abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 22 maart 2020 @ 10:44:50 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_192201204
Ik denk dat die kans wel groot is. Hij laat zich namelijk nu zien als echte leider. Een minister president voor IEDEREEN. Wat denken jullie?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_192201245
Veeeeeeeeeeeeel te vroeg om te kunnen zeggen.
  zondag 22 maart 2020 @ 10:48:55 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192201257
Ik denk dat die kans wel aardig gestegen is.

Hoewel Hugo de Jonge nu ook wel in een voor hem erg mooie positie zit
pi_192201491
Jezus en iedere domme mongool is vergeten dat hij ons de laatste jaren maximaal financieel belaagd heeft.

Hij zegt op tv een paar troostende woordjes (die hij zelf nog niet eens bedacht heeft) en hij is nu de symphatieke kerel van het jaar.

[ Bericht 3% gewijzigd door hoechst op 22-03-2020 11:25:14 ]
pi_192202450
Nationaal kabinet van wederopbouw volgend jaar, met Rutte als minister-president?
I´m back.
pi_192202618
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:03 schreef hoechst het volgende:
Jezus en iedere domme mongool is vergeten dat hij ons de laatste jaren maximaal financieel belaagd heeft.

Hij zegt op tv een paar troostende woordjes (die hij zelf nog niet eens bedacht heeft) en hij is nu de symphatieke kerel van het jaar.
Exact.
pi_192202645
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:44 schreef Nikonlover het volgende:
Ik denk dat die kans wel groot is. Hij laat zich namelijk nu zien als echte leider. Een minister president voor IEDEREEN. Wat denken jullie?
Nee, op een gegeven moment zal iemand roepen dat de keizer geen kleren aan heeft en dan ziet iedereen het.

Hij is geen leider want hij leidt niet, hij holt achter de feiten aan. Hij nam het niet serieus genoeg toen Nederland nog geen gevallen had, hij nam het niet serieus genoeg toen Nederland de eerste gevallen kreeg, toen ook hij zag dat het serieus werd gaf hij onjuiste informatie die mensen op het verkeerde been zette en ze hun gedrag onvoldoende serieus deed nemen.

Hij zal de geschiedenis in moeten gaan als de man die lachend Van Dissen een hand gaf, lachend stond samen te scholen in de supermarkt met grapjes over nog 10 jaar poepen. De man die geen harde maatregelen wilde nemen door krampachtig vastklampen aan 'de economie', de man die de zorgverleners in de steek heeft gelaten. De man die geen staatsman en geen leider was toen we een staatsman en een leider nodig hadden, maar een lachebekje die zich het allemaal maar liet overkomen. Ik denk dat daar zelfs voor het mediakartel geen redden meer aan is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192202773
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, op een gegeven moment zal iemand roepen dat de keizer geen kleren aan heeft en dan ziet iedereen het.

Hij is geen leider want hij leidt niet, hij holt achter de feiten aan. Hij nam het niet serieus genoeg toen Nederland nog geen gevallen had, hij nam het niet serieus genoeg toen Nederland de eerste gevallen kreeg, toen ook hij zag dat het serieus werd gaf hij onjuiste informatie die mensen op het verkeerde been zette en ze hun gedrag onvoldoende serieus deed nemen.

Hij zal de geschiedenis in moeten gaan als de man die lachend Van Dissen een hand gaf, lachend stond samen te scholen in de supermarkt met grapjes over nog 10 jaar poepen. De man die geen harde maatregelen wilde nemen door krampachtig vastklampen aan 'de economie', de man die de zorgverleners in de steek heeft gelaten. De man die geen staatsman en geen leider was toen we een staatsman en een leider nodig hadden, maar een lachebekje die zich het allemaal maar liet overkomen. Ik denk dat daar zelfs voor het mediakartel geen redden meer aan is.
Dit.

Trouwens vergeet de onnodig bezuinigen en financieel uitkleden voor alle Nederlanders behalve de rijken en grote bedrijven niet.
Hij is ook verantwoordelijk voor verdeling van Nederlands maatschappij.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_192203333
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij is geen leider want hij leidt niet, hij holt achter de feiten aan. Hij nam het niet serieus genoeg toen Nederland nog geen gevallen had, hij nam het niet serieus genoeg toen Nederland de eerste gevallen kreeg, toen ook hij zag dat het serieus werd gaf hij onjuiste informatie die mensen op het verkeerde been zette en ze hun gedrag onvoldoende serieus deed nemen.
Welke onjuiste informatie heeft Rutte op dat moment dan gegeven?
pi_192203342
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:00 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]

Dit.

