abonnement Unibet Coolblue
pi_192243651
quote:
Philips bezorgd over mogelijke inbeslagname beademingsapparaten in VS

Philips gaat de productie van beademingsapparatuur voor de behandeling van coronapatiënten in de komende weken flink opvoeren. Het is nog maar de vraag of deze apparaten de oversteek naar Europa kunnen maken, de Verenigde Staten zouden deze apparaten namelijk kunnen confisqueren.

De Amerikaanse president Donald Trump heeft vorige week een wet uit de jaren vijftig van stal gehaald. Deze Defense Production Act geeft de president het recht om in de VS geproduceerde apparatuur in eigen land te houden.

De twee Philips-fabrieken waar beademingsapparatuur wordt gemaakt, staan in de VS: de ene in de staat Californië en de andere in Pennsylvania. Trump zou de wet dus kunnen gebruiken om beademingsapparaten van Philips in de VS te houden.

"We zijn hier bezorgd om, ja", stelt een woordvoerder van Philips. De fabrikant van medische apparatuur maakte zondag bekend de productie van beademingsapparatuur in de komende acht weken te willen verdubbelen om de productie vervolgens in de twee maanden daarna opnieuw te verdubbelen.

De productie wordt opgevoerd omdat landen wereldwijd met tekorten kampen door de uitbraak van het coronavirus. "Het verhogen van de productie lukt alleen als alle landen in het productieproces meewerken", zegt de woordvoerder. Toeleveranciers van de assemblagefabrieken in de VS zitten namelijk ook in Europa en Azië en zouden eventueel dwars kunnen gaan liggen als de Amerikanen besluiten de beademingsapparatuur voor zichzelf te houden.

Zover is het echter nog lang niet, benadrukt de Philips-woordvoerder. "We zijn in gesprek met de VS en andere overheden en hopen dat we er samen uit kunnen komen." https://www.nu.nl/economi(...)apparaten-in-vs.html
Ben benieuwd of de VS dit durft te doen. Ze kunnen het doen, maar de halve wereld zal ze uitkotsen.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:11:45 #2
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_192243765
Elk land heeft oceanen van tijd gehad om die dingen te kopen en een (nood)voorraad aan te leggen.
pi_192243775
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ben benieuwd of de VS dit durft te doen. Ze kunnen het doen, maar de halve wereld zal ze uitkotsen.
Dat boeit Trump niet. Hopelijk heeft Philips goede juristen.
pi_192243827
Ja dat krijg je er van. Hoop dat bedrijven door die crisis eens gaan nadenken en productie in eigen land gaan houden.

Productie in de VS, toeleveranciers in Europa en Azië. Eén zo'n apparaat heeft dan al 5x de wereld rond gevlogen wanneer het in een NL ziekenhuis terecht komt.
pi_192243859
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ben benieuwd of de VS dit durft te doen. Ze kunnen het doen, maar de halve wereld zal ze uitkotsen.
Ze kunnen hele landen bombarderen voor olie democratie en de rest van de wereld doet gewoon mee hoor.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:21:33 #6
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_192243960
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:16 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Ze kunnen hele landen bombarderen voor olie democratie en de rest van de wereld doet gewoon mee hoor.
Ze hebben fucking plannen liggen om ons land binnen te vallen mocht een Amerikaan voor oorlogsmisdrijven berecht worden in Den Haag :')
pi_192244013
België heeft al eerder zoiets gedaan:

Ze hebben 180k coronatesten in beslag genomen van een Waals bedrijf. stond op HLN.be

Dat waals bedrijf wilden ze verkopen aan het buitenland voor woekerprijzen
pi_192244029
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:14 schreef Sapstengel het volgende:
Ja dat krijg je er van. Hoop dat bedrijven door die crisis eens gaan nadenken en productie in eigen land gaan houden.

Productie in de VS, toeleveranciers in Europa en Azië. Eén zo'n apparaat heeft dan al 5x de wereld rond gevlogen wanneer het in een NL ziekenhuis terecht komt.
Met voedsel is er ook van die totale gekte. Wordt gevangen in NL, gaat dan naar Singapore of zo, dan naar Marokko en uiteindelijk in de Belgische supermarkten :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192244091
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:16 schreef SwaPore het volgende:

[..]

Ze kunnen hele landen bombarderen voor olie democratie en de rest van de wereld doet gewoon mee hoor.
Maar de VS kan de crisis ook niet alleen oplossen. Daar zijn ook beschermingsmiddelen, medicijnen en apparaten van buiten de VS voor nodig.

Kostbare apparatuur confisqueren leidt ook tot een tegenreactie.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:27:46 #10
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_192244097
Als het andersom was geweest waren de nederlanders maar wat blij geweest dat rutte de amerikaanse apparatuur in beslag nam.

hypocrisy
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:28:26 #11
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_192244111
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:21 schreef borbit het volgende:

[..]

Ze hebben fucking plannen liggen om ons land binnen te vallen mocht een Amerikaan voor oorlogsmisdrijven berecht worden in Den Haag :')
Er staan meer Amerikaanse tanks in Eygelshoven dan wij ooit gehad hebben. :').
And so is the past
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:31:41 #12
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_192244177
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:28 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Er staan meer Amerikaanse tanks in Eygelshoven dan wij ooit gehad hebben. :').
Gelukkig gebruiken ze ons land niet als een soort kernraketbasis :')

(semi stiekem gebruik niet meegerekend :') )
pi_192244266
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar de VS kan de crisis ook niet alleen oplossen. Daar zijn ook beschermingsmiddelen, medicijnen en apparaten van buiten de VS voor nodig.

Kostbare apparatuur confisqueren leidt ook tot een tegenreactie.
Dat noemen ze inderdaad ook in het artikel uit de bron al: De kans zit er dan vrij dik in dat de toelevering van onderdelen uit Europa en Azië gewoon stopt waardoor ze erna verder niks meer kunnen produceren. En daar komt nog eens bovenop dat de imagoschade voor de VS echt gigantisch zou zijn, dan wordt het allemaal wel een hele hoge prijs om te betalen voor een handjevol extra beademingsapparaten op de korte termijn.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:41:18 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192244369
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:14 schreef Sapstengel het volgende:
Hoop dat bedrijven door die crisis eens gaan nadenken en productie in eigen land gaan houden.
En wel land is dat dan precies voor bedrijven die vestigingen over de hele wereld hebben? Ik denk dat overheden zelf hier achteraan moeten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192244418
Dan sturen we de Russen op hen af!
Echt waar, we hadden al veel eerder de banden met Rusland moeten aanhalen. Beter een goede buur dan een verre "vriend". Die anti Rusland politiek van de EU is ons eigen mes in onze rug.
pi_192244505
Philips Semiconductors !!! Verkocht voor veel geld (8 miljard) aan een Amerikaans investerings fonds, is nu 45 miljard waard, die klote Amerikanen lachen zich de ballen uit de broek.
Philips medical systems moet de productie als deze shit voorbij verplaatsen naar Nederland.
pi_192244540
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:31 schreef borbit het volgende:

[..]

Gelukkig gebruiken ze ons land niet als een soort kernraketbasis :')

(semi stiekem gebruik niet meegerekend :') )
Ik denk dat hier wel wat Amerikaans spul ligt opgeslagen...
  dinsdag 24 maart 2020 @ 11:52:32 #18
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_192244562
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:51 schreef JannekeC5 het volgende:

[..]

Ik denk dat hier wel wat Amerikaans spul ligt opgeslagen...
(semi stiekem gebruik niet meegerekend :') )
pi_192244806
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:51 schreef JannekeC5 het volgende:

[..]

Ik denk dat hier wel wat Amerikaans spul ligt opgeslagen...
In Volkel kernbommen.
pi_192245052
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:24 schreef Belg het volgende:
België heeft al eerder zoiets gedaan:

Ze hebben 180k coronatesten in beslag genomen van een Waals bedrijf. stond op HLN.be

Dat waals bedrijf wilden ze verkopen aan het buitenland voor woekerprijzen
Het bedrijf zou die testen voor marktconforme prijzen verkopen, dat van die woekerprijzen heb jij er zelf bij verzonnen.
pi_192245054
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:48 schreef JannekeC5 het volgende:
Philips Semiconductors !!! Verkocht voor veel geld (8 miljard) aan een Amerikaans investerings fonds, is nu 45 miljard waard, die klote Amerikanen lachen zich de ballen uit de broek.
Philips medical systems moet de productie als deze shit voorbij verplaatsen naar Nederland.
Ja. Dan moet er wel voldoende geschoold personeel zijn. Daarvoor hebben we dan weer te veel bezuinigd op onderwijs.
pi_192245213
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:17 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Het bedrijf zou die testen voor marktconforme prijzen verkopen, dat van die woekerprijzen heb jij er zelf bij verzonnen.
In dit geval komt dat eigenlijk bijna op hetzelfde neer he.
pi_192245226
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:26 schreef Farenji het volgende:

[..]

In dit geval komt dat eigenlijk bijna op hetzelfde neer he.
Het is ook exact hetzelfde, maar orange man bad, he.
pi_192245341
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:27 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Het is ook exact hetzelfde, maar orange man bad, he.
Ik had het over "woekerprijzen" en "marktconforme prijzen" he.
pi_192245458
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:04 schreef NineLives het volgende:

[..]

In Volkel kernbommen.


Is wel een zeer groot geheim gelukkig. Ook goed gelukt met intern gebruik. Had zeker iemand in zn aktetas
pi_192245862
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:05 schreef luxerobots het volgende:
Ze kunnen het doen, maar de halve wereld zal ze uitkotsen.
Dat is hamsteren in het groot. Gelukkig doen Nederlanders dat zelf niet zodat er nooit lege schappen in de winkels ontstaan.
Gelukkig verspillen Nederlanders ook nooit voedsel terwijl er wereldwijd heel veel mensen omkomen door de honger.
En gelukkig kopen Nederlanders nooit iets op AliExpress of op de buitenlandse Amazon zodat de locale winkeliers in ons eigen land hun brood goed kunnen verdienen.
In Nederland hebben we alle zaken dus goed en correct voor elkaar.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
pi_192245972
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:33 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik had het over "woekerprijzen" en "marktconforme prijzen" he.
Woekerprijzen is iets 10x over de kop laten gaan, marktconform (overigens ook de prijs die de Belgen hebben betaald nu) is de normale prijs plus een paar procent, he.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 13:06:28 #28
21467 franske19
Hit the deck!
pi_192246012
Boeiend. Wij zouden hetzelfde doen als we in nood zouden zitten.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_192246090
Dit hele gebeuren is wel een wake-up call om in de toekomst ervoor te zorgen dat de gehele EU onafhankelijk moet worden van de rest van de wereld.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 13:14:33 #30
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_192246227
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:09 schreef Dirk_Teur het volgende:
Dit hele gebeuren is wel een wake-up call om in de toekomst ervoor te zorgen dat de gehele EU onafhankelijk moet worden van de rest van de wereld.
Jep. De decadente, geen visie hebbende en corrupte EU met clowns en psychopaten als Juncker, Schultz en Timmermans heeft veel te veel achterover geleund.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 13:15:06 #31
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192246242
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:09 schreef Dirk_Teur het volgende:
Dit hele gebeuren is wel een wake-up call om in de toekomst ervoor te zorgen dat de gehele EU onafhankelijk moet worden van de rest van de wereld.
De EU is juist de motor achter de globalisering. Als we iets hebben geleerd de afgelopen tijd is het wel dat de EU een dood paard is
Maar je moet gewoon weer vrolijk straks D66 stemmen want we zijn een kenniseconomie :')
pi_192246442
Ondertussen waren mensen op twitter boos omdat Artsen zonder Grenzen een noodhospitaal en artsen naar Iran stuurde. Nederland op zn best w/
  dinsdag 24 maart 2020 @ 13:26:15 #33
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192246508
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:22 schreef Lafoy het volgende:
Ondertussen waren mensen op twitter boos omdat Artsen zonder Grenzen een noodhospitaal en artsen naar Iran stuurde. Nederland op zn best w/
Vind je het gek?
Sowieso redden ze zich blijkbaar wel want er zijn er daar dik 8000 weer beter geworden
pi_192246635
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:26 schreef the-eye het volgende:

[..]

Vind je het gek?
Sowieso redden ze zich blijkbaar wel want er zijn er daar dik 8000 weer beter geworden
Ja, vrij gek dat Nederlanders zich druk maken over wat een Franse organisatie doet...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 24 maart 2020 @ 13:33:00 #35
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192246646
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ja, vrij gek dat Nederlanders zich druk maken over wat een Franse organisatie doet...
Ik geef om mijn medemens. :6
pi_192246679
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:09 schreef Dirk_Teur het volgende:
Dit hele gebeuren is wel een wake-up call om in de toekomst ervoor te zorgen dat de gehele EU onafhankelijk moet worden van de rest van de wereld.
Loop niet achter de feiten aan, distributed manufacturing gaat de norm worden in de toekomst.
pi_192246753
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Loop niet achter de feiten aan, distributed manufacturing gaat de norm worden in de toekomst.
Nee nee dat gaat eraan. Te kwetsbaar. We gaan weer een enorme terugkeer naar lokaal produceren en nationale fabrieken krijgen denk ik.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192246911
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:38 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee nee dat gaat eraan. Te kwetsbaar. We gaan weer een enorme terugkeer naar lokaal produceren en nationale fabrieken krijgen denk ik.
Ik weet niet, maar ik zit er met een van mijn bedrijven middenin. Dus ik had dat mee moeten krijgen, zeker aangezien we echt een geweldig team hebben en onze CEO werkelijk bovenop de ontwikkelingen zit.

Maar als jij iets weet wat wij niet weten hoor ik het graag hoor!
pi_192246927
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:38 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee nee dat gaat eraan. Te kwetsbaar. We gaan weer een enorme terugkeer naar lokaal produceren en nationale fabrieken krijgen denk ik.
Er kunnen nu al amper woningen bijgebouwd worden door de CO2 en stikstofcrisis. Laat staan fabrieken. Gaat niet gebeuren dus.
pi_192246961
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik weet niet, maar ik zit er met een van mijn bedrijven middenin. Dus ik had dat mee moeten krijgen, zeker aangezien we echt een geweldig team hebben en onze CEO werkelijk bovenop de ontwikkelingen zit.

Maar als jij iets weet wat wij niet weten hoor ik het graag hoor!
Ja jeetje. Het is nu niet alsof er een wereldwijde gebeurtenis aan de gang is die tergend aantoont hoe kwetsbaar het is alles te outsourcen. We hebben ook helemaal geen tekorten aan vitale zaken en dit topic nb gaat ook helemaal niet over wat er gebeurd als een crisis zich aandient en de regels niet meer gelden.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192247114
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Loop niet achter de feiten aan, distributed manufacturing gaat de norm worden in de toekomst.
En hoe ziet jullie ceo die mooie hype term distibuted manufacturing precies voor zich.

Ik werk in de fijnmechanische industrie uitbestedingen binnen nl zijn qau toleranties en specificaties al slecht te managen als die onderdelen nog verder weg gemaakt worden wordt dit alleen maar erger.
pi_192247224
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:47 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja jeetje. Het is nu niet alsof er een wereldwijde gebeurtenis aan de gang is die tergend aantoont hoe kwetsbaar het is alles te outsourcen. We hebben ook helemaal geen tekorten aan vitale zaken en dit topic nb gaat ook helemaal niet over wat er gebeurd als een crisis zich aandient en de regels niet meer gelden.
Dat jij niet snapt dat het juist problemen oplost begrijp ik best, maar het is dan ook niet iets waar jij je mee bezig houdt.

Een goed voorbeeld, in het licht van de crisis zijn de ventielen die met een 3d printer zijn geprint.

pi_192247310
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:54 schreef Basp1 het volgende:


En hoe ziet jullie ceo die mooie hype term distibuted manufacturing precies voor zich.

Ik werk in de fijnmechanische industrie uitbestedingen binnen nl zijn qau toleranties en specificaties al slecht te managen als die onderdelen nog verder weg gemaakt worden wordt dit alleen maar erger.
Ja, ik natuurlijk niet alles wat we in de pijplijn hebben even op een forum zetten.

Het is iets waar we naartoe gaan en natuurlijk zijn we er nog lang niet. In het begin van het internet zag ook niemand een goede toekomst. Of meer recent: ik weet nog hoe mensen aan het lachen waren omdat ik een p800 had. Wat moest je nou met een smartphone? Onhandig ding.
pi_192247364
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:38 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee nee dat gaat eraan. Te kwetsbaar. We gaan weer een enorme terugkeer naar lokaal produceren en nationale fabrieken krijgen denk ik.
Zolang er niets wezenlijks verandert gebeurt dat niet.

Transport moet gewoon veel duurder worden. Een vrachtschip gebruikt smerige (goedkope) brandstof en een vliegtuig heeft tal van vrijstellingen.

Het gevolg is dus dat de Nederlandse tomaat naar Duitsland verdwijnt en onze supermarkten vol liggen met tomaten uit Spanje. Daar zitten dus heel wat nutteloze kilometers bij.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 24 maart 2020 @ 14:06:39 #45
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192247410
Tesla en SpaceX (ElonGOD _O_ _O_ ) zijn toch spullen aan t maken en hebben inmiddels ook al geleverd. Wat is het probleem?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 24 maart 2020 @ 14:09:25 #46
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192247466
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:24 schreef Belg het volgende:
België heeft al eerder zoiets gedaan:

Ze hebben 180k coronatesten in beslag genomen van een Waals bedrijf. stond op HLN.be

Dat waals bedrijf wilden ze verkopen aan het buitenland voor woekerprijzen
Zijn de grenzen tussen Wallonie en Vlaanderen eigenlijk ook gesloten? Of werken deze twee 'staten' nu wel samen?
pi_192247486
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:46 schreef Ufo_wei het volgende:

[..]

Er kunnen nu al amper woningen bijgebouwd worden door de CO2 en stikstofcrisis. Laat staan fabrieken. Gaat niet gebeuren dus.
stikstofcrisis? De hele wereld doet niets meer. De stikstofcrisis bestaat echt niet meer.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 14:12:33 #48
168739 Red_85
'echt wel'
pi_192247539
Tijd om dit soort fabrieken in je eigen land te houden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 24 maart 2020 @ 14:12:47 #49
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192247547
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:43 schreef HPoi het volgende:
Dan sturen we de Russen op hen af!
Echt waar, we hadden al veel eerder de banden met Rusland moeten aanhalen. Beter een goede buur dan een verre "vriend". Die anti Rusland politiek van de EU is ons eigen mes in onze rug.
Eens. De Amerikanen laten hun echte gezicht zien en hun ware aard hier. Ze zijn helemaal onze vrienden niet.
Je kunt beter goede betrekkingen aanknopen met Rusland inderdaad. Zit qua cultuur ook veel dichter bij Nederland dan de VS. Wij als Europeanen hebben onderling meer met elkaar gemeen dan met de VS, waar ze niet eens snappen wat een kilometer is of Celsius. En waar zorg alleen geleverd wordt als je een dik gevulde creditkaart bezit.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 14:13:20 #50
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192247562
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:51 schreef JannekeC5 het volgende:

[..]

