abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 maart 2020 @ 20:31:53 #1
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_192212775
Kijk, ik snap dat het een enorme crisis is en dat deze mensen best heel goed werk leveren, maar dat overdreven gedoe begint me een beetje de keel uit te hangen. Ben ik de enige? Soberso waren dokters, verplegers etc. veel in het nieuws vanwege de pandemie die er heerst en de zorg die ze leveren. Zorg waar ze, net als praktisch iedereen op de wereld die diensten leveren, gewoon keihard voor betaald worden. Deze mensen kiezen voor dit werk. Patienten gezond maken is hun taak en het helpen van zieke mensen volgens een zekere Hippocratus hun plicht. Zoals een wijs man ooit eens zei, een postbode juicht toch ook niet nadat hij een brief heeft gepost? Moeten we de politie straks ook gaan bedanken als hij een overvaller niet laat lopen?

Daarna was er opeens dat belachelijk geforceerde #klappenvoordezorg. Nu krijg je telkens weer tvshows waarin het personeel dagelijks telkens om de beurt even hun 5 seconds of fame bij de npo pakken en te pas en te onpas bij alle andere primetime shows op tv komen. Daarnaast vergeten ze hun trouwe followers op Youtube, twitter, snapchat etc ook niet. Zenders beginnen nu ook opeens met reclamespotjes op tv om zogenaamd het personeel te bedanken maar eigenlijk vooral om zich te profileren als deugende zender en betrokken en relevant te lijken. Lekker voor de kijkcijfers!

Uiteraard zijn het vooral de net ingewerkte jonge instagram-types met opgemaakt haar en een laag plamuur dat de revue passeert. Kunnen ze de komende 3,4 jaar weer even laten zien hoe hip, stoer, relevant, fantastisch ze zijn op facebook en nog meer van dat grut. De echte helden aan de frontlinie hebben dat soort extra dingen niet nodig zou je zeggen. Aandachtsgeilerij is velen echter blijkbaar niet vreemd. Dit gaat steeds minder over de inhoud en het bestrijden van dit ellendige virus. Corona is een happening geworden, een sensatie, een mediacircus bedoeld om kijkcijfers te scoren en kranten te verkopen. Iets waarbij iedereen even aan de wereld moet laten zien hoe speciaal ze zijn door de wijze waarop ze zijn getroffen of helpen. Nee, liever iedereen gewoon stil, in quarantaine, alleen informatieve informatie 24/7 en de experts in staat het virus te onderzoeken en zsm een cure voor vinden. Ja, laten we in deze gekke tijden vooral gewoon eens Hollands zijn en weer normaal doen.

Subklacht: thuisbezorgd die een slaatje slaat uit de coronacrisis. Ik zie net 3 brommers voorbij racen in onze straat. Ook schaamteloos.

Dit was eerst een KLB post, maar ik denk nu dat hij hier past. Ik heb wellicht wat gechargeerd, maar het gaat om het plaatje. :P
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  Miss 200.000.000! zondag 22 maart 2020 @ 20:35:36 #2
367000 roos94
pi_192212886
is gewoon schaapjesgedrag.. 1 bner post iets, andere bner post iets, en dan doen ze het allemaal
  zondag 22 maart 2020 @ 20:36:17 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_192212913
Nee je bent niet de enige. Er zijn heel veel mensen die niet echt doorhebben wat er aan de hand is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192213073
Hmmm, eens met de klacht over mensen die aandacht zoeken en bedrijven die ff willen scoren....

Maaaarrrrr als ik naar een vriendin kijk die momenteel ziek veel uren in Bernhoven aan het werk is, verdienen ze echt wel wat extra aandacht hoor.

Ze komt iedere avond/nacht kapot thuis, terwijl ze daar meerdere patiënten op een dag verliezen. Die mensen sterven een nare dood. Daarnaast kan ze niet de persoonlijke aandacht geven die een mens op zijn sterfbed verdient. Dat knaagt en is emotioneel ook heel belastend.

Dusja, de aandacht en steun voor de hele sector is wel verdiend en nodig.

Hier hangen er spandoeken en posters rondom zorginstellingen en het ziekenhuis, ik denk dat dat zeker een extra steun in de rug is voor het personeel.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zondag 22 maart 2020 @ 20:44:47 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192213138
Ik denk dat mensen er eigenlijk pas achter komen wat deze lieve en zorgzame mensen doen als ze er zelf mee te maken krijgen in dat op zicht begrijp ik de erg domme post van deze TS wel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192213159
Die mensen in de zorg hebben het zwaar, laat ze hun werk doen, geef ze hun rust, waardering waar nodig.

Ga nu even niet zitten zeiken zeuren wat ze wel of niet zouden moeten verdienen.

Laat ze in hun waarde aub
pi_192213162
Dat gaat wat PTSD opleveren
pi_192213221
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:31 schreef VeX- het volgende:
Zorg waar ze, net als praktisch iedereen op de wereld die diensten leveren, gewoon keihard voor betaald worden. Deze mensen kiezen voor dit werk. Patienten gezond maken is hun taak en het helpen van zieke mensen volgens een zekere Hippocratus hun plicht. Zoals een wijs man ooit eens zei, een postbode juicht toch ook niet nadat hij een brief heeft gepost?
Owja:
They didn't sign up for this shit.

Veel personeel doet taken die buiten hun reguliere takenpakket vallen.

Wellicht is de situatie op de werkvloer nu dusdanig beroerd, dat ze liever ontslag zouden nemen.

"Dan nemen ze toch ontslag?"

Nee, liever niet nu.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  zondag 22 maart 2020 @ 20:50:02 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_192213271
Eens. Als het bij mij druk is op het werk, draai ik ook een maand 50+ uur per week.

Het is gewoon hun werk, ze worden er voor betaald. Nu moeten ze ook een keer overuren maken en dan moeten we allemaal onder de indruk zijn. Want ze hebben het zo zwaar.
Laffe huichelaar
  zondag 22 maart 2020 @ 20:54:02 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192213365
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:50 schreef timmmmm het volgende:
Eens. Als het bij mij druk is op het werk, draai ik ook een maand 50+ uur per week.

Het is gewoon hun werk, ze worden er voor betaald. Nu moeten ze ook een keer overuren maken en dan moeten we allemaal onder de indruk zijn. Want ze hebben het zo zwaar.
De hart en ziel waarmee een verpleger werkt heb ik in elk geval nergens ander gezien en heb heel wat banen gehad.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_192213399
quote:

Deze mensen zetten hun leven en dat van hun familie op het spel voor onder andere volbloed idioten als jij. |:(
I don’t have “trust issues” I have “I’ve seen this before and I know how it ends” issues.
pi_192213422
Waarom mag je niet solidair met die mensen? Het is miss een overload aan dat het benoemd word maar ik snap niet waarom dat zo kan storen.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  zondag 22 maart 2020 @ 20:57:12 #13
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_192213436
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:54 schreef Megumi het volgende:

[..]

De hart en ziel waarmee een verpleger werkt heb ik in elk geval nergens ander gezien en heb heel wat banen gehad.
Ik heb bijzonder veel verpleegkundigen gezien. Veel met hart en ziel, veel zonder. Ook dat hoort bij je baan, lijkt mij.
Laffe huichelaar
pi_192213469
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:42 schreef Filosoofert het volgende:
Die mensen sterven een nare dood. Daarnaast kan ze niet de persoonlijke aandacht geven die een mens op zijn sterfbed verdient. Dat knaagt en is emotioneel ook heel belastend.
Aanname van mijn kant en gestaafd door wat Italiaanse artsen vertellen: die patienten zijn niet bij bewustzijn.
  zondag 22 maart 2020 @ 21:01:27 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192213526
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:57 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik heb bijzonder veel verpleegkundigen gezien. Veel met hart en ziel, veel zonder. Ook dat hoort bij je baan, lijkt mij.
Ik niet en heb nu bijna een half jaar met ze te maken. Maar zie waar jij het over hebt mensen met een minder hart vaak binnen wat hogere functies. De mensen die niet aan het bed staan dag en nacht. Ik moet dan zeggen het heb echt over verpleging dan. Niet over de dokters en dergelijke Die bijvoorbeeld wel de tijd hebben voor praatprogramma's en dergelijke.
  zondag 22 maart 2020 @ 21:03:48 #16
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_192213576
Het probleem is dat mensen die aandachtszoekerij nog belonen ook.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 22 maart 2020 @ 21:05:30 #17
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192213619
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:03 schreef PzKpfw het volgende:
Het probleem is dat mensen die aandachtszoekerij nog belonen ook.
We stemmen er zelfs op maar dat is off-topic nu. :P Ik denk dat er een en wellicht twee mensen binnen dit topic een hoge management functie hebben op medisch gebied wellicht. Daar laat ik het dan maar bij.
pi_192213644
quote:

"ook een keer overuren" _O-
Overuren en extra diensten draaien zijn de standaard.

Ja de druk loopt nu extreem op, maar de druk op de zorg is héél vaak enorm hoog.
pi_192213731
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:58 schreef Harmankardon het volgende:

[..]

Aanname van mijn kant en gestaafd door wat Italiaanse artsen vertellen: die patienten zijn niet bij bewustzijn.
Veel patiënten overlijden ook op de verpleegafdeling. Die gaan überhaupt niet meer naar de IC (uit eigen keuze danwel op medische gronden).
  zondag 22 maart 2020 @ 21:10:11 #20
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_192213733
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:05 schreef Megumi het volgende:

[..]

We stemmen er zelfs op maar dat is off-topic nu. :P Ik denk dat er een en wellicht twee mensen binnen dit topic een hoge management functie hebben op medisch gebied wellicht. Daar laat ik het dan maar bij.
Off-topic? Dat type wordt gewoon genoemd in de OP hoor.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 22 maart 2020 @ 21:10:24 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192213741
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:06 schreef L0t.. het volgende:

[..]

"ook een keer overuren" _O-
Overuren en extra diensten draaien zijn de standaard.

Ja de druk loopt nu extreem op, maar de druk op de zorg is héél vaak enorm hoog.
En de meeste doen dat omdat ze de hypotheek en of zo moeten betalen niet om mensen levens te redden. _O- Wat een normaal mens die verstandig denkt gaat niet voor ze lol 50 uur per week werken. :P
pi_192213747
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:44 schreef Megumi het volgende:
Ik denk dat mensen er eigenlijk pas achter komen wat deze lieve en zorgzame mensen doen
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat lang niet iedereen in de zorg een lief, zorgzaam, sociaal, geduldig persoon is. Je eigen ervaringen spelen dus mee in hoeverre je het zorgpersoneel verheerlijkt. Niettemin, wat ik er over hoor is de mensen in de zorg erg goed werk verrichten tijdens deze corona-crisis dus dan is een compliment wel op z'n plaats.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 22 maart 2020 @ 21:11:49 #23
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_192213765
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:10 schreef Shreyas het volgende:
Niettemin, wat ik er over hoor is de mensen in de zorg erg goed werk verrichten tijdens deze corona-crisis dus dan is een compliment wel op z'n plaats.
Daar kunnen we het wel over eens zijn. :)
pi_192213779
quote:

Dat is goed gebruik in de zorg. Qua salaris valt het ook nogal tegen. Zeker als je het vergelijkt met de graaiers op de Zuidas.

Je bent weer eens niet op de hoogte.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_192214016
Uiteraard verdient het zorgpersoneel waardering maar ik denk dat ze meer hebben aan een fatsoenlijk salaris en meer handen aan het bed. Daar is echter jaren op beknibbeld en dat heb je niet 1-2-3 ongedaan gemaakt, waardering is gratis en wanneer je een filmpje op Twitter post dat je staat te klappen op je balkon verdien je nog deugpunten ook.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')