Ja, met de echt goede collega's/vrienden skype ik af en toe, of ontvang ik wel eens een whatsapp/instagram berichtje. Maar ik mis vooral het horen van de stemmen en gewoon het babbelen, lachen, etc. Aan de kat hier heb ik ook écht niets, die slaap steeds en zaagt achter etenquote:
Eens. Laat wel zien dat er niet echt een stappenplan is/was.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dit krijg je als je 17 miljoen verschillende situaties hebt in een land...
Uiteraard, maar partijen als DutchFilmWorks zijn wel wat agressiever geworden.quote:
Nu je het zegt ja. Ik betaal nu godverdomme 5 euro per maand voor een abonnement waar ik geen fuck aan heb.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:38 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Inclusief NS dalvoordeel abonnement dus?
welke van de velen?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:38 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Haha inderdaad, vooral die man die een vraag stelt die al gesteld was. Niemand opgevallen?
Met die boetes toch? Zat ook echt maar 1 andere vraag tussen ....quote:Op maandag 23 maart 2020 20:38 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Haha inderdaad, vooral die man die een vraag stelt die al gesteld was. Niemand opgevallen?
Ik begrijp je hoor , alleen is anders. Het is hier in huis ook wel erg stil soms.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:39 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja, met de echt goede collega's/vrienden skype ik af en toe, of ontvang ik wel eens een whatsapp/instagram berichtje. Maar ik mis vooral het horen van de stemmen en gewoon het babbelen, lachen, etc. Aan de kat hier heb ik ook écht niets, die slaap steeds en zaagt achter eten
Volgens mij is het niet zo moeilijk. Ik snap wel dat Grapperhaus ervan uitgaat dat mensen zelf het goede doen.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Nu mogen volwassen niet in groepen samenkomen, kinderen wel, verjaardagfeestjes kunnen wel in een grote huis maar niet in een kleine, je wordt gevraagd om binnen te blijven maar het is niet verplicht ....... aaaargh
Dit was vrij duidelijk, hoor. Als je dit nog niet snapt ben je dom.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:40 schreef Kyran het volgende:
[..]
Eens. Laat wel zien dat er niet echt een stappenplan is/was.
Hadden gewoon zoals sommige andere landen in fases moeten werken.
Ik noem maar wat.
Fase 1 = social distancing (1.5m), geen handen geven, papieren zakdoekjes dit dat
Fase 2 = Fase 1 + scholen dicht + winkels dicht + samenscholingsverbod
Fase 3 = Total lockdown, alleen straat op voor werk/boodschappen
Nu mogen volwassen niet in groepen samenkomen, kinderen wel, verjaardagfeestjes kunnen wel in een grote huis maar niet in een kleine, je wordt gevraagd om binnen te blijven maar het is niet verplicht ....... aaaargh
Wat heb je eraan om geld over te houden wanneer veel mensen hun baan kwijt gaan raken. Geld moet blijven rollen.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:40 schreef Newone82 het volgende:
Even omdenken.
Mensen komen er nu achter wat ze uitgeven buiten de deur zoals café’s en dagjes uit. Krijg van vrienden ook te horen, wat hou ik nu veel geld over...hier ook!
Ja, maar daarvan hebben wij gezien dat het dus niet werkt de afgelopen weken toch?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet zo moeilijk. Ik snap wel dat Grapperhaus ervan uitgaat dat mensen zelf het goede doen.
Waarom zou men de rand van de wet op moeten zoeken? Kijken gewoon naar wat verstandig is i.p.v. wat mag..
De kans zit erin... hoewel die klein is.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:41 schreef roos94 het volgende:
De baas van mn zwager is vandaag positief getest op corona ( zwager werkt dagelijks nauw met die man).
Afgelopen week paar keer die zwager over de vloer gehad.
Maar even volledig binnenblijven dus.
In theorie hoeft het een het ander niet te bijten.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:41 schreef Caland het volgende:
Tot 1 juni groepsbijeenkomsten verboden maar het horecaverbod gaat vooralsnog gewoon tot 6 april
Dat is ook wel logisch
Neem een Teckelquote:Op maandag 23 maart 2020 20:41 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Ik begrijp je hoor , alleen is anders. Het is hier in huis ook wel erg stil soms.
Voor mensen die hun baan niet kwijt raken heb ik het over.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat heb je eraan om geld over te houden wanneer veel mensen hun baan kwijt gaan raken. Geld moet blijven rollen.
Dan vind ik dit dus wel een mooie oplossing. Geen algehele sluiting maar alleen waar nodig isquote:Op maandag 23 maart 2020 20:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar daarvan hebben wij gezien dat het dus niet werkt de afgelopen weken toch?
Man man, dat is toch prima uitgelegd. In de week daarvoor gaan ze reevalueren, kijken of dat ook verlengd wordt.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:41 schreef Caland het volgende:
Tot 1 juni groepsbijeenkomsten verboden maar het horecaverbod gaat vooralsnog gewoon tot 6 april
Dat is ook wel logisch
Ik merk dat ik nu in die 2 weken al een aardig buffertje heb opgebouwd ja.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:40 schreef Newone82 het volgende:
Even omdenken.
Mensen komen er nu achter wat ze uitgeven buiten de deur zoals café’s en dagjes uit. Krijg van vrienden ook te horen, wat hou ik nu veel geld over...hier ook!
Collega heeft een teckel, zalig beestjequote:Op maandag 23 maart 2020 20:43 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Neem een TeckelBlij dat ik haar gezellig om me heen heb
Het overgrote deel van NL snapte het gewoon.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:43 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ja, maar daarvan hebben wij gezien dat het dus niet werkt de afgelopen weken toch?
