollen inmiddels een beetje omgedraaid zijn en we niet heel gek op moeten kijken als Europeanen/Westerlingen in Aziatische landen ook gek aangekeken/aangesproken gaan worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:27 schreef funnywell het volgende:
Waarom vietnam die hadden t in no time onder controle. Ook logisch die hebben de Fransen en Amerikanen ook uit hun land gestampt, laat staan dat een virus ze plat krijgt.
De mensen die dit soort dingen roepen zijn te dom om te poepen. Voor hen is Aziaat en Chinees hetzelfde.
pi_192249496
In Amerika zijn Aziaten nu ook slachtoffer van de culturele verrijking.

MrAndyNgo twitterde op zaterdag 21-03-2020 om 17:51:12 Now-deleted video uploaded on Instagram this week by user “jaydothemost” purports to show a group of youths in Philadelphia sucker-punching and robbing an individual who appears to be of East Asian descent. Contact @PhillyPolice if you have information. https://t.co/uqo1WC1XIH reageer retweet
pi_192249646
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:28 schreef LeRoi123 het volgende:
Heb het hier in de buurt vorige week ook een keer gezien; Marokkaanse ettertjes die de Chinese eigenaren van een frituur met een groep aan het koeioneren waren. Het zijn ook altijd dezelfde figuren die lopen te zieken.
Ja geweldig hé die multiculturele samenleving.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_192250791
quote:
Racisme on corona. Alsof alleen chinezen vietnamezen corona kunnen krijgen. Is dit een ding nu?
Tja... als zelfs de POTUS het virus bestempeld als Chinese Virus...

idioten heb je overal. Gelukkig in m'n woonplaats nog niet meegemaakt.

De toekomst zal ook interessant worden. Azie komt nu als eerste boven up, terwijl de economische crisisgolf naar de westerse landen verschuift. Wat voor voorsprong zullen ze maken in de jaar tijd. 5G misschien toch maar weer in aziatische handen?
  dinsdag 24 maart 2020 @ 17:18:07 #17
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192250896
Het is al vanaf het begin in Wuhan dat allerlei mensen met een Aziatisch uiterlijk worden gepest en racistisch worden benaderd wegens coronahysterie :r

Daarnaast is er racisme vanuit Arabisch/islamistische hoek, waarbij men claimt dat moslims niet besmet kunnen worden en het virus is of de schuld van de joden, of een gift van Allah om de wereld te reinigen van zondige mensen.

Ik zag op het forum ook al iets voorbij komen dat "alleen witte mensen" getroffen worden door corona.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 17:21:02 #18
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192250943
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:11 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Tja... als zelfs de POTUS het virus bestempeld als Chinese Virus...
Wat op zich niet raar is want we spreken ook van Spaanse griep en Mexicaanse griep.
quote:
De toekomst zal ook interessant worden. Azie komt nu als eerste boven up, terwijl de economische crisisgolf naar de westerse landen verschuift. Wat voor voorsprong zullen ze maken in de jaar tijd. 5G misschien toch maar weer in aziatische handen?
Andere mentaliteit, andere economie. Ik denk dat het westen er vrij vlot bovenop kan komen om weet dingen te ontwerpen die in Azië gekopieerd kunnen worden.
pi_192251453
Dat zijn gewoon achterlijke.... soms zijn het van die gekleurde medelanders, die het hardste discrimineren. Maar als ze zelf gediscrimineerd worden, dan springen ze direct in een slachtoffer rol.
pi_192252172
Als ik maar 1 kutchinees in mijn buurt zie. Dan roep ik tegen hem dat het allemaal zijn fout is.
pi_192252785
En terecht.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_192252929
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:18 schreef Lunatiek het volgende:
Daarnaast is er racisme vanuit Arabisch/islamistische hoek, waarbij men claimt dat moslims niet besmet kunnen worden en het virus is of de schuld van de joden, of een gift van Allah om de wereld te reinigen van zondige mensen.

Zijn ze MERS vergeten wat vooral een epidemie was in Saudi-Arabië? Nederland heeft nota bene 2 importgevallen gehad uit Mekka.
Dom inteeltvolk is het ook. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')