Ik denk dat hier wel wat Amerikaans spul ligt opgeslagen...
Woensdrecht.
pi_192247563
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:12 schreef Red_85 het volgende:
Tijd om dit soort fabrieken in je eigen land te houden.
Nee dus.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 14:13:39 #52
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_192247569
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:04 schreef NineLives het volgende:

[..]

In Volkel kernbommen.
Ook.
pi_192247592
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dat jij niet snapt dat het juist problemen oplost begrijp ik best, maar het is dan ook niet iets waar jij je mee bezig houdt.

Een goed voorbeeld, in het licht van de crisis zijn de ventielen die met een 3d printer zijn geprint.

Wauw fantastisch een 3D printer. Dat heeft verder geen kut te maken met al je onderdelen over heel de wereld bij elkaar sprokkelen en dan ergens samen bouwen en weer verplaatsen, wat distributed manufacturing is.

Kijk VROEGAH maakte een fabriek bijvoorbeeld zijn eigen assen, tandwielen etc. De fabriek was groot en maakte een hele hoop zelf. Dat is allemaal over heel de wereld uitgevlogen en ik voorspel je dat dat voor een groot gedeelte teruggedraaid gaat worden omdat het nu zo duidelijk is dat het A: heel kwetsbaar is B: slecht voor het milieu C: alleen goed voor een clubje aandeelhouders en CEO's.

Jullie tijd is voorbij.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192247932
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:10 schreef Cattivo het volgende:

[..]

stikstofcrisis? De hele wereld doet niets meer. De stikstofcrisis bestaat echt niet meer.
Nee die is vooralsnog voorbij. Net zoals Zwarte Piet, alles is racisme, 'vluchtelingen' en 350 genders.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192248648
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:14 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Wauw fantastisch een 3D printer. Dat heeft verder geen kut te maken met al je onderdelen over heel de wereld bij elkaar sprokkelen en dan ergens samen bouwen en weer verplaatsen, wat distributed manufacturing is.

Kijk VROEGAH maakte een fabriek bijvoorbeeld zijn eigen assen, tandwielen etc. De fabriek was groot en maakte een hele hoop zelf. Dat is allemaal over heel de wereld uitgevlogen en ik voorspel je dat dat voor een groot gedeelte teruggedraaid gaat worden omdat het nu zo duidelijk is dat het A: heel kwetsbaar is B: slecht voor het milieu C: alleen goed voor een clubje aandeelhouders en CEO's.

Jullie tijd is voorbij.
Je hebt sowieso geen flauw benul van wat wij doen. Dus knap dat jij weet dat onze tijd voorbij is.

Verder weet je ook maar zeer beperkt wat er allemaal onder distributed manufacturing wordt verstaan.

Het voorbeeld wat ik gaf is local manufacturing, wat onder distributed manufacturing valt.
pi_192248713
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je hebt sowieso geen flauw benul van wat wij doen. Dus knap dat jij weet dat onze tijd voorbij is.

Verder weet je ook maar zeer beperkt wat er allemaal onder distributed manufacturing wordt verstaan.

Het voorbeeld wat ik gaf is local manufacturing, wat onder distributed manufacturing valt.
Ik pak gewoon de gangbare definitie. Als jij er een andere aan hangt, is dat niet mijn probleem. En anders moet je maar minder vaag doen.

Mijn stelling is simpel: lokale productie gaat weer heel, heel groot worden.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192248890
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:19 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik pak gewoon de gangbare definitie. Als jij er een andere aan hangt, is dat niet mijn probleem. En anders moet je maar minder vaag doen.

Mijn stelling is simpel: lokale productie gaat weer heel, heel groot worden.
Aldus wikipedia: Distributed manufacturing also known as distributed production, cloud producing and local manufacturing (...).

Andere bron (https://primer.commonstra(...)ibuted-manufacturing): We call this latter process Design Global, Manufacture Local (DGML).

Bron 3: In distributed manufacturing, the raw materials and methods of fabrication are decentralized, and the final product is manufactured very close to the final customer. https://www.weforum.org/a(...)buted-manufacturing/

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke gangbare definitie jij aanhangt. Want zoals jij het omschrijft is het totaal niet de definitie van distributed manufacturing.
pi_192248917
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Aldus wikipedia: Distributed manufacturing also known as distributed production, cloud producing and local manufacturing (...).

Andere bron (https://primer.commonstra(...)ibuted-manufacturing): We call this latter process Design Global, Manufacture Local (DGML).

Bron 3: In distributed manufacturing, the raw materials and methods of fabrication are decentralized, and the final product is manufactured very close to the final customer. https://www.weforum.org/a(...)buted-manufacturing/

Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke gangbare definitie jij aanhangt. Want zoals jij het omschrijft is het totaal niet de definitie van distributed manufacturing.
decentralized manufacturing practiced by enterprises using a network of geographically dispersed manufacturing facilities that are coordinated using information technology
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192249099
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:12 schreef Red_85 het volgende:
Tijd om dit soort fabrieken in je eigen land te houden.
Het bedrijfsonderdeel van Philips dat deze apparatuur maakt (Respironics) is een acquisitie van 13 jaar geleden van het Amerikaanse bedrijf Respironics Inc.
Gezien de fabriek, de mensen en alle kennis om de apparatuur te maken in Amerika al opgezet was, is het daar daar ook gebleven.
pi_192249215
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:34 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

decentralized manufacturing practiced by enterprises using a network of geographically dispersed manufacturing facilities that are coordinated using information technology
Ja, dat wij een IT bedrijf zijn is mij bekend hoor.

Lees nu gewoon even alle drie de bronnen die ik je gaf en zie dat juist het lokaal produceren, dichtbij de eindgebruiker een key element is.
pi_192249292
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:49 schreef VEM2012 het volgende:
geographically dispersed manufacturing facilities
geographically dispersed manufacturing facilities

Dat betekent volgens mij toch echt overal verspreide productiefaciliteiten. Om dan iets te assembleren lijkt mij. Of je wil het eindproduct lokaal produceren?

Nou dat is EXACT wat ik al voorspelde dat weer heel groot zou worden!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_192249480
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:53 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

geographically dispersed manufacturing facilities

Dat betekent volgens mij toch echt overal verspreide productiefaciliteiten. Om dan iets te assembleren lijkt mij. Of je wil het eindproduct lokaal produceren?

Nou dat is EXACT wat ik al voorspelde dat weer heel groot zou worden!
Ja, dat jij de term niet zo goed begrijpt is mij inmiddels wel duidelijk geworden. Maar goed, je bent het nu dus met mij eens dat distributed manufacturing de toekomst gaat worden.

Fijn, kan ik weer met een gerust hart slapen vanavond. :)
pi_192249881
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:14 schreef De_Onnoembare het volgende:
VROEGAH maakte een fabriek bijvoorbeeld zijn eigen assen, tandwielen etc.
Alles zelf maken zorgt er wel voor dat de kostprijs hoger komt te liggen. Juist door massaproductie kan het eindproduct goedkoper worden gemaakt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:14 schreef De_Onnoembare het volgende:
Wauw fantastisch een 3D printer.
Dankzij de komst van de 3D printer kunnen de kosten voor het zelf produceren van onderdelen weer omlaag worden gebracht zodat massaproductie van onderdelen elders prijstechnisch niet meer nodig is.
Dankzij de 3D printer kunnen bedrijven dus uiteindelijk weer afhankelijk worden (mits grondstoffen voorradig zijn).
Dus inderdaad: Wauw, fantastisch.
Als 2 nijlpaarden vechten om een been dan valt de 3e niet ver van de boom.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')