Trouwens vergeet de onnodig bezuinigen en financieel uitkleden voor alle Nederlanders behalve de rijken en grote bedrijven niet.
Hij is ook verantwoordelijk voor verdeling van Nederlands maatschappij.
Dat ook nog eens. Deze crisis toont ook aan dat je met zijn mens en maatschappij beeld, dat van de calculerende homo economicus met eigen verantwoordelijkheid in een neoliberale economie van de ander te slim af zijn helemaal niets kunt in een situatie als deze.

Je moet er toch niet aan denken dat zorgverleners hun onmisbaarheid gaan uitspelen voor eigen gewin alsof het bankiers zijn. Of dat 'de markt' dit gaat oplossen, dat farmeceuten een oud medicijn vinden dat tegen corona werkt en dat ze het patent ten volle financieel uitbuiten. Dat mensen niet naar elkaar omkijken maar alleen hun eigenbelang nastreven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192203370
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Welke onjuiste informatie heeft Rutte op dat moment dan gegeven?
Dat we de crisis kunnen afwenden door groepsimmuniteit en dus besmetting.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192203495
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat we de crisis kunnen afwenden door groepsimmuniteit en dus besmetting.
Dat heeft hij dan ook nooit gezegd.
pi_192203823
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:35 schreef babylon het volgende:

[..]

Dat heeft hij dan ook nooit gezegd.
Hij stelde dat groepsimmuniteit de aanpak was en dat dat een kwestie van maanden zou zijn. Dan is de boodschap niet dat besmetting zoveel mogelijk moet worden tegengegaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192203896
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij stelde dat groepsimmuniteit de aanpak was en dat dat een kwestie van maanden zou zijn. Dan is de boodschap niet dat besmetting zoveel mogelijk moet worden tegengegaan.
Nee.

Hij wil het virus afremmen, kwetsbaren beschermen en gecontroleerd groepsimmuniteit opbouwen. Dit omdat niets doen geen optie is, en het virus eindeloos tegenhouden ook niet gaat lukken.
pi_192204508
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij stelde dat groepsimmuniteit de aanpak was en dat dat een kwestie van maanden zou zijn. Dan is de boodschap niet dat besmetting zoveel mogelijk moet worden tegengegaan.
Kun je ophouden met die leugen, want dat heeft Rutte nooit gezegd. Sommigen hebben zijn woorden zo geïnterpreteerd, een interpretatie die hij al weerlegd heeft.

Ik snap niet dat jij zo graag verdeeldheid wil zaaien in een periode dat we zo erg van elkaar afhankelijk zijn. En jij zit duidelijk in een ontkenningsfase: jij weigert te erkennen dat het Coronavirus nooit meer weg gaat en dat de kans redelijk is dat we er nooit een vaccin voor vinden, zoals er voor SARS ook nooit een vaccin is gevonden. Een eeuwigdurende lockdown dan maar, of accepteer je dan wel het feit dat de enige manier waarop dit weg gaat is als er genoeg mensen niet meer besmettelijk zijn?

Dat is de weg: flatten the curve en zo op automatische wijze langzaam aan immuniteit krijgen als samenleving. Maar zeker niet bewust mensen ziek laten worden.

En dat is exact de route die Rutte steeds schetst. Ja, daarin is hij vrij uniek. Maar regeringsleiders die doen alsof je een land in lockdown kunt houden tot er een vaccin is, steken hun kop in het zand en negeren de werkelijkheid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192204559
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat we de crisis kunnen afwenden door groepsimmuniteit en dus besmetting.
Afwenden is jouw term.
Hij zei dat niet en suggereerde het ook niet
Hij had het over mogelijk de helft van de bevolking die besmet kan raken en als die mensen beter worden dan is het voordeel dat hun afweerstoffen een nieuwe besmetting direct onschadelijk maken en zodoende geven ze het virus niet door .
Het kan best zijn dat die helft besmetting niet te vermijden is.