Ik snap het wel en ik hou zelf strengere regels aan dan nodig, maar je hebt afgelopen weken gezien dat mensen echt een bord voor een kop hebben. Die staan gewoon in een groep van 20 man een selfie te nemen onder een bord met HOUD AFSTANDquote:Op maandag 23 maart 2020 20:42 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Dit was vrij duidelijk, hoor. Als je dit nog niet snapt ben je dom.
thuis blijvenquote:Op maandag 23 maart 2020 20:44 schreef Tengano het volgende:
Wel apart dat Grapperhaus het de hele tijd had over mensen die werken of thuis werken.
Een groot deel van Nederland heeft helemaal geen werk. En wat moeten die dan?
Ja aan sommige dingen ontkom je niet.... en regie genoeg hoor.. no worries..quote:Op maandag 23 maart 2020 20:27 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo goed waarom mensen zichzelf zoveel verplichtingen aandoen. Neem wat regie over je leven.
Heerlijk ja.. en die contacten mis ik niet zo eerlijk gezegd..quote:Op maandag 23 maart 2020 20:26 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Minder gejaagd nu allemaal hè?
En toch mis je dat contact wel, zeker de alleenstaanden.
Ja heerlijk is dat zo af en toequote:Op maandag 23 maart 2020 20:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee hoor, je bent niet de enige. Eindelijk die docu's kijken en boeken lezen waar ik al maanden niet aan toe kom
JA de belasting.... die had ik meteen al ingevuldquote:Op maandag 23 maart 2020 20:28 schreef kilon het volgende:
[..]
Ik moet anders gewoon nog mijn belastingaangifte doen. En de gemeentebelastingen betalen.
Allemaal tijd voor een omscholingscursus dus. Nu even twee maanden cursus programmeren. Na de zomer aan de slag in de IT met een vijfdubbel salaris.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:44 schreef Tengano het volgende:
Wel apart dat Grapperhaus het de hele tijd had over mensen die werken of thuis werken.
Een groot deel van Nederland heeft helemaal geen werk. En wat moeten die dan?
Op korte termijn hou je misschien geld over.. op lange termijn heeft iedereen er nadeel van denk ik.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:44 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Voor mensen die hun baan niet kwijt raken heb ik het over.
Afgelopen zomer was ik 6 weken alleen thuis zonder enige vorm van contact. Ging hartstikke prima.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:35 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik kan ook goed op mezelf zijn, maar ik mis nu vooral dat contact met mijn collega's.
De echte verhalen, discussie's het privé deel, het lachen,... En ik ben nog maar 1 week van thuis aan het werken.
Ja, qua maatregelen is het prima. Zij hadden wat mij betreft de niet essentiële winkels ook moogen sluiten, maar als ze streng op toezien dat het geen "elkaar in de nek hijgen festival" wordt kan het ook prima openblijven.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:44 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dan vind ik dit dus wel een mooie oplossing. Geen algehele sluiting maar alleen waar nodig is
Zelfs de handdoekjes!quote:Op maandag 23 maart 2020 20:27 schreef Felixa het volgende:
Koningsdag, Hemelvaartdag, Pinksteren. Alles is weg!
Ik denk dat de overheid met deze maatregelen erop gokt/hoopt dat we vanaf half mei een losser beleid kunnen hanteren zodat gezonde mensen weer naar buiten kunnen. Dit scenario gedurende de zomer volhouden is economische zelfmoord en dat zal uiteindelijk veel meer schade aanrichten dan dat corona nu doet.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:41 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik maak me niet druk om corona maar de economie gaat goed naar de kloten. Het kan toch niet anders of er gaan een hoop failissementen komen.
Ja als het zo doorgaat is dat wel gezelligquote:Op maandag 23 maart 2020 20:43 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Neem een TeckelBlij dat ik haar gezellig om me heen heb
Aan een hond heb je meer als we in lock down gaan.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:45 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Collega heeft een teckel, zalig beestje. Wel wat laat nu, kan moeilijk mijn kat van de hand doen. Zou ik zelfs niet over mijn hart krijgen, zie hem te graag
Zelfs dan is t een noodmaatregelquote:Op maandag 23 maart 2020 20:47 schreef Harmankardon het volgende:
[..]
Ik denk dat de overheid met deze maatregelen erop gokt/hoopt dat we vanaf half mei een losser beleid kunnen hanteren zodat gezonde mensen weer naar buiten kunnen. Dit scenario gedurende de zomer volhouden is economische zelfmoord en dat zal uiteindelijk veel meer schade aanrichten dan dat corona nu doet.
Hier ook, alleen met beleggen in 2 weken -¤1000. Maar dat trekt hopelijk de komende jaren weer bij.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik merk dat ik nu in die 2 weken al een aardig buffertje heb opgebouwd ja.
Oh?quote:Op maandag 23 maart 2020 20:47 schreef Tengano het volgende:
De bibliotheken zijn ook nog open; ook een beetje raar eigenlijk.
Hier in de Noordkop zijn ze allemaal dicht.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:47 schreef Tengano het volgende:
De bibliotheken zijn ook nog open; ook een beetje raar eigenlijk.
Troost je, ik ben klanten tegengekomen met 6.000 EUR of meer verlies op één week tijd.quote:Op maandag 23 maart 2020 20:48 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Hier ook, alleen met beleggen in 2 weken -¤1000. Maar dat trekt hopelijk de komende jaren weer bij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |