abonnement Unibet Coolblue
  maandag 23 maart 2020 @ 09:25:47 #2
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192220275
Ik kies nooit meer zoost
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 23 maart 2020 @ 09:26:25 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192220288
Ik las "Ok je moet niezen"
pi_192220291
Als je nu in een lockdown gaat komen die dooie wel over 9 maanden als je er weer uit bent, onzinnige pol
  maandag 23 maart 2020 @ 09:26:54 #5
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_192220296
En tevens stem ik voor afwachten wat de toestroom op de IC's is om dan te kunnen kiezen
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  maandag 23 maart 2020 @ 09:26:55 #6
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192220297
Ik hoef gelukkig helemaal niet te kiezen.
  maandag 23 maart 2020 @ 09:33:05 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_192220387
Stoere boy dit. :Y.
And so is the past
pi_192220444
quote:
9s.gif Op maandag 23 maart 2020 09:26 schreef herverwijderd het volgende:
Ik hoef gelukkig helemaal niet te kiezen.
We moeten wel kiezen, alleen is de keuze niet beperkt tot deze twee opties.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_192220490
30 procent je bedoelt 80 procent. Ook dan raken de ICs vol *O* en zullen 10 procent van mensen van 20-30 ook sterven.
Nu heb jij natuurlijk geen 10 vrienden maar stel je hebt er 10.
1 zal er sterven.
  maandag 23 maart 2020 @ 09:39:55 #10
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192220498
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 09:36 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

We moeten wel kiezen, alleen is de keuze niet beperkt tot deze twee opties.
Kies jij dan maar.
pi_192220525
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2020 09:39 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Kies jij dan maar.
Ik vind de huidige koers een prima koers. Dus ik kies ervoor om nu niets te veranderen. ^O^

Nou ja, er mogen wel boetes uitgedeeld worden aan mensen die zich niet houden aan het gebod om afstand te houden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 23 maart 2020 @ 09:42:50 #12
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192220540
Sinds deze poll is aangemaakt zijn er in NL al meer nieuwe coronabesmettingen dan mensen die 'm hebben beantwoord.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 23 maart 2020 @ 09:42:58 #13
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192220542
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 09:41 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik vind de huidige koers een prima koers. Dus ik kies ervoor om nu niets te veranderen. ^O^

Nou ja, er mogen wel boetes uitgedeeld worden aan mensen die zich niet houden aan het gebod om afstand te houden.
Goede keus.
pi_192220566
quote:
14s.gif Op maandag 23 maart 2020 09:42 schreef herverwijderd het volgende:

[..]

Goede keus.
Danku

Okee, opgelost. Slotje! 8-)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 23 maart 2020 @ 09:57:19 #15
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_192220728
De kosten van de twee opties vormen natuurlijk ook geen trade-off. Die kosten trade-off behelst namelijk economische schade vs gezondheidsschade (dat economische schade uiteindelijk ook gezondheidsschade oplevert is een ander verhaal).
We have always been at war with Eastasia.
pi_192220744
Italiaanse oma (95) genezen van het coronavirus

https://www.telegraaf.nl/(...)-van-het-coronavirus



Fantastisch nieuws! Maar gaan we echt de hele maatschappij stilzetten voor het redden van levens van 95 jarigen? Ik besef me dat het een hele harde keus is, maar er is ergens een grens. Die komt vanzelf in zicht als een groot gedeelte van de horeca failliet gaat en mensen hun baan gaan verliezen. Uiteraard hoop ik op een goede afloop.

Het zou mij niets verbazen als we gaan meemaken wat we ook meemaakten met het Y2K probleem. Alle deskundigen schetsten doom scenario's. Achteraf viel het mee, maar dat kwam vooral door de maatregelen die we hadden genomen.
  maandag 23 maart 2020 @ 10:00:53 #17
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_192220779
Ja we zetten de maatschappij stil om levens te redden. Leeftijd daarbij is arbitrair. Dat is het verschil tussen beschaving en een soort van derde rijk waar onrendabelen aan hun lot overgelaten worden.

Maargoed uiteindelijk is dit voor TS een stukje coping omdat door de maatregelen de muren op hem afkomen.
And so is the past
pi_192220926
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 09:58 schreef zoost het volgende:
Fantastisch nieuws! Maar gaan we echt de hele maatschappij stilzetten voor het redden van levens van 95 jarigen?
Je moet wat verder kijken dan je neus lang is.

Waar leg je de grens? Zeventig jaar? Tachtig jaar? Negentig? Is het anders als het jouw moeder betreft, of maakt dat niet uit?

