abonnement Unibet Coolblue
pi_192221648
Zoals we weten worden jongeren niet zo getroffen door dit virus. Nog steeds lees je hier en daar dat jongeren ook slachtoffer worden. Hier is helemaal geen informatie over te vinden. Waren het voorheen kei gezonde jongeren of jongeren die al gezondheidsproblemen hadden ? Ik kan mij voorstellen dat vegans veel eerder met de beentjes omhoog gaan. Die mensen krijgen - doorgaans - gewoon niet de juiste voeding binnen. Is hier meer info over?
pi_192221668
Huh? Wat een lulverhaal vol aannames zonder duidelijke bron.
pi_192221687
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 10:59 schreef Benzyl het volgende:
Zoals we weten worden jongeren niet zo getroffen door dit virus. Nog steeds lees je hier en daar dat jongeren ook slachtoffer worden. Hier is helemaal geen informatie over te vinden. Waren het voorheen kei gezonde jongeren of jongeren die al gezondheidsproblemen hadden ? Ik kan mij voorstellen dat vegans veel eerder met de beentjes omhoog gaan. Die mensen krijgen - doorgaans - gewoon niet de juiste voeding binnen. Is hier meer info over?
Iets verzinnen en dan vragen of er informatie over is?
  maandag 23 maart 2020 @ 11:03:21 #4
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192221705
Ik plaatste elders al een bericht over een coronadode van 39.

https://m.hln.be/nieuws/b(...)ronavirus~a5e29df96/

Niet echt een jongere, maar zeker geen bejaarde en ook niet in de 50+ risicogroep. }:|
  Moderator maandag 23 maart 2020 @ 11:05:23 #5
236264 crew  capricia
pi_192221737
Kinderen lijken er wel veel minder problemen mee te hebben.
Definitely not CIA
pi_192221797
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 10:59 schreef Benzyl het volgende:
Hier is helemaal geen informatie over te vinden. Waren het voorheen kei gezonde jongeren of jongeren die al gezondheidsproblemen hadden ?
Ik sprak recent een GGD arts op het werk;

Corona kan jonge mensen treffen en ook die kunnen ernstig ziek worden, zelfs dat ze naar de IC moeten gaan om te worden beademd.
Echter hebben veel van deze mensen ook al iets onder de leden wat ze nog niet weten, denk aan hartfalen of aan de luchtwegen.

De meeste mensen komen in het ziekenhuis door een longonsteking, in geval van corona een dubbele longontsteking. Die is voor iedereen pittig, maar niet voor iedereen dodelijk
pi_192221920
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 11:09 schreef hartloper het volgende:

De meeste mensen komen in het ziekenhuis door een longonsteking, in geval van corona een dubbele longontsteking. Die is voor iedereen pittig, maar niet voor iedereen dodelijk
Behoorlijk pittig, je weet niet wat je overkomt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 23 maart 2020 @ 11:21:30 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192221980
quote:
Plots smaak- en reukverlies mogelijk eerste symptoom van coronabesmetting

Volgens verschillende Britse neus-, keel- en oorartsen kan het plotse verlies van smaak- en reukzin een symptoom zijn van het coronavirus, nog voor er ziekteverschijnselen optreden. Tot die conclusie kwamen ze na het onderzoek van jongeren die besmet waren met het virus en verder geen symptomen vertoonden.

Een Britse Associatie van NKO-artsen vertelde gisteren in een mededeling dat er “sterk bewijs” is dat smaak- en reukverlies een tot nu genegeerd symptoom kan zijn van het coronavirus. Ze baseren zich daarvoor op coronapatiënten uit Zuid-Korea, China en Italië die allen dat kenmerk vertoonden, maar verder geen andere symptomen hadden.

Volgens Brits professor Nirmal Kumar, hoofd van ENT (Ear, Nose and Throat, red.) UK, kan dat mogelijks verklaard worden doordat het coronavirus de luchtwegen en neusholte van de patiënten mild aantast en zo een invloed heeft op hun reuk- en smaakvermogen.

Niet ziek
De data die de hypothese van de Britten ondersteunen zijn volgens The New York Times nog beperkt, maar toch groot genoeg om nu al te waarschuwen. Van 2.000 positief geteste personen in Zuid-Korea ervoer volgens een studie 30 procent een verlies van hun geurvermogen. De Italiaanse arts Marco Metro, hoofd cardiologie van het ziekenhuis in de noordelijke stad Brescia, vertelt eveneens aan de NYT dat “iedereen zowat hetzelfde verhaal heeft”. “Vraag aan elke patiënt naar zijn of haar partner, en je krijgt te horen dat - als ze zelf niet ziek zijn - ze enkel hun geur en/of smaak kwijt zijn.” In Duitsland melden verschillende artsen hetzelfde.

Ook de Amerikaanse Academy van Otorhinolaryngologie postte gisterenavond op zijn website dat er steeds meer anekdotische aanwijzingen zijn dat geur- en smaakverlies of -afname een symptoom kunnen zijn bij patiënten die geen andere symptomen vertonen. De neus van de patiënten is daarbij meestal niet verstopt.

Preventief in quarantaine
Kumar en zijn collega Claire Hopkins, voorzitter van de British Rhinological Society, vragen nu dat iedereen die plots smaak- en reukverlies vertonen, tijdelijk in quarantaine gaan om het aantal besmettingen te reduceren. Volgens Hopkins liggen twee van haar collega’s in het Verenigd Koninkrijk in kritieke toestand in het ziekenhuis.

NKO-artsen lopen volgens haar een hoog risico op besmetting tijdens medische onderzoeken. Ook de Amerikaanse vereniging waarschuwde daar vrijdag al voor: “Een hoge mate van transmissie van Covid-19 richting NKO-artsen is gerapporteerd in China, Italië en Iran, wat bij velen tot de dood leidde.”

https://m.hln.be/nieuws/b(...)besmetting~a5551462/
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 23 maart 2020 @ 11:28:18 #9
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192222110
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 10:59 schreef Benzyl het volgende:Nog steeds lees je hier en daar dat jongeren ook slachtoffer worden. Hier is helemaal geen informatie over te vinden.
:?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_192222162
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 11:09 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ik sprak recent een GGD arts op het werk;

Corona kan jonge mensen treffen en ook die kunnen ernstig ziek worden, zelfs dat ze naar de IC moeten gaan om te worden beademd.
Echter hebben veel van deze mensen ook al iets onder de leden wat ze nog niet weten, denk aan hartfalen of aan de luchtwegen.

De meeste mensen komen in het ziekenhuis door een longonsteking, in geval van corona een dubbele longontsteking. Die is voor iedereen pittig, maar niet voor iedereen dodelijk
Bedankt.
  maandag 23 maart 2020 @ 11:47:58 #11
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_192222491
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 11:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Kut. Dit heeft m’n vriendin vorige week serieus gehad. Ook een beetje benauwd, maar meer niet. Ik zal wel snel volgen dan :{
pi_192223109
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 11:05 schreef capricia het volgende:
Kinderen lijken er wel veel minder problemen mee te hebben.
Beter immuunsysteem
pi_192223171
12 jaar, aan de beademing.. geen voorliggend medisch verleden

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2020 12:22:32 ]
pi_192223185
Ja soms gaat er jong iemand dood, en regelmatig komt er een kind onder een auto, maar dat is niet landelijk voorpaginanieuws.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')