abonnement Unibet Coolblue
pi_192218187
Het is midden in de nacht en het is stil rustig en veilig.

Ik heb persoonlijk al verhalen gehoord van mensen die aan de beademing gelegen hebben en het nu thuis weer hebben. Kortademig en vervolgens hop weer uren geen teken van leven, en ze blijkt weer te zijn opgenomen.

Zijn jullie bang voor het virus zelf? Om het te moeten krijgen?
Ik ben heel bang en het lijkt me verschrikkelijk. Vier kids hier en een man, die het dan waarschijnlijk ook heeft.

Wie zorgt er dan voor de kids? Wie offert zich op?

Dus daarom ben ik nog wakker om 03:00 en sta op het punt gewoon geen boodschappen meer te gaan halen. Pleur het maar voor de deur neer.

Hebben jullie dit ook?
pi_192218199
Doe relaxed calm down doe flosjes

Oftewel, geen zorgen, maak even een wandeling door het park, brein weer even fris en door
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_192218239
Net die jongen gezien op SBS6 van 27 jaar die in coma lag door Corona. Dan wordt het wel snel een nachtmerrie in plaats van een ver van mijn bed show. Dus ja hier word je wel angstig van.
pi_192218250
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 03:15 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
Doe relaxed calm down doe flosjes

Oftewel, geen zorgen, maak even een wandeling door het park, brein weer even fris en door
Jojo, hele park loopt vol met doemdenkers😁
pi_192218251
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 03:26 schreef MakkieR het volgende:
Net die jongen gezien op SBS6 van 27 jaar die in coma lag door Corona. Dan wordt het wel snel een nachtmerrie in plaats van een ver van mijn bed show. Dus ja hier word je wel angstig van.
Dat dus. En die gozer van 16 is wel wakker, maar verder ook geen in de Gloria bij SBS.
pi_192218254
Ik begin ook ziek te worden
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_192218258
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 03:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat dus. En die gozer van 16 is wel wakker, maar verder ook geen in de Gloria bij SBS.
Misschien niet een dag 24/7 in cor zitten en nieuws lezen?
Ik zwaai naar dieren.
pi_192218260
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 03:33 schreef Geerd het volgende:

[..]

Misschien niet een dag 24/7 in cor zitten en nieuws lezen?
Zit hier pas vanaf 01:00 dus wat is je punt?
pi_192218261
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 03:32 schreef Aiciu het volgende:
Ik begin ook ziek te worden
Sterkte!
pi_192218300
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 03:34 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Zit hier pas vanaf 01:00 dus wat is je punt?
keek ff na je pohi cor cor en nog af entoe cor....gewoon rustig blijven..gezond eten. Stukje wandelen...
Ik zwaai naar dieren.
pi_192218310
Absoluut geen greintje angst. Angst is een slechte raadgever en moet je niet je leven laten leiden want dan heb je bij voorbaat al verloren.
pi_192218314
Je wordt ook echt niet ziek als je even boodschappen gaat doen..ja of er moet er lekker een staan te roggelen en te hoesten die besmet is...
Ik zwaai naar dieren.
pi_192218318
Heel eerlijk. De ene keer niet ,de andere keer wel.

Ik ben zelden ziek. De laatste keer dat ik griep had heb ik het gewoon uitgeziekt zonder medicatie door veel te slapen onder een warm dekbed zodat de koorts het werk kon opknappen. Ik was 1 dag super beroerd en dat heeft een week geduurd voor ik redelijk opgeknapt was en daarna nog een week. Dat was 2 jaar geleden, daarvoor was het langer dan 7 jaar geleden. Ik hoop dat dit ook voor dit virus geld. Wel vaak verkouden geweest, maar dat was meestal omdat mensen ziek naar werk kwamen en anderen besmette.

Aan de andere kant, ik ben schijnbaar een risico groep met mijn overgewicht in de morbide obesitas range, en hoewel ik er al een tijd mee bezig ben gaat dit niet hard naar beneden (gewoon op een redelijk normaal tempo wat niet ongezond is). Ondanks dat ik verder een gezond hart heb, geen suikerziekte, geen roker of drinker ben of andere enge dingen heb.. Maar dan lees ik dat ogenschijnlijk gezonde mensen ook overlijden en ik weet dat dit ook kan met de griep, maar het maakt me wel bang. Helemaal als ik de gangen in ziekenhuisfilmpjes vol zie liggen met mensen die het benauwd hebben.

Doordat ik nu tijdelijk bij mijn ouders woon (ik zou nu in Frankrijk zitten bij mijn vriend, maar door corona hebben we dit uitgesteld) kwam mijn moeder elke ochtend mijn kamer in met corona nieuws. Heb gevraagd of ze daar mee wilde stoppen, ik zit minder op de forums + de worldmeter sites en ik moet zeggen dat dit ook wat minder angst geeft dan constant bezig te zijn op de forums en die sites. Ik hou nog steeds de spreadsheet bij, maar goed dat is ook een beetje eigen gemoedsrust (vooral omdat ik ook met de leeftijden bezig ben).

Wij laten onze boodschappen thuis bezorgen (ouders zijn alleen daar al super blij mee dat ik nu thuis woon omdat ze zelf niet weten hoe dit moet O+ ) en komen al 2 weken niet meer buiten. We hebben mijn zus en neefje/ nichtje ook al zolang niet meer irl gezien omdat mijn zus helemaal doodsbang is (mijn neefje heeft bronchitis en astma) dat er iets gaat gebeuren bij hen in huis. Dus haar man werkt ook al 2 a 3 weken thuis inmiddels. En zij kan de kinderen les geven want ze is lerares (mijn nichtje in ieder geval). Dus we hopen dat we allemaal gespaard blijven. We laten de boodschappen ook een paar dagen gewoon in de garage staan voor we het in huis halen en wassen onze handen na het eten uit de verpakking halen etc (just in case).
~ The seminar how to handle disappointments, sadly has been cancelled ~
pi_192218332
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 04:19 schreef joyvke het volgende:
Heel eerlijk. De ene keer niet ,de andere keer wel.

