abonnement Unibet Coolblue
pi_192195785
Een groot deel van Nederland en de rest van de wereld is t er over eens dat we in een lockdown moeten om het virus te bestrijden.

Waar ik weinig over hoor zijn de (onvoorziene) gevolgen van een lockdown, zeker als deze langdurig is. Bijvoorbeeld de economie die bijna volledig tot stilstand komt, mensen zullen geen geld meer hebben voor eten en medicijnen, zelfmoorden etc, hoeveel doden gaan daar door vallen? In Nederland zal t hopelijk meevallen, maar in de rest van de wereld.. De hoeveelheid geld dat dit gaat kosten is enorm, kijk naar de VS daar gaat t al over trillions en we zijn net begonnen. Hoeveel ziekenhuizen kan je daar wel niet voor bouwen en dus mensenlevens mee redden.

Ook zullen mensen eenzaam raken, huiselijk geweld zal toenemen, scheidingen zullen toenemen (is in China gebeurd). Mensen die hulp thuis nodig hebben, hoe gaat dat geregeld worden? En dan kijk ik naar Frankrijk daar mag je niet zomaar meer de straat op zoals hier.

En zo zijn er vast nog 100den gevolgen van een lockdown die ook mensenlevens kosten. Misschien eens goed om hier ook over na te denken.
pi_192196047
https://www.trouw.nl/leve(...)gezondheid~b7195557/

De mentale gevolgen volgens psychologen. De mentale gezondheid is ook een gevolg van dit virus. Ook serieus iets voor velen.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_192200951
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:22 schreef Apotheose het volgende:
https://www.trouw.nl/leve(...)gezondheid~b7195557/

De mentale gevolgen volgens psychologen. De mentale gezondheid is ook een gevolg van dit virus. Ook serieus iets voor velen.
Maar veel van die angst komt ook door de continue informatiestroom via de (sociale) media. Er zijn weinig ziekten waarvan elke dag grafieken met t aantal doden worden gepost. Coronadoden zijn op dit moment belangrijker in de media dan andere doden.
pi_192201720
Als er een London komt zoals in Italië hebben we een gigantisch probleem. Dan help al het geld van de wereld niet meer. Het wordt echt tijd dat we hardhandig tegen dagjes uit mensen optreden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_192201754
probleemgezinnen, zoals bv kinderen met autisme, zijn ook de pineut...
Kindermishandeling zal stijgen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Miss 200.000.000! zondag 22 maart 2020 @ 11:19:43 #6
367000 roos94
pi_192201785
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
probleemgezinnen, zoals bv kinderen met autisme, zijn ook de pineut...
Kindermishandeling zal stijgen.
Dit.
  zondag 22 maart 2020 @ 11:23:41 #7
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192201862
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 23:11 schreef weetjewel5 het volgende:
...huiselijk geweld zal toenemen, scheidingen zullen toenemen (is in China gebeurd).
Dat is alleen maar goed dat mensen uit elkaar gaan...
Want dan was het altijd al niet goed... Laat Corona dan maar de trigger zijn! :Y
  zondag 22 maart 2020 @ 11:25:11 #8
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_192201885
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
probleemgezinnen, zoals bv kinderen met autisme, zijn ook de pineut...
Kindermishandeling zal stijgen.
Die kinderen snappen inderdaad niet de breuk in een geregelde afloop van de dag...
pi_192201902
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 11:25 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Die kinderen snappen inderdaad niet de breuk in een geregelde afloop van de dag...
klopt en de gangbare reactie is hierbij vervelend gedrag vertonen. Tot agressie aan toe.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_192203870
quote:
Recession Is Deadlier Than Coronavirus
So far COVID-19, the disease caused by coronavirus has been a factor in over 8,000 deaths globally. But the Great Recession claimed far more lives. A study by researchers at Imperial College London linked 500,000 cancer deaths to the Great Recession. They found unemployment and health care cuts lead to these half a million tragedies.
https://www.ccn.com/chill(...)-come-from-covid-19/
pi_192204071
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:29 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]

Maar veel van die angst komt ook door de continue informatiestroom via de (sociale) media. Er zijn weinig ziekten waarvan elke dag grafieken met t aantal doden worden gepost. Coronadoden zijn op dit moment belangrijker in de media dan andere doden.
Klopt!! Het is inderdaad elke dag weer hetzelfde: zoveel nieuwe besmettingen en zoveel doden. Ja, is erg. Maar besmet zijn wil niet meteen zeggen dat je op de IC belandt, maar dat gevoel krijg je wel als je de media volgt.

En inderdaad: dit heeft echt veel meer gevolgen dan alleen maar die mensen die besmet raken.
just give a second thought
what if we don't get caught...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')