abonnement Unibet Coolblue
pi_192242417
Terwijl we nu middenin de eerste golf van het coronavirus zitten en er van alles wordt uitgesteld naar later dit jaar of volgend jaar is de kans aanzienlijk dat we vanaf het najaar te maken krijgen met de tweede besmettingsgolf. Bij de Spaanse Griep was de tweede golf zelfs heftiger dan de eerste golf. Wat kunnen we de komende zes maanden als samenleving doen om voor te bereiden op de tweede golf aan besmettingen en hoe voorkomen we een tweede "lockdown" en tweede economische crash?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_192242507
Dat is afhankelijk van hoe we de eerste golf door weten te komen. Je bent een half jaar te vroeg met je topic.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_192242532
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wat kunnen we de komende zes maanden als samenleving doen om voor te bereiden op de tweede golf aan besmettingen en hoe voorkomen we een tweede "lockdown" en tweede economische crash?
1. De 'intelligente lockdown' wat langer aanhouden, zodat de tweede golf verminderd hard aankomt.
2. Deze opwerking naar het ontwikkelen van een vaccin in alle hevigheid aanhouden, zodat de tweede golf waarschijnlijk kan worden afgeweerd.
Google is your friend, abuse your friends
pi_192242609
Ik hoop eigenlijk dat we dmv maatregelen,lockdown het aantal besmettingen omlaag kunnen krijgen.
Dan in de zomer met restricties zodat het niet weer oplaait.

In de tussentijd hopen dat de wetenschap een medicijn kan vinden wat er voor zorgt dat het aantal ziekenhuisopnames teruggedrongen wordt en het ziekteverloop in kort.

In de tussentijd dus op die manier herd immunity opbouwen tot het vaccin er is met zo min mogelijk impact op de economie en sterftecijfer omlaag.
En dan na het vaccin kunnen we weer leven alsof het 2019 is.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:06:40 #5
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192242646
Tegen die tijd verwacht ik dat we dat prima op kunnen vangen. Er wordt nu immers met man en macht gewerkt aan oplossingen. Het tekort aan ic plaatsen zal ons dan niet meer nekken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192242706
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:58 schreef Jordy-B het volgende:
Dat is afhankelijk van hoe we de eerste golf door weten te komen. Je bent een half jaar te vroeg met je topic.
Hoe bedoel je? Schets eens verschillende scenario's hoe de eerste golf impact kan hebben op de tweede golf?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_192242760
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:00 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

1. De 'intelligente lockdown' wat langer aanhouden, zodat de tweede golf verminderd hard aankomt.
2. Deze opwerking naar het ontwikkelen van een vaccin in alle hevigheid aanhouden, zodat de tweede golf waarschijnlijk kan worden afgeweerd.
1. Je bedoelt langer dan 1 juno? En hoe kan de tweede gold minder hard aankomen als het overgrote deel van de bevolking het virus niet heeft gehad in de eerste golf?
2. Vaccin komt naar verwachting pas half/eind 2021, te laat. Het omvormen of gebruiken van bestaande medicatie ter behandeling van dit virus ben ik met je eens... dat zal heel waardevol en broodnodig zijn.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_192242778
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
1. Je bedoelt langer dan 1 juno? En hoe kan de tweede gold minder hard aankomen als het overgrote deel van de bevolking het virus niet heeft gehad in de eerste golf?
Binnen blijven.
Google is your friend, abuse your friends
pi_192242780
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:06 schreef deedeetee het volgende:
Tegen die tijd verwacht ik dat we dat prima op kunnen vangen. Er wordt nu immers met man en macht gewerkt aan oplossingen. Het tekort aan ic plaatsen zal ons dan niet meer nekken.
Hoe ver kunnen we realistisch gezien opschalen t.o.v. de huidige capaciteit? En is dat voldoende voor een soortgelijke of misschien wel heftigere tweede golf? Ben het wel met je eens dat we qua kennis, bestaande medicatie en ervaring al een enorme voorsprong kunnen hebben.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_192242862
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:04 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat we dmv maatregelen,lockdown het aantal besmettingen omlaag kunnen krijgen.
Dan in de zomer met restricties zodat het niet weer oplaait.
Je verwacht dat evenementen met grotere groepen nog veel langer dan tot de zomer verboden blijven?

quote:
In de tussentijd hopen dat de wetenschap een medicijn kan vinden wat er voor zorgt dat het aantal ziekenhuisopnames teruggedrongen wordt en het ziekteverloop in kort.

In de tussentijd dus op die manier herd immunity opbouwen tot het vaccin er is met zo min mogelijk impact op de economie en sterftecijfer omlaag.
En dan na het vaccin kunnen we weer leven alsof het 2019 is.
Dan moeten we dus nu nog zeker ruim een jaar in een soort van semi-lockdown leven. Dat kan, maar is wel heftig, en zeker niet wat de meeste mensen nu verwachten.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:20:34 #11
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192242877
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Hoe ver kunnen we realistisch gezien opschalen t.o.v. de huidige capaciteit? En is dat voldoende voor een soortgelijke of misschien wel heftigere tweede golf? Ben het wel met je eens dat we qua kennis, bestaande medicatie en ervaring al een enorme voorsprong kunnen hebben.
We zullen de beademingsapparaten gewoon zelf moeten gaan bouwen. In grote hoeveelheden. Ik heb er vertrouwen in dat dit gaat lukken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192242907
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:20 schreef deedeetee het volgende:

[..]