En voel jij je dan geroepen om op de IC rond te gaan lopen om aan te wijzen wie we gaan proberen te redden en wie er bij voorbaat dood mag gaan? Want die situatie gaat zich binnenkort voordoen.

De reden dat we deze maatregelen nemen, is omdat we die situatie, zoals het in Italië al weken werkelijkheid is, zoveel mogelijk voor willen zijn.

Daar komt bij dat de mensen in de zorg die dicht op het vuur zitten, ook snel besmet kunnen worden, wat dus niet zo positief is voor de hoeveelheid zorg die geboden kan worden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_192220982
quote:
7s.gif Op maandag 23 maart 2020 10:00 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ja we zetten de maatschappij stil om levens te redden. Leeftijd daarbij is arbitrair. Dat is het verschil tussen beschaving en een soort van derde rijk waar onrendabelen aan hun lot overgelaten worden.

Maargoed uiteindelijk is dit voor TS een stukje coping omdat door de maatregelen de muren op hem afkomen.
Het is onnozel om te denken dat in onze maatschappij niet voortdurend keuzes worden gemaakt tussen volksgezondheid / veiligheid en de kosten hiervan voor de maatschappij en / of bedrijven. Uiteindelijk zal de politiek voor deze crisis ook een kosten / baten afweging maken. Doen ze dat niet en kiezen ze altijd voor volksgezondheid en dus tegen economische activiteit (in het geval van deze crisis) dan storten ze de westerse wereld in een ravijn. De politiek zit er om moeilijke keuzes te maken en niet voor "makkelijke" principes waar je de gevolgen niet van kan overzien. Vandaar ook de keuze voor groepsimmuniteit.
pi_192221012
De economie krabbelt wel weer op. Ja, dat doet nu pijn, maar op Rusland na, zitten nu alle wereldmachten in hetzelfde schuitje en we kijken allemaal naar elkaar.

Wij kijken nu naar Italië en gebruiken dat als toekomstvisie en hopen niet de fouten te maken die daar gemaakt zijn. Daarom zijn de maatregelen zo streng.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_192221019
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 09:58 schreef zoost het volgende:
Italiaanse oma (95) genezen van het coronavirus

https://www.telegraaf.nl/(...)-van-het-coronavirus

[ afbeelding ]

Fantastisch nieuws! Maar gaan we echt de hele maatschappij stilzetten voor het redden van levens van 95 jarigen? Ik besef me dat het een hele harde keus is, maar er is ergens een grens. Die komt vanzelf in zicht als een groot gedeelte van de horeca failliet gaat en mensen hun baan gaan verliezen. Uiteraard hoop ik op een goede afloop.

Het zou mij niets verbazen als we gaan meemaken wat we ook meemaakten met het Y2K probleem. Alle deskundigen schetsten doom scenario's. Achteraf viel het mee, maar dat kwam vooral door de maatregelen die we hadden genomen.
Totdat het dichtbij komt he.

Laten we even doen ofdat TS ouders geweigerd worden voor behandelingen. :)

Nederland heeft geen programma's zoals andere landen dat hebben voor ondernemers in deze tijden met dank aan de regerende partij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2020 10:20:47 ]
pi_192221071
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 10:20 schreef Verbruikersnaam het volgende:
Nederland heeft geen programma's zoals andere landen dat hebben voor ondernemers in deze tijden met dank aan de regerende partij.
Nederland heeft ook al jaren ernstige bezettingsproblemen in de gezondheidszorg, wat ons nu gierend in de kont kan gaan bijten.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 23 maart 2020 @ 10:26:38 #23
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192221124
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 09:26 schreef Hexagon het volgende:
Ik las "Ok je moet niezen"
Same here
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_192221138
Onze samenleving is gebaseerd op solidariteit en elkaar ondersteunen, niet op de wet van de jungle. We gaan niet massa's mensen laten afsterven omdat onze economie zo belangrijk is. Geld dat we nu niet kunnen verdienen, verdienen we later wel weer terug. Al die mensen die we dood zouden moeten laten gaan (en dat zijn er heel veel, en zeker niet alleen mensen met corona maar ook andere mensen die een IC bed nodig hebben), komen nooit meer terug.

Verder is de keuze zoals TS hem stelt veel te zwart/wit, dus een onzinnig dilemma.
pi_192221196
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 10:23 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nederland heeft ook al jaren ernstige bezettingsproblemen in de gezondheidszorg, wat ons nu gierend in de kont kan gaan bijten.
Om dit soort dingen te overbruggen is het bijvoorbeeld een goed idee om de belasting te verhogen van de 1% in Nederland een goede stap in de juiste richting.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2020 10:31:06 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')