abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192241914
https://twitter.com/RichardAbbenhu3/status/1241286755132858369

800.000 Europeanen overlijden jaarlijks vroegtijdig agv slechte luchtkwaliteit.
Wellicht zijn door de Corona maatregelen nu al tienduizenden mensen van de dood gered agv betere luchtkwaliteit. Iets om over na te denken na deze crisis.
Sophie Hilbrand kun je horen in deze tweet (met video).
Ze heeft een punt......
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192242442
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Iets om over na te denken na deze crisis.
Het enige waar ik over nadenk in deze crisis is:
- de veiligheid en gezondheid van mijn naasten
- mijn eigen gezondheid en veiligheid
- de naïviteit van sommige mensen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ze heeft een punt......
Jij ook, meerdere zo te zien.
Google is your friend, abuse your friends
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:58:01 #3
462731 TheVoice4ever
Dilano de Kleijn superfan
pi_192242494
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:54 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Het enige waar ik over nadenk in deze crisis is:
- de veiligheid en gezondheid van mijn naasten
- mijn eigen gezondheid en veiligheid
- de naïviteit van sommige mensen.

+1

ik ook
Big Brother Favo: Ronahi, Jimmy, Sabeau, Tom
Verraders Favo: Ihsane, Tom
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:32:23 #4
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_192243103
Deze theorie staat (bij lange na) niet in de juiste verhouding met wat er nu gebeurt, lijkt mij.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:37:03 #5
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192243179
Ik snap je punt, TS, maar dan moet je naar het totale plaatje kijken en dan zul je achteraf zien dat door de ontstane economische crash er per saldo nog altijd veel meer doden zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 24-03-2020 10:47:04 ]
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:42:35 #6
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_192243266
Het idee van een betere luchtkwaliteit zet mensen in elk geval aan het denken.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_192243467
De mortaliteit is niet het grote probleem: Corona haalt hooguit een jaar van je levensverwachting af.

Het probleem is dat iedereen tegelijk ziek wordt.
pi_192243629
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:19 schreef Twentsche_Ros het volgende:

800.000 Europeanen overlijden jaarlijks vroegtijdig agv slechte luchtkwaliteit.
Wellicht zijn door de Corona maatregelen nu al tienduizenden mensen van de dood gered agv betere luchtkwaliteit. Iets om over na te denken na deze crisis.
Ja, maar daar moeten we niet op die manier over nadenken. Die 800.000 doden zijn van die statistische abstracties die voor mensen geen reet uitmaken. Het betekent dat de gemiddelde Europeaan 10 dagen langer leeft of zo. Dat is relevant als je aandeelhouder van een farmaceut of een andere stakeholder in de zorgindustrie bent, maar voor je levenskwaliteit maakt het niet voelbaar uit.

Het is niet alsof 80.000 gezonde jonge Europeanen jaarlijks dood op straat neervallen, dat zou een drama zijn, een niet optimaal hoge levensverwachting is dat niet. Van het doel dat iedereen maar zo oud mogelijk wordt moeten we ook af.

Wel is het een goed idee om van de gelegenheid gebruik te maken om na te denken hoe en in welke mate we de globalisering na de crisis weer gaan herstellen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192244669
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:55 schreef thabit het volgende:
De mortaliteit is niet het grote probleem: Corona haalt hooguit een jaar van je levensverwachting af.

Het probleem is dat iedereen tegelijk ziek wordt.
Het probleem is wellicht ook dat je voorafgaand aan je doodgaan aan Corona hoestend en proestend laat weten dat je ziek bent.
Dus dan vindt iedereen dat je een behandeling verdient.
De doden als gevolg van luchtkwaliteit worden niet "zichtbaar" ziek.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192244705
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:32 schreef Scjvb het volgende:
Deze theorie staat (bij lange na) niet in de juiste verhouding met wat er nu gebeurt, lijkt mij.
lijkt jou..... en waarom?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:20:03 #11
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_192245097
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 11:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

lijkt jou.....
En u vindt deze crisis van ongekende omvang, en daarbij tegelijkertijd wereldwijd veel ellende, op uw beurt een ''goede ontwikkeling'' omwille van een betere luchtkwaliteit, zoiets?
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_192245107
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:37 schreef -XOR- het volgende:
Ik snap je punt, TS, maar dan moet je naar het totale plaatje kijken en dan zul je achteraf zien dat door de ontstane economische crash er per saldo nog altijd veel meer doden zijn.
Heb je daar een rekensom van. De doden agv de economische crash. Gaat meneer de directeur dood als ie in de bijstand komt?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:27:29 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192245228
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Heb je daar een rekensom van. De doden agv de economische crash. Gaat meneer de directeur dood als ie in de bijstand komt?
Niet direct, maar wel bronnen als deze:

https://www.telegraph.co.(...)eath-according-to-l/
We have always been at war with Eastasia.
pi_192245387
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:20 schreef Scjvb het volgende:

[..]

En u vindt deze crisis van ongekende omvang, en daarbij tegelijkertijd wereldwijd veel ellende, op uw beurt een ''goede ontwikkeling'' omwille van een betere luchtkwaliteit, zoiets?
Nee, maar zoals wel vaker het geval is wordt er met twee maten gemeten.
Er is altijd griep. Dat kost mensenlevens. Er is ook altijd luchtverontreiniging. Dat kost ook mensenlevens. De aantallen van deze Corona epidemie zijn niet schrikbarend hoog in vergelijking tot ander onheil. In China 3277 doden van de 1,3 miljard.
In Italië 6077 doden van de 60.000.000 inwoners..... In Italië lijkt de top al bereikt te zijn. We wachten af.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192245447
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Niet direct, maar wel bronnen als deze:

https://www.telegraph.co.(...)eath-according-to-l/
Voor deze site moet ik uiteindelijk betalen... doe ik dus niet.
Maar het zal wel....
Feit is ook dat minder economische groei ook minder stress is, en dus een langer en gezonder leven. Deze crisis kunnen we gebruiken om eens te kijken welke delen van de economie (schaarste, vraag en aanbod) er uiteindelijk toe doen voor de mensheid, en wat is "kwaad geld".
Ik vind het bv niet erg dat de topsport even op een laag pitje komt, of de mega-events van top-artiesten. Iets meer aandacht voor het kleine en knusse. Iets meer aandacht voor duurzaam voedsel. Groente ipv vlees bv.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:42:41 #16
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_192245522
Ik woon in een grote stad en merk zeker verschil, geen vliegtuigen meer, stuk minder groot verkeer en zelfs minder auto's. Het ruikt een stuk frisser buiten. Wereldwijd kost fijnstof e.d. 8,8 miljoen mensen het leven en in NL 12.000 (in 2019) volgens de Gezondheidsraad.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:45:47 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_192245585
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nee, maar zoals wel vaker het geval is wordt er met twee maten gemeten.
Er is altijd griep. Dat kost mensenlevens. Er is ook altijd luchtverontreiniging. Dat kost ook mensenlevens. De aantallen van deze Corona epidemie zijn niet schrikbarend hoog in vergelijking tot ander onheil. In China 3277 doden van de 1,3 miljard.
In Italië 6077 doden van de 60.000.000 inwoners..... In Italië lijkt de top al bereikt te zijn. We wachten af.
Omdat griep en luchtverontreinigingen het zorgstelsel niet overmatig belasten. Dat dit nu nog tot mensen door moet dringen is schrikbarend.
And so is the past
pi_192245605
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:42 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik woon in een grote stad en merk zeker verschil, geen vliegtuigen meer, stuk minder groot verkeer en zelfs minder auto's. Het ruikt een stuk frisser buiten. Wereldwijd kost fijnstof e.d. 8,8 miljoen mensen het leven en in NL 12.000 (in 2019) volgens de Gezondheidsraad.
Ja, heb je die beelden van het water in Venetië gezien?

Ben ook benieuwd naar de ontwikkeling van de grachten in Amsterdam nu er geen rondvaartboten meer doorheen varen.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:50:44 #19
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_192245684
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, heb je die beelden van het water in Venetië gezien?

Ben ook benieuwd naar de ontwikkeling van de grachten in Amsterdam nu er geen rondvaartboten meer doorheen varen.
Ik merk het al in mijn tuintje. Ik spot vogeltjes die je doorgaans niet zo snel ziet. Vandaag weer een paar staartmeesjes :D
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 13:44:17 #20
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_192246878
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Nee, maar zoals wel vaker het geval is wordt er met twee maten gemeten.
Er is altijd griep. Dat kost mensenlevens. Er is ook altijd luchtverontreiniging. Dat kost ook mensenlevens. De aantallen van deze Corona epidemie zijn niet schrikbarend hoog in vergelijking tot ander onheil. In China 3277 doden van de 1,3 miljard.
In Italië 6077 doden van de 60.000.000 inwoners..... In Italië lijkt de top al bereikt te zijn. We wachten af.
Statistisch gezien klopt dat wel, maar dan wel over 'n aanzienlijk langere periode en vooral zonder deze wereldwijde rampspoed. Ironisch genoeg bieden nadelen vaak ook voordelen, wat nu het geval is qua verbetering van de luchtkwaliteit.

Maar niemand heeft dit gewild, of zelfs kunnen bedenken eind vorig jaar als iets wat de wereld te wachten stond. Dus ja, afwachten maar en hopen op betere tijden.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_192247468
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Heb je daar een rekensom van. De doden agv de economische crash. Gaat meneer de directeur dood als ie in de bijstand komt?
De Grote Depressie heeft uiteindelijk tot de Tweede Wereldoorlog geleid, dus ik zou de gevolgen van een krach niet onderschatten.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 15:28:57 #22
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_192248847
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:50 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik merk het al in mijn tuintje. Ik spot vogeltjes die je doorgaans niet zo snel ziet. Vandaag weer een paar staartmeesjes :D
Dat hoeft niet direct een verband aan te tonen natuurlijk.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_192248907
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:50 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik merk het al in mijn tuintje. Ik spot vogeltjes die je doorgaans niet zo snel ziet. Vandaag weer een paar staartmeesjes :D
Nou, hier ook inderdaad! Het lijkt wel lente!
  dinsdag 24 maart 2020 @ 16:12:58 #24
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_192249666
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat hoeft niet direct een verband aan te tonen natuurlijk.
Dat denk ik wel niet vanwege de luchtkwaliteit maar wel de stilte en de rust buiten. Staartmeesjes zag ik sporadisch maar ik zie ze nu haast elke dag lekker in de weer. Bonte specht laat zich ook vaker zien terwijl deze erg schuw is.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_192249697
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:42 schreef controlaltdelete het volgende:
Wereldwijd kost fijnstof e.d. 8,8 miljoen mensen het leven en in NL 12.000 (in 2019) volgens de Gezondheidsraad.
Volgens mij is er jaarlijks helemaal niemand met fijnstof als doodsoorzaak, en dan kan je (als in de gezondheidsraad) dat niet zo zeggen. Het is een kwantificering van gezondheidseffect, en waarschijnlijk een erg theoretische.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192250120
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:09 schreef thabit het volgende:

[..]

De Grote Depressie heeft uiteindelijk tot de Tweede Wereldoorlog geleid, dus ik zou de gevolgen van een krach niet onderschatten.
In de dertiger jaren was de combinatie geld en levensgeluk nog wel een erg essentiële.
Tegenwoordig is geld als meetinstrument voor levensgeluk steeds meer achterhaald.
Ik zie het "positieve" van deze crisis min of meer als een "mondiale retraite". Een moment van rust ipv het blind staren op economische groei.
Ik vind het bv een goede zaak dat voetbalkampioenschappen niet doorgaan en grote concerten verboden zijn.
Hierdoor komt nieuwe plaatselijke "knusse" creativiteit weer naar boven. We zijn gedwongen om even "niet achter de grote muziek" aan te lopen maar naar straatmuzikanten te luisteren.
Ineens gaan al die mega-artiesten een beetje in een buurthuis optreden. Ha ha, ze moeten wel.
Ronaldo en Messi gaan een plee-rol hooghouden. Vandaar dat iedereen plee-rollen wil hebben.
Alles wordt even weer met de grond gelijk gemaakt.
We zoeken niet de spectaculaire (in zoverre dat in NL mogelijk is) natuurgebieden, stranden etc op. Maar we wandelen op saaie voetpaden.
Kortom het gejaag naar de top is eventjes van de baan.
Geld als graadmeter van levensgeluk is aan een kritische analyse toe.
Bv iemand is te dik vanwege te veel eten. (veel eten kost geld: kassa!)
Daardoor gaat ie naar de Weight Watchers. (abonnement kost geld: kassa!)
Daarnaast gaat ie naar de sportschool. Sportschool kost geld: kassa.
Hij kan zich er moeilijk toe bewegen, dus een lifestyle coach: kassa!
Wat is een goede lifestyle-coach: Hij gaat een lifestyle-coach-uitzoek-app downloaden.
Wat is een goede lifestyle-coach-uitzoek-app?
Hij gaat een lifestyle-coach-uitzoek-app-uitzoek-app downloaden......
etc etc etc.
En zo'n levensstijl is een zegen voor de economische groei, waar we ons dus alleen maar concentreren op de rekeneenheid genaamd "geld".
Maar persoonlijk schiet de persoon in kwestie er helemaal niks mee op...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192250282
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 16:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

In de dertiger jaren was de combinatie geld en levensgeluk nog wel een erg essentiële.
Tegenwoordig is geld als meetinstrument voor levensgeluk steeds meer achterhaald.
Ik zie het "positieve" van deze crisis min of meer als een "mondiale retraite". Een moment van rust ipv het blind staren op economische groei.
Ik vind het bv een goede zaak dat voetbalkampioenschappen niet doorgaan en grote concerten verboden zijn.
Hierdoor komt nieuwe plaatselijke "knusse" creativiteit weer naar boven. We zijn gedwongen om even "niet achter de grote muziek" aan te lopen maar naar straatmuzikanten te luisteren.
Ineens gaan al die mega-artiesten een beetje in een buurthuis optreden. Ha ha, ze moeten wel.
Ronaldo en Messi gaan een plee-rol hooghouden. Vandaar dat iedereen plee-rollen wil hebben.
Alles wordt even weer met de grond gelijk gemaakt.
We zoeken niet de spectaculaire (in zoverre dat in NL mogelijk is) natuurgebieden, stranden etc op. Maar we wandelen op saaie voetpaden.
Kortom het gejaag naar de top is eventjes van de baan.
Geld als graadmeter van levensgeluk is aan een kritische analyse toe.
Bv iemand is te dik vanwege te veel eten. (veel eten kost geld: kassa!)
Daardoor gaat ie naar de Weight Watchers. (abonnement kost geld: kassa!)
Daarnaast gaat ie naar de sportschool. Sportschool kost geld: kassa.
Hij kan zich er moeilijk toe bewegen, dus een lifestyle coach: kassa!
Wat is een goede lifestyle-coach: Hij gaat een lifestyle-coach-uitzoek-app downloaden.
Wat is een goede lifestyle-coach-uitzoek-app?
Hij gaat een lifestyle-coach-uitzoek-app-uitzoek-app downloaden......
etc etc etc.
En zo'n levensstijl is een zegen voor de economische groei, waar we ons dus alleen maar concentreren op de rekeneenheid genaamd "geld".
Maar persoonlijk schiet de persoon in kwestie er helemaal niks mee op...
Ja ja leuk voor een weekje. Maar als dit erg lang gaat duren komen wereldwijd nog meer mensen aan de bedelstaf. En je moet niet hopen op de chaos die dan kan ontstaan.
Dacht jij dat een lifestyle coach gratis kan blijven werken als je gratis wat blijft downloaden? Ook het hooghouden van een plee-rol zal je echt niet helpen.

Ik denk dat mensen nu nog enorm onderschatten wat voor een consequentie een langdurige lock-down ik veel landen betekend(economisch gezien). Oké hier kun je nog de straat op.

Kort gezegd een zware depressie is nooit goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherni op 24-03-2020 16:53:24 ]
pi_192250765
TS maakt hier een valide punt. Volgens mij leven we zelfs in Nederland 1 of 2 jaar langer als er geen fijnstof meer in de lucht zou zijn. Als je die paar maanden lockdown resulteert in een paar dagen langer leven voor 17 miljoen Nederlanders dan zet je dat wel aan het denken.
One man's trash, another man's treasure.
pi_192251217
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:10 schreef Arkai het volgende:
TS maakt hier een valide punt. Volgens mij leven we zelfs in Nederland 1 of 2 jaar langer als er geen fijnstof meer in de lucht zou zijn. Als je die paar maanden lockdown resulteert in een paar dagen langer leven voor 17 miljoen Nederlanders dan zet je dat wel aan het denken.
Dat moet je wel afzetten tegen de economische schade. En armoede is ook niet levensverlengend.
pi_192251294
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:46 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ja, heb je die beelden van het water in Venetië gezien?

Ben ook benieuwd naar de ontwikkeling van de grachten in Amsterdam nu er geen rondvaartboten meer doorheen varen.
dat water is niet schoner, de bodem word alleen niet meer omgewoeld door boten dus alles modder is neergeslagen.
pi_192251367
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:37 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat moet je wel afzetten tegen de economische schade. En armoede is ook niet levensverlengend.
Het probleem met "economische groei" is, dat alle "bedrijvigheid" wordt omgezet in één maatstaf, genaamd geld.
En die maatstaf zal in veel gevallen wel overeenkomen met de gegevens "schaarste, vraag en aanbod", maar in de loop van de afgelopen decennia is deze geheel zoek geraakt en verworden tot een "doel op zich".
Nu deze crisis op ons pad is gekomen, is het wellicht een goed idee om van de nood een deugd te maken en niet alles in euro's te willen omrekenen.
Een product als een pakje sigaretten, alcohol, drugs, suiker omzetten in euro's heeft een heel andere invloed de winst onderaan de streep voor de mensheid dan een product als groente, fruit of een geneeskundige behandeling (en dan niet borstvergroting bij een 70-jarige).
Want als je je blind staart op economische groei in de vorm van geld komt de wereld niks verder. Want het is altijd "zero sum".
De een koopt wat en de ander verkoopt wat. Het product is het geld waard wat er voor verhandeld wordt en c'est ca.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192251449
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:42 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

dat water is niet schoner, de bodem word alleen niet meer omgewoeld door boten dus alles modder is neergeslagen.
Het water (sec) is niet schoner geworden. Maar voor de crisis zat er tussen die "schone" watermoleculen allemaal prutzooi, en die prutzooi is nu in quarantaine op de bodem. Dus nu zijn alle schone moleculen bij elkaar.....en nu heeft de substantie die boven de bodem drijft een hoger percentage "schoon water" dan voorheen.... ;)
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192251543
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het probleem met "economische groei" is, dat alle "bedrijvigheid" wordt omgezet in één maatstaf, genaamd geld.
En die maatstaf zal in veel gevallen wel overeenkomen met de gegevens "schaarste, vraag en aanbod", maar in de loop van de afgelopen decennia is deze geheel zoek geraakt en verworden tot een "doel op zich".
Nu deze crisis op ons pad is gekomen, is het wellicht een goed idee om van de nood een deugd te maken en niet alles in euro's te willen omrekenen.
Een product als een pakje sigaretten, alcohol, drugs, suiker omzetten in euro's heeft een heel andere invloed de winst onderaan de streep voor de mensheid dan een product als groente, fruit of een geneeskundige behandeling (en dan niet borstvergroting bij een 70-jarige).
Want als je je blind staart op economische groei in de vorm van geld komt de wereld niks verder. Want het is altijd "zero sum".
De een koopt wat en de ander verkoopt wat. Het product is het geld waard wat er voor verhandeld wordt en c'est ca.
Het probleem is dat dit virus tijdelijk is. En met tijdelijk bedoel ik dat de economie weer opstart maar in welke vorm? Juist de ondernemingen die ik hoog in het vaandel heb staan zoals de lokale bakker, groenteboer, schilder etc vangt de grootste klappen op waarbij je mag hopen dat die het redden ipv de Action etc.

En mensen in armoede vallen juist terug op suikers en goedkope massaproducten die ongezond zijn. Dit omdat ze het geld niet hebben om duurzame gezonde producten te kopen.
pi_192251910
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:37 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dat moet je wel afzetten tegen de economische schade. En armoede is ook niet levensverlengend.
Ik zie dit vooral in het licht van duurzame energie + elektrische auto's met duurzame banden. Dus zonder in te boeten op economische schade.
One man's trash, another man's treasure.
pi_192252930
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:55 schreef Cherni het volgende:

[..]

Het probleem is dat dit virus tijdelijk is. En met tijdelijk bedoel ik dat de economie weer opstart maar in welke vorm? Juist de ondernemingen die ik hoog in het vaandel heb staan zoals de lokale bakker, groenteboer, schilder etc vangt de grootste klappen op waarbij je mag hopen dat die het redden ipv de Action etc.

En mensen in armoede vallen juist terug op suikers en goedkope massaproducten die ongezond zijn. Dit omdat ze het geld niet hebben om duurzame gezonde producten te kopen.
Dat is voor de consument ook een kwestie van keuze.
Ik ben 2 jaar geleden drastisch overgestapt op groente ipv vlees. Bijna geen alcohol meer en bijna geen vlees, en geen toegevoegde suikers.
En als je je richt op de primaire groente (niet in zakjes pakjes) dan vallen die kosten reuze mee. Een kilo wortelen is 76 ct. Havermout is ca 1 euro per kilo. Een bloemkool, een broccoli etc. Maar de mensen willen niet om en kiezen voor "vleesvervangers". Die zijn duur.
Je smaakspectrum verandert na zo'n rigoureuze stap en dan zijn rauwe rode bieten ineens zoet. Die kun je in plakjes op de boterham doen. Hetzelfde geldt voor de stronk van de broccoli en de stronk van de bloemkool. Kiwi's kun je met schil eten. Sinaasappels met een fijnschiller schillen en in 8 stukjes met een vorkje opeten. etc etc etc.
Karnemelk koop ik tegenwoordig rechtstreeks bij de boer. En ook groenten zo veel mogelijk bij de locale groenteboer. Ik ben bezig op kleine schaal met een eigen groentetuin.
Supermarkten als Jumbo mijd ik zo veel mogelijk. Vooral vanwege de sponsoring van Max Verstappen en indirect dus ook RedBull.
Ik hoop dat deze "crisis" mensen aan het denken zet.
Ik vind het gaaf dat die top-entertainers en top-sporters (met name bij voetbal, Formule 1 en tennis) voorlopig even het nakijken hebben.
En ook de megabands. Ga lekker naar het plaatselijke voetbalveldje, de plaatselijke initiatieven op sportgebied, muziek en creativiteit. Kost weinig en je kunt zelf ook in beweging komen en meedoen.
Ik hoop echt dat deze "gedwongen retraite" een blijvende verandering met zich meebrengt.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 22:12:57 #36
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_192256740
Grappig, iets dergelijks merkte ik ook op. Geen tig vliegtuigen tegelijk in de lucht boven midden-nederland. Heerlijk rustig op de weg. Wat mij betreft kunnen er na corona wel wat wijze lessen uit dit alles worden getrokken. Voor veel bedrijven zal blijken dat alles gewoon door gaat als mensen vanuit huis werken, laat dat vooral meer gaan gebeuren. Ook dat massale vliegverkeer is wmb nergens goed voor; het is toch idioot dat mensen voor een prikkie heel Europa doorvliegen? Laat men in de Europese landen betere hogesnelheidstreinnetwerken aanleggen. Ik heb echt geen medelijden met de mensen die graag even kleding gaan winkelen in Londen of Milaan en dat nu niet kunnen. Of al die zakelijke reizigers. Op mijn werk zie ik ook collega’s van hot naar her vliegen, waarbij ik me ernstig afvraag wat het nut is van hun fysieke aanwezigheid ter plekke. Maak vliegen maar stukken duurder, net zoals varen op cruiseschepen. Deze ongelooflijk vervuilende manieren van reizen wordt door diverse overheden ook nog eens gesubsidieerd; een auto- of busreiziger betaalt flink wat accijnzen in zijn ticket vanwege belaste diesel, terwijl op stookolie en kerosine geen belasting zit. Stop eens met die hypocrysie.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_192259955
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 17:42 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

dat water is niet schoner, de bodem word alleen niet meer omgewoeld door boten dus alles modder is neergeslagen.
geen afval meer...
pi_192259960
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 22:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
Grappig, iets dergelijks merkte ik ook op. Geen tig vliegtuigen tegelijk in de lucht boven midden-nederland. Heerlijk rustig op de weg. Wat mij betreft kunnen er na corona wel wat wijze lessen uit dit alles worden getrokken. Voor veel bedrijven zal blijken dat alles gewoon door gaat als mensen vanuit huis werken, laat dat vooral meer gaan gebeuren. Ook dat massale vliegverkeer is wmb nergens goed voor; het is toch idioot dat mensen voor een prikkie heel Europa doorvliegen? Laat men in de Europese landen betere hogesnelheidstreinnetwerken aanleggen. Ik heb echt geen medelijden met de mensen die graag even kleding gaan winkelen in Londen of Milaan en dat nu niet kunnen. Of al die zakelijke reizigers. Op mijn werk zie ik ook collega’s van hot naar her vliegen, waarbij ik me ernstig afvraag wat het nut is van hun fysieke aanwezigheid ter plekke. Maak vliegen maar stukken duurder, net zoals varen op cruiseschepen. Deze ongelooflijk vervuilende manieren van reizen wordt door diverse overheden ook nog eens gesubsidieerd; een auto- of busreiziger betaalt flink wat accijnzen in zijn ticket vanwege belaste diesel, terwijl op stookolie en kerosine geen belasting zit. Stop eens met die hypocrysie.
Helemaal mee eens. Idem met al die onnozele stedentripjes.
pi_192260225
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 22:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
Grappig, iets dergelijks merkte ik ook op. Geen tig vliegtuigen tegelijk in de lucht boven midden-nederland. Heerlijk rustig op de weg. Wat mij betreft kunnen er na corona wel wat wijze lessen uit dit alles worden getrokken. Voor veel bedrijven zal blijken dat alles gewoon door gaat als mensen vanuit huis werken, laat dat vooral meer gaan gebeuren. Ook dat massale vliegverkeer is wmb nergens goed voor; het is toch idioot dat mensen voor een prikkie heel Europa doorvliegen? Laat men in de Europese landen betere hogesnelheidstreinnetwerken aanleggen. Ik heb echt geen medelijden met de mensen die graag even kleding gaan winkelen in Londen of Milaan en dat nu niet kunnen. Of al die zakelijke reizigers. Op mijn werk zie ik ook collega’s van hot naar her vliegen, waarbij ik me ernstig afvraag wat het nut is van hun fysieke aanwezigheid ter plekke. Maak vliegen maar stukken duurder, net zoals varen op cruiseschepen. Deze ongelooflijk vervuilende manieren van reizen wordt door diverse overheden ook nog eens gesubsidieerd; een auto- of busreiziger betaalt flink wat accijnzen in zijn ticket vanwege belaste diesel, terwijl op stookolie en kerosine geen belasting zit. Stop eens met die hypocrysie.
Precies, we zitten in een mondiale retraite. En ik werk prima vanuit huis met mijn laptop en om de twee dagen een "teams"-vergadering. Ik hoef me niet te scheren etc.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192260243
En hoeveel doden vallen er door de enorme druk op de zorg, de economische effecten van deze crisis en de isolatie waarin men zich bevindt?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192260298
Blijf voor altijd thuis werken, ga de weg niet op als dat niet nodig is.
Betaal je personeel voor wat ze doen, en niet voor het aantal uur dat ze ergens aanwezig zijn.

De lucht wordt schoner, minder files, minder verkeersdoden, geen reiskosten.
pi_192260552
quote:
16s.gif Op woensdag 25 maart 2020 06:51 schreef FlippingCoin het volgende:
En hoeveel doden vallen er door de enorme druk op de zorg, de economische effecten van deze crisis en de isolatie waarin men zich bevindt?
De druk op de zorg zal juist minder worden als mensen niet als een dolle de hele wereld rondvliegen en allemaal vlees eten etc. etc.
We kunnen juist efficiënter werken nu er minder verkeer op de weg is.
Minder verkeersdoden etc.
De drukte van de zorg is niet "de schuld" van het feit dat we nu in isolatie zitten?
Je draait de zaak om!
En doordat er minder profvoetballers nodig zijn en verkeersagenten kunnen er meer mensen worden opgeleid in de zorg.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192260600
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:51 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

De druk op de zorg zal juist minder worden als mensen niet als een dolle de hele wereld rondvliegen en allemaal vlees eten etc. etc.
We kunnen juist efficiënter werken nu er minder verkeer op de weg is.
Minder verkeersdoden etc.
De drukte van de zorg is niet "de schuld" van het feit dat we nu in isolatie zitten?
Je draait de zaak om!
En doordat er minder profvoetballers nodig zijn en verkeersagenten kunnen er meer mensen worden opgeleid in de zorg.
Dit beweer ik dan ook nergens, typisch weer iemand die zelf ergens een draai aan geeft om puntjes te scoren in een discussie. Joe. :W
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192260626
Pak de aluhoedjes er maar bij, TS weet het beter dan geleerden...
pi_192260691
quote:
16s.gif Op woensdag 25 maart 2020 07:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Dit beweer ik dan ook nergens, typisch weer iemand die zelf ergens een draai aan geeft om puntjes te scoren in een discussie. Joe. :W
Door de doden agv van de drukte in de zorg te noemen suggereer je (zo komt het tenminste op mij over) dat je die kunt wegstrepen tegenover de levens die zijn gered agv betere lucht en minder verkeersdoden.
Een soort tegenargument. Terwijl de doden agv de drukte in de zorg juist worden voorkomen door de nieuwe mentaliteit die ik voorschrijf.
En dan die economische neergang.
Er wordt bv beweerd dat er economische neergang komt omdat het voetbal niet doorgaat.
Ja dan komen er veel mensen bij elkaar. Kassa voor de entree.
Ze nemen een vette frikandel. Kassa voor de snacks.
Kassa voor de weight watchers. Kassa voor de lifestyle-coach. Kassa voor de cardiologen. Kassa voor de pharmaceutische industrie. Er wordt een biertje gedronken. Kassa voor de verkoper van alcohol. Kassa voor de alcohol-verslavings-klinieken.
Zo worden er allemaal bedrijvigheden in werking gesteld die "economische voorspoed" laten zien terwijl de mensen er geen steek beter mee worden. In tegendeel.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192260706
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:00 schreef SwaPore het volgende:
Pak de aluhoedjes er maar bij, TS weet het beter dan geleerden...
Welke geleerden?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192260793
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Door de doden agv van de drukte in de zorg te noemen suggereer je (zo komt het tenminste op mij over) dat je die kunt wegstrepen tegenover de levens die zijn gered agv betere lucht en minder verkeersdoden.
Een soort tegenargument. Terwijl de doden agv de drukte in de zorg juist worden voorkomen door de nieuwe mentaliteit die ik voorschrijf.
En dan die economische neergang.
Er wordt bv beweerd dat er economische neergang komt omdat het voetbal niet doorgaat.
Ja dan komen er veel mensen bij elkaar. Kassa voor de entree.
Ze nemen een vette frikandel. Kassa voor de snacks.
Kassa voor de weight watchers. Kassa voor de lifestyle-coach. Kassa voor de cardiologen. Kassa voor de pharmaceutische industrie. Er wordt een biertje gedronken. Kassa voor de verkoper van alcohol. Kassa voor de alcohol-verslavings-klinieken.
Zo worden er allemaal bedrijvigheden in werking gesteld die "economische voorspoed" laten zien terwijl de mensen er geen steek beter mee worden. In tegendeel.
Nee helemaal niet ik stel slechts dat er meer factoren spelen dan die van jou en je lieve Sophie, dat schonere lucht beter is lijkt mij evident maar als omwille hiervan dan maar lekker thuis blijft en de hele economie in elkaar stort zal dit ook uiteindelijk doorsijpelen naar de zorg die we mensen kunnen bieden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_192260849
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Welke geleerden?
artsen, doctors, virulogen, epidemologen etc.
pi_192261192
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:05 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Door de doden agv van de drukte in de zorg te noemen suggereer je (zo komt het tenminste op mij over) dat je die kunt wegstrepen tegenover de levens die zijn gered agv betere lucht en minder verkeersdoden.
Een soort tegenargument. Terwijl de doden agv de drukte in de zorg juist worden voorkomen door de nieuwe mentaliteit die ik voorschrijf.
En dan die economische neergang.
Er wordt bv beweerd dat er economische neergang komt omdat het voetbal niet doorgaat.
Ja dan komen er veel mensen bij elkaar. Kassa voor de entree.
Ze nemen een vette frikandel. Kassa voor de snacks.
Kassa voor de weight watchers. Kassa voor de lifestyle-coach. Kassa voor de cardiologen. Kassa voor de pharmaceutische industrie. Er wordt een biertje gedronken. Kassa voor de verkoper van alcohol. Kassa voor de alcohol-verslavings-klinieken.
Zo worden er allemaal bedrijvigheden in werking gesteld die "economische voorspoed" laten zien terwijl de mensen er geen steek beter mee worden. In tegendeel.
Economische neergang komt niet omdat het voetbal plat ligt. Wat denk je van de horeca, schilder en al die zzp'ers die nu thuis zitten.

Je kijkt alleen maar naar de kantoorbanen die eventueel thuis kunnen werken. Maar wereldwijd gezien werken er ook mensen in fabrieken etc.

https://www.1limburg.nl/autofabriek-vdl-nedcar-vier-weken-dicht

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200323_04898928

Bovenstaand al twee fabrieken waarvan een in België om aan te tonen dat dit niet alleen een probleem van Nederland is.

Wat denk je dat dit gaat kosten als dit een zeer lange tijd gaat duren. Dat zijn werknemers die niet thuis kunnen werken. Die hebben nu allemaal een uitkering nodig. En dan is NedCar maar een fabriek van de vele fabrieken wereldwijd.


Wat jij doet is het bekijken vanuit jou situatie omdat je toevallig thuis kunt werken.

Bovendien zijn de beurzen gecrasht draaien de geldpersen en geven talloze economen aan dat we in een crisis terecht komen waarbij die van 2008 verbleekt als dit maanden gaat duren.
Maw het gaat niet om het voetbal alleen.

Hoe ga je al die mensen onderhouden als die in jou systeem werkloos thuis zitten?

Dan kan het niet anders dan dat er wereldwijd armoede ontstaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 25-03-2020 09:04:02 ]
pi_192261827
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 22:12 schreef EdvandeBerg het volgende:
Grappig, iets dergelijks merkte ik ook op. Geen tig vliegtuigen tegelijk in de lucht boven midden-nederland. Heerlijk rustig op de weg. Wat mij betreft kunnen er na corona wel wat wijze lessen uit dit alles worden getrokken. Voor veel bedrijven zal blijken dat alles gewoon door gaat als mensen vanuit huis werken, laat dat vooral meer gaan gebeuren. Ook dat massale vliegverkeer is wmb nergens goed voor; het is toch idioot dat mensen voor een prikkie heel Europa doorvliegen? Laat men in de Europese landen betere hogesnelheidstreinnetwerken aanleggen. Ik heb echt geen medelijden met de mensen die graag even kleding gaan winkelen in Londen of Milaan en dat nu niet kunnen. Of al die zakelijke reizigers. Op mijn werk zie ik ook collega’s van hot naar her vliegen, waarbij ik me ernstig afvraag wat het nut is van hun fysieke aanwezigheid ter plekke. Maak vliegen maar stukken duurder, net zoals varen op cruiseschepen. Deze ongelooflijk vervuilende manieren van reizen wordt door diverse overheden ook nog eens gesubsidieerd; een auto- of busreiziger betaalt flink wat accijnzen in zijn ticket vanwege belaste diesel, terwijl op stookolie en kerosine geen belasting zit. Stop eens met die hypocrysie.
Zijn teveel belangen er mee gemoeid om hier lessen mee uit te trekken. Maar ben blij dat de situatie goed past bij je mening. Maar sommige dingen op je lijst lijken me niet zon goed idee. Zoals vliegen, cruiseschepen duurder maken is zon voorbeeld. Op deze manier word ook transport duurder en dan mag jij alsnog meer betalen voor de producten die hier niet lokaal worden gemaakt ook al vlieg je zelf niet. Kosten worden altijd door berekend ;).

Lange trein verbindingen... Ze krijgen de HSL nog niet eens werkend en daar betaal je nog de hoofdprijs ook voor.
https://www.ad.nl/rotterd(...)aar-buiten~abd4f1bf/

Lijkt me logischer om eerst te kijken naar de Plus en minpunten voordat we onze ideologische en makkelijk praat wereld van achter onze computer beschrijven. Al wil ik al te graag met je eens zijn, maar realistisch is het op dit moment niet.
pi_192261852
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 08:18 schreef SwaPore het volgende:

[..]

artsen, doctors, virulogen, epidemologen etc.
virulogen bestaan niet
epidemologen bestaan niet.
doctors... Ik zou doktoren zeggen.

Voor wat betreft de rest: Er zullen zeer veel artsen zijn die het met me eens zijn.
Het gaat om een gezonde levensstijl. En die is niet inherent aan materialistische stromen die uitsluitend op hun geldwaarde worden beoordeeld.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192261877
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

virulogen bestaan niet
epidemologen bestaan niet.
doctors... Ik zou doktoren zeggen.

Voor wat betreft de rest: Er zullen zeer veel artsen zijn die het met me eens zijn.
Het gaat om een gezonde levensstijl. En die is niet inherent aan materialistische stromen die uitsluitend op hun geldwaarde worden beoordeeld.
Ik geloof jou als random user op fok :s)
pi_192261957
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:27 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Zijn teveel belangen er mee gemoeid om hier lessen mee uit te trekken. Maar ben blij dat de situatie goed past bij je mening. Maar sommige dingen op je lijst lijken me niet zon goed idee. Zoals vliegen, cruiseschepen duurder maken is zon voorbeeld. Op deze manier word ook transport duurder en dan mag jij alsnog meer betalen voor de producten die hier niet lokaal worden gemaakt ook al vlieg je zelf niet. Kosten worden altijd door berekend ;).

Doorberekenen van transportkosten....
Dat gebeurt dus eigenlijk niet. Tenminste niet vwb de werkelijke kosten die het uiteindelijk kost.
De hele corona-crisis hebben we eigenlijk te danken aan het feit dat we onszelf en onze hebbe-hebbe-hebbe-dingen van verre menen te moeten verwerven.
Je moet eens weten wat je eigenlijk maar nodig hebt om gezond te kunnen leven. Groente uit eigen streek is bv al een goed begin.
's Avonds zoek ik bv voor mijn "blokje om" nu de wat saaiere gebieden op. Die zijn ook verrassend mooi. Als je langs een beek loopt of door een houtwal kun je dezelfde beleving ervaren dan door een erkend natuurgebied of een bos van Natuurmonumenten.
Als we alles wat dichter bij huis zoeken scheelt dat enorm in de zorgkosten.
Wellicht moeten we gaan bush-craften. Paardebloemen eten, brandnetel en zevenblad.....
Niks mis mee...
Alles beter dan perse miereneter willen hebben van een Chinese markt, of civet-kat, of vleermuis.
Kortom vlees.
Mensen: eet bv minder vlees. Maar dan kijken de meeste mensen weer alsof ze water zien branden. Maar wél eisen dat er morgen een anti-virus is. Dat kan gewoon niet. Er liggen naast het Corona-virus nog veel meer virussen op de loer. Allemaal dankzij onze hebzucht en onze vlees-behoefte...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192262343
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Doorberekenen van transportkosten....
Dat gebeurt dus eigenlijk niet. Tenminste niet vwb de werkelijke kosten die het uiteindelijk kost.
De hele corona-crisis hebben we eigenlijk te danken aan het feit dat we onszelf en onze hebbe-hebbe-hebbe-dingen van verre menen te moeten verwerven.
Je moet eens weten wat je eigenlijk maar nodig hebt om gezond te kunnen leven. Groente uit eigen streek is bv al een goed begin.
's Avonds zoek ik bv voor mijn "blokje om" nu de wat saaiere gebieden op. Die zijn ook verrassend mooi. Als je langs een beek loopt of door een houtwal kun je dezelfde beleving ervaren dan door een erkend natuurgebied of een bos van Natuurmonumenten.
Als we alles wat dichter bij huis zoeken scheelt dat enorm in de zorgkosten.
Wellicht moeten we gaan bush-craften. Paardebloemen eten, brandnetel en zevenblad.....
Niks mis mee...
Alles beter dan perse miereneter willen hebben van een Chinese markt, of civet-kat, of vleermuis.
Kortom vlees.
Mensen: eet bv minder vlees. Maar dan kijken de meeste mensen weer alsof ze water zien branden. Maar wél eisen dat er morgen een anti-virus is. Dat kan gewoon niet. Er liggen naast het Corona-virus nog veel meer virussen op de loer. Allemaal dankzij onze hebzucht en onze vlees-behoefte...
Groente uit eigen streek. Wie wil al onze boeren verjagen? Wie is er nu een voorstander van globalisatie? En aangezien je de globalisatie niet meer de rug toe kunt keren kun je niet zomaar alles maanden plat leggen zonder een enorme economische schade. Ik pleit ook niet voor een Action, Ikea, Primarkt, Amazon, Monsanto etc. Maar juist die gaan het overleven en gaan straks weer op volle toeren draaien, helaas.

Uiteraard haal je een paar goede punten aan. Dat je bewuster inkopen moet doen met name op duurzaamheid is prima. Maar zo werkt het helaas niet meer. Zelfs nu is er bij de plaatselijke bakker genoeg brood te kopen. Maar ja mensen geven het bedrag niet uit en dat kan te maken hebben met te weinig salaris omdat Iedereen voor een grijpstuiver aan het werk moet. Het gevolg is dat mensen in de super hun brood halen en bij de Primarkt hun kleren kopen etc. Het is een spiraal naar beneden waar ik het al vaker over heb gehad. En deze pandemie als die voorbij is zal dat alleen maar versterken. Maar dat is mijn mening. Want nog meer regelgeving globaal gezien.

Je kunt je voorstellen bij een enorme werkloosheid door een crisis gaan mensen al helemaal niet meer naar de bakker, kaasboer. En niet iedereen heeft de mogelijkheid om bij de plaatselijke boer producten te kopen.

Er is niets mis met je ideologie. Dat is het punt niet. Het is alleen niet haalbaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 25-03-2020 10:10:07 ]
pi_192264177
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:53 schreef Cherni het volgende:

[..]

Groente uit eigen streek. Wie wil al onze boeren verjagen? Wie is er nu een voorstander van globalisatie? En aangezien je de globalisatie niet meer de rug toe kunt keren kun je niet zomaar alles maanden plat leggen zonder een enorme economische schade. Ik pleit ook niet voor een Action, Ikea, Primarkt, Amazon, Monsanto etc. Maar juist die gaan het overleven en gaan straks weer op volle toeren draaien, helaas.

Uiteraard haal je een paar goede punten aan. Dat je bewuster inkopen moet doen met name op duurzaamheid is prima. Maar zo werkt het helaas niet meer. Zelfs nu is er bij de plaatselijke bakker genoeg brood te kopen. Maar ja mensen geven het bedrag niet uit en dat kan te maken hebben met te weinig salaris omdat Iedereen voor een grijpstuiver aan het werk moet. Het gevolg is dat mensen in de super hun brood halen en bij de Primarkt hun kleren kopen etc. Het is een spiraal naar beneden waar ik het al vaker over heb gehad. En deze pandemie als die voorbij is zal dat alleen maar versterken. Maar dat is mijn mening. Want nog meer regelgeving globaal gezien.

Je kunt je voorstellen bij een enorme werkloosheid door een crisis gaan mensen al helemaal niet meer naar de bakker, kaasboer. En niet iedereen heeft de mogelijkheid om bij de plaatselijke boer producten te kopen.

Er is niets mis met je ideologie. Dat is het punt niet. Het is alleen niet haalbaar.

Het was ook eerst niet haalbaar om mensen van het strand te weren. Een strenge les van meester Mark Rutte, ..... en zie daar ..... lege stranden. Als de mensen de ernst zien van zo'n crisiss zijn de burgers ook tot veel in staat. En de plaatselijke groente is helemaal niet zo duur. Mensen willen alleen graag alcohol drinken, sigaretten roken en naar mega festivals en mega artiesten zien. Groot groter grootst...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192264398
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het was ook eerst niet haalbaar om mensen van het strand te weren. Een strenge les van meester Mark Rutte, ..... en zie daar ..... lege stranden. Als de mensen de ernst zien van zo'n crisiss zijn de burgers ook tot veel in staat. En de plaatselijke groente is helemaal niet zo duur. Mensen willen alleen graag alcohol drinken, sigaretten roken en naar mega festivals en mega artiesten zien. Groot groter grootst...
Mensen van een strand weren kan tijdelijk. Zo zou het normaal gesproken ook niet mogelijk zijn dat ik even tijdelijk niet meer mijn ouders bezoek die de 80 zijn gepasseerd. Ik volg nu ook het advies van de kenners op. Niet meer dan dat. Maar als dit virus is overgewaaid zal ik gewoon weer mijn ouders bezoeken. Maar je snapt dat zonder brood en spelen op lange termijn chaos ontstaat tenzij je er een dictatuur van gaat maken. Wat jij nu doet is kijken in het momentum van dit virus. Maar als dit virus is overgewaaid kun je mensen niet zonder dwang van het strand houden.
Bovendien geef je geen enkele reactie op een werkloosheidsprobleem hoe je dit gaat oplossen en hoe je dat betaalbaar wil maken zodat mensen niet aan de bedelstaf geraken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherni op 25-03-2020 11:43:33 ]
pi_192266010
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 11:28 schreef Cherni het volgende:

[..]

