abonnement Unibet Coolblue
pi_192211177
Nav boodschappen ontsmettings topic even een aparte hierover.

We herinneren allemaal de beelden van Chinezen die heke straten desinfecteerden.

Inmiddels steeds meer bekend hoe lang het op verschillende oppervlaktes overleeft en in de lucht.
Voor sommigen al lang bekend maar misschien goed een alart topic te hebben mocht er meer bekend worden en mensen vragen hebben.


Als het bv klopt dat het 3 uur in de lucht hangt nadat iemand in de supermarkt hoest. Dan zou het betekenen dat je social distancing kan doen tot je een ons weegt maar alsnog besmet raakt.
Dus zou een mondkapje wel degelijk helpen.

Boodschappen en post zouden ook bv 3 dagen in quarentaine moeten of worden ontsmet.
  zondag 22 maart 2020 @ 19:17:01 #2
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_192211207
Elke dag veranderen die tijden weer :')
pi_192211261
Een ziek persoon besmet gemiddeld 2 a 3 andere mensen. Oftewel, meestal de mensen met wie je in huis woont, of de collega waar je de hele dag mee op de kamer zit. Niet de huismoeder die 2 uur later hetzelfde pak havermout vastpakt in de supermarkt. Dan zou de bezettingsgraad namelijk wel 200 per ziek persoon zijn.

Mensen draven echt volledig door :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2020 19:20:49 ]
pi_192211487
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 19:18 schreef Heph844 het volgende:
Een ziek persoon besmet gemiddeld 2 a 3 andere mensen. Oftewel, meestal de mensen met wie je in huis woont, of de collega waar je de hele dag mee op de kamer zit. Niet de huismoeder die 2 uur later hetzelfde pak havermout vastpakt in de supermarkt. Dan zou de bezettingsgraad namelijk wel 200 per ziek persoon zijn.

Mensen draven echt volledig door :')
En die vrouw in korea dan? Gevoelsmatig geef ik je gelijk hoor dat het niet zo rap zou moeten gaan maar aan de andere kant lijkt het besmettelijker dan de griep.

Ook is het belangrijk te weten hoe lang het ergens op zit.
Speeltuinen zouden bv gedesinfecteerd moeten worden. Wat te denken vam eten bereid door anderen, telefoonscherm nadat je buiten iets aanraakt dan je tel, post, boodschappen etc.

Allemaal belangrijk om te weten.
Anders heeft social distancibg en isolatie alsnog geen zin.
  zondag 22 maart 2020 @ 19:36:25 #5
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_192211672
Ik heb eten bij de Indo gehaald, wat nu? Riskeer ik mijn leven als ik het toch opeet?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_192212016
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 19:36 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb eten bij de Indo gehaald, wat nu? Riskeer ik mijn leven als ik het toch opeet?
Wellicht van je ouders of grootouders, grappig he?
pi_192212349
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 19:17 schreef RickoKun het volgende:
Elke dag veranderen die tijden weer :')
Men ging 1st uit van wat bekend was van andere corona virussen. Nu is er een onderzoek gedaan naar het virus zelf.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192212394
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 19:36 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik heb eten bij de Indo gehaald, wat nu? Riskeer ik mijn leven als ik het toch opeet?
Je maagdarmkanaal overleeft het virus niet. Het verpakkingsmaterial is waar het gevaar in schuilt.
Als je ervoor zorgt dat je tijdens het eten onder geen enkel beding je gezicht aanraakt en na het eten je handen goed wast zou het geen probleem moeten zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 22-03-2020 20:21:06 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 22 maart 2020 @ 20:44:24 #9
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_192213133
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Je maagdarmkanaal overleeft het virus niet. Het verpakkingsmaterial is waar het gevaar in schuilt.
Als je ervoor zorgt dat je tijdens het eten onder geen enkel beding je gezicht aanraakt en na het eten je handen goed wast zou het geen probleem moeten zijn.
Jeetje. De snackbar is nog gewoon open mensen die daar nu een kroketje halen kunnen dus besmet worden door het kartonnetje, een milkshake is dan ook uit den boze of nog een ijsje halen. Niet meer aan je gezicht komen is erg lastig het is meer je neus, mond en ogen als het goed is zit je daar niet de hele dag in te pulken.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_192213426
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:44 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Jeetje. De snackbar is nog gewoon open mensen die daar nu een kroketje halen kunnen dus besmet worden door het kartonnetje, een milkshake is dan ook uit den boze of nog een ijsje halen. Niet meer aan je gezicht komen is erg lastig het is meer je neus, mond en ogen als het goed is zit je daar niet de hele dag in te pulken.
Horeca is dicht. Alleen afhalen is toegestaan en dat doet de snack bij mij in de buurt ook. Het klopt dat de besmetting door contact vooral via de ogen en neus verloopt. In je mond zitten nogal wat verterings- enzymen daarbij is volgens mij minder risico.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 22 maart 2020 @ 21:16:00 #11
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_192213865
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 20:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Horeca is dicht. Alleen afhalen is toegestaan en dat doet de snack bij mij in de buurt ook. Het klopt dat de besmetting door contact vooral via de ogen en neus verloopt. In je mond zitten nogal wat verterings- enzymen daarbij is volgens mij minder risico.
Ja dat klopt bij mij ook maar je kunt je kroketje toch uit de verpakking halen en onderweg opeten? Hoe moet je het dan doen nu de verpakking zelfs al besmet kan zijn? Of als je een shoarmaschotel besteld? De visboer afgelopen weekend toen ik er was nog genoeg mensen die gebakken stukje vis of haring in zo'n plastic bakje meenamen en buiten opaten. Het virus zit overal, dadelijk nog op de stoep waar we lopen want sommige mensen kitsen erop. Ik heb ook nog een hondje geaaid die op me af kwam lopen in het park en kwam kwispelen, kan het virus op zijn vacht zitten als zijn eigenaars corona hebben? :{
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_192214046
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:16 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

[..]

Ja dat klopt bij mij ook maar je kunt je kroketje toch uit de verpakking halen en onderweg opeten? Hoe moet je het dan doen nu de verpakking zelfs al besmet kan zijn? Of als je een shoarmaschotel besteld? De visboer afgelopen weekend toen ik er was nog genoeg mensen die gebakken stukje vis of haring in zo'n plastic bakje meenamen en buiten opaten. Het virus zit overal, dadelijk nog op de stoep waar we lopen want sommige mensen kitsen erop. Ik heb ook nog een hondje geaaid die op me af kwam lopen in het park en kwam kwispelen, kan het virus op zijn vacht zitten als zijn eigenaars corona hebben? :{
Dit alles heeft te maken met kansen. De kans op contactbesmetting is aanzienlijk kleiner als je boodschappen in quarantaine zet. In alle gevallen dat je dat niet doet is de kans op besmetting groter. Een snack ga ik ook gewoon ophalen alleen ga ik er vanuit dat het besmet kan zijn. Verpakking direct in de prullenbak, eten uithalen met gechloreerde handschoenen op en tafel zetten. Bestek evt bord, etc. staat dan al klaar op tafel. Handschoenen uit eten, onder geen beding gezicht aanraken. Na het eten vaat lineau recta in de chloor daarna vaatwasser. Tafel desinfecteren en handen daarna goed wassen. Daarna zet ik de UV-C lamp aan boven de tafel.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192214187
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dit alles heeft te maken met kansen. De kans op contactbesmetting is aanzienlijk kleiner als je boodschappen in quarantaine zet. In alle gevallen dat je dat niet doet is de kans op besmetting groter. Een snack ga ik ook gewoon ophalen alleen ga ik er vanuit dat het besmet kan zijn. Verpakking direct in de prullenbak, eten uithalen met gechloreerde handschoenen op en tafel zetten. Bestek evt bord, etc. staat dan al klaar op tafel. Handschoenen uit eten, onder geen beding gezicht aanraken. Na het eten vaat lineau recta in de chloor daarna vaatwasser. Tafel desinfecteren en handen daarna goed wassen. Daarna zet ik de UV-C lamp aan boven de tafel.
Niet lullig bedoeld hoor, maar je bent echt compleet doorgeslagen 8)7
pi_192214212
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:31 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld hoor, maar je bent echt compleet doorgeslagen 8)7
Probleem is dat ik microbioloog ben en dan kijk je nu eenmaal anders naar de wereld van microben en virussen ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 22 maart 2020 @ 21:35:35 #15
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_192214275
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dit alles heeft te maken met kansen. De kans op contactbesmetting is aanzienlijk kleiner als je boodschappen in quarantaine zet. In alle gevallen dat je dat niet doet is de kans op besmetting groter. Een snack ga ik ook gewoon ophalen alleen ga ik er vanuit dat het besmet kan zijn. Verpakking direct in de prullenbak, eten uithalen met gechloreerde handschoenen op en tafel zetten. Bestek evt bord, etc. staat dan al klaar op tafel. Handschoenen uit eten, onder geen beding gezicht aanraken. Na het eten vaat lineau recta in de chloor daarna vaatwasser. Tafel desinfecteren en handen daarna goed wassen. Daarna zet ik de UV-C lamp aan boven de tafel.
Wat een leven lijkt wel alsof je in het gesticht zit. Winkelmedewerkers dragen nu doorgaans rubber handschoenen. Zie ik het nut niet van in want met die handschoenen raken ze al die producten aan die klanten weer in hun klauwen hebben gehad dus die handschoentjes zitten onder het virus. Of ze moeten bij elke klant een schoon setje aantrekken.

Chinese architect develops personal bubble armour that can heat up to 56C to KILL coronavirus

Misschien is dit wat voor je?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_192214338
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Probleem is dat ik microbioloog ben en dan kijk je nu eenmaal anders naar de wereld van microben en virussen ;)
Tja, kennis is nu eenmaal ook vaak een last. Zoals veel Geneeskunde studenten zichzelf tijdens hun studie opeens herkennen in allerlei ziektebeelden, zo is het in deze tijden waarschijnlijk ook geen pretje om microbioloog te zijn.

Maar echt, als ik bovenstaande lees denk ik: waar ben je in godsnaam mee bezig 8)7

Nogmaals: de R0 ligt tussen de 2 en 3
pi_192214367
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:35 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Wat een leven lijkt wel alsof je in het gesticht zit. Winkelmedewerkers dragen nu doorgaans rubber handschoenen. Zie ik het nut niet van in want met die handschoenen raken ze al die producten aan die klanten weer in hun klauwen hebben gehad dus die handschoentjes zitten onder het virus. Of ze moeten bij elke klant een schoon setje aantrekken.
Die handschoenen zijn er vooral voor om winkelmedewerkers zelf te beschermen tegen infectie. Of ze dan ook geïnstrueerd zijn hoe ze op de juiste wijze die handschoen uit te doen en liefst direct daarna hun handen te wassen of te ontsmetten vraag ik me af?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 22 maart 2020 @ 21:47:37 #18
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_192214474


Zit niks anders op dus.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_192214503
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:39 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Nogmaals: de R0 ligt tussen de 2 en 3
Een juiste R0 is nog niet bekend. R0 hangt van vele factoren af en is niet eenduidig. Nadat er veel serologische tests worden uitgevoerd kan het op termijn duidelijker worden. Dan komt er een gemiddelde uit maar dat is dan vooral nakaarten omdat er dan hopelijk een vaccin is.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192214574
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dit alles heeft te maken met kansen. De kans op contactbesmetting is aanzienlijk kleiner als je boodschappen in quarantaine zet. In alle gevallen dat je dat niet doet is de kans op besmetting groter. Een snack ga ik ook gewoon ophalen alleen ga ik er vanuit dat het besmet kan zijn. Verpakking direct in de prullenbak, eten uithalen met gechloreerde handschoenen op en tafel zetten. Bestek evt bord, etc. staat dan al klaar op tafel. Handschoenen uit eten, onder geen beding gezicht aanraken. Na het eten vaat lineau recta in de chloor daarna vaatwasser. Tafel desinfecteren en handen daarna goed wassen. Daarna zet ik de UV-C lamp aan boven de tafel.
Ik onderschat dit virus zeker niet maar dit klinkt wel heftig allemaal. Wat een gedoe! Ik snap ook niet dat als je er zo mee bezig bent je überhaupt nog eten zou afhalen. (ik snap sowieso niet dat mensen nu afhaal voedsel eten..) Dan kan je toch beter bijvoorbeeld een grote voorraad voedsel inslaan en dat een dag of 2/3? laten staan voordat je het aanraakt?
pi_192214576
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:41 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Die handschoenen zijn er vooral voor om winkelmedewerkers zelf te beschermen tegen infectie. Of ze dan ook geïnstrueerd zijn hoe ze op de juiste wijze die handschoen uit te doen en liefst direct daarna hun handen te wassen of te ontsmetten vraag ik me af?
Nee, want ik zie ze ook de kassa aanraken, hun gezicht aanraken :') alles eromheen aanraken. Wat dus zinloos is want ze verspreiden het dus allemaal alle kanten op. En ook uittrekken doen ze niet goed. En toen zag ik 1 kassa meisje de handschoenen uittrekken en dan vervolgens de kassa afmelden (die de constant met handschoenen heeft aangeraakt). Kortom: totaaaaal zinloos en schijnveiligheid :')
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_192214590
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Probleem is dat ik microbioloog ben en dan kijk je nu eenmaal anders naar de wereld van microben en virussen ;)
Dan moet je toch ook snappen dat het volledig doorgeslagen is wat je doet...?
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_192214641
quote:
17s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:54 schreef Californium het volgende:

[..]

Nee, want ik zie ze ook de kassa aanraken, hun gezicht aanraken :') alles eromheen aanraken. Wat dus zinloos is want ze verspreiden het dus allemaal alle kanten op. En ook uittrekken doen ze niet goed. En toen zag ik 1 kassa meisje de handschoenen uittrekken en dan vervolgens de kassa afmelden (die de constant met handschoenen heeft aangeraakt). Kortom: totaaaaal zinloos en schijnveiligheid :')
Dit soort beschermmiddelen hebben allen nut als er goede instructie bij gegeven worden en daar zal het vaak aan ontbreken jammer genoeg ;(
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_192214665
quote:
17s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:54 schreef Californium het volgende:

[..]

Nee, want ik zie ze ook de kassa aanraken, hun gezicht aanraken :') alles eromheen aanraken. Wat dus zinloos is want ze verspreiden het dus allemaal alle kanten op. En ook uittrekken doen ze niet goed. En toen zag ik 1 kassa meisje de handschoenen uittrekken en dan vervolgens de kassa afmelden (die de constant met handschoenen heeft aangeraakt). Kortom: totaaaaal zinloos en schijnveiligheid :')
Zeg het ze!
pi_192214694
quote:
17s.gif Op zondag 22 maart 2020 21:55 schreef Californium het volgende:

[..]

Dan moet je toch ook snappen dat het volledig doorgeslagen is wat je doet...?
Nee, dat is het niet naar mijn opvatting maar ik begrijp heel goed dat de meeste mensen er anders mee omgaan en dat is ook de reden dat de uitbraak niet zo snel uitdooft.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')