Kijk, ik snap dat het een enorme crisis is en dat deze mensen best heel goed werk leveren, maar dat overdreven gedoe begint me een beetje de keel uit te hangen. Ben ik de enige? Soberso waren dokters, verplegers etc. veel in het nieuws vanwege de pandemie die er heerst en de zorg die ze leveren. Zorg waar ze, net als praktisch iedereen op de wereld die diensten leveren, gewoon keihard voor betaald worden. Deze mensen kiezen voor dit werk. Patienten gezond maken is hun taak en het helpen van zieke mensen volgens een zekere Hippocratus hun plicht. Zoals een wijs man ooit eens zei, een postbode juicht toch ook niet nadat hij een brief heeft gepost? Moeten we de politie straks ook gaan bedanken als hij een overvaller niet laat lopen?
Daarna was er opeens dat belachelijk geforceerde #klappenvoordezorg. Nu krijg je telkens weer tvshows waarin het personeel dagelijks telkens om de beurt even hun 5 seconds of fame bij de npo pakken en te pas en te onpas bij alle andere primetime shows op tv komen. Daarnaast vergeten ze hun trouwe followers op Youtube, twitter, snapchat etc ook niet. Zenders beginnen nu ook opeens met reclamespotjes op tv om zogenaamd het personeel te bedanken maar eigenlijk vooral om zich te profileren als deugende zender en betrokken en relevant te lijken. Lekker voor de kijkcijfers!
Uiteraard zijn het vooral de net ingewerkte jonge instagram-types met opgemaakt haar en een laag plamuur dat de revue passeert. Kunnen ze de komende 3,4 jaar weer even laten zien hoe hip, stoer, relevant, fantastisch ze zijn op facebook en nog meer van dat grut. De echte helden aan de frontlinie hebben dat soort extra dingen niet nodig zou je zeggen. Aandachtsgeilerij is velen echter blijkbaar niet vreemd. Dit gaat steeds minder over de inhoud en het bestrijden van dit ellendige virus. Corona is een happening geworden, een sensatie, een mediacircus bedoeld om kijkcijfers te scoren en kranten te verkopen. Iets waarbij iedereen even aan de wereld moet laten zien hoe speciaal ze zijn door de wijze waarop ze zijn getroffen of helpen. Nee, liever iedereen gewoon stil, in quarantaine, alleen informatieve informatie 24/7 en de experts in staat het virus te onderzoeken en zsm een cure voor vinden. Ja, laten we in deze gekke tijden vooral gewoon eens Hollands zijn en weer normaal doen.
Subklacht: thuisbezorgd die een slaatje slaat uit de coronacrisis. Ik zie net 3 brommers voorbij racen in onze straat. Ook schaamteloos.
Dit was eerst een KLB post, maar ik denk nu dat hij hier past. Ik heb wellicht wat gechargeerd, maar het gaat om het plaatje.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent