Hoe lees ik deze cijfers precies? Ik neem aan dat achter de leeftijdscategorie het aantal besmette gevallen staat, maar verder? Wat zeggen de volgende kolommen?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:32 schreef mother_mercury het volgende:
[..]
Dat is gedeeltelijk zo. De grootste groep overleden mensen zijn 50+.
Confirmed COVID-19 cases in Italy by gender and age (vte)
Classification Cases Deaths Lethality
Age Above 90 1,115 (3.1) 285 (9.4) (25.6)
80–89 5,352 (15.0) 1,243 (40.8) (23.2)
70–79 7,121 (19.9) 1,090 (35.8) (15,3)
60–69 6,337 (17.7) 312 (10.2) (4.9)
50–59 6,834 (19.1) 83 (2.7) (1.2)
40–49 4,396 (12.3) 25 (0.8) (0.6)
30–39 2,525 (7.1) 9 (0.3) (0.4)
20–29 1,374 (3.8) 0 (0.0) (0.0)
10–19 270 (0.8) 0 (0.0) (0.0)
0–9 205 (0.6) 0 (0.0) (0.0)
Financieel oogpuntquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:36 schreef roos94 het volgende:
Wat is eigenlijk de reden van Rutte om de niet essentiele winkels tot noch toe open te houden?
En geld.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:06 schreef crystal_meth het volgende:
Om je post (en krant) te ontsmetten:
[ afbeelding ]
Ze vertrouwde erin dat den goede Nederlandse mensch de adviezen van de overheid wel zou opvolgen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:36 schreef roos94 het volgende:
Wat is eigenlijk de reden van Rutte om de niet essentiele winkels tot noch toe open te houden?
Ik verwacht dus ook dat we na het weekend de honderd plus doden per dag gaan krijgen a la Italië. Dan gaat het ineens heel hard en moet je alsnog hakken in het zand zetten dmv een lockdown.quote:
Ik ga er even vanuit dat wij teruglopen tov Italië, in ieder geval nog zolang er IC capaciteit isquote:
Nederland ten opzichte van Italië. Wij zouden op hun schema zitten.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Kun je dit excel sheetje toelichten?
Volgens mij wisten ze dat ze zouden falen. Nu kan je de schuld enigszins terecht bij de domme bevolking neerleggen.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:44 schreef Kekster het volgende:
[..]
Ze vertrouwde erin dat den goede Nederlandse mensch de adviezen van de overheid wel zou opvolgen.
Definieer samenscholing.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Door te zorgen dat het virus zich niet verder verspreidt. Bijvoorbeeld door een samenscholingsverbod.
quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:44 schreef Kekster het volgende:
[..]
Ze vertrouwde erin dat den goede Nederlandse mensch de adviezen van de overheid wel zou opvolgen.
Aantal doden gematched tussen NL en ITquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Kun je dit excel sheetje toelichten?
Dit is beter:quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoe lees ik deze cijfers precies? Ik neem aan dat achter de leeftijdscategorie het aantal besmette gevallen staat, maar verder? Wat zeggen de volgende kolommen?
Simpel en helder.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:42 schreef Rewimo het volgende:
[ afbeelding ]
Allemaal hieraan houden. Dan hoeft Mark niet meer boos op ons te worden
We gaan Wilders en Baudet geen gelijk geven!quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:45 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik verwacht dus ook dat we na het weekend de honderd plus doden per dag gaan krijgen a la Italië. Dan gaat het ineens heel hard en moet je alsnog hakken in het zand zetten dmv een lockdown.
Dat is fake man! Een half uur later was het hartstikke leeg! Aldus de GL stemmende Amsterdammerquote:
Werk jij in de zorg?quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:47 schreef Kyran het volgende:
Adempauze waar @:_I het over heeft is ook waar ik dus al dagen voor pleit.
Niemand weet of het volgende week uit de hand gaat lopen, want niemand heeft werkelijk ook maar een idee hoeveel effect de maatregelen gaan hebben, zelfs het RIVM en NVIC niet. Dit kan je ook wel zien aan het feit dat ze twee dagen geleden nog hun verwachtingen hebben aangepast en met een schattingen van 500 tot 1000 kwamen.
Ik snap gewoon niet waarom wij niet even drie tot vier weken iets harder op de rem kunnen trappen.
- Sluit niet essentiële winkels
- Voer een samenscholingsverbod in
- Voer een verbod in om met meer dan X man in een winkel te zijn
Wees vooral ook DUIDELIJK richting je burgers.
Gebruik die drie tot vier weken voor bijvoorbeeld:
- Inkopen van materialen (tests, mondkapjes, schorten, beademingsapparaten etc.
- Voorbereiden zorg (personeel, indeling, waarborgen reguliere zorg)
- Voorbereiden GGD
Daarna kan je het leven weer beetje bij beetje op gang laten komen. Veel testen, duidelijke en ruime quarantaine regels toepassen, social distancing aanhouden etc. Indien je IC's alsnog snel vol beginnen te lopen doe je weer een stapje terug. Indien je IC's leeg blijven laat je de teugels weer een beetje los.
Ondertussen kan je hopen dat de zomer helpt bijvoorbeeld etc. Dit is volgens mij echt één van de weinige manieren om dit over een langere periode vol te kunnen houden. Je kan niet maandenlang je IC's op volle capaciteit laten draaien en je reguliere zorg zo hard als no indammen.
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:47 schreef Kyran het volgende:
Adempauze waar @:_I het over heeft is ook waar ik dus al dagen voor pleit.
Niemand weet of het volgende week uit de hand gaat lopen, want niemand heeft werkelijk ook maar een idee hoeveel effect de maatregelen gaan hebben, zelfs het RIVM en NVIC niet. Dit kan je ook wel zien aan het feit dat ze twee dagen geleden nog hun verwachtingen hebben aangepast en met een schattingen van 500 tot 1000 kwamen.
Ik snap gewoon niet waarom wij niet even drie tot vier weken iets harder op de rem kunnen trappen.
- Sluit niet essentiële winkels
- Voer een samenscholingsverbod in
- Voer een verbod in om met meer dan X man in een winkel te zijn
Wees vooral ook DUIDELIJK richting je burgers.
Gebruik die drie tot vier weken voor bijvoorbeeld:
- Inkopen van materialen (tests, mondkapjes, schorten, beademingsapparaten etc.
- Voorbereiden zorg (personeel, indeling, waarborgen reguliere zorg)
- Voorbereiden GGD
Daarna kan je het leven weer beetje bij beetje op gang laten komen. Veel testen, duidelijke en ruime quarantaine regels toepassen, social distancing aanhouden etc. Indien je IC's alsnog snel vol beginnen te lopen doe je weer een stapje terug. Indien je IC's leeg blijven laat je de teugels weer een beetje los.
Ondertussen kan je hopen dat de zomer helpt bijvoorbeeld etc. Dit is volgens mij echt één van de weinige manieren om dit over een langere periode vol te kunnen houden. Je kan niet maandenlang je IC's op volle capaciteit laten draaien en je reguliere zorg zo hard als no indammen.
Ja.quote:Op zaterdag 21 maart 2020 21:08 schreef tompsv18 het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)tributiestoring.html
Goeie timing wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |