abonnement Unibet Coolblue
pi_192207423
Eigenlijk hebben we geluk gehad dat de post-moderne pandemie een milde is. Dit virus had veel dodelijker kunnen zijn en gezien hoe onvoorbereid de meeste landen zijn zou dat catastrofaal geweest zijn. Er zijn maar paar duizend man doodgegaan. Dat is niks als je het vergelijkt met de vorige uitbraken. Nu is het hopen dat landen hier een lesje uittrekken en buffers gaan opbouwen. Dit is alleen effectief als dat op mondiaal niveau gedaan wordt. Als de ene land dat wel doet en de ander niet, dan loopt het gewoon over. Dit laat weer zien hoe belangrijk de EU is.
pi_192207486
Veel landen hebben ook geleerd van de vorige 7 uitbraken hoor
-SARS
-mexicaanse griep
-MERS
-ZIKA
-Hongkongvirus
-Spaansegriep
-Ebola

Ik heb er vvast nog wel wat vergeten in de laatste ongeveer 100 jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192207493
Uiteraard, als dit een fatility rate had als zijnde Ebola hadden we een nog veel groter probleem.
pi_192207548
Daarnaast is er ook veel geleerd van de griep pandemie die elk jaar terug komt over de gehele wereld.

Dit laat eigenlijk alleen maar zien dat je er niks aan kan doen, hoe je je ook voorbereid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192207752
Grenzen dicht bij een land die ook maar een epidemie heeft. Oh nee dan halen we onze gutmensch prijs niet.
pi_192207757
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 15:59 schreef Benzyl het volgende:
Nu is het hopen dat landen hier een lesje uittrekken en buffers gaan opbouwen. Dit is alleen effectief als dat op mondiaal niveau gedaan wordt. Als de ene land dat wel doet en de ander niet, dan loopt het gewoon over. Dit laat weer zien hoe belangrijk de EU is.
Want de EU is mondiaal? Je gaat in de wereld nooit alle neuzen dezelfde kant op krijgen, dit alleen al nastreven is vrij naïef. De vraag is ook of het zou helpen. Als het virus fataal en hardnekkig genoeg is zullen alle maatregelen in de wereld vermenigvuldigd met 100 nog niet helpen om een groot aantal slachtoffers te voorkomen.

Als mensheid hebben we nou eenmaal niet de controle over alles. We kunnen niet ons hele leven gaan inrichten om een eventuele dodelijke pandemie het hoofd te bieden die er misschien ooit komt
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_192207798
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 16:13 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Want de EU is mondiaal? Je gaat in de wereld nooit alle neuzen dezelfde kant op krijgen, dit alleen al nastreven is vrij naïef. De vraag is ook of het zou helpen. Als het virus fataal en hardnekkig genoeg is zullen alle maatregelen in de wereld vermenigvuldigd met 100 nog niet helpen om een groot aantal slachtoffers te voorkomen.

Als mensheid hebben we nou eenmaal niet de controle over alles. We kunnen niet ons hele leven gaan inrichten om een eventuele dodelijke pandemie het hoofd te bieden die er misschien ooit komt
Je kunt alleen stappen in de juiste richting doen. Ik zeg ook niet dat we een Utopia kunnen creëren.
pi_192207831
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 16:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
Veel landen hebben ook geleerd van de vorige 7 uitbraken hoor
-SARS
-mexicaanse griep
-MERS
-ZIKA
-Hongkongvirus
-Spaansegriep
-Ebola

Ik heb er vvast nog wel wat vergeten in de laatste ongeveer 100 jaar.
Dat was allemaal ver van onze Europese bedden. Als hun eigen hachje in beding is dan worden de gutmenschen wel wakker.
pi_192207844
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 16:15 schreef Benzyl het volgende:

[..]

Je kunt alleen stappen in de juiste richting doen. Ik zeg ook niet dat we een Utopia kunnen creëren.
Over welke concrete stappen heb je het precies? Ik vind eigenlijk dat ons ziekenhuiswezen en gezondheidszorg dit vooralsnog erg goed oppakt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_192207860
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 16:17 schreef Benzyl het volgende:

[..]

Dat was allemaal ver van onze Europese bedden. Als hun eigen hachje in beding is dan worden de gutmenschen wel wakker.
spaanse griep en mexicaanse griep niet, maar et gaat mij erom dat landen hiervan geleerd hebben en toch lukt het niet om het te voorkomen....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192207888
We hebben in elk geval geleerd dat de EU voor individuele landen eerder een last is dan onderdeel van een oplossing.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_192207942
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 16:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We hebben in elk geval geleerd dat de EU voor individuele landen eerder een last is dan onderdeel van een oplossing.
Omdat er niet genoeg EU is.
pi_192207967
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 16:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We hebben in elk geval geleerd dat de EU voor individuele landen eerder een last is dan onderdeel van een oplossing.
Wat een onzin, dit verschilt echt per situatie.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_192207982
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 16:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

spaanse griep en mexicaanse griep niet, maar et gaat mij erom dat landen hiervan geleerd hebben en toch lukt het niet om het te voorkomen....
Omdat mensen toen ook eigenwijs waren.
pi_192207995
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 16:18 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Over welke concrete stappen heb je het precies? Ik vind eigenlijk dat ons ziekenhuiswezen en gezondheidszorg dit vooralsnog erg goed oppakt.
Dit virus was zwaar onderschat. Kijk maar naar wat Rutte in de vroege dagen zei.
pi_192208046
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 16:25 schreef Benzyl het volgende:

[..]

Omdat mensen toen ook eigenwijs waren.
waaropm denk je dan dat ze nu of over 10 jaar beter zouden moeten zijn?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192208196
Volgens mij hadden we in dit geval beter een communistische staat kunnen zijn, die kunnen doorpakken!

Maar geen nood, Rusland is to the rescue dus dat betekent einde democratie en meer invloed van Rusland op west Europa.
pi_192208201
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 16:25 schreef Benzyl het volgende:

[..]

Dit virus was zwaar onderschat. Kijk maar naar wat Rutte in de vroege dagen zei.
Dus je pleit voor maatregelen om een dergelijke inschattingsfout in de toekomst te voorkomen?
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_192208381
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 16:37 schreef HPoi het volgende:
Volgens mij hadden we in dit geval beter een communistische staat kunnen zijn, die kunnen doorpakken!

Maar geen nood, Rusland is to the rescue dus dat betekent einde democratie en meer invloed van Rusland op west Europa.
De levensverwachting in Rusland is inderdaad prima in orde, dus meer invloed lijkt wenselijk :')


Oh wacht...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zondag 22 maart 2020 @ 16:54:46 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_192208499
Er zullen of heel veel mensen dood gaan of er zal heel veel economische schade zijn.

Nog veel meer dan nu nog het geval is.

Dus zo'n "waarschuwing" is het niet echt.

Dit is wel het echte ding.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_192208688
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 15:59 schreef Benzyl het volgende:
Eigenlijk hebben we geluk gehad dat de post-moderne pandemie een milde is. Dit virus had veel dodelijker kunnen zijn en gezien hoe onvoorbereid de meeste landen zijn zou dat catastrofaal geweest zijn. Er zijn maar paar duizend man doodgegaan. Dat is niks als je het vergelijkt met de vorige uitbraken. Nu is het hopen dat landen hier een lesje uittrekken en buffers gaan opbouwen. Dit is alleen effectief als dat op mondiaal niveau gedaan wordt. Als de ene land dat wel doet en de ander niet, dan loopt het gewoon over. Dit laat weer zien hoe belangrijk de EU is.
Je praat alsof we er al zijn.. het is pas net begonnen.
pi_192209853
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 15:59 schreef Benzyl het volgende:
Eigenlijk hebben we geluk gehad dat de post-moderne pandemie een milde is. Dit virus had veel dodelijker kunnen zijn en gezien hoe onvoorbereid de meeste landen zijn zou dat catastrofaal geweest zijn. Er zijn maar paar duizend man doodgegaan. Dat is niks als je het vergelijkt met de vorige uitbraken. Nu is het hopen dat landen hier een lesje uittrekken en buffers gaan opbouwen. Dit is alleen effectief als dat op mondiaal niveau gedaan wordt. Als de ene land dat wel doet en de ander niet, dan loopt het gewoon over. Dit laat weer zien hoe belangrijk de EU is.
De tijd speelt ook een rol. Het is milder omdat adviezen worden opgevolgt.

Massale verspreiding door ziektes als de pest konden vroeger ook zo worden voorkomen, maar je zat met arme maatschappijen waarin mensen met slechte gezondheid onder slechte omstandigheden op een kluitje leefden, met elkaars afval dealden en in armoede en op strooien matrassen vol ongedierte sliepen. Daarnaast was er geen kennis aanwezig om het goed aan te pakken. Men geloofde dat het door 'slechte lucht' kwam en de straf van God.
pi_192209890
't is een chemische reactie.
  zondag 22 maart 2020 @ 18:17:39 #24
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_192210017
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 15:59 schreef Benzyl het volgende:
Eigenlijk hebben we geluk gehad dat de post-moderne pandemie een milde is. Dit virus had veel dodelijker kunnen zijn en gezien hoe onvoorbereid de meeste landen zijn zou dat catastrofaal geweest zijn. Er zijn maar paar duizend man doodgegaan.
Eh, het is nog niet over hoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')