Mensen van een strand weren kan tijdelijk. Zo zou het normaal gesproken ook niet mogelijk zijn dat ik even tijdelijk niet meer mijn ouders bezoek die de 80 zijn gepasseerd. Ik volg nu ook het advies van de kenners op. Niet meer dan dat. Maar als dit virus is overgewaaid zal ik gewoon weer mijn ouders bezoeken. Maar je snapt dat zonder brood en spelen op lange termijn chaos ontstaat tenzij je er een dictatuur van gaat maken. Wat jij nu doet is kijken in het momentum van dit virus. Maar als dit virus is overgewaaid kun je mensen niet zonder dwang van het strand houden.
Bovendien geef je geen enkele reactie op een werkloosheidsprobleem hoe je dit gaat oplossen en hoe je dat betaalbaar wil maken zodat mensen niet aan de bedelstaf geraken.
Wellicht dat nu mensen de noodzaak inzien om meer belasting te betalen voor de zorg.
En dat ze minder behoefte hebben om een kapitaal te betalen om Max Verstappen te zien rondracen. Of een Barcelone-shirtje willen hebben van 100 euro met de naam Messi.
Misschien moeten we nu niet meer de hele wereld rondcrossen om alle mega-events mee te maken. Blijf in je dorp. Kijk wat er te doen is en ga naar de plaatselijke voetbalclub of het plaatselijke muziekbandje.
Dan heb je niet zoveel salaris nodig en kunnen veel meer mensen worden opgeleid in de zorg.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 26 maart 2020 @ 15:49:07 #59
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_192287330
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 09:27 schreef hunterrnl het volgende:

[..]

Zijn teveel belangen er mee gemoeid om hier lessen mee uit te trekken. Maar ben blij dat de situatie goed past bij je mening. Maar sommige dingen op je lijst lijken me niet zon goed idee. Zoals vliegen, cruiseschepen duurder maken is zon voorbeeld. Op deze manier word ook transport duurder en dan mag jij alsnog meer betalen voor de producten die hier niet lokaal worden gemaakt ook al vlieg je zelf niet. Kosten worden altijd door berekend ;).
Dat komt omdat een groot deel van de productie naar lagelonenlanden is uitbesteed. Als deze productie dichter bij huis zou kunnen plaatsvinden (Oost-Europa?) zouden onze producten misschien iets duurder worden, maar niet te duur, anders worden ze niet gekocht. Wie er onder zullen lijden, zullen de flitsaandeelhouders van deze producenten zijn. En met die economische sprinkhanenplaag heb ik geen medelijden.

quote:
Lange trein verbindingen... Ze krijgen de HSL nog niet eens werkend en daar betaal je nog de hoofdprijs ook voor.
https://www.ad.nl/rotterd(...)aar-buiten~abd4f1bf/

Lijkt me logischer om eerst te kijken naar de Plus en minpunten voordat we onze ideologische en makkelijk praat wereld van achter onze computer beschrijven. Al wil ik al te graag met je eens zijn, maar realistisch is het op dit moment niet.
Misschien omdat grootschalig internationaal treinverkeer nooit serieus is aangepakt? Misschien moeten we ook niet willen dat Europese hogesnelheidslijnen over ieder lokaal boemelspoor kunnen rijden, maar legt men in Europees verband een nieuw netwerk aan volgens nieuwe Europese standaarden, waarbij in ieder geval iedere hoofdstad op wordt aangesloten, en voor de grotere landen nog een aantal belangrijke steden. Dat zal heel veel geld gaan kosten, maar zal wel een investering zijn in een schoner transport voor de toekomst.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_192300266
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_192306169
Echt niet in een weekje, ja je voelt je meteen prettiger. Denk ik dan, als ik op vakantie ben zijn mn longen een stuk fijner. Maarja woon en werk dan ook in Amstelveen. Dan vraag ik er eigenlijk ook gewoon om om vroegtijdig dood te gaan. Woon ook nog eens op amper 100 meter van de A9.
  vrijdag 27 maart 2020 @ 23:58:49 #62
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_192313275
Het is lente in de ogen van de tandarts
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_192366054
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:37 schreef -XOR- het volgende:
Ik snap je punt, TS, maar dan moet je naar het totale plaatje kijken en dan zul je achteraf zien dat door de ontstane economische crash er per saldo nog altijd veel meer doden zijn.
De levensverwachting stijgt net sneller tijdens recessies.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_192366589
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 16:12 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dat denk ik wel niet vanwege de luchtkwaliteit maar wel de stilte en de rust buiten. Staartmeesjes zag ik sporadisch maar ik zie ze nu haast elke dag lekker in de weer. Bonte specht laat zich ook vaker zien terwijl deze erg schuw is.
Ik weet niet waar je woont maar staartmeesjes volgen vaak een vaste route iedere dag en vliegen de hele stad door. Dat je ze nu ziet is waarschijnlijk omdat je nu thuis zit. Bonte Specht is niet schuw, ga maar eens in het bos lopen. De Grote Bonte Specht is meestal de vogel die je volgt of je lijkt te volgen. Ik heb de Grote Bonte Specht zelfs al regelmatige tuingast, houdt van pinda's. Het is waarschijnlijker dat ze door het tijdelijke koude weer even de tuinen opzoeken.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 31 maart 2020 @ 12:50:21 #65
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_192370263
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 maart 2020 08:35 schreef kawotski het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je woont maar staartmeesjes volgen vaak een vaste route iedere dag en vliegen de hele stad door. Dat je ze nu ziet is waarschijnlijk omdat je nu thuis zit. Bonte Specht is niet schuw, ga maar eens in het bos lopen. De Grote Bonte Specht is meestal de vogel die je volgt of je lijkt te volgen. Ik heb de Grote Bonte Specht zelfs al regelmatige tuingast, houdt van pinda's. Het is waarschijnlijker dat ze door het tijdelijke koude weer even de tuinen opzoeken.
Voeren doe ik elke dag er hangt vanalles in mijn tuin. De bonte specht hoorde ik wel maar liet zich niet snel zien in mijn tuin alleen af en toe in de winter, staartmeesjes ook af en toe. Kan ook te maken hebben dat het een stuk rustiger is ook in de tuinen of balkonnetjes zie je nu geen mens meer iedereen zit achter de gesloten deur.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')