Ik ben zelden ziek. De laatste keer dat ik griep had heb ik het gewoon uitgeziekt zonder medicatie door veel te slapen onder een warm dekbed zodat de koorts het werk kon opknappen. Ik was 1 dag super beroerd en dat heeft een week geduurd voor ik redelijk opgeknapt was en daarna nog een week. Dat was 2 jaar geleden, daarvoor was het langer dan 7 jaar geleden. Ik hoop dat dit ook voor dit virus geld. Wel vaak verkouden geweest, maar dat was meestal omdat mensen ziek naar werk kwamen en anderen besmette.

Aan de andere kant, ik ben schijnbaar een risico groep met mijn overgewicht in de morbide obesitas range, en hoewel ik er al een tijd mee bezig ben gaat dit niet hard naar beneden (gewoon op een redelijk normaal tempo wat niet ongezond is). Ondanks dat ik verder een gezond hart heb, geen suikerziekte, geen roker of drinker ben of andere enge dingen heb.. Maar dan lees ik dat ogenschijnlijk gezonde mensen ook overlijden en ik weet dat dit ook kan met de griep, maar het maakt me wel bang. Helemaal als ik de gangen in ziekenhuisfilmpjes vol zie liggen met mensen die het benauwd hebben.

Doordat ik nu tijdelijk bij mijn ouders woon (ik zou nu in Frankrijk zitten bij mijn vriend, maar door corona hebben we dit uitgesteld) kwam mijn moeder elke ochtend mijn kamer in met corona nieuws. Heb gevraagd of ze daar mee wilde stoppen, ik zit minder op de forums + de worldmeter sites en ik moet zeggen dat dit ook wat minder angst geeft dan constant bezig te zijn op de forums en die sites. Ik hou nog steeds de spreadsheet bij, maar goed dat is ook een beetje eigen gemoedsrust (vooral omdat ik ook met de leeftijden bezig ben).

Wij laten onze boodschappen thuis bezorgen (ouders zijn alleen daar al super blij mee dat ik nu thuis woon omdat ze zelf niet weten hoe dit moet O+ ) en komen al 2 weken niet meer buiten. We hebben mijn zus en neefje/ nichtje ook al zolang niet meer irl gezien omdat mijn zus helemaal doodsbang is (mijn neefje heeft bronchitis en astma) dat er iets gaat gebeuren bij hen in huis. Dus haar man werkt ook al 2 a 3 weken thuis inmiddels. En zij kan de kinderen les geven want ze is lerares (mijn nichtje in ieder geval). Dus we hopen dat we allemaal gespaard blijven. We laten de boodschappen ook een paar dagen gewoon in de garage staan voor we het in huis halen en wassen onze handen na het eten uit de verpakking halen etc (just in case).
Precies mensen zitten thuis nu...alleen maar corona cor en nog eens nieuws slurpen...helemaal gehersenspoeld ...onbewust
Ik zwaai naar dieren.
pi_192218351
Nee
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  maandag 23 maart 2020 @ 05:04:23 #16
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192218379
Je krijgt het of je krijgt het niet, het eerste is waarschijnlijker. Ik heb me erbij neergelegd, figuurlijk dan, dat ik het kan krijgen. Bovendien risicogroep, dus nadenken over testament en uitvaart, je kunt nooit weten.

Ik zou zelf graag z.s.m. ziek willen worden, want dan heb je het achter de rug en hoef je je minder zorgen te maken. Dat past alleen niet in het beleid van #Flattenthecurve en je wilt ook niet op de stoep van het ziekenhuis doodgaan.

Het is wel allemaal zwaar kut en zo maar je kunt er weinig aan doen, behalve de richtlijnen volgen die uitstel van executie voor het individu zijn, maar redding voor de meeste mensen.
pi_192218401
Er is geen vaccin en voorlopig komt die ook niet, dus ja uiteindelijk gaat iedereen Corona krijgen.
Bovendien zijn erook heel veel mensen die Corona hebben die dat zelf niet eens weten. Die denken keelpijn en een beetje verkouden, raar droog hoestje gaat wel weer over. Maar die besmetten juist iedereen.
De fout die veel werkgevers maken is werknemers de temperatuur laten nemen, want geen koorts is geen corona.
Van Corona hoef je niet eens hoge lichaamstemperatuur te hebben. Als je virus rond loopt te hoesten ben je al gevaarlijk.
  maandag 23 maart 2020 @ 05:27:09 #18
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_192218428
Ik dacht tot nu toe: voor iemand met een angststoornis reageer ik niet paniekerig op deze situatie.

Maar nu ik ben uitgeziekt van een verkoudheid, zometeen weer moet gaan werken, en vannacht geen oog dichtgedaan heb omdat door mijn hoofd spookt dat ik zometeen weer deel moet nemen aan het openbaar leven (moet voor die locatie 45 minuten in de bus zitten), denk ik toch dat dit een paniekreactie is.

Is het heel erg om op een total lockdown te hopen? Of dat het kabinet het liefst vandaag nog besluit dat alle winkels/banken dicht moeten? Banken staan niet op de lijst van vitale beroepen. En we kunnen tegenwoordig vanuit huis werken wegens beeldbankieren ed.

[ Bericht 2% gewijzigd door girlnextdoor. op 23-03-2020 06:20:45 ]
With love :*
pi_192218679
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 05:27 schreef girlnextdoor. het volgende:

Is het heel erg om op een total lockdown te hopen?
Dat is het slechtste scenario, ZZP'ers en kleine ondernemingen zullen failliet gaan.
Dus een hoop mensen met schulden.
En wat als er weer een nieuwe virus is, wederom een lockdown?
  User die overal opduikt 2022 maandag 23 maart 2020 @ 06:41:14 #20
186611 Haags
pi_192218681
Niet bang, maar het zou verdomd fijn zijn als ze je testen dat je ook weet of je het gehad hebt. Die onduidelijkheid vind ik minder fijn.
Zonder wrijving geen glans
pi_192218682
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 05:15 schreef quirina het volgende:
Er is geen vaccin en voorlopig komt die ook niet, dus ja uiteindelijk gaat iedereen Corona krijgen.
Bovendien zijn erook heel veel mensen die Corona hebben die dat zelf niet eens weten. Die denken keelpijn en een beetje verkouden, raar droog hoestje gaat wel weer over. Maar die besmetten juist iedereen.
De fout die veel werkgevers maken is werknemers de temperatuur laten nemen, want geen koorts is geen corona.
Als je wilt weten hoe het heet dan moet ik het even opzoeken.
Van Corona hoef je niet eens hoge lichaamstemperatuur te hebben. Als je virus rond loopt te hoesten ben je al gevaarlijk.
Er is wel een middel dat helpt tegen bestrijding van corona, maar dat moet in Amerika eerst via het FDA om goedgekeurd te worden. Dat duurt even, maar het middel bestaat al jaren.
pi_192218694
Ik ben als de dood. Voor alles. Durf ook geen boodschappen meer te doen en bezorgen kan volgende week maandag pas. Durf ook niet naar buiten voor een wandelingetje. Woon alleen en zit me thuis alleen maar op te vreten en krijg niks gedaan. Maak me zorgen om m'n ouders waar ik niet even bij langs kan gaan. Om m'n zus die in de zorg werkt. Ik slaap slecht. En dat pas na 1 week.
Tap tap tap
pi_192218739
Waarom bang zijn voor iets wat toch wel gaat gebeuren. Wachten op een vaccin is onverantwoord en complete opsluiting praktisch onmogelijk. Dus laat maar komen.
  maandag 23 maart 2020 @ 06:55:19 #24
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192218740
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 06:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Niet bang, maar het zou verdomd fijn zijn als ze je testen dat je ook weet of je het gehad hebt. Die onduidelijkheid vind ik minder fijn.
Ze zijn bezig een dergelijke test te ontwikkelen :Y
  maandag 23 maart 2020 @ 06:56:28 #25
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_192218746
Nope, niet bang voor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  maandag 23 maart 2020 @ 06:57:30 #26
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192218753
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 05:27 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik dacht tot nu toe: voor iemand met een angststoornis reageer ik niet paniekerig op deze situatie.

Maar nu ik ben uitgeziekt van een verkoudheid, zometeen weer moet gaan werken, en vannacht geen oog dichtgedaan heb omdat door mijn hoofd spookt dat ik zometeen weer deel moet nemen aan het openbaar leven (moet voor die locatie 45 minuten in de bus zitten), denk ik toch dat dit een paniekreactie is.

Is het heel erg om op een total lockdown te hopen? Of dat het kabinet het liefst vandaag nog besluit dat alle winkels/banken dicht moeten? Banken staan niet op de lijst van vitale beroepen. En we kunnen tegenwoordig vanuit huis werken wegens beeldbankieren ed.
Waarom moet jij naar je werk als je thuis kunt werken?
  User die overal opduikt 2022 maandag 23 maart 2020 @ 06:57:51 #27
186611 Haags
pi_192218754
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 06:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ze zijn bezig een dergelijke test te ontwikkelen :Y
Maar als je de klachten pak hem beet een week geleden hebt gehad, na hoeveel tijd werkt zo'n test dan nog ?
Zonder wrijving geen glans
pi_192218794
Nope niet bang. Ik zie het allemaal wel.
my ambition is handicapped by my laziness
pi_192218829
Alles wat je uit angst wel of niet doet, komt ooit als een boomerang terug.
pi_192218835
Eindelijk eens een normale topic zonder te lopen schelden.
pi_192218929
Ik ga er vanuit dat ik t krijg.

En dan is het een kwestie van dom geluk of botte pech. Net als met ieder andere ziekte.

Je hebt het toch niet in de hand.
  maandag 23 maart 2020 @ 07:44:43 #32
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_192219044
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 06:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Niet bang, maar het zou verdomd fijn zijn als ze je testen dat je ook weet of je het gehad hebt. Die onduidelijkheid vind ik minder fijn.
Dit. Ik wil ook wel weten waar ik aan toe ben. -O-
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_192219064
Niet bang om te krijgen alleen weet je niet hoe het zal verlopen.
  maandag 23 maart 2020 @ 08:06:08 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192219239
Ik ben banger voor de economische gevolgen van dit alles dan het krijgen van een zware griep
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 23 maart 2020 @ 08:13:07 #35
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_192219296
Niet om het zelf te krijgen, heel naïef of ‘arrogant’ misschien maar ik vertrouw je erop dat het bij mij mild zou verlopen. Kan net zo goed helemaal niet kloppen maar ik geloof het.
Wel bang dat iemand in mijn directe omgeving het oploopt
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_192219399
Ik ben niet bang om het te krijgen maar gun het wel alle hamsteraars. Op het moment zit ik in een verlaten wintersportdorp in Zwitserland en lees de berichten over Nederlanders die massaal erop uitgaan en geen afstand houden. Wat zijn we toch een stompzinnig volkje soms. Voorlopig zit ik hier beter denk ik. Bijna alles is dicht..geen hond op straat en boven mijn hoofd zweeft een steenarend.
  maandag 23 maart 2020 @ 08:24:47 #37
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192219424
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 08:06 schreef SpecialK het volgende:
Ik ben banger voor de economische gevolgen van dit alles dan het krijgen van een zware griep
Ik ook. We gaan het heel zwaar krijgen op financieel gebied. Snap dat overdreven gejammer over ziek worden niet. Realiseer me wel dat t een drama kan worden voor sommige mensen. Maar als deze ziekte minder heerst komt de echte ellende pas
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 23 maart 2020 @ 08:24:57 #38
3542 Gia
User under construction
pi_192219426
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 07:44 schreef Eix het volgende:

Dit. Ik wil ook wel weten waar ik aan toe ben. -O-
Ja, dat heb ik ook.
Ben in januari heel ziek geweest.
Dacht toen aan de griep, uiteraard, maar het zou ook corona geweest kunnen zijn, achteraf gezien.

Zou dat wel willen weten.

En ja, ik ben heel bang.
Risicogroepen.
pi_192219428
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 06:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Niet bang, maar het zou verdomd fijn zijn als ze je testen dat je ook weet of je het gehad hebt. Die onduidelijkheid vind ik minder fijn.
Exact dat. Ik heb sterke vermoedens dat ik het heb opgelopen (3 weken geleden), maar zou graag een test ondergaan.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192219440
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 06:55 schreef Lunatiek het volgende:

Ze zijn bezig een dergelijke test te ontwikkelen :Y
Dank. Heb je ook een limk?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 23 maart 2020 @ 08:26:43 #41
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192219451
De hele bevolking testen om te zien wie het al gehad heeft zou idd veel onrust wegnemen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 23 maart 2020 @ 08:27:32 #42
3542 Gia
User under construction
pi_192219464
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 08:06 schreef SpecialK het volgende:
Ik ben banger voor de economische gevolgen van dit alles dan het krijgen van een zware griep
Hier ben ik niet zo bang voor. Dit geldt voor vrijwel iedereen. Gewoon allemaal een stapje terug.
  maandag 23 maart 2020 @ 08:27:50 #43
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192219469
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 08:24 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik ook. We gaan het heel zwaar krijgen op financieel gebied. Snap dat overdreven gejammer over ziek worden niet. Realiseer me wel dat t een drama kan worden voor sommige mensen. Maar als deze ziekte minder heerst komt de echte ellende pas
Het is de keuze tussen 200 miljoen mensen dood of de economie dood.

Het lijkt er op dat er proberen de economie dood te maken zonder dat mensen het beseffen dat we dat doen.

Ik bedoel... die keuze kan je maken.. daar is op moreel vlak wat over te zeggen... maar nu doen we het onbewust.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 23 maart 2020 @ 08:29:07 #44
3542 Gia
User under construction
pi_192219485
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 08:26 schreef deedeetee het volgende:
De hele bevolking testen om te zien wie het al gehad heeft zou idd veel onrust wegnemen.
Bij die test ben je dan blij als ie positief is. Ook raar, hè.
pi_192219537
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 08:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier ben ik niet zo bang voor. Dit geldt voor vrijwel iedereen. Gewoon allemaal een stapje terug.
Whut, wat denk je van ondernemers die nagenoeg niks meer binnen krijgen?
  maandag 23 maart 2020 @ 08:38:30 #46
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192219602
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 08:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is de keuze tussen 200 miljoen mensen dood of de economie dood.

Het lijkt er op dat er proberen de economie dood te maken zonder dat mensen het beseffen dat we dat doen.

Ik bedoel... die keuze kan je maken.. daar is op moreel vlak wat over te zeggen... maar nu doen we het onbewust.
Zoveel mensen gaan er hier echt niet dood aan dit virus. Je bedoelt wrs over de hele wereld verspreid ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 23 maart 2020 @ 08:38:56 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_192219607
Ik weet vrij zeker dat ik het heb. Vijf dagen koorts en nu al anderhalve week een droge hoest die maar niet overgaat. Een antistoffentest zou fijn zijn zodat je niet meer dat zwaard van damocles hebt.

[ Bericht 26% gewijzigd door speknek op 23-03-2020 08:53:54 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192219690
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 04:13 schreef illusions het volgende:
Absoluut geen greintje angst. Angst is een slechte raadgever en moet je niet je leven laten leiden want dan heb je bij voorbaat al verloren.
Jawel, jij bent bang.
  maandag 23 maart 2020 @ 08:50:29 #49
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192219733
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 08:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier ben ik niet zo bang voor. Dit geldt voor vrijwel iedereen. Gewoon allemaal een stapje terug.
Er is een verschil tussen "een stapje terug" en wat we nu gaan krijgen als we een jaar of 2 lang de rem op dingen gooien. Ik ken geen bedrijven die zo lang zonder inkomsten kunnen. Jij wel?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 23 maart 2020 @ 08:52:32 #50
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192219757
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 08:38 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Zoveel mensen gaan er hier echt niet dood aan dit virus. Je bedoelt wrs over de hele wereld verspreid ?
Het lijkt me logisch dat in een land van 17 miljoen mensen er niet 200 miljoen dood kunnen :P

Wereldwijd ja.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 23 maart 2020 @ 08:54:26 #51
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192219789
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 06:44 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben als de dood. Voor alles. Durf ook geen boodschappen meer te doen en bezorgen kan volgende week maandag pas. Durf ook niet naar buiten voor een wandelingetje. Woon alleen en zit me thuis alleen maar op te vreten en krijg niks gedaan. Maak me zorgen om m'n ouders waar ik niet even bij langs kan gaan. Om m'n zus die in de zorg werkt. Ik slaap slecht. En dat pas na 1 week.
Yo... ga lekker wandelen... dat is echt geen probleem. Hou gewoon afstand tot iedereen.

Het hele punt is dat je je sociale contact reduceert.. niet dat je het compleet naar 0 gooit.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_192219809
Twee jaar terug had ik een soort griep die hierop leek, ik lag nachten zwaar te hoesten, dacht dat ik het begaf. Ik hoorde ook in mijn omgeving dat mensen zoiets hadden gehad. Dus misschien is al een groot deel immuun.
Dat bloedonderzoek op anti-immuuncellen zou bij iedereen moeten worden gedaan.
  maandag 23 maart 2020 @ 08:58:55 #53
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_192219852
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 08:52 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het lijkt me logisch dat in een land van 17 miljoen mensen er niet 200 miljoen dood kunnen :P

Wereldwijd ja.
Ik ga me nu niet populair maken maar dat vind ik niet echt veel. Zeker niet als je bedenkt dat de grootste groep binnen nu en redelijke tijd toch ook aan de gevorderde leeftijd en/of bijkomenden gezondsheids problemen zou overlijden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_192219879
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 08:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Yo... ga lekker wandelen... dat is echt geen probleem. Hou gewoon afstand tot iedereen.

Het hele punt is dat je je sociale contact reduceert.. niet dat je het compleet naar 0 gooit.
Ik ben een introvert die al thuiswerkt met sociale angst. Dus erg veel sociale contacten had ik al niet :D
Maar dat gehamster in de supermarkt en de berichten dat je je boodschappen moet ontsmetten, daar kan ik ook heel slecht tegen.
Tap tap tap
pi_192219886
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 09:00 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ben een introvert die al thuiswerkt met sociale angst. Dus erg veel sociale contacten had ik al niet :D
Maar dat gehamster in de supermarkt en de berichten dat je je boodschappen moet ontsmetten, daar kan ik ook heel slecht tegen.
Ik denk dat iedereen dichtgroeit, mensen gaan enorm snaaien bij spanning. Merk het ook wel bij mezelf, ik ben al twee kilo aangekomen in 1 week.
pi_192219921
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 08:55 schreef Mondkapje het volgende:
Twee jaar terug had ik een soort griep die hierop leek, ik lag nachten zwaar te hoesten, dacht dat ik het begaf. Ik hoorde ook in mijn omgeving dat mensen zoiets hadden gehad. Dus misschien is al een groot deel immuun.
Dat bloedonderzoek op anti-immuuncellen zou bij iedereen moeten worden gedaan.
Die had ik ook. Was een flinke griepgolf toen die m'n oma ook heeft genekt. Ik had al tig jaar geen griep gehad, kon het me niet herinneren in elk geval, en ik heb een week lang liggen hoesten. Rechtop slapen, 's nachts half stikkend wakker worden. Maar volgens mij geen koorts. Maar enorm veel hoesten, terwijl ik normaal gesproken geen hoester ben.
Tap tap tap
pi_192219928
Ben je gek, je moet toch ergens aan doodgaan.

Realiseer je wel voor je gaat zitten panikeren,van iedereen die inmiddels de pijp uit is gegaan was 95% 80+ en nog eens 4,9% was 60% en op 1.2% na hadden ze allemaal onderliggende ziektebeelden.


Even serieus, waarschijnlijk gaan er onder de jonge mensen in NL meer dood door de stress van het thuiszitten en het niet bewegen dan het virus zelf.
blablablabla
pi_192219949
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 09:03 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die had ik ook. Was een flinke griepgolf toen die m'n oma ook heeft genekt. Ik had al tig jaar geen griep gehad, kon het me niet herinneren in elk geval, en ik heb een week lang liggen hoesten. Rechtop slapen, 's nachts half stikkend wakker worden. Maar volgens mij geen koorts. Maar enorm veel hoesten, terwijl ik normaal gesproken geen hoester ben.
Was twee of drie jaar geleden toch? Ik had ook geen koorts, ben zelfs niet naar de dokter geweest.
pi_192219954
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 09:01 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen dichtgroeit, mensen gaan enorm snaaien bij spanning. Merk het ook wel bij mezelf, ik ben al twee kilo aangekomen in 1 week.
Ja m'n vreten is op dus ik loop nu tien keer achter elkaar zinloos naar de keuken. Ik zet zo wel een pak hagelslag tegen m'n mond, maar wat doe ik dan op brood?
Tap tap tap
  maandag 23 maart 2020 @ 09:06:03 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192219957
Nee, ben jong en gezond dus de kans dat ik hier aan dood zou gaan is zo klein dat ik me er niet druk om maak. Zorgen zijn er meer over bepaalde familieleden
pi_192219965
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 09:05 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Was twee of drie jaar geleden toch? Ik had ook geen koorts, ben zelfs niet naar de dokter geweest.
M'n oma is in maart 2018 overleden. Toen had ik het net achter de rug. Weet nog dat ik ook niet langs ben geweest in het ziekenhuis omdat ik nog liep te hoesten.
Tap tap tap
pi_192219973
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 09:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja m'n vreten is op dus ik loop nu tien keer achter elkaar zinloos naar de keuken. Ik zet zo wel een pak hagelslag tegen m'n mond, maar wat doe ik dan op brood?
Ga boodschappen doen, CL. Kom op.
pi_192219975
NU.
pi_192219979
Nee. Wel om onderdeel te zijn van de verspreiding, maar ik werk al ruim een week thuis en houd contact met mensen op afstand. Enige irl contact is degene met wie ik samenwoon.

Partner heeft een vitaal beroep en gaat nog weleens naar werk, maar bereidt inmiddels de meeste lessen op afstand vanuit huis voor. Als ik het krijg is het via hem en ik ben momenteel een doodlopend spoor qua verspreiding en ben zelf geen risicogroep, dus dat is dan alleen maar heel vervelend.
pi_192219992
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 09:06 schreef CherryLips het volgende:

[..]

M'n oma is in maart 2018 overleden. Toen had ik het net achter de rug. Weet nog dat ik ook niet langs ben geweest in het ziekenhuis omdat ik nog liep te hoesten.
Het duurde ook gigantisch lang voordat het echt over was.

NB Zielig voor je oma, en het verbaast me niet dat sommige ouderen het toen niet overleefd hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mondkapje op 23-03-2020 09:14:30 ]
pi_192219995
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 08:55 schreef Mondkapje het volgende:
Twee jaar terug had ik een soort griep die hierop leek, ik lag nachten zwaar te hoesten, dacht dat ik het begaf. Ik hoorde ook in mijn omgeving dat mensen zoiets hadden gehad. Dus misschien is al een groot deel immuun.
Dat bloedonderzoek op anti-immuuncellen zou bij iedereen moeten worden gedaan.
Nee dit is een coronavirus die airborne is. SARS met een normale griep sausje eroverheen. Deden ze hier in Nederland onderzoek naar. In het ErasmusMC is het gelukt om de vogelgriep airborne te krijgen.
pi_192220006
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 03:10 schreef ootjekatootje het volgende:
Het is midden in de nacht en het is stil rustig en veilig.

Ik heb persoonlijk al verhalen gehoord van mensen die aan de beademing gelegen hebben en het nu thuis weer hebben. Kortademig en vervolgens hop weer uren geen teken van leven, en ze blijkt weer te zijn opgenomen.

Zijn jullie bang voor het virus zelf? Om het te moeten krijgen?
Ik ben heel bang en het lijkt me verschrikkelijk. Vier kids hier en een man, die het dan waarschijnlijk ook heeft.

Wie zorgt er dan voor de kids? Wie offert zich op?

Dus daarom ben ik nog wakker om 03:00 en sta op het punt gewoon geen boodschappen meer te gaan halen. Pleur het maar voor de deur neer.

Hebben jullie dit ook?
Als ik kinderen had dan zou ik misschien bang zijn, maar zelf heb ik totaal geen angst.

Er is geen vaccine. Die zal er de aankomende 1-2 jaar ook niet komen dus als je die tijd niet binnen wilt zitten, zal je Corona krijgen.

De meeste mensen overleven het wel.
pi_192220037
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 05:04 schreef Lunatiek het volgende:
Ik zou zelf graag z.s.m. ziek willen worden, want dan heb je het achter de rug en hoef je je minder zorgen te maken.
Nu is er ook nog voldoende IC capaciteit, mocht het de bocht uit schieten als je ziek bent.
pi_192220042
Ja, 2 kinderen thuis van 1 en 3, wat gebeurt er als papa of mama ziek worden en/of op de IC belanden.
Opa en oma kunnen niet voor ze zorgen want risicogroep, ze zijn niet welkom op KDVs.
Wat als je zelf er terechtkomt en in een revalidatie traject terecht komt van meerdere maanden.
pi_192220067
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 09:11 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Nu is er ook nog voldoende IC capaciteit, mocht het de bocht uit schieten als je ziek bent.
Het duurt 3 weken voordat het inslaat en je immuunsysteem met de beentjes omhoog staat. Je weet niet wat de situatie over 3 weken zal zijn.
pi_192220100
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 09:13 schreef Benzyl het volgende:

[..]

Het duurt 3 weken voordat het inslaat en je immuunsysteem met de beentjes omhoog staat. Je weet niet wat de situatie over 3 weken zal zijn.
Eerst zei men 2 tot 6 dagen, is het nu 3 weken?
  maandag 23 maart 2020 @ 09:22:05 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192220213
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 09:15 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Eerst zei men 2 tot 6 dagen, is het nu 3 weken?
Feesboek zegt iedere dag wat anders
pi_192220300
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 09:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Feesboek zegt iedere dag wat anders
Stel het geheim van dit virus is dat de incubinatietijd 2 maanden is. Kan ook. Virussen worden steeds slimmer.
pi_192220421
quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2020 08:38 schreef speknek het volgende:
Ik weet vrij zeker dat ik het heb. Vijf dagen koorts en nu al anderhalve week een droge hoest die maar niet overgaat. Een antistoffentest zou fijn zijn zodat je niet meer dat zwaard van damocles hebt.
Die droge hoest is het ergste, voor jezelf en voor (mijn) partner. Maar het gaat over, ik dacht nog aan een soort van longcarcinoom, maar het is bij mij bijna over. 's morgens nog wat slijm weghoesten en 's avonds nog wat pijn, maar het is mij mij bijna 100% over. Reken op 3 weken ziekteverschijnselen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192220441
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 09:15 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Eerst zei men 2 tot 6 dagen, is het nu 3 weken?
Als je een slecht immuunsysteem hebt al heel snel, maar als je een beetje gezond bent dan kan je 3 weken rondlopen, zonder symptomen. Misschien heb je het al, maar je weet het niet.
  maandag 23 maart 2020 @ 10:01:09 #76
8369 speknek
Another day another slay
pi_192220782
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 09:35 schreef blomke het volgende:

[..]

Die droge hoest is het ergste, voor jezelf en voor (mijn) partner. Maar het gaat over, ik dacht nog aan een soort van longcarcinoom, maar het is bij mij bijna over. 's morgens nog wat slijm weghoesten en 's avonds nog wat pijn, maar het is mij mij bijna 100% over. Reken op 3 weken ziekteverschijnselen.
Ja heb er inmiddels al 2 weken last van, dus die drie ga ik ook wel aantikken. Hoor ook dat veel mensen op de IC 3 weken aan de beademing liggen (alhoewel het RIVM denkt dat het gemiddeld 10 dagen), dus dat kan kloppen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 23 maart 2020 @ 10:02:59 #77
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192220801
Ik voel mij momenteel ook niet helemaal lekker en heb het ook een beetje op mijn longen. Maar dat laatste kan ook allergie zijn. Normaal zou mij dat niet opvallen, maar nu ga je er natuurlijk op letten. Maar ik voel (nog?) geen koorts dus waarschijnlijk is het niets? Het zal in elk geval snel duidelijk worden.

Bang voor mijzelf ben ik niet zo. Ik zit wel al aan de verkeerde kant van de 50 maar ben verder erg gezond. Echter, het leven is een loterij dus je moet overal rekening mee houden. Ik ben wel dankbaar dat ik de laatste jaren zoveel toffe dingen heb kunnen doen, als ik bij die 1% zit die het niet haalt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_192221252
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 10:02 schreef SeLang het volgende:
Ik voel mij momenteel ook niet helemaal lekker en heb het ook een beetje op mijn longen. Maar dat laatste kan ook allergie zijn. Normaal zou mij dat niet opvallen, maar nu ga je er natuurlijk op letten. Maar ik voel (nog?) geen koorts dus waarschijnlijk is het niets? Het zal in elk geval snel duidelijk worden.

Bang voor mijzelf ben ik niet zo. Ik zit wel al aan de verkeerde kant van de 50 maar ben verder erg gezond. Echter, het leven is een loterij dus je moet overal rekening mee houden. Ik ben wel dankbaar dat ik de laatste jaren zoveel toffe dingen heb kunnen doen, als ik bij die 1% zit die het niet haalt.
Maak je geen zorgen, jij bent gezond. De koorts en het hoesten is het ergste, maar bij een goede longfunctie red je dat wel.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 23 maart 2020 @ 10:36:12 #79
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_192221297
Nee, en als ik het wel krijg zie ik het dan wel weer.
  maandag 23 maart 2020 @ 11:14:48 #80
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_192221889
Ja. :{

[ Bericht 35% gewijzigd door Eightyone op 23-03-2020 14:10:21 ]
  maandag 23 maart 2020 @ 11:32:16 #81
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192222184
Nee. Je krijgt het of je krijgt het niet. De kans is nog enorm klein, en als ik het al zou krijgen is de kans nog kleiner dat ik er ook echt aan dood ga. Kan alsnog gebeuren, maar daar heb ik toch geen controle over. Ik kan straks bij de boodschappen ook onder een auto komen. Kan ook een normale griep oplopen. Of verkoudheid. Laatste twee zijn een stuk aannemelijker. Kan wel bang thuis gaan zitten, maar met die logica zou ik altijd bang moeten zijn; kan je altijd wat gebeuren. Ik doe wat ik kan doen (zoveel mogelijk binnen blijven, geen sociale contacten aangaan en hygiënisch leven), maar verder leef ik gewoon happy mn leven. Mocht ik het krijgen dan heb ik tenminste de dagen ervoor wel leuke dingen gedaan. Lekker geslapen. Sterker immuunsysteem omdat ik niet loop te stressen. Als ik me er al zorgen over maak dan is dat vooral vanwege de ouderen die ik ken. Of de langdurige gevolgen in de economie.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_192229622
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 08:55 schreef Mondkapje het volgende:
Twee jaar terug had ik een soort griep die hierop leek, ik lag nachten zwaar te hoesten, dacht dat ik het begaf. Ik hoorde ook in mijn omgeving dat mensen zoiets hadden gehad. Dus misschien is al een groot deel immuun.
Dat bloedonderzoek op anti-immuuncellen zou bij iedereen moeten worden gedaan.
Ik ben daarom ook een voorstander om 1x per jaar een grondig onderzoek naar mensen te laten doen.
Ik vraag me af wat meer kost, pas wanneer je klachten hebt en dan een behandeling aangaat of dat men op tijd kunnen achterhalen wat er mis met je is.
  maandag 23 maart 2020 @ 17:45:33 #83
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_192229692
Ik heb lichte bronchitis, daarom vind ik het wel een beetje eng...
pi_192229712
Neuh.
pi_192240200
Ik vind de angst die bij mensen leeft een stuk enger dan het virus zelf. Want bange mensen kunnen rare dingen doen.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 06:55:10 #86
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_192240297
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 06:24 schreef thabit het volgende:
Ik vind de angst die bij mensen leeft een stuk enger dan het virus zelf. Want bange mensen kunnen rare dingen doen.
De overmoedigen zijn enger volgens mij. De bangen blijven gewoon thuis en wachten tot het voorbij is.
pi_192240385
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 08:27 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is de keuze tussen 200 miljoen mensen dood of de economie dood.

Het lijkt er op dat er proberen de economie dood te maken zonder dat mensen het beseffen dat we dat doen.

Ik bedoel... die keuze kan je maken.. daar is op moreel vlak wat over te zeggen... maar nu doen we het onbewust.
Hooguit laten we de staatsschuld oplopen, zo erg is dat toch niet?
  dinsdag 24 maart 2020 @ 08:04:05 #88
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192240858
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 07:10 schreef Manmanmanwateenzooi het volgende:

[..]

Hooguit laten we de staatsschuld oplopen, zo erg is dat toch niet?
Oh ja nee.. pfew gelukkig heb je de oplossing gevonden :')
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_192240885
Ik ben bang dat mijn ouders het krijgen. Of mijn schoonfamilie.

Bang dat een kennis met hartproblemen en longproblemen het krijgt omdat haar jonge dochter blijft werken in de supermarkt. Ik was al lang gestopt, maar goed...
pi_192241423
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 08:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Oh ja nee.. pfew gelukkig heb je de oplossing gevonden :')
Graag gedaan!
pi_192241448
Bang niet direct, maar ik wil het liever niet krijgen, dat spreekt voor zich. Ik ben nog wel vrij jong, maar je weet nooit hoe je lichaam precies gaat reageren.
pi_192254499
Wat een angsthazen hier, ik snap het echt niet. Je gaat het toch wel krijgen.

Leef je ook elke dag in angst om kanker te krijgen? Dat laat je je leven toch ook niet beheersen?
pi_192255091
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 20:23 schreef illusions het volgende:
Wat een angsthazen hier, ik snap het echt niet. Je gaat het toch wel krijgen.

Leef je ook elke dag in angst om kanker te krijgen? Dat laat je je leven toch ook niet beheersen?
Je snapt toch wel dat het normale leven nu anders is.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 20:53:53 #94
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_192255128
Nee, niet bang voor.
pi_192256618
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 20:52 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat het normale leven nu anders is.
Dus? Dan je leven maar laten beheersen door angst? Succes ermee.

Ik zit in een totale lockdown met tanks die over de straten rijden en stokslagen als je geen bonnetje van de supermarkt hebt van 15 minuten geleden, ik kan niet wachten tot het over is, maar moet ik nu overal bang voor gaan zijn? Ik ben banger voor whatever smerigs er aan de stok blijft hangen
pi_192256652
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 06:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De overmoedigen zijn enger volgens mij. De bangen blijven gewoon thuis en wachten tot het voorbij is.
En dan daarna massaal aan de bloedverdunners? 3 maanden niet/amper bewegen is misschien nog wel dodelijker voor je lijf dan dat virus.
blablablabla
  roze dinsdag 24 maart 2020 @ 22:17:19 #97
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_192256839
Beetje
Your beauty never ever scared me.
pi_192256856
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 06:54 schreef babylon het volgende:
Waarom bang zijn voor iets wat toch wel gaat gebeuren. Wachten op een vaccin is onverantwoord en complete opsluiting praktisch onmogelijk. Dus laat maar komen.
Ja zo sta ik er ook wel een beetje in, zodra er een medicijn is dat de ernstigste klachten kan verhelpen ga ik in Uden aan de winkelmandjes likken denk ik :D
pi_192256986
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 06:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Niet bang, maar het zou verdomd fijn zijn als ze je testen dat je ook weet of je het gehad hebt. Die onduidelijkheid vind ik minder fijn.
Ja idd, vooral met kleine etc
Ik zwaai naar dieren.
pi_192257014
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 20:23 schreef illusions het volgende:
Wat een angsthazen hier, ik snap het echt niet. Je gaat het toch wel krijgen.

Leef je ook elke dag in angst om kanker te krijgen? Dat laat je je leven toch ook niet beheersen?
Ik wel :@
Tap tap tap
pi_192257145
Soms een beetje. Enkele weken geleden heb ik mega gehoest en had ik 4 dagen geen stem. En momenteel weer druk op de borst, beetje benauwd en af en toe hoofdpijn en spierpijn achterop de rug. Maar ik ben nog redelijk jong dus als ik het heb/krijg komt het wel goed.
pi_192257154
Ja ben behoorlijk bang om het te krijgen.
Ik behoor tot risico groep
Ben al vijf jaar bezig met borstkanker,en nu dat ik klaar ben maar mijn immuunsysteem nog niet,ben ik zeker bang ervoor.
Ga één keer in de week naar de winkel voor week boodschappen.
Zorg wel er nu voor dat ik dagelijks mijn wandeling doe.
Maar merk wel dat mijn lijf behoorlijk stijf begint te worden.
Dit omdat ik normaal twee keer in de week fysiotherapie krijg aan huis,maar nu al twee weken niet meer.en dat begint nu wel zijn tol te krijgen.
Maar ben positief,en blijf doorgaan heb al twee keer de dood in de ogen gezien,en dat laat ik nu niet weer gebeuren....maar bang voor dit virus ja helaas wel
pi_192258219
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 22:06 schreef illusions het volgende:

[..]

Dus? Dan je leven maar laten beheersen door angst? Succes ermee.

Ik zit in een totale lockdown met tanks die over de straten rijden en stokslagen als je geen bonnetje van de supermarkt hebt van 15 minuten geleden, ik kan niet wachten tot het over is, maar moet ik nu overal bang voor gaan zijn? Ik ben banger voor whatever smerigs er aan de stok blijft hangen
Dat er een verschil is met bang zijn voor andere ziektes en een virus waar je door maatregelen steeds mee wordt geconfronteerd.
pi_192258271
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:17 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Dat er een verschil is met bang zijn voor andere ziektes en een virus waar je door maatregelen steeds mee wordt geconfronteerd.
Haalt mijn punt niet onderuit, omdat je er constant mee geconfronteerd wordt laat je je leven maar regeren door angst? :?
pi_192258304
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:19 schreef illusions het volgende:

[..]

Haalt mijn punt niet onderuit, omdat je er constant mee geconfronteerd wordt laat je je leven maar regeren door angst? :?
Tuurlijk wel
pi_192258465
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 23:20 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Tuurlijk wel
Van mij mag je maar ik vind het onzin, je gaat er toch niets aan veranderen.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 23:32:42 #107
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_192258523
Ik lig er niet wakker van maar zodra ik wakker word, weet ik wel meteen dat het er is. Ook als dat voor een nachtelijke plassessie is.
Dus ik ben er wel ergens constant mee bezig.
Dus nee niet bang maar er zijn momenten dat ik het wel heel onpraktisch zou vinden als het nu toch zo zou zijn.

Aan de andere kant kan ik ook wel weer relativeren aangezien ik er van overtuigd ben de regels goed op te volgen en daarnaast ook nog mijn gezond verstand gebruik. Dus ik zoek het zeker ook niet vrijwillig op.

Verder heb ik 2 maanden geleden gehoord dat ik licht astmatisch ben. Op dagen dat ik er geen last van heb, vergeet ik dat dan ook. Op andere mindere dagen gaat er wel even een alarmbelletje rinkelen.

[ Bericht 16% gewijzigd door ondeugend op 24-03-2020 23:49:11 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_192258540
Het enige wat ik me realiseer dat er is, is de totale lockdown (in mijn geval). Het virus zelf denk ik geen moment aan eerlijk gezegd.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 23:39:18 #109
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192258611
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 22:29 schreef Mijnliefde het volgende:
Ja ben behoorlijk bang om het te krijgen.
Ik behoor tot risico groep
Ben al vijf jaar bezig met borstkanker,en nu dat ik klaar ben maar mijn immuunsysteem nog niet,ben ik zeker bang ervoor.
Ga één keer in de week naar de winkel voor week boodschappen.
Zorg wel er nu voor dat ik dagelijks mijn wandeling doe.
Maar merk wel dat mijn lijf behoorlijk stijf begint te worden.
Dit omdat ik normaal twee keer in de week fysiotherapie krijg aan huis,maar nu al twee weken niet meer.en dat begint nu wel zijn tol te krijgen.
Maar ben positief,en blijf doorgaan heb al twee keer de dood in de ogen gezien,en dat laat ik nu niet weer gebeuren....maar bang voor dit virus ja helaas wel
Als je niet in een risicogebied woont hoef je, je nog niet druk te maken
  dinsdag 24 maart 2020 @ 23:50:25 #110
-1 #ANONIEM
I has may a drain bamage...
pi_192258734
Ik ben alleenstaande vader van een jongen van 5 jaar oud. Daarbij nog vader en mentor van twee volwassen kinderen (21 en 23) met een verstandelijke beperking, uitwonend.

Ik heb vanaf mijn geboorte Astma, chronische bronchitis en nu beginnend COPD, dus ja, ik maak me soms wel een klein beetje zorgen.
Voordeel is dat ik in een landelijk gebied woon met legio mogelijkheden om heel veel versproducten bij kraampjes aan huis te kopen.
Maar voor veel andere producten ben ik toch nog op de supermarkt aangewezen. En daarom ben ik wel blij met de huidige maatregelen die sinds vanmiddag gelden :)

[ Bericht 0% gewijzigd door DrainBamage op 24-03-2020 23:50:46 ]
I hope I didn't brain my damage
pi_192258846
Best wel. Ik zit al een hele tijd binnen. Maar heb t gevoel dat het geen nut heeft als anderen het niet doen
pi_192258870
ik ben meer bang voor griep dan voor corona
van griep word ik wel erg ziek
van corona heb ik gehoord dat veel mensen de symptomen niet krijgen en niet merken dat ze corona hebben.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_192258887
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 00:02 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ik ben meer bang voor griep dan voor corona
van griep word ik wel erg ziek
van corona heb ik gehoord dat veel mensen de symptomen niet krijgen en niet merken dat ze corona hebben.
Punt is dat je niet weet bij welke groep je hoort.
pi_192258902
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 00:04 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Punt is dat je niet weet bij welke groep je hoort.
mijn gevoel zegt me dat ik bij de mensen hoor die er niks van merken.
daarom stress ik gelukkig niet
ik doe wel keihard mijn best om geen griep te krijgen, dat dan weer wel
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_192259466
Ik was mijn handen veel (deed ik altijd al) en ben er ook bewust mee bezig. Maar tot nu toe ben ik nog niet bang geweest om het te krijgen en verwacht ook niet dat als ik het krijg direct levensbedreigend zou zijn. Mochten 40-70% van de Nederlandse bevolking het krijgen dan is er natuurlijk een grote kans dat ik het ook zal krijgen. We zullen zien het dan levensbedreigend zal zijn. Tot nu toe ben ik meer bang voor de financiële kant van het verhaal. Denk dat dat veel zwaarder uit zou kunnen vallen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')