abonnement Unibet Coolblue
pi_192205147
Ik ben nu ruim 17, hard op weg naar mijn examens voor het VWO (hopelijk gaan ze door) en eigenlijk heb ik er alle vertrouwen in dat ik die gemakkelijk ga halen. School gaat me gemakkelijk af en daar ben ik heel blij mee.

Maar helemaal niet blij ben ik met mijn leven daarbuiten. Ik ben eigenlijk totaal impopulair. Echte vrienden heb ik eigenlijk niet. Ik wordt nooit ergens voor uitgenodigd en als ik mijn inbreng ergens over geef wordt dat belachelijk gemaakt. Een vriendinnetje krijgen zal ook niet lukken, meiden willen niet gezien worden met iemand met zo'n hopeloos imago. Gepest ben ik gelukkig niet want ik kan goed van me afbijten. Maar daar wordt je niet populairder van. Ik merk dat zelfs de mensen waar ik in persoon best mee overweg kan afstand van me houden in de klas. Bang dat ik hun positie naar beneden haal ofzo. Ik hoor dus nergens bij

Ergens begrijp ik het omdat ik wel een beetje apart ben denk ik. Ik ben best wel een uitgesproken iemand met interesses die je eigenlijk niet veel ziet. Ik vind politiek en geschiedenis interessant en ben liefhebber van de natuur. En ik ben dol op ontoegankelijke technomuziek. Allemaal dingen die mijn schoolgenoten maar stom en raar vinden. Vervelend, want ik kan het dan niet delen.

Ik wordt er soms erg droevig van. Waar de anderen lol hebben mag ik er niet aan meedoen. Nu het Corona-virus er is kreeg ik zelfs een gedachte van "Haha net goed. Nu hebben zij ook niks meer te doen en hopelijk gaan die examenreisjes en feestjes niet door" Maar daar schrok ik ook wel van eigenlijk. Want mijn leven wordt niet beter als het hunne kutter is.

Gelukkig duurt het allemaal niet zo lang meer en zal ik eind dit jaar beginnen met een nieuw leven als student. Maar ik ben zo bang dat me daar hetzelfde overkomt. Ik wil ook gewoon kunnen genieten van mijn leven net als mijn leeftijdsgenoten. Wat kan ik doen om te zorgen dat mijn sociale toekomst zonniger is?
  zondag 22 maart 2020 @ 14:02:48 #2
410138 stapoetiepe
of eigenlijk stopoetiepe
pi_192205195
Soortgenoten zoeken.
When you are dead, you do not know you are dead. It's only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
pi_192205198
Binnenkort studenten toch, wellicht kom je meer nerds tegen.
.
  zondag 22 maart 2020 @ 14:11:06 #4
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_192205358
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:00 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik ben nu ruim 17, hard op weg naar mijn examens voor het VWO (hopelijk gaan ze door) en eigenlijk heb ik er alle vertrouwen in dat ik die gemakkelijk ga halen. School gaat me gemakkelijk af en daar ben ik heel blij mee.

Maar helemaal niet blij ben ik met mijn leven daarbuiten. Ik ben eigenlijk totaal impopulair. Echte vrienden heb ik eigenlijk niet. Ik wordt nooit ergens voor uitgenodigd en als ik mijn inbreng ergens over geef wordt dat belachelijk gemaakt. Een vriendinnetje krijgen zal ook niet lukken, meiden willen niet gezien worden met iemand met zo'n hopeloos imago. Gepest ben ik gelukkig niet want ik kan goed van me afbijten. Maar daar wordt je niet populairder van. Ik merk dat zelfs de mensen waar ik in persoon best mee overweg kan afstand van me houden in de klas. Bang dat ik hun positie naar beneden haal ofzo. Ik hoor dus nergens bij

Ergens begrijp ik het omdat ik wel een beetje apart ben denk ik. Ik ben best wel een uitgesproken iemand met interesses die je eigenlijk niet veel ziet. Ik vind politiek en geschiedenis interessant en ben liefhebber van de natuur. En ik ben dol op ontoegankelijke technomuziek. Allemaal dingen die mijn schoolgenoten maar stom en raar vinden. Vervelend, want ik kan het dan niet delen.

Ik wordt er soms erg droevig van. Waar de anderen lol hebben mag ik er niet aan meedoen. Nu het Corona-virus er is kreeg ik zelfs een gedachte van "Haha net goed. Nu hebben zij ook niks meer te doen en hopelijk gaan die examenreisjes en feestjes niet door" Maar daar schrok ik ook wel van eigenlijk. Want mijn leven wordt niet beter als het hunne kutter is.

Gelukkig duurt het allemaal niet zo lang meer en zal ik eind dit jaar beginnen met een nieuw leven als student. Maar ik ben zo bang dat me daar hetzelfde overkomt. Ik wil ook gewoon kunnen genieten van mijn leven net als mijn leeftijdsgenoten. Wat kan ik doen om te zorgen dat mijn sociale toekomst zonniger is?
Maak je geen zorgen, ik was ook zo. Politiek en geschiedenis waren mijn lievelingsonderwerpen. Als je student ben zou ik me aansluiten aan een vereniging die aansluit op je passies.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_192205430
Dat is inderdaad een hoopvolle gedachte: als je gaat studeren, is het veel makkelijker om soortgenoten te vinden. Ik voelde me op de middelbare school ook nogal es een buitenbeentje qua interesses (en in een stad naar school gaan terwijl je van het platteland komt is ook niet altijd een goede combi), maar heb een erg leuke studententijd gehad.