HIj had het over een inperking van de besmetting om die verwachte piek af te vlakken, uit te spreiden, zodat iedereen de nodige medische zorg kan krijgen.
Dat is niet de crisis afwenden. Dat pretendeerde hij niet

[ Bericht 6% gewijzigd door Bluesdude op 22-03-2020 13:49:10 ]
pi_192204603
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij stelde dat groepsimmuniteit de aanpak was en dat dat een kwestie van maanden zou zijn. Dan is de boodschap niet dat besmetting zoveel mogelijk moet worden tegengegaan.
Hij stelt daarmee niet de crisis te kunnen afwenden.
pi_192204634
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Kun je ophouden met die leugen, want dat heeft Rutte nooit gezegd. Sommigen hebben zijn woorden zo geïnterpreteerd, een interpretatie die hij al weerlegd heeft.

Ik snap niet dat jij zo graag verdeeldheid wil zaaien in een periode dat we zo erg van elkaar afhankelijk zijn. En jij zit duidelijk in een ontkenningsfase: jij weigert te erkennen dat het Coronavirus nooit meer weg gaat en dat de kans redelijk is dat we er nooit een vaccin voor vinden, zoals er voor SARS ook nooit een vaccin is gevonden. Een eeuwigdurende lockdown dan maar, of accepteer je dan wel het feit dat de enige manier waarop dit weg gaat is als er genoeg mensen niet meer besmettelijk zijn?

Dat is de weg: flatten the curve en zo op automatische wijze langzaam aan immuniteit krijgen als samenleving. Maar zeker niet bewust mensen ziek laten worden.

En dat is exact de route die Rutte steeds schetst. Ja, daarin is hij vrij uniek. Maar regeringsleiders die doen alsof je een land in lockdown kunt houden tot er een vaccin is, steken hun kop in het zand en negeren de werkelijkheid.
O+
pi_192205175
Ik hoop van niet. Het wordt echt weer eens tijd voor een linkse premier.
pi_192205584
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat we de crisis kunnen afwenden door groepsimmuniteit en dus besmetting.
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij stelde dat groepsimmuniteit de aanpak was en dat dat een kwestie van maanden zou zijn. Dan is de boodschap niet dat besmetting zoveel mogelijk moet worden tegengegaan.
Bron?

Je plukt er wat woordjes uit die je dan vervolgens gaat duiden in een bepaalde richting. Je associeert. Pak dan de hele tekst erbij en zet de context erbij, prima. Maar blijkbaar lukt dat niet met de uitspraken die hij daadwerkelijk gedaan heeft.
pi_192207289
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:29 schreef babylon het volgende:

[..]

Hij stelt daarmee niet de crisis te kunnen afwenden.
Hij presenteert zijn plan van aanpak. Er is een probleem en de premier geeft een toespraak om het volk te vertellen hoe hij dat probleem gaat oplossen.

quote:
dat we in afwachting van een vaccin of medicijn de verspreiding van het virus kunnen afremmen en tegelijkertijd gecontroleerd groepsimmuniteit op kunnen bouwen.
Dat is dus gewoon niet waar. Geen enkele viroloog beschouwt het opbouwen van groepsimmuniteit in afwachting van het vaccin een reeele optie. Ook Van Dissel heeft dat na de toespraak aangegeven. Een vaccin is nodig voor de groepsimmuniteit.

quote:
Dat moet ik uitleggen.
Wie het virus heeft gehad, is daarna meestal immuun.
Net als vroeger met de mazelen.
Hoe groter de groep die immuun is, hoe kleiner de kans voor het virus om over te springen op kwetsbare ouderen en mensen met een zwakke gezondheid.
Met groepsimmuniteit bouw je als het ware een beschermende muur om hen heen.
Dat is het principe.
Maar we moeten ons wel realiseren dat het maanden of zelfs langer kan duren om groepsimmuniteit op te bouwen en in die tijd moeten we mensen die een groter risico lopen zoveel mogelijk afschermen.
Het opbouwen van groepsimmuniteit zonder vaccin is geen kwestie van maanden. Ook gewoon niet waar.

quote:
Het eerste scenario is: het virus maximaal controleren.
Dat leidt tot een beheerste verspreiding, onder groepen die het minste risico lopen.
Dat is het scenario van onze keuze.
Maximaal controleren betekent dat we proberen met maatregelen de piek in het aantal besmettingen af te vlakken en uit te smeren over een langere periode.
Met deze aanpak waarin de meeste mensen alleen lichte klachten zullen krijgen, bouwen we immuniteit op en zorgen we dat de zorg het aankan.Met als doel dat de verpleeghuizen, de thuiszorg, de ziekenhuizen en vooral de intensivecare-afdelingen niet overbelast raken.
Zodat er steeds voldoende capaciteit is de mensen te helpen die het meest kwetsbaar zijn.
Het virus wordt dus niet maximaal gecontroleerd. Het virus wordt een beete gecontroleerd en daardoor wordt er al een beginnetje gemaakt met groepsimmuniteit door besmetting.

Maar als het niet overbelast raken van de zorg het doel is, dan deugt het middel in die zin niet dat we niet weten of het genoeg is omdat we niet weten in welke mate het virus al is verspreid en hoe snel het zich verder verspreidt.

quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 13:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Kun je ophouden met die leugen, want dat heeft Rutte nooit gezegd. Sommigen hebben zijn woorden zo geïnterpreteerd, een interpretatie die hij al weerlegd heeft.
Ik had uit de media begrepen dat het zo'n duidelijke toespraak was, maar blijkbaar is het toch een interpretatiekwestie.

Het klopt dat die keutel weer ingetrokken is, maar de boodschap was dus niet in eenduidig wat betreft de verspreiding van het virus en de wenselijkheid daarvan.

quote:
Ik snap niet dat jij zo graag verdeeldheid wil zaaien in een periode dat we zo erg van elkaar afhankelijk zijn.
Dat is een valse tegenstelling. Een oproep 'to rally around the flag' en de regering te vrijwaren van kritiek op hun beleid in zo'n cruciale fase. Die eenheid is nergens goed voor, aangezien degenen die zich niet schaapachtig achter de grote leider scharen over het algemeen pleiten voor strengere maatregelen. Het enige effect daarvan zou kunnen zijn dat mensen voorzichtiger worden zodat die groepsimmuniteit minder snel wordt opgebouwd, maar dat is na de toespraak afgeschoten als streven, echter ook dat de IC's minder belast worden.

quote:
En jij zit duidelijk in een ontkenningsfase:
Mensen zijn vooral krampachtig aan het ontkennen dat Rutte een riskante en internationaal uitzonderlijke aanpak kiest en zijn toespraak knudde was. Ja, ik zou in deze tijd ook graag een echte staatsman als premier hebben die van het begin af aan bovenop zat en met vooruitziende blik en krachtig leiderschap ons door deze crisis heenloodste.

Maar ik doe niet aan wensdenken en moet constateren dat onze premier niet los kan komen van het idee dat economie zoveel mogelijk moet blijven doordraaien.

quote:
jij weigert te erkennen dat het Coronavirus nooit meer weg gaat en dat de kans redelijk is dat we er nooit een vaccin voor vinden, zoals er voor SARS ook nooit een vaccin is gevonden. Een eeuwigdurende lockdown dan maar, of accepteer je dan wel het feit dat de enige manier waarop dit weg gaat is als er genoeg mensen niet meer besmettelijk zijn?
Het virus gaat gewoon dood als het niet de kans krijgt om tijdig iemand te besmetten. Dat betekent niet dat het uit de wereld is, maar wel dat epidemie kan stoppen. Dan zul je waarschijnlijk nieuwe uitbraakjes gaan managen.

quote:
Dat is de weg: flatten the curve en zo op automatische wijze langzaam aan immuniteit krijgen als samenleving. Maar zeker niet bewust mensen ziek laten worden.
Als je mensen niet bewust ziek laat worden schiet het ook niet op met die groepsimmuniteit. En de curve gaat nog steeds behoorlijk steil omhoog en we weten niet hoe steil.

quote:
En dat is exact de route die Rutte steeds schetst. Ja, daarin is hij vrij uniek. Maar regeringsleiders die doen alsof je een land in lockdown kunt houden tot er een vaccin is, steken hun kop in het zand en negeren de werkelijkheid.
Dat beweert ook niemand. Ze houden een land in lockdown tot het virus is uitgedund tot handelbare besmettingsrisico's.

Jij moet eens ophouden met draaien en liegen om maar te kunnen blijven volhouden dat Rutte en de regering het goed doen. Het is een ziekelijke behoefte om blind op autoriteiten te vertrouwen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192207323
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij presenteert zijn plan van aanpak. Er is een probleem en de premier geeft een toespraak om het volk te vertellen hoe hij dat probleem gaat oplossen.

Hoe hij dit probleem te lijf gaat. Niemand heeft het gehad over oplossen. Want die oplossing is er nog lang niet, als hij er überhaupt ooit komt.
pi_192207360
Maar goed, discussiëren met Weltschmerz moet je alleen doen als je heel veel tijd hebt, en ik kan gewoon thuis werken, dus ik stop er gelijk weer mee.
pi_192207460
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 15:55 schreef babylon het volgende:

[..]

Hoe hij dit probleem te lijf gaat. Niemand heeft het gehad over oplossen. Want die oplossing is er nog lang niet, als hij er überhaupt ooit komt.
Het probleem in kwestie is de uitbraak in Nederland. Als het virus zelf een probleem is dat vereist dat de premier het Nederlandse volk toespreekt dan had hij dat in november al kunnen doen want toen was het virus er al.

quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 15:56 schreef babylon het volgende:
Maar goed, discussiëren met Weltschmerz moet je alleen doen als je heel veel tijd hebt, en ik kan gewoon thuis werken, dus ik stop er gelijk weer mee.
Je moet vooral deugdelijke argumenten hebben en niet denken dat je wegkomt met onzin die redelijk klinkt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_192207482
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 16:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het probleem in kwestie is de uitbraak in Nederland. Als het virus zelf een probleem is dat vereist dat de premier het Nederlandse volk toespreekt dan had hij dat in november al kunnen doen want toen was het virus er al.
[..]

Je moet vooral deugdelijke argumenten hebben en niet denken dat je wegkomt met onzin die redelijk klinkt.
Ok
pi_192207502
quote:
1s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:03 schreef hoechst het volgende:
Jezus en iedere domme mongool is vergeten dat hij ons de laatste jaren maximaal financieel belaagd heeft.

Hij zegt op tv een paar troostende woordjes (die hij zelf nog niet eens bedacht heeft) en hij is nu de symphatieke kerel van het jaar.
_O_
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_192207838
Ik achtte die kans al vrij groot voor de coronacrisis. Als ik zo af ga op mijn omgeving en deze analyse lees is de tevredenheid en loyaliteit onder achterban van de VVD heel hoog. Ze bleven ook stabiel peilen rond de 25-30 zetels, terwijl de ontevreden kiezer verdeelt is over zo'n acht partijen. Dat kan nu nog weleens verder stijgen. Zijn huidige aanpak kan wel rekenen op de goedkeuring van een aanzienlijk deel van de Nederlanders.

Ik zie alleen een aantrekkelijke lijsttrekker zoals Hoekstra, de Jonge of Timmermans hem nog verslaan. Tenzij Rutte er geen zin meer in heeft na deze kabinetsperiode, zover ik weet heeft hij zich daar nog niet over uitgesproken.
Incelfrikandel
  maandag 23 maart 2020 @ 20:02:01 #28
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192232959
JoshuaLivestro twitterde op maandag 23-03-2020 om 18:20:40 De Duitsers volgden ogenschijnlijk een andere strategie dan Nederland - ze testen massaal (100.000 personen per week), in een vroeg stadium zodat besmette personen meteen geïsoleerd kunnen worden. Zou opmerkelijk zijn als ze het Zuid-Koreaanse succes kunnen repliceren... https://t.co/N5LTj70srE reageer retweet
Nederland de gekke Henkie van Noord Europa
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_192240948
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 20:02 schreef Klopkoek het volgende:
JoshuaLivestro twitterde op maandag 23-03-2020 om 18:20:40 De Duitsers volgden ogenschijnlijk een andere strategie dan Nederland - ze testen massaal (100.000 personen per week), in een vroeg stadium zodat besmette personen meteen geïsoleerd kunnen worden. Zou opmerkelijk zijn als ze het Zuid-Koreaanse succes kunnen repliceren... https://t.co/N5LTj70srE reageer retweet
Nederland de gekke Henkie van Noord Europa
100.000 personen per week betekent dat Duitsland over een jaar of 15 eens iedereen getest heeft ...
  dinsdag 24 maart 2020 @ 09:21:17 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192241940
Bovendien kan iemand die getest is ook gewoon het virus oplopen.
pi_192242963
Producent roept op om minder te testen, ik zou echt alleen in noodgevallen testen (mensen die in het ziekenhuis liggen of bijvoorbeeld op een woongroep met zwakke mensen). Het is onzin om iedereen die verkouden is te testen, dan zijn over een paar weken wereldwijd de testen op. Mensen zonder klachten testen is helemaal verspilling van zeer kostbaar materiaal.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:24:32 #32
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192242965
blankesteijn twitterde op maandag 23-03-2020 om 11:50:43 In NRC zegt een belangrijke RIVM'er dat zijn team in de tweede week van januari snapte dat de situatie "alarmerend" was. "We hingen meteen aan de bel." Een maand (!) later twittert het RIVM een video van een andere belangrijke RIVM'er: "Waarom we ons geen zorgen hoeven te maken." https://t.co/mb9gZFNcQW reageer retweet
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 24 maart 2020 @ 10:54:51 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192243449
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:24 schreef Klopkoek het volgende:
blankesteijn twitterde op maandag 23-03-2020 om 11:50:43 In NRC zegt een belangrijke RIVM'er dat zijn team in de tweede week van januari snapte dat de situatie "alarmerend" was. "We hingen meteen aan de bel." Een maand (!) later twittert het RIVM een video van een andere belangrijke RIVM'er: "Waarom we ons geen zorgen hoeven te maken." https://t.co/mb9gZFNcQW reageer retweet
Ga je ook nog in op kritische opmerkingen of ga je gewoon weer je Twitterfeed dumpen?
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:17:37 #34
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192245066
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 10:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ga je ook nog in op kritische opmerkingen of ga je gewoon weer je Twitterfeed dumpen?
Ik heb al gezegd dat ik pas over een tijdje schaapachtige regentenmondstukken zoals jij en Hanca weer de maat ga nemen. Tot nu toe zijn mijn voorspellingen (helaas) op de goede weg. Nederland met een hoog dodenaantal ten opzichte van inwonersaantal.

Iets anders dan, dat versoepelde ontslagrecht waar D66 en VVD al sinds de jaren 90 mee bezig zijn werkt uitstekend:

Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid zegt dat er met de loonvergoeding van 90 procent geen prikkel is om mensen te ontslaan. Maar dat gebeurt wel, zegt de FNV. Vooral in de dienstensector en bij werknemers in de 'flexibele schil'. "Er zijn werkgevers die 10 procent doorbetalen zelfs al te veel vinden. Ze denken dan: het is makkelijker om na de crisis weer mensen aan te trekken. Maar daardoor gaan mensen er enorm op achteruit."

https://nos.nl/artikel/23(...)e-van-mijn-baas.html
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 24 maart 2020 @ 12:22:06 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192245136
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik heb al gezegd dat ik pas over een tijdje schaapachtige regentenmondstukken zoals jij en Hanca weer de maat ga nemen. Tot nu toe zijn mijn voorspellingen (helaas) op de goede weg. Nederland met een hoog dodenaantal ten opzichte van inwonersaantal.

Iets anders dan, dat versoepelde ontslagrecht waar D66 en VVD al sinds de jaren 90 mee bezig zijn werkt uitstekend:

Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid zegt dat er met de loonvergoeding van 90 procent geen prikkel is om mensen te ontslaan. Maar dat gebeurt wel, zegt de FNV. Vooral in de dienstensector en bij werknemers in de 'flexibele schil'. "Er zijn werkgevers die 10 procent doorbetalen zelfs al te veel vinden. Ze denken dan: het is makkelijker om na de crisis weer mensen aan te trekken. Maar daardoor gaan mensen er enorm op achteruit."

https://nos.nl/artikel/23(...)e-van-mijn-baas.html
De flexibele schil is wat anders dan vaste contracten. Dus je bent weer bewust zaken aan het verdraaien.

Sowieso ben jij voor nul steun aan bedrijven dus jij wilt nog veel meer mensen op straat,
pi_192245174
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik heb al gezegd dat ik pas over een tijdje schaapachtige regentenmondstukken zoals jij en Hanca weer de maat ga nemen. Tot nu toe zijn mijn voorspellingen (helaas) op de goede weg. Nederland met een hoog dodenaantal ten opzichte van inwonersaantal.
Dat is een bewuste keus, de mensen die in Nederland zijn overleden lagen bijna allemaal niet in het ziekenhuis en de IC. In Nederland is het zeer gebruikelijk dat ouderen er voor kiezen om niet behandeld te worden.

Ja, dat zorgt voor een hoger sterftecijfer. Ook voor alle andere giepvarianten, trouwens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192248221
Overigens, ik las een artikel van FTM over de luchtvaartindustrie. Als je dat zo leest: dan heeft Klopkoek misschien wel een punt. Dat we nu de luchtvaart redden is op zich een redelijk idee, omdat dat goedkoper is dan 28.000 mensen in de WW, maar een bedrijf dat zoveel tegemoetkoming nodig heeft, zou in principe geen bestaansrecht hebben lijkt me.

https://www.ftm.nl/artike(...)2%2Bt4q%2FQ8Ow%3D%3D

Kort gezegd: eigenlijke iedere crisis hebben ze een probleem, maar die crises zorgen er niet voor dat er wordt gezorgd voor meer vlees op de botten. Want de overheid springt toch wel weer bij.

Als ik dat zo lees zou ik het op zich niet gek vinden dat óf de prijzen in de toekomst omhoog gaan, óf dat er in een volgende crisis geen steun meer wordt gegeven.
Dat is toch wel typisch een geval van privatizing the profits and socializing the losses
pi_192248430
Dat grote luchtvaartmaatschappijen geen vlees op de botten hebben komt met name omdat ze met staatsbedrijven moeten concurreren, zoals Dubai Airlines, Fly Emirates, Air China. Die kunnen dankzij staatssteun gewoon veel lager in de prijs gaan zitten, waardoor KLM bijna tegen kostprijs vliegt.

Daar is alleen wat aan te doen als je minimumprijzen voor vluchten gaat rekenen, volgens mij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_192253389
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:00 schreef Hanca het volgende:
Dat grote luchtvaartmaatschappijen geen vlees op de botten hebben komt met name omdat ze met staatsbedrijven moeten concurreren, zoals Dubai Airlines, Fly Emirates, Air China. Die kunnen dankzij staatssteun gewoon veel lager in de prijs gaan zitten, waardoor KLM bijna tegen kostprijs vliegt.

Daar is alleen wat aan te doen als je minimumprijzen voor vluchten gaat rekenen, volgens mij.
Ja daar heb je een punt. Maar ik lees dat ze een EBITDA weten te halen van circa de miljard, waarbij hun uiteindelijke nettowinst circa de 250 miljoen euro is. Ze hebben aangegeven dat ze het eerste kwartaal een kostenpost van 200 miljoen extra zullen hebben. Ik denk dat dit niet alleen kosten, maar ook gederfde inkomsten zijn. Wat dat betreft hadden ze dus genoeg vet op de botten kunnen hebben, maar dat eist dan wel weer offers, zoals minder investeringen kunnen doen.

Ik snap best dat zoiets lastig is, maar aan de andere kant is iedere keer de hand bij de overheid op te houden ook niet echt wenselijk.
  dinsdag 24 maart 2020 @ 19:55:44 #40
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192253940
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:24 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is een bewuste keus, de mensen die in Nederland zijn overleden lagen bijna allemaal niet in het ziekenhuis en de IC. In Nederland is het zeer gebruikelijk dat ouderen er voor kiezen om niet behandeld te worden.

Ja, dat zorgt voor een hoger sterftecijfer. Ook voor alle andere giepvarianten, trouwens.
https://joop.bnnvara.nl/n(...)in-paniek-over-virus

"Ik heb dat deze middag nog gehoord van mijn Nederlandse collega tijdens een conference call met Europese collega’s ministers van Financiën, die zei, toch met een lichte paniek in zijn stem: Nederland zit exact op de curves van Italië en van Spanje. Dus hun strategie van wat zij toen noemden group immunization, we gaan de mensen wel met elkaar laten interageren, het is toch gebleken dat dat misschien toch niet de juiste keuze was."

:)

Regentenpraters zijn jullie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_192254212
Een enkel gebaar van eerlijkheid en oprechtheid kan tientallen slinkse manoeuvres verhullen. De waakzaamheid van zelfs de meest wantrouwende lieden zal verslappen als ze geconfronteerd worden met openhartig vertoon van eerlijkheid en edelmoedigheid. Als uw selectieve eerlijkheid eenmaal een gat in hun pantser heeft geboord, kunt u ze bedriegen en manipuleren. Een geschenk op het juiste moment een Trojaans paard- zal hetzelfde effect hebben.
pi_192254959
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 19:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

https://joop.bnnvara.nl/n(...)in-paniek-over-virus

"Ik heb dat deze middag nog gehoord van mijn Nederlandse collega tijdens een conference call met Europese collega’s ministers van Financiën, die zei, toch met een lichte paniek in zijn stem: Nederland zit exact op de curves van Italië en van Spanje. Dus hun strategie van wat zij toen noemden group immunization, we gaan de mensen wel met elkaar laten interageren, het is toch gebleken dat dat misschien toch niet de juiste keuze was."

:)

Regentenpraters zijn jullie.
België neemt ons beleid anders aardig over: https://www.hln.be/nieuws(...)ziekenhuis~a4b17e31/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 24 maart 2020 @ 20:50:24 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_192255062
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 12:17 schreef Klopkoek het volgende:

Ineens knetterveel mensen in de zorg nodig, zelfs zonder ervaring. Dus de horecamedewerkers hoeven niet eens stil te zitten.

https://www.rtvnoord.nl/n(...)izenden-mensen-nodig
  woensdag 25 maart 2020 @ 10:59:11 #44
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_192263749
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 15:00 schreef Hanca het volgende:
Dat grote luchtvaartmaatschappijen geen vlees op de botten hebben komt met name omdat ze met staatsbedrijven moeten concurreren, zoals Dubai Airlines, Fly Emirates, Air China. Die kunnen dankzij staatssteun gewoon veel lager in de prijs gaan zitten, waardoor KLM bijna tegen kostprijs vliegt.

Daar is alleen wat aan te doen als je minimumprijzen voor vluchten gaat rekenen, volgens mij.
Aardig filmpje (en goed kanaal) over het onderwerp COVID-19 en vliegtuigmaatschappijen:


Wel wat off-topic. Meer on-topic denk ik dat 2021 nog ver weg is en het zou kunnen dat er tegen die tijd een andere kandidaat net wat lekkerder uit komt. Dat kan ook zomaar een PvdA- of CDA-lijsttrekker zijn.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 25 maart 2020 @ 11:59:35 #45
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_192264989
ehh ik weet niet. vergeet niet dat de afbraak van de zorg een beetje uit de koker van de rechtsliberalen is gekomen. Dat maakt een coronatoespraak niet snel goed.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_192265013
Als rutte een leider was geweest liep hij nief zo achter de feiten aan.
  woensdag 25 maart 2020 @ 12:13:28 #47
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192265209
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 maart 2020 20:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

België neemt ons beleid anders aardig over: https://www.hln.be/nieuws(...)ziekenhuis~a4b17e31/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_192265521
@Klopkoek: ja, dat is bewust beleid, we doen niet aan levensverlengende verzorging bij oudere mensen die er uiteindelijk toch dood aan gaan. In de meeste katholieke landen is dat zelfs verplicht, kun je zo'n behandeling niet weigeren. De gemiddelde leeftijd van overleden mensen is hier nog altijd 82, bijna niemand stierf op de IC.

Maar dat blijf jij negeren, omdat jij leeft van boos zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Hanca op 25-03-2020 12:37:35 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 25 maart 2020 @ 12:44:12 #49
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_192265801
quote:
1s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:31 schreef Hanca het volgende:
@:Klopkoek: ja, dat is bewust beleid, we doen niet aan levensverlengende verzorging bij oudere mensen die er uiteindelijk toch dood aan gaan. In de meeste katholieke landen is dat zelfs verplicht, kun je zo'n behandeling niet weigeren. De gemiddelde leeftijd van overleden mensen is hier nog altijd 82, bijna niemand stierf op de IC.

Maar dat blijf jij negeren, omdat jij leeft van boos zijn.
Flexibiliteit van excuses blijft indrukwekkend.

Verder zijn het Verenigd Koninkrijk en een groot deel van Duitsland natuurlijk geen katholieke landen (Scandinavië evenmin) maar dat mag de regentenvreugde niet drukken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_192265909
quote:
0s.gif Op woensdag 25 maart 2020 12:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Flexibiliteit van excuses blijft indrukwekkend.

Niks geen flexibiliteit, dit roep ik al vanaf het begin en iedere expert ook. Maar laat maar, het is momenteel belangrijk dat iedereen zich zo goed mogelijk voelt en jij voelt je veel en veel beter als je lekker boos kunt zijn, dus blijf dat ook vooral.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')