We zullen de beademingsapparaten gewoon zelf moeten gaan bouwen. In grote hoeveelheden. Ik heb er vertrouwen in dat dit gaat lukken.
Zou kunnen. Maar waar halen we bijv. in korte tijd grote hoeveelheden extra zorgmedewerkers vandaan?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:24:22 #13
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192242960
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Zou kunnen. Maar waar halen we bijv. in korte tijd grote hoeveelheden extra zorgmedewerkers vandaan?
Die gaan we dus opleiden. Zo snel krijgen ze ons niet klein, tis nu echt niet fijn maar het komt uiteindelijk goed.
Ik kan me de tbc en de polio ellende nog herinneren. Tegenwoordig zijn we niks meer gewend dus dan is t lelijk schrikken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192243017
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Je verwacht dat evenementen met grotere groepen nog veel langer dan tot de zomer verboden blijven?
[..]

Dan moeten we dus nu nog zeker ruim een jaar in een soort van semi-lockdown leven. Dat kan, maar is wel heftig, en zeker niet wat de meeste mensen nu verwachten.
Ja, ik zie niet in hoe je het anders wil doen zonder te voorkomen dat het oplaait.
Misschien iedereen met mondkapjes ofzo en beperkt aantal mensen?

Het logische is dat de cijfers eerst drastisch omlaag moeten en men dan met oog op de economie meer toe gaat laten onder allerlei voorwaarden.
pi_192243060
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:24 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Die gaan we dus opleiden. Zo snel krijgen ze ons niet klein, tis nu echt niet fijn maar het komt uiteindelijk goed.
Ik kan me de tbc en de polio ellende nog herinneren. Tegenwoordig zijn we niks meer gewend dus dan is t lelijk schrikken.
Je klinkt als een insider. Hoopgevend ^O^
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_192243105
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ja, ik zie niet in hoe je het anders wil doen zonder te voorkomen dat het oplaait.
Misschien iedereen met mondkapjes ofzo en beperkt aantal mensen?

Het logische is dat de cijfers eerst drastisch omlaag moeten en men dan met oog op de economie meer toe gaat laten onder allerlei voorwaarden.
Moet ik dan denken aan bijv. na de zomer in het nieuwe voetbalseizoen zonder publiek spelen? Horeca met een limiet van 10-50 man? Voor de helft minder vluchten en minder passagiers in vliegtuigen?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:33:49 #17
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192243127
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Je klinkt als een insider. Hoopgevend ^O^
Nee joh dat ben ik niet hoor, ik heb gewoon al meer van dit soort akelige ziekten zien langs komen in mijn jeugd en een goed geheugen + moeder die in de verpleging werkte. :@
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192243375
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:33 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Nee joh dat ben ik niet hoor, ik heb gewoon al meer van dit soort akelige ziekten zien langs komen in mijn jeugd en een goed geheugen + moeder die in de verpleging werkte. :@
Levenservaring en semi-insider dus :P
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_192243439
Als een malle een medicijn of vaccin ontwikkelen
pi_192249344
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Terwijl we nu middenin de eerste golf van het coronavirus zitten en er van alles wordt uitgesteld naar later dit jaar of volgend jaar is de kans aanzienlijk dat we vanaf het najaar te maken krijgen met de tweede besmettingsgolf. Bij de Spaanse Griep was de tweede golf zelfs heftiger dan de eerste golf. Wat kunnen we de komende zes maanden als samenleving doen om voor te bereiden op de tweede golf aan besmettingen en hoe voorkomen we een tweede "lockdown" en tweede economische crash?
waarom is dat aanzienlijk?
pi_192250145
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:55 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

waarom is dat aanzienlijk?
Omdat we uit het verleden weten dat dit soort pandemiën zo werken. Dit gaat over influenza, wat COVID-19 niet is, maar wat wel op een soortgelijke manier werkt:



http://www.fao.org/docs/e(...)lan_ai_nld_dutch.pdf

Dit topic gaat over Fase 4 en 5 en hoe we ons in Fase 3 daarop voor kunnen bereiden als land en als wereld.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_192311966
Ik vrees dat we na de zomervakantie tweede golf krijgen. Ik denk dat onze regering en die van EU-landen hun burgers vakantie buiten hun woonland moeten verbieden. Alle grenzen moeten dicht blijven. Geen vluchten binnen en buiten EU. Op deze manier kunnen we de gevallen controleren en krijgen we geen tweede golf.
Klinkt drastisch ja, maar deze virus is echt veel besmettelijker dan gewone griep.

Doet dat men niet, dan moeten we na de zomervakantie opnieuw in (semi)lockdown, zoals dat is gebeurd na de carnavalvakantie. Dat wil men toch niet, he?
pi_192312033
Als we dadelijk een pakket regels hebben die werken kunnen bij begin van golf 2 meteen dat toepassen.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 22:52:29 #24
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_192312085
• Verplicht sporten voor iedereen
• Preventieve controle van longfunctie, van oud naar jong
• Roken verbieden
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  vrijdag 27 maart 2020 @ 23:50:28 #25
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_192313174
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:24 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Die gaan we dus opleiden. Zo snel krijgen ze ons niet klein, tis nu echt niet fijn maar het komt uiteindelijk goed.
Ik kan me de tbc en de polio ellende nog herinneren. Tegenwoordig zijn we niks meer gewend dus dan is t lelijk schrikken.
Ja, het klinkt allemaal wel mooi enz. Maar wat ga jij dan concreet doen aangezien je praat over 'we'?

Waarschijnlijk geen ene reet, net zoals de rest van NL.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')