abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_192240358
Is er wat veranderd mbt de kinderopvang nav de nieuwe maatregelen van 23 maart?

Of is het t/m 6 april alleen voor vitale beroepen, en daarna verder zien of het verlengd wordt?

Vrouw en ik hebben vitaal beroep.
Maar mijn kindje heeft er last van hoe ze alles in delen. Andere leidsters, ander groepje peuters, kleuters in de groep
  dinsdag 24 maart 2020 @ 07:14:59 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192240405
Niks over te zeggen. Dat hangt helemaal van de komende 2 weken af
pi_192240472
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 07:06 schreef hartloper het volgende:
Is er wat veranderd mbt de kinderopvang nav de nieuwe maatregelen van 23 maart?

Of is het t/m 6 april alleen voor vitale beroepen, en daarna verder zien of het verlengd wordt?

Vrouw en ik hebben vitaal beroep.
Maar mijn kindje heeft er last van hoe ze alles in delen. Andere leidsters, ander groepje peuters, kleuters in de groep
Last van, als in "hè wat vervelend nou" of als in "AAARGGHHH IK TREK HET NIET MEER (en beuk uit frustratie mijn hoofd tot bloedens toe tegen de muur)"?
Het eerste is met ondersteuning van ouders en opvang wel te doen. Bij het tweede zou ik mijn leven anders inrichten voor het kindje.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_192240744
misschien is het mogelijk om een gastouder te vinden zodat je kind 1 vertrouwd gezicht heeft?
pi_192240765
Hoe oud is je kindje? is het een meisje of jongetje?
Een nieuwe situatie kan heel lastig zijn voor kinderen, ikzelf denk dat goede 'wen-begeleiding' daarin veel zal schelen.
Heb je info (overdracht) over hoe de dag verloopt van je kindje?
Het kan bv best zo zijn dat tijdens het afscheid nemen s'ochtend met tranen en claimgedrag gaat maar dat je kindje het overdag prima naar zijn/haar zin heeft ;)

Een knuffel mee kan al veel helpen (of een foto van jullie gezin) en ook positieve aandacht en beloningen.
Stel vragen als : welke juf vind je het liefst? Ken je al wat namen van de kindjes? etc.
Hou het gesprek positief ! Zodat je kindje ook positieve gevoelens erbij kan beleven ..bv nieuwe vriendjes maken :)

Succes !
pi_192240843
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 07:26 schreef spijkerbroek het volgende:
Last van, als in "hè wat vervelend nou" of als in "AAARGGHHH IK TREK HET NIET MEER (en beuk uit frustratie mijn hoofd tot bloedens toe tegen de muur)"?
Dat eerste.
Mijn zoontje is iemand die het heel moeilijk vindt om ergens te wennen. Hij deed het hier prima tot voor de crisis kwam. Ging eigenlijk super goed. Heel fijne begeleiding door met name 2 vaste begeleidsters. Leuk groepje kinderen van zijn leeftijd waar hij zelf mee ging spelen.
Slapen op de opvang is bij hem altijd een probleem geweest maar ging de laatste maanden best goed.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 07:54 schreef quirina het volgende:
misschien is het mogelijk om een gastouder te vinden zodat je kind 1 vertrouwd gezicht heeft?
Hebben we gehad. De ervaring met kinderopvang is veel beter ons inziens.
Mijn zoontje vindt het ook leuker.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 07:56 schreef hothead2020 het volgende:
Hoe oud is je kindje? is het een meisje of jongetje?
Jongetje van twee

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 07:56 schreef hothead2020 het volgende:
Een nieuwe situatie kan heel lastig zijn voor kinderen, ikzelf denk dat goede 'wen-begeleiding' daarin veel zal schelen.
Daar ben ik van overtuigd. Want hij heeft een prima begeleiding gehad van twee a drie vaste begeleidsters. Maar nu zal dat dus wel weer opnieuw moeten omdat hij in een andere groep zit (vitale functie groep) en omdat hij daar allemaal nieuwe kindjes ziet.
Begeleiders hebben ze ook verdeeld over diverse groepen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 07:56 schreef hothead2020 het volgende:
Het kan bv best zo zijn dat tijdens het afscheid nemen s'ochtend met tranen en claimgedrag gaat maar dat je kindje het overdag prima naar zijn/haar zin heeft
Dat was eerst wel.
Nu is hij vooral wat bang > kat uit de boom kijken
pi_192240952
Zo ver ik weet is er gisteren niets veranderd tov kinderopvang.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2020 08:10:53 ]
pi_192240997
Oehh lastig, een kind van twee is nog wat te jong om een oplossingsgericht gesprek mee te voeren ;)
Maar zoals ik het nu lees heeft hij al eerder een wenperiode gehad bij z'n eerdere groep en voelde hij zich daar uiteindelijk thuis?
Heeft hij in deze groep wel 1 vaste leidster die er bv dagelijks is? of is het elke dag anders?
Wanneer dit ook een vaste groep is met elke dag dezelfde gezichten dan zal hij dezelfde wenperiode doorgaan.
Lastige situatie..misschien toch even aankijken hoe het gaat ?
pi_192241026
Heb je de vestigingsmanager van het kdv hier al over gesproken?
En gebruiken ze niet een kinderdagverblijf app zodat ze kunnen laten zien dat je kind het naar zijn zin heeft? Leidsters kunnen dan foto’s en video sturen via de app en je berichtjes sturen hoe het gaat met je kind.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:38:03 #10
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_192242198
Nooit zo over nagedacht. Wij hebben nu de kinderen thuis en die van 2 is soms bijzonder lastig te vermaken. En ik dacht dus (naief) dat ouders die hun kinderen nog wel naar het KDV kunnen brengen het makkelijk hebben. Dat terwijl iik ook weet dat kinderen soms helemaal niet goed reageren op de ook veranderde omstandigheden daar.

Afijn, allemaal vingers crossed dat het na 6 april wel weer wat normaler wordt. Gisteren was er bewust niets gezegd over scholen, want de regering weet het nog niet, als ik het zo moet beoordelen. Piek in opnames en IC patienten wordt einde deze week verwacht. Als dat goed gaat en de week erop ook, dan schat ik de kans groot dat de basis scholen en KDV's weer open gaan, wel met een streng protocol voor halen en wegbrengen...

Veel sterkte tot het weer wat normaler is.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_192242669
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:13 schreef hothead2020 het volgende:
Oehh lastig, een kind van twee is nog wat te jong om een oplossingsgericht gesprek mee te voeren Maar zoals ik het nu lees heeft hij al eerder een wenperiode gehad bij z'n eerdere groep en voelde hij zich daar uiteindelijk thuis?Heeft hij in deze groep wel 1 vaste leidster die er bv dagelijks is? of is het elke dag anders?Wanneer dit ook een vaste groep is met elke dag dezelfde gezichten dan zal hij dezelfde wenperiode doorgaan.Lastige situatie..misschien toch even aankijken hoe het gaat ?
Ja in zij n oude groep had hij 2 vaste begeleidsters.
Nu komt hij in een groep die is flexibel.
Allemaal mensen van vitale werkers en in dat beroep is dus onregelmatigheid, ook qua het brengen van kinderen naar de opvang.

Ik heb hem wel uitgelegd wat er aan de hand is mbt corona en opvang.
Hij luisterde aandacht maar of hij het snapt ;)
pi_192242684
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 09:38 schreef HMS het volgende:
Nooit zo over nagedacht. Wij hebben nu de kinderen thuis en die van 2 is soms bijzonder lastig te vermaken. En ik dacht dus (naief) dat ouders die hun kinderen nog wel naar het KDV kunnen brengen het makkelijk hebben. Dat terwijl iik ook weet dat kinderen soms helemaal niet goed reageren op de ook veranderde omstandigheden daar.Afijn, allemaal vingers crossed dat het na 6 april wel weer wat normaler wordt. Gisteren was er bewust niets gezegd over scholen, want de regering weet het nog niet, als ik het zo moet beoordelen. Piek in opnames en IC patienten wordt einde deze week verwacht. Als dat goed gaat en de week erop ook, dan schat ik de kans groot dat de basis scholen en KDV's weer open gaan, wel met een streng protocol voor halen en wegbrengen...Veel sterkte tot het weer wat normaler is.
Is inderdaad een pittige periode qua opvang.
Maar goed voor jullie is het ook pittig.
Ik denk dat iedere jonge ouder het op zijn of haar eigen manier ervaart.

Inderdaad te hopen op weer een beetje normaal leven.
Maar dat zal nog wel even duren vrees ik.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')