Met de nodige chicka's :7 :P
-
  zondag 22 maart 2020 @ 14:18:42 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192205502
Ik herken het een klein beetje. Niet zo extreem als jij maar ik vond de middelbare school ook een hele benauwde tijd. Het is geen prettige plek voor mensen die willen afwijken van de mainstream.

Maar grote kans dat het wel goedkomt als je gaat studeren. Het studentenleven is wat individualistischer en gefragmenteerder dus je hoeft veel minder boodschap te hebben aan andere studenten en imago is niet meer zo belangrijk. Als student heb je veel meer vrijheid de mensen om je heen te verzamelen waar je bij past.

Wel belangrijk is het dat je wat gaat doen als je eenmaal student bent. Dus lid worden van een vereniging of sportclub. En je hebt behoorlijk wat interesses. Heb je daar wel eens naar mensen gezocht die ook die interesses hebben?
  zondag 22 maart 2020 @ 14:21:13 #7
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_192205560
Eens met wat Hexagon zegt. Iedereen probeert op de middelbare vooral in een hokje te passen.

Je vind je tribe echt nog wel!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  zondag 22 maart 2020 @ 14:27:39 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192205680
Maar je vind politiek leuk. Is een PJO niks voor je? Welke stroming hang je aan?
pi_192205841
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:27 schreef Hexagon het volgende:
Maar je vind politiek leuk. Is een PJO niks voor je? Welke stroming hang je aan?
Wat is een PJO? Of vraag ik nu iets doms. :@

Mijn voorkeur gaat uit naar links. Welke partij weet ik nog niet helemaal.
pi_192205853
Op de middelbare school is iedereen nog heel erg bezig met zijn imago. Als je straks gaat studeren is dat compleet anders. Je moet wel nog steeds zelf initiatief nemen om vrienden te maken, dat is iets wat nooit zal veranderen.
pi_192205916
Initiatief nemen doe ik wel. Als basisschoolleerling was ik daar heel gemakkelijk in. Maar sinds de middelbare school krijg ik er enkel negatieve reactie op :(
  zondag 22 maart 2020 @ 14:46:12 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192206047
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:36 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]

Wat is een PJO? Of vraag ik nu iets doms. :@

Mijn voorkeur gaat uit naar links. Welke partij weet ik nog niet helemaal.
Een politieke jongerenorganisatie. Alle partijen (behalve de PVV) hebben een speciale jongerenvereniging. Half serieus en half een soort politieke zandbak. Maar voor jouw leeftijd een erg toegankelijke manier om ermee bezig te zijn en ze hebben vaak een heel mooi netwerk en interessante activiteiten.
  zondag 22 maart 2020 @ 14:53:59 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_192206180
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:40 schreef GeneralRadek het volgende:
Initiatief nemen doe ik wel. Als basisschoolleerling was ik daar heel gemakkelijk in. Maar sinds de middelbare school krijg ik er enkel negatieve reactie op :(
Jij bent niet de enige die dat zo ervaart.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator zondag 22 maart 2020 @ 15:15:58 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192206575
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:00 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik ben nu ruim 17, hard op weg naar mijn examens voor het VWO (hopelijk gaan ze door) en eigenlijk heb ik er alle vertrouwen in dat ik die gemakkelijk ga halen. School gaat me gemakkelijk af en daar ben ik heel blij mee.

Maar helemaal niet blij ben ik met mijn leven daarbuiten. Ik ben eigenlijk totaal impopulair. Echte vrienden heb ik eigenlijk niet. Ik wordt nooit ergens voor uitgenodigd en als ik mijn inbreng ergens over geef wordt dat belachelijk gemaakt. Een vriendinnetje krijgen zal ook niet lukken, meiden willen niet gezien worden met iemand met zo'n hopeloos imago. Gepest ben ik gelukkig niet want ik kan goed van me afbijten. Maar daar wordt je niet populairder van. Ik merk dat zelfs de mensen waar ik in persoon best mee overweg kan afstand van me houden in de klas. Bang dat ik hun positie naar beneden haal ofzo. Ik hoor dus nergens bij

Ergens begrijp ik het omdat ik wel een beetje apart ben denk ik. Ik ben best wel een uitgesproken iemand met interesses die je eigenlijk niet veel ziet. Ik vind politiek en geschiedenis interessant en ben liefhebber van de natuur. En ik ben dol op ontoegankelijke technomuziek. Allemaal dingen die mijn schoolgenoten maar stom en raar vinden. Vervelend, want ik kan het dan niet delen.

Ik wordt er soms erg droevig van. Waar de anderen lol hebben mag ik er niet aan meedoen. Nu het Corona-virus er is kreeg ik zelfs een gedachte van "Haha net goed. Nu hebben zij ook niks meer te doen en hopelijk gaan die examenreisjes en feestjes niet door" Maar daar schrok ik ook wel van eigenlijk. Want mijn leven wordt niet beter als het hunne kutter is.

Gelukkig duurt het allemaal niet zo lang meer en zal ik eind dit jaar beginnen met een nieuw leven als student. Maar ik ben zo bang dat me daar hetzelfde overkomt. Ik wil ook gewoon kunnen genieten van mijn leven net als mijn leeftijdsgenoten. Wat kan ik doen om te zorgen dat mijn sociale toekomst zonniger is?
Het dikgedrukte vind ik prettig om te lezen. Niet omdat je schrok, maar omdat het wel blijk geeft van een bepaalde mate van intelligentie en dat je dus niet vastgeroest zit in de giftige neerwaartse spiraal van 'als ik het niet kan, dan gun ik het niemand'.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192206721
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een politieke jongerenorganisatie. Alle partijen (behalve de PVV) hebben een speciale jongerenvereniging. Half serieus en half een soort politieke zandbak. Maar voor jouw leeftijd een erg toegankelijke manier om ermee bezig te zijn en ze hebben vaak een heel mooi netwerk en interessante activiteiten.
Aha oke, nee ik wist niet dat dat bestond. Maar klinkt interessant. Zal me er na mijn examens eens in gaan verdiepen. Voorlopig zal daar nu toch wel niet veel georganiseerd worden. Dank je.
pi_192206957
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 15:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het dikgedrukte vind ik prettig om te lezen. Niet omdat je schrok, maar omdat het wel blijk geeft van een bepaalde mate van intelligentie en dat je dus niet vastgeroest zit in de giftige neerwaartse spiraal van 'als ik het niet kan, dan gun ik het niemand'.
Klopt, mijn doel is uiteindelijk gewoon een leuk leven te hebben om gelukkig te zijn. Maar het frustreert me dat het niet lukt omdat een machtig groepje schoolgenoten heeft besloten dat ik er niet bij hoor.

Maar als ik anderen hier begrijp werkt dat niet mee zo als student?
  Moderator zondag 22 maart 2020 @ 15:38:02 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192207003
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 15:35 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]

Klopt, mijn doel is uiteindelijk gewoon een leuk leven te hebben om gelukkig te zijn. Maar het frustreert me dat het niet lukt omdat een machtig groepje schoolgenoten heeft besloten dat ik er niet bij hoor.

Maar als ik anderen hier begrijp werkt dat niet mee zo als student?
Ik snap je laatste zin niet. Wat wil je precies vragen? Ik snap ook niet waarom ik niet snap wat je probeert te vragen trouwens :P

Oh wacht, het feit dat men je NU links laat liggen weegt niet mee in je vervolgopleiding bedoel je? Naja, kijk, op je vervolgopleiding zijn ook weer allemaal andere mensen he, en daar zijn die hele kliekjes die op de middelbare school nog vooral je identiteit bepalen veel minder aanwezig.

Ik denk dus dat je dáár op je vervolgopleiding niet zo veel last van gaat hebben. Niemand die in de toekomst kan kijken natuurlijk, maar daar ben je dan weer nieuw, en dan ligt alles weer open.

[ Bericht 11% gewijzigd door CoolGuy op 22-03-2020 15:45:50 ]
Breitling - Instruments for Professionals
pi_192207097
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:00 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik ben nu ruim 17, hard op weg naar mijn examens voor het VWO (hopelijk gaan ze door) en eigenlijk heb ik er alle vertrouwen in dat ik die gemakkelijk ga halen. School gaat me gemakkelijk af en daar ben ik heel blij mee.

Maar helemaal niet blij ben ik met mijn leven daarbuiten. Ik ben eigenlijk totaal impopulair. Echte vrienden heb ik eigenlijk niet. Ik wordt nooit ergens voor uitgenodigd en als ik mijn inbreng ergens over geef wordt dat belachelijk gemaakt. Een vriendinnetje krijgen zal ook niet lukken, meiden willen niet gezien worden met iemand met zo'n hopeloos imago. Gepest ben ik gelukkig niet want ik kan goed van me afbijten. Maar daar wordt je niet populairder van. Ik merk dat zelfs de mensen waar ik in persoon best mee overweg kan afstand van me houden in de klas. Bang dat ik hun positie naar beneden haal ofzo. Ik hoor dus nergens bij

Ergens begrijp ik het omdat ik wel een beetje apart ben denk ik. Ik ben best wel een uitgesproken iemand met interesses die je eigenlijk niet veel ziet. Ik vind politiek en geschiedenis interessant en ben liefhebber van de natuur. En ik ben dol op ontoegankelijke technomuziek. Allemaal dingen die mijn schoolgenoten maar stom en raar vinden. Vervelend, want ik kan het dan niet delen.

Ik wordt er soms erg droevig van. Waar de anderen lol hebben mag ik er niet aan meedoen. Nu het Corona-virus er is kreeg ik zelfs een gedachte van "Haha net goed. Nu hebben zij ook niks meer te doen en hopelijk gaan die examenreisjes en feestjes niet door" Maar daar schrok ik ook wel van eigenlijk. Want mijn leven wordt niet beter als het hunne kutter is.

Gelukkig duurt het allemaal niet zo lang meer en zal ik eind dit jaar beginnen met een nieuw leven als student. Maar ik ben zo bang dat me daar hetzelfde overkomt. Ik wil ook gewoon kunnen genieten van mijn leven net als mijn leeftijdsgenoten. Wat kan ik doen om te zorgen dat mijn sociale toekomst zonniger is?
Over paar jaar ben je alles vergeten. Focus op jezelf en wat jij wilt.
pi_192207126
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 15:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik snap je laatste zin niet. Wat wil je precies vragen? Ik snap ook niet waarom ik niet snap wat je probeert te vragen trouwens :P
Ow sorry :)

Ik bedoel eigenlijk dat ik bang ben om ook als student het stempeltje te krijgen dat het uncool is om met mij om te gaan. Maar uit de andere reacties begrijp ik dat ik daar niet zo bang voor hoeft te zijn. :)
  Moderator zondag 22 maart 2020 @ 15:46:25 #20
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192207158
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 15:44 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]

Ow sorry :)

Ik bedoel eigenlijk dat ik bang ben om ook als student het stempeltje te krijgen dat het uncool is om met mij om te gaan. Maar uit de andere reacties begrijp ik dat ik daar niet zo bang voor hoeft te zijn. :)
Nee ik denk dus (zie edit van mn vorige post) dat dat wel reuze mee gaat vallen. Iedereen die gaat studeren moet opnieuw zijn of haar plek vinden. :)
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 22 maart 2020 @ 15:49:10 #21
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_192207200
Verwacht niet teveel van je studententijd als het nu ook al niet zoveel is.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 22 maart 2020 @ 16:00:53 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192207459
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 15:49 schreef PzKpfw het volgende:
Verwacht niet teveel van je studententijd als het nu ook al niet zoveel is.
Dat is gewoon nonsens als TS de juiste dingen doet. Genoeg mensen die opbloeien als ze in een minder benauwde omgeving komen en een plek vinden waar ze passen. En als student heb je eerder teveel keuzes dan te weinig.

Het enige dat je niet moet doen is als een zure incel op je zolderkamer blijven zitten en alles dat kansen op sociaal zijn geeft uit te weg gaan. Dat hebben enkele forumgenoten helaas wel gedaan.
pi_192207764
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:00 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik ben nu ruim 17, hard op weg naar mijn examens voor het VWO (hopelijk gaan ze door) en eigenlijk heb ik er alle vertrouwen in dat ik die gemakkelijk ga halen. School gaat me gemakkelijk af en daar ben ik heel blij mee.

Maar helemaal niet blij ben ik met mijn leven daarbuiten. Ik ben eigenlijk totaal impopulair. Echte vrienden heb ik eigenlijk niet. Ik wordt nooit ergens voor uitgenodigd en als ik mijn inbreng ergens over geef wordt dat belachelijk gemaakt. Een vriendinnetje krijgen zal ook niet lukken, meiden willen niet gezien worden met iemand met zo'n hopeloos imago. Gepest ben ik gelukkig niet want ik kan goed van me afbijten. Maar daar wordt je niet populairder van. Ik merk dat zelfs de mensen waar ik in persoon best mee overweg kan afstand van me houden in de klas. Bang dat ik hun positie naar beneden haal ofzo. Ik hoor dus nergens bij

Ergens begrijp ik het omdat ik wel een beetje apart ben denk ik. Ik ben best wel een uitgesproken iemand met interesses die je eigenlijk niet veel ziet. Ik vind politiek en geschiedenis interessant en ben liefhebber van de natuur. En ik ben dol op ontoegankelijke technomuziek. Allemaal dingen die mijn schoolgenoten maar stom en raar vinden. Vervelend, want ik kan het dan niet delen.

Ik wordt er soms erg droevig van. Waar de anderen lol hebben mag ik er niet aan meedoen. Nu het Corona-virus er is kreeg ik zelfs een gedachte van "Haha net goed. Nu hebben zij ook niks meer te doen en hopelijk gaan die examenreisjes en feestjes niet door" Maar daar schrok ik ook wel van eigenlijk. Want mijn leven wordt niet beter als het hunne kutter is.

Gelukkig duurt het allemaal niet zo lang meer en zal ik eind dit jaar beginnen met een nieuw leven als student. Maar ik ben zo bang dat me daar hetzelfde overkomt. Ik wil ook gewoon kunnen genieten van mijn leven net als mijn leeftijdsgenoten. Wat kan ik doen om te zorgen dat mijn sociale toekomst zonniger is?
Maak je helmaal geen zorgen! Als je student bent is het heel anders.
Dan heb je mensen met dezelfde interesses. Jij vindt bijvoorbeeld politiek en geschiedenis interessant.
En bij je opleiding krijg je met dezelfde mensen te maken. Dus eigenlijk wat je dan doet is gewoon jezelf blijven.

Wat je kan doen als je slim bent sluit bij een studentenvereniging aan. Heb je meteen vrienden en maak dan vrienden met studiegenoten die makkelijk een vriendin kunnen krijgen. Dus dan ja je gewoon met hun mee en kun je meteen " leren" van hun om een vriendin te maken.

Dat ten eerste. Ten tweede wat je kan doen. Een boek lezen over vrouwen versieren. Een aanrader is David de angelo Double your dating.

Er zijn ontzettend veel mogelijkheden dat je een vriendin krijgt. Je bent nog jong. Er is veel materiaal online je kan gewoon aan mensen vragen hoe zij het doen. Op youtube kun je filmpjes kijken voe je je een vriendin kan versieren etc. Dus daarom bij de studentenvereniging maak gewoon vrienden met studenten die makkelijk een vriendin kunnen krijgen.

Voor de rest maak je geen zorgen! *O*
  zondag 22 maart 2020 @ 16:26:44 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192208010
Mij lijkt TS niet iemand die versierboekjes en filmpjes nodig heeft. Een omgeving waar hij zijn plek kan vinden zal denk ik al wonderen doen.
  Moderator zondag 22 maart 2020 @ 16:31:19 #25
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_192208086
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 16:26 schreef Hexagon het volgende:
Mij lijkt TS niet iemand die versierboekjes en filmpjes nodig heeft. Een omgeving waar hij zijn plek kan vinden zal denk ik al wonderen doen.
Dit inderdaad. Plus dat hij nog erg jong is. Als je ziet hoe mensen hier soms denken en reageren, dan is dat als dag en nacht met deze TS.
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 22 maart 2020 @ 16:54:41 #26
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_192208495
- Als ik jou was zou ik dit soort posts voortaan achterwege laten -

[ Bericht 79% gewijzigd door CoolGuy op 22-03-2020 16:59:28 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_192208588
Ik ben in ieder geval blij te horen dat ik me minder zorgen hoef te maken over de toekomst :)

Ik hoor wel mensen over een studentenvereniging. Is dan niet juist ook heel erg imago en kliekjes?
pi_192208660
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 16:58 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik ben in ieder geval blij te horen dat ik me minder zorgen hoef te maken over de toekomst :)

Ik hoor wel mensen over een studentenvereniging. Is dan niet juist ook heel erg imago en kliekjes?
Je hebt studentenverenigingen en studentenverenigingen. Ken je natuurlijk niet maar afgaande op je posts word jij niet gelukkig van een ballerige vereniging.

Weet niet welke studie je gaat doen maar misschien is een studievereniging wel wat voor jou. Verschilt in benaming niet veel maar het is iets heel anders ;)
  zondag 22 maart 2020 @ 17:13:14 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192208816
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 16:58 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik ben in ieder geval blij te horen dat ik me minder zorgen hoef te maken over de toekomst :)

Ik hoor wel mensen over een studentenvereniging. Is dan niet juist ook heel erg imago en kliekjes?
Het verschilt per vereniging. Het corps is weer wat anders dan een gematigde vereniging. Maar het is zeker het overwegen waard. Je zal er tijdens je introdagen wel langs gaan en dan kijk je of je met het soort mensen dat daar rondloopt overweg kan.

Vaak wordt de sfeer in zo'n vereniging bepaald door ouderejaars die vaak wel wat volwassener zijn in hun denken. Kliekjes zijn er overal, maar die zijn niet zo overheersend naar de rest.
  zondag 22 maart 2020 @ 17:14:54 #30
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_192208842
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 16:58 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik ben in ieder geval blij te horen dat ik me minder zorgen hoef te maken over de toekomst :)

Ik hoor wel mensen over een studentenvereniging. Is dan niet juist ook heel erg imago en kliekjes?
Verschilt sterk per vereninging en ook per studentenstad.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_192208961
Ik ga naar Wageningen
pi_192209189
Op de middelbare school was ik erg “populair” en deed het ook goed qua vakken. Vervolgens heb ik eigenlijk een hele studententijd gemist omdat ik grotendeels thuis bleef wonen (grote fout) en omdat ik niet lekker in m’n vel zat.

Hoe je situatie op de middelbare school was, hoeft in principe niks te zeggen over je universiteit. Wel is het belangrijk op de universiteit het op te zoeken. Je hebt het echt zelf in de hand, op de middelbare school is het ook meer geluk of pech hebben (mijn inziens).
pi_192217641
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 17:19 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik ga naar Wageningen
Is dat een studentenstad?
Wat voor studie ga je volgen?

Zoek buiten je studie om ook hobby/sport gerelateerde verenigingen. Meetup is bijvoorbeeld een aardig website/app om mensen met dezelfde interesses te vinden. Vooral in grote (studenten)steden veel keuze.
  maandag 23 maart 2020 @ 07:59:49 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192219184
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 00:59 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Is dat een studentenstad?
Wat voor studie ga je volgen?

Zoek buiten je studie om ook hobby/sport gerelateerde verenigingen. Meetup is bijvoorbeeld een aardig website/app om mensen met dezelfde interesses te vinden. Vooral in grote (studenten)steden veel keuze.
Wageningen is het studentendorp van Nederland. 40k inwoners waarvan 25% student.

Maar iedere stad met een universiteit is wel prima.
pi_192219710
- wegwezen met je offtopic gedoe -

[ Bericht 95% gewijzigd door CoolGuy op 23-03-2020 11:52:37 ]
pi_192222062
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:00 schreef GeneralRadek het volgende:
Allemaal dingen die mijn schoolgenoten maar stom en raar vinden. Vervelend, want ik kan het dan niet delen.
waarom niet?

jij isoleert jezelf daarmee al, omdat je op voorhand van mening bent dat jouw interesses de anderen niet zouden interesseren...
Hoezo denk je dat zo goed te weten?

Wel is het natuurlijk zo dat als jij meer sociale contacten met anderen opzoekt, het niet enkel zo is dat je jouw persoonlijke interessen en voorkeur anderen kunt opdringen; Vermoedelijk zul je dan ook vaker de voorkeuren en intersses van anderen horen en misschien ook ook daarover moeten kunnen praten.... Kan het misschien zijn dat daar je probleem ligt, dat je daarop 'neerkijkt'?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_192226260
Ik was fan van hardstyle/hardcore vroeger en op het VWO zijn/waren (?) er niet bijster veel die daar ook van houden, laat staan zo'n beetje elke track + artiest binnen de eerste tien seconden kunnen raden. Ik schaamde me kapot om daarvoor uit te komen. Ontzettend kansloos, maarja, op die leeftijd (middelbare school) trek je je nou eenmaal veel aan van wat anderen vinden en denken en wil je graag ergens bij horen. Ik dacht dus dat ze me een complete nerd zouden vinden. Uiteindelijk lag het toch iets anders en heb ik menig festival bezocht met een vriend die net zo'n nerd als ik bleek. :D

Hoe ouder je wordt, hoe minder je er last van gaat krijgen. Dus, komt wel goed!
  maandag 23 maart 2020 @ 15:30:16 #38
419161 Chaes
Badr, BADR!
pi_192226878
TS, ga op kamers, ga bij een studie/studentenvereniging, en bij een sportclub.
pi_192227139
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 11:25 schreef RM-rf het volgende:

Wel is het natuurlijk zo dat als jij meer sociale contacten met anderen opzoekt, het niet enkel zo is dat je jouw persoonlijke interessen en voorkeur anderen kunt opdringen; Vermoedelijk zul je dan ook vaker de voorkeuren en intersses van anderen horen en misschien ook ook daarover moeten kunnen praten.... Kan het misschien zijn dat daar je probleem ligt, dat je daarop 'neerkijkt'?
Neer kijken misschien niet eens maar als je er niet voor open staat houdt het ook al gauw op natuurlijk.
pi_192246602
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 11:25 schreef RM-rf het volgende:

[..]

waarom niet?

jij isoleert jezelf daarmee al, omdat je op voorhand van mening bent dat jouw interesses de anderen niet zouden interesseren...
Hoezo denk je dat zo goed te weten?

Wel is het natuurlijk zo dat als jij meer sociale contacten met anderen opzoekt, het niet enkel zo is dat je jouw persoonlijke interessen en voorkeur anderen kunt opdringen; Vermoedelijk zul je dan ook vaker de voorkeuren en intersses van anderen horen en misschien ook ook daarover moeten kunnen praten.... Kan het misschien zijn dat daar je probleem ligt, dat je daarop 'neerkijkt'?
Nee ik kijk er niet op neer maar in veel gevallen kan ik er gewoon niet aan meedoen. Gaat over allerlei sociale dingen waar ik van buitengesloten ben.

Misschien zijn er wel meer schoolgenoten die hetzelfde interessant vinden. Maar ben ze niet tegengekomen. Misschien zijn ze bang om raar gevonden te worden.

Maar door het virus heeft iedereen de komende tijd een schraal sociaal leven. Dus de verbeteringen moeten bij mijn studietijd gaan komen :)
pi_192247609
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 13:30 schreef GeneralRadek het volgende:

[..]

Nee ik kijk er niet op neer maar in veel gevallen kan ik er gewoon niet aan meedoen. Gaat over allerlei sociale dingen waar ik van buitengesloten ben.
wat bedoel je met 'buitengesloten' zijn?

sluit je je niet gewoon zélf uit, doordat je weigert op anderen toe te gaan, en interesse in anderen te tonen?

Het is onmogelijk te verwachten iemand te vinden die enkel exact dezelfde interesses heeft; sterker nog, eigenlijk is dat juist erg saai en oninteressent enkel mensen te willen treffen die precies zoals jezelf zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_192249559
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:15 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wat bedoel je met 'buitengesloten' zijn?

sluit je je niet gewoon zélf uit, doordat je weigert op anderen toe te gaan, en interesse in anderen te tonen?

Het is onmogelijk te verwachten iemand te vinden die enkel exact dezelfde interesses heeft; sterker nog, eigenlijk is dat juist erg saai en oninteressent enkel mensen te willen treffen die precies zoals jezelf zijn.
Ik denk zomaar dat je de vinger op de zere plek legt.
pi_192251282
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Een politieke jongerenorganisatie. Alle partijen (behalve de PVV) hebben een speciale jongerenvereniging. Half serieus en half een soort politieke zandbak. Maar voor jouw leeftijd een erg toegankelijke manier om ermee bezig te zijn en ze hebben vaak een heel mooi netwerk en interessante activiteiten.
50 plus dus ook :D
pi_192252871
Jezus je bent pas 17 man.

Na je middelbare school alle kneusjes DITCHEN waarmee je omging en een NIEUW leven beginnen.
pi_192253889
Wat ik mis in deze tijd zijn de allerlei groepen. Toen ik 17 was in 1995 had je van alles. Je had de punkers, de skaters, de alto's, de alternatievelingen, de gabbers, de gothics en de normale of hoe je ze ook noemde.

En tegenwoordig helemaal niks meer. En sommige mengde zich ook met elkaar of wat dan ook. DUs je had iets waar je mee kon identificeren maar tegenwoordig is t allemaal eenheidsworst. En ondanks als je nu ouder bent en ik terug denk aan die tijd moet ik niet aan denken dat ik nu een punker ben die aan t bier de hele dag zat. Maar in die tijd was t wel prettig om je ergens mee te kunnen identificeren en t was ook gewoon fijn dat je als 17 jarige met maten lekker in de kroeg op vrijdagmiddag na school een biertje kon doen en daarna een jointje. En t heeft ons niet slechter gemaakt zat zelf op t vwo, had vrienden op de mavo en havo. Alles mengde zich goed, er waren ook combinatie klassen. Ik zeg niet dat alles beter was, maar iets ontbreekt er tegenwoordig
pi_192254184
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 14:15 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wat bedoel je met 'buitengesloten' zijn?

sluit je je niet gewoon zélf uit, doordat je weigert op anderen toe te gaan, en interesse in anderen te tonen?

Het is onmogelijk te verwachten iemand te vinden die enkel exact dezelfde interesses heeft; sterker nog, eigenlijk is dat juist erg saai en oninteressent enkel mensen te willen treffen die precies zoals jezelf zijn.
Buitengesloten bedoel ik mee "niet welkom" bij de anderen. De pauzes moet ik in mijn eentje doorbrengen. Vaak praten ze ook over dingen als feestjes waar in niet bij was of uitstapjes die in niet meegemaakt heb. Ik zou er graag aan meedoen als het me gegund werd. En als ik eens wat wil zeggen is er altijd een die mij dan afkapt door het belachelijk te maken.

Het bijzondere is dat ik met een aantal mensen een-op-een vaak wel goed overweg kan. Maar in de groep laten ze me liever links liggen omdat ik niet goed lig bij de "elite" van mijn jaargang.

De interesses die ik heb zijn ook een beetje ontstaan uit verveling. Maar het zou leuk zijn anderen te vinden waarmee ik het kan delen.
pi_192257167
Geen zorgen TS. Ik, en vele met mij, voelde zich ook zo op de middelbare school. Niet zo extreem als dat jij beschrijft, maar toch. Ik had bijv wel 'schoolmaatjes' maar niet echt mensen waarmee ik buiten school ook afsprak.
Als je de goede studie kiest zul je al zien dat het meestal wel bepaalde 'types' zijn die daar op af komen waardoor je daar wellicht al makkelijker aansluiting zal vinden. Daarnaast raad ik sowieso aan om in je studentenstad bij een sport/hobby vereniging te gaan om zo gelijkgestemde te vinden. In de meeste steden is zo'n beetje voor iedere hobby wel iets te vinden.
Bij mijn studie waren er überhaupt niet meer echt groepjes. Je had natuurlijk wel mensen met wie je het beter kon vinden, maar niet meer zo extreem als op de middelbare van jij hoort niet bij 'ons'.
pi_192259247
Het klinkt heel dom, maar deze tijd boeit over 3 jaar niets meer.
pi_192261628
Daarnaast: niet teveel aantrekken van high school series
pi_192279560
Ik ben trouwens echt jaloers op TS, opgroeiende in een dorp waar als je ook maar enigszins in uitblinkte je van die vieze honden had die achter je rug lulden en jaloezie :r die ook nog een heel vrolijk in je gezicht durven te lachen en zich vrienden noemen :D

Nu kan je iedereen in 1 keer ditchen en jezelf uitinden.
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 08:20:59 #51
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_192279772
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 16:13 schreef Twintig het volgende:

[..]

Maak je helmaal geen zorgen! Als je student bent is het heel anders.
Dan heb je mensen met dezelfde interesses. Jij vindt bijvoorbeeld politiek en geschiedenis interessant.
En bij je opleiding krijg je met dezelfde mensen te maken. Dus eigenlijk wat je dan doet is gewoon jezelf blijven.

Wat je kan doen als je slim bent sluit bij een studentenvereniging aan. Heb je meteen vrienden en maak dan vrienden met studiegenoten die makkelijk een vriendin kunnen krijgen. Dus dan ja je gewoon met hun mee en kun je meteen " leren" van hun om een vriendin te maken.

Dat ten eerste. Ten tweede wat je kan doen. Een boek lezen over vrouwen versieren. Een aanrader is David de angelo Double your dating.

Er zijn ontzettend veel mogelijkheden dat je een vriendin krijgt. Je bent nog jong. Er is veel materiaal online je kan gewoon aan mensen vragen hoe zij het doen. Op youtube kun je filmpjes kijken voe je je een vriendin kan versieren etc. Dus daarom bij de studentenvereniging maak gewoon vrienden met studenten die makkelijk een vriendin kunnen krijgen.

Voor de rest maak je geen zorgen! *O*
Als daten je ultieme summum is wel ja. Laten we hopen dat TS daar nog niet zo obsessief mee bezig is, en zich in alle aspecten van z'n leven zich nog wil ontwikkelen.

En die boeken zijn ultieme rotzooi, TS.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 08:25:59 #52
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_192279814
Verder ga je als het goed is tijdens je studie mensen tegenkomen met dezelfde interesses als jij, dus dat bied mogelijkheden, maar misschien is ook wel een een studentenvereniging iets voor je, of misschien een sportvereniging. Je zult ervaren dat (en zeker in Wageningen) dat het hele sfeertje heel anders zal zijn dan op de middelbare.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator donderdag 26 maart 2020 @ 08:27:06 #53
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_192279820
Heb vertrouwen in jezelf en durf straks dingen te doen. Als je bang op je kamertje blijft zitten wordt het natuurlijk niks. :)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 26 maart 2020 @ 13:15:26 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_192284350
Het is al meerdere keren gezegd maar ik ga het ook zeggen: na de middelbare school krijg je een complete reshuffle wie cool is en wie niet. En eventuele "bagage" van "imago" opgebouwd tijdens je middelbare school jaren ben je dan kwijt. Je begint met een schone lei en veel mensen die er op de middelbare school uit lagen bloeien dan op. Nieuw spel, nieuwe kansen. Maak er het beste van! :)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 26 maart 2020 @ 13:21:57 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192284445
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 13:15 schreef SeLang het volgende:
Het is al meerdere keren gezegd maar ik ga het ook zeggen: na de middelbare school krijg je een complete reshuffle wie cool is en wie niet. En eventuele "bagage" van "imago" opgebouwd tijdens je middelbare school jaren ben je dan kwijt. Je begint met een schone lei en veel mensen die er op de middelbare school uit lagen bloeien dan op. Nieuw spel, nieuwe kansen. Maak er het beste van! :)
En beter nog. Geen figuren die zo invloedrijk zijn om het je onmogelijk te maken.
pi_192284560
Bedankt voor de reacties. Ik heb er in ieder geval een stuk meer vertrouwen in de komende tijd :)
pi_192285587
Je komt over als een slimme gast met zelf reflectie. Ik ken je verder niet maar op mij kom je over als iemand die echt wel een mooi sociaal leven gaat ontwikkelen.

Je weet niet hoe je leven loopt. Misschien bots je morgen tegen een leuke dame op in de supermarkt bied je je excuses aan vanwege corona etc. Raak je in gesprek (op anderhalve meter afstand natuurlijk) en kom je via haar in aanraking met allerlei nieuwe mensen. Het leven kan raar lopen en heeft heel veel moois in petto.

Focus je op jezelf en werk aan je lichaam en geest. Ga NIET gefocust opzoek naar vrienden/partner. Wees jezelf praat met mensen en wees niet bang initiatief te nemen. Stel straks bij de studie voor om na een college/werkgroep een biertje te doen met mensen. Haken er vast een paar aan. Voor je het weet zit je daar elke week met die mensen en na een jaar zijn jullie vrienden.
pi_192291842
Later ga je je de waarde beseffen van ergens niet bij horen.
Een kuddedier zijn gaat je alleen maar depressief en gefrustreerd maken, maar dat zal je dan moeten onderdrukken want please dem cows.
Jij weet nu al hoe je op jezelf kan rekenen. Snap dat het soms kut en alleen is, maar je zult je gaan beseffen dat dat veel meer waard is dan ergens bij willen horen.

En voor de rest, je zult vast in je leven mensen tegen komen die hetzelfde als jij zijn. Echt. Alleen nu misschien nog niet, maar je bent nog kneiter jong. En dan heb je vrienden voor het leven, in plaats van oppervlakkige contacten om er bij te horen. Want jij lijkt me geen oppervlakkig persoon.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2020 19:54:40 ]
  donderdag 26 maart 2020 @ 19:57:05 #59
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_192291965
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:00 schreef GeneralRadek het volgende:
. Maar daar wordt je
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 14:00 schreef GeneralRadek het volgende:
Ik wordt er soms erg droevig van.
Weet je zeker dat die VWO examens gaan lukken?
Nee zonder dollen, vervelend natuurlijk. Misschien dat je tijdens je studie al wat meer 'soortgelijken' om je heen hebt, dan heb je in ieder geval allemaal medestudenten die een bepaald vakgebied interessant vinden. Ik vind zelf geschiedenis ook erg interessant maar dat vinden mijn vrienden meestal ook niet erg boeiend dus ik praat daar ook weinig over. Het is vooral belangrijk dat je een 'klik' hebt met mensen, ik ken veel vrienden van jongs af aan maar heb ook redelijk wat ontmoet op de voetbalclub. Wellicht dat dus een sportclub/vrijwilligerswerk iets voor jou is?
pi_192292937
Spelling is wel een moeilijke :@ . Normaal kom ik er wel uit. Maar hier heb ik gewoon schijt. :P
  donderdag 26 maart 2020 @ 21:51:20 #61
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_192294619
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2020 20:35 schreef GeneralRadek het volgende:
Spelling is wel een moeilijke :@ . Normaal kom ik er wel uit. Maar hier heb ik gewoon schijt. :P
Was ook maar een flauw grapje hoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')