abonnement Unibet Coolblue
pi_192233527
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Daarom is het goed dat het nu uit de mond van De Jonge zelf kwam.
dat maakt voor veel bedrijven geen verschil. Die boeten betalen ze met 2 vingers in hun neus.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 23 maart 2020 @ 20:28:47 #27
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192233562
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:14 schreef FYazz het volgende:
Hoe zit dat bij gescheiden ouders die rouleren met kinderen? Als de ene ouder koorts krijgt als het kind bij hem/haar is en daarna naar de andere ouder gaat.
Kans op besmetting via kind is mogelijk toch.

Moeten dan beide ouders (inclusief de nieuwe partners) thuisblijven? :D
Gewoon bij elkaar over de vloer dan lost het probleem zich vanzelf op.
  maandag 23 maart 2020 @ 20:29:26 #28
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192233580
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat maakt voor veel bedrijven geen verschil. Die boeten betalen ze met 2 vingers in hun neus.
Ja maar ze kunnen nu niet op grond van werkweigering ontslaan.
We have always been at war with Eastasia.
pi_192233588
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:22 schreef roninho het volgende:

[..]

Is het niet zo dat wanneer je Corona hebt gehad en je 24 uur klachtenvrij bent je zowel geen corona meer kunt krijgen als kunt overdragen? Of heb ik dat verkeerd begrepen.
Dat zegt het RIVM. De WHO zegt echter dat je daarna nog twee weken in quarantaine moet blijven.
pi_192233627
quote:
15s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:14 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Gisteren was een huisarts bij Pauw. Heel verhaal, en op een gegeven moment vertelde ze dat ze net vijf dagen Coronavrij was en dat haar man nog ziek thuis lag...

Het leverde legendarische televisie op, maar wát een dom mens zeg.

Kan deze vrouw volgens de leeuwarder courant nu niet een boete verwachten dat kan uitlopen tot 87.000 euro. Als je regels negeert. Ik las het daar dat die boetes niet mals waren. En als er iemand moet weten wat mag. Dan is het de huisarts wel.
  maandag 23 maart 2020 @ 20:31:56 #31
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192233648
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:18 schreef -Straw- het volgende:
Ze zeiden wel dat je boodschappen mag halen als je geen symptomen hebt. Maar verder niet naar buiten.
Je mag ook boodschappen halen met symptomen als niemand anders het doet, maar wel afstand houden.
Altijd afstand houden.
En je mag ook een frisse neus halen en zo, maar afstand houden en niet samenscholen (tenzij gezin).
pi_192233664
Gaan ze toch niet controleren
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  maandag 23 maart 2020 @ 20:32:45 #33
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192233667
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:31 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Kan deze vrouw volgens de leeuwarder courant nu niet een boete verwachten dat kan uitlopen tot 87.000 euro. Als je regels negeert. Ik las het daar dat die boetes niet mals waren. En als er iemand moet weten wat mag. Dan is het de huisarts wel.
Lid van het landelijk coronateam nog wel.
We have always been at war with Eastasia.
pi_192233686
Het begint op deze manier meer op een oorlog te lijken, met al die maatregelen en het beperkt de vrijheid behoorlijk :( Dat terwijl vooral de oudjes dood gaan en volgens Mark Rutte, zouden wij allemaal corona moeten krijgen.
pi_192233687
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ja maar ze kunnen nu niet op grond van werkweigering ontslaan.
velen proberen het toch...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192233701
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 19:30 schreef Hamzoef het volgende:
Zojuist op de persconferentie aangekondigd: als er één iemand in het gezin koorts heeft, moet de rest van het gezin thuisblijven.

Gaat mijn werkgever niet leuk vinden. :’)

Wat vinden jullie van deze nieuwe maatregel? Koorts bepaalt de besmettelijkheid toch niet per se?
Koorts is wel een van de belangrijkste symptomen dat je corona hebt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_192233717
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je mag ook boodschappen halen met symptomen als niemand anders het doet, maar wel afstand houden.
Altijd afstand houden.
En je mag ook een frisse neus halen en zo, maar afstand houden en niet samenscholen (tenzij gezin).
Ik ben zelf verkouden, ik zie niet in hoe ik anders boodschappen moet halen. Als je alleen bent dan kun je bijna niet anders.
pi_192233779
Bij
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:27 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

dat maakt voor veel bedrijven geen verschil. Die boeten betalen ze met 2 vingers in hun neus.
Bij ons gaat het wel echt een verschil maken, daarvan ben ik overtuigd. Er werden niet bewust regels overtreden, maar er was teveel grijs gebied. En bij grijs gebied wordt er gekozen mensen maar gewoon te laten komen. Nu is dat grijze weg.
pi_192233800
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

velen proberen het toch...
Werkgevers zullen zeker gaan dreigen. Niet iedere werknemer is zo mondig dat hij voor zichzelf kan opkomen. Hier wordt al lang misbruik van gemaakt. voor corona en er na. We zijn immers niet allemaal juristen en we weten allemaal ook niet hoe je zoiets moet aanvechten. Je bent allang blij dat je een baan hebt.
pi_192233821
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:37 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Werkgevers zullen zeker gaan dreigen. Niet iedere werknemer is zo mondig dat hij voor zichzelf kan opkomen. Hier wordt al lang misbruik van gemaakt. voor corona en er na. We zijn immers niet allemaal juristen en we weten allemaal ook niet hoe je zoiets moet aanvechten. Je bent allang blij dat je een baan hebt.
Volgens mij is werkweigering toch ontslag op staande voet en is geen vergunning nodig?

daarom: vakbond...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192234199
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:33 schreef Diqiu-Long het volgende:
Het begint op deze manier meer op een oorlog te lijken, met al die maatregelen en het beperkt de vrijheid behoorlijk :( Dat terwijl vooral de oudjes dood gaan en volgens Mark Rutte, zouden wij allemaal corona moeten krijgen.
Ook jongere mensen belanden in het ziekenhuis. Die gaan dood als ziekenhuizen overbelast zijn. Zorgpersoneel idem. Ze doen dit echt niet alleen om de oudjes te beschermen die bij normale griep ook waren omgevallen. Het gaat om veel grotere aantallen.
pi_192234315
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:54 schreef -Straw- het volgende:

[..]

Ook jongere mensen belanden in het ziekenhuis. Die gaan dood als ziekenhuizen overbelast zijn. Zorgpersoneel idem. Ze doen dit echt niet alleen om de oudjes te beschermen die bij normale griep ook waren omgevallen. Het gaat om veel grotere aantallen.
Nee dat snap ik ook wel: wij zijn gewoon veel te laks in Europa geweest en nu zitten wij met de gebakken peren.
  maandag 23 maart 2020 @ 21:10:20 #43
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192234581
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:36 schreef Hamzoef het volgende:
Bij
[..]

Bij ons gaat het wel echt een verschil maken, daarvan ben ik overtuigd. Er werden niet bewust regels overtreden, maar er was teveel grijs gebied. En bij grijs gebied wordt er gekozen mensen maar gewoon te laten komen. Nu is dat grijze weg.
Ik hoop het ook. Bij ons nog geen bericht dat het kantoor sluit en iedereen moet thuiswerken (iedereen kan thuiswerken).
pi_192234637
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:33 schreef Diqiu-Long het volgende:
Het begint op deze manier meer op een oorlog te lijken, met al die maatregelen en het beperkt de vrijheid behoorlijk :( Dat terwijl vooral de oudjes dood gaan en volgens Mark Rutte, zouden wij allemaal corona moeten krijgen.
Ja, wat denk je dat het idee is van deze hele maatregel? :D
pi_192235013
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 21:13 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ja, wat denk je dat het idee is van deze hele maatregel? :D
Om ons de vrijheid voor goed af te pakken: de politiek is niet te vertrouwen! Straks krijgen wij weer permanente grenscontroles en worden overal camera's geinstalleerd, in het kader om de burger in de gaten te houden. Die kunnen ze dan installeren met het excuus dat het bedoeld is om corona crisis de kop in te drukken.

Maar ik hou mij er wel aan: ben alleen bang, dat sommige maatregelen blijvend zijn.
  maandag 23 maart 2020 @ 21:38:12 #46
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192235184
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 19:53 schreef halfway het volgende:
En wie gaat dat controleren? _O- _O-
Jij ziet alleen de noodzaak van iets in als je gecontroleerd word en beboet kan worden? :')
  maandag 23 maart 2020 @ 22:58:49 #47
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192237068
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:36 schreef Hamzoef het volgende:
Bij
[..]

Bij ons gaat het wel echt een verschil maken, daarvan ben ik overtuigd. Er werden niet bewust regels overtreden, maar er was teveel grijs gebied. En bij grijs gebied wordt er gekozen mensen maar gewoon te laten komen. Nu is dat grijze weg.
Er zijn nog genoeg vragen en onzekerheden.
Zo werd er gezegd dat kleine kinderen nog samen mogen spelen, maar wat is klein? En kunnen zij echt geen besmetting overdragen, ook niet via kleding of speelgoed?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')