abonnement Unibet Coolblue
pi_192181943
Gezonde mensen hebben maar paar dagen nodig om te genezen als ze het Corona virus hebben.

Wordt iedereen niet misleid over de ernst en de noodzaak van alle ingrijpende maatregelen?

https://www.scientias.nl/(...)-lichaam-infecteert/
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:10:19 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192181974
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:08 schreef Ragnar13 het volgende:
Gezonde mensen hebben maar paar dagen nodig om te genezen als ze het Corona virus hebben.

Wordt iedereen niet misleid over de ernst en de noodzaak van alle ingrijpende maatregelen?
Die maatregelen zijn er ook niet voor om de gezonde mensen te beschermen ;)

We beschermen onze ouderen en andere risico groepen zoals ouderen en rokers
So we just called him Fred
pi_192181990
@TS Je hebt je eigen link niet gelezen?

Quote uit het artikel:
"Onze studie is dan ook geenszins een uitnodiging (voor jongere, gezonde mensen, red.) om het advies van overheden om thuis te blijven, in de wind te slaan. We hebben allemaal onze verantwoordelijkheid te nemen en moeten degenen die geen sterk immuunsysteem hebben, beschermen en ervoor zorgen dat het gezondheidsstelsel niet overbelast raakt.”
pi_192181999
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:10 schreef Fred het volgende:

[..]

Die maatregelen zijn er ook niet voor de gezonde mensen ;)
Dat snapt deze TS toch niet
pi_192182012
Ik kan mij niet voorstellen dat landen op slot gaan en de economie een dreun krijgt als het allemaal wel mee zou vallen.... beetje logisch nadenken.
Ik was hier...
pi_192182104
Had ook een paar dagen dat ik sneller uitgeput was en veel drinkbehoeft had en hongergevoel terwijl ik net klaar was met eten dan.

Geen idee of dat corona was, maar ben gewoon mijn ding blijven doen. Niemand die ik ken heeft dit ook dus zal wel niet.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_192182189
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:08 schreef Ragnar13 het volgende:
Gezonde mensen hebben maar paar dagen nodig om te genezen als ze het Corona virus hebben.

Wordt iedereen niet misleid over de ernst en de noodzaak van alle ingrijpende maatregelen?

https://www.scientias.nl/(...)-lichaam-infecteert/
Die hele link gaat over 1(!!!) persoon.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:34:11 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_192182316
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:10 schreef Fred het volgende:

[..]

Die maatregelen zijn er ook niet voor om de gezonde mensen te beschermen ;)

We beschermen onze ouderen en andere risico groepen zoals ouderen en rokers
Rokers lijken juist relatief weinig last te hebben van het virus.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  Admin zaterdag 21 maart 2020 @ 11:36:23 #9
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192182347
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:08 schreef Ragnar13 het volgende:
Gezonde mensen hebben maar paar dagen nodig om te genezen als ze het Corona virus hebben.

Wordt iedereen niet misleid over de ernst en de noodzaak van alle ingrijpende maatregelen?

https://www.scientias.nl/(...)-lichaam-infecteert/
uit diezelfde bron:
quote:
Daarbij moet echter een belangrijke kanttekening worden geplaatst. “Dit onderzoek beschrijft de immuunreactie van slechts één patiënt met milde symptomen.” Meer onderzoek zal uit moeten wijzen of het immuunsysteem ook bij anderen met milde symptomen zo te werk gaat. En hoe dat zit bij mensen die na infectie door het nieuwe coronavirus juist heel erg ziek worden. “Wanneer we kijken naar de epidemiologische onderzoeken, zien we dat ongeveer 80% van de individuen milde symptomen heeft. Het kan heel goed zijn dat andere mensen met milde symptomen ook een snelle en krachtige immuunreactie laten zien, waardoor ze herstellen, maar dat weten we pas zeker als we meerdere patiënten met milde – en ook met wat ernstigere symptomen – hebben onderzocht.”
Dus om je vraag te beantwoorden: Nee, iedereen wordt NIET misleid over de ernst en de noodzaak van alle ingrijpende maatregelen.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_192182351
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:38:32 #11
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_192182376
Gaan zoveel verhalen de ronde. We weten het gewoon (nog) niet zo goed.
pi_192182502
Het gaat om de zwakkeren ouderen

en

Andere mensen die komende tijd eerste hulp of een operatie nodig hebben. Ofwel ga je dood aan een ongelukje in de keuken omdat er geen ambulance beschikbaar is.
.
  Admin zaterdag 21 maart 2020 @ 11:52:51 #14
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192182586
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:08 schreef Ragnar13 het volgende:
Gezonde mensen hebben maar paar dagen nodig om te genezen als ze het Corona virus hebben.

Wordt iedereen niet misleid over de ernst en de noodzaak van alle ingrijpende maatregelen?

https://www.scientias.nl/(...)-lichaam-infecteert/
o ja, behalve mijn bovenstaande reactie; het gaat niet zozeer om het beschermen van jonge, gezonde mensen, maar voorkomen dat die anderen besmetten. Hoor ook mensen zeggen dat ze gewoon lekker naar buitn gaan en bij elkaar komen omdat ze niet zo bang zijn het te krijgen. Ze vergeten alleen dat als je besmet bent en dergelijke dingen gaat lopen doen je actief bijdraagt aan de verspreiding van het virus en zo indirect bijdraagt aan de mogelijke dood van iemand anders. Dus #blijfdefuckbinnen
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_192184204
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:34 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Rokers lijken juist relatief weinig last te hebben van het virus.
Gerookt vlees gaat langer mee :)
pi_192184304
Zijn er eigenlijk al beelden over hoe het er aan toe gaat in Nederlandse ziekenhuizen? Echt foto's van bedden of zalen? Ik denk dat beeld mensen veel meer zou overtuigen dan al die Facebooknoodkreten van artsen.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 16:02:48 #17
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192187012
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:10 schreef Fred het volgende:

[..]

Die maatregelen zijn er ook niet voor om de gezonde mensen te beschermen ;)

We beschermen onze ouderen en andere risico groepen zoals ouderen en rokers
Dat is nobel maar dat gaat om 10 15% mis moeten hun gewoon in lockdown
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 16:12:13 #18
338319 ZarB
Piña colada
pi_192187169
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:10 schreef Fred het volgende:

[..]

Die maatregelen zijn er ook niet voor om de gezonde mensen te beschermen ;)

We beschermen onze ouderen en andere risico groepen zoals ouderen en rokers
:') echt niet.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_192187196
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:47 schreef Fer het volgende:
Het gaat om de zwakkeren ouderen

en

Andere mensen die komende tijd eerste hulp of een operatie nodig hebben. Ofwel ga je dood aan een ongelukje in de keuken omdat er geen ambulance beschikbaar is.
Het gaat er daarnaast om dat ziekenhuizen vol liggen met jongere mensen ook. Die 3 a 4 weken aan het infuus moeten.
pi_192187222
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 13:32 schreef ConnerJohn het volgende:
Zijn er eigenlijk al beelden over hoe het er aan toe gaat in Nederlandse ziekenhuizen? Echt foto's van bedden of zalen? Ik denk dat beeld mensen veel meer zou overtuigen dan al die Facebooknoodkreten van artsen.
Nee, dat zal niet mogelijk zijn in verband met de privacy wetgeving. Daarnaast lijkt het me lastig toestemming vragen aan iemand die voor zijn leven vecht aan een beademingsmachine...
pi_192187266
De arts zegt dat ik het ook mogelijk heb gehad.

Zondag begonnen, toen was ik miserabel vooral door de benauwdheid en veelvuldig hoesten.
Maandag eigenlijk hetzelfde. Toen had ik ook koorts, rond de 38.5.
Dinsdag werd de benauwdheid minder maar de koorts en hoesten bleef.
Vanaf woensdag gaat het ook weer vrij snel vooruit.

Ben voor de zekerheid nog een paar dagen thuis gebleven van het werk en heb mezelf in isolement gezet.

Of het corona was of een griepje?
Ik weet het niet. Ben immers niet getest. Heb me er ook geen zorgen om gemaakt.

Maar het viel allemaal wel reuze mee.
Zeker dat hoesten en benauwdheid is vervelend, maar ik kan niet zeggen; "jeetje wat pittig".
Ik merk nu wel dat het een aanslag op mijn longen is geweest want mijn conditie is stuk minder
  zaterdag 21 maart 2020 @ 16:18:58 #22
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_192187284
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 16:02 schreef Nicksanders het volgende:
Dat is nobel maar dat gaat om 10 15% mis moeten hun gewoon in lockdown
Dat zitten ze al hè.
So we just called him Fred
  zaterdag 21 maart 2020 @ 16:21:01 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_192187311
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:34 schreef Pumpalov het volgende:

[..]

Rokers lijken juist relatief weinig last te hebben van het virus.
Bron? Het feit dat het virus mannen veel zwaarder lijkt te treffen werd vooralsnog verklaard doordat mannen vaker rookte.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_192187326
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 16:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Bron? Het feit dat het virus mannen veel zwaarder lijkt te treffen werd vooralsnog verklaard doordat mannen vaker rookte.
Kwam het niet vooral omdat mannen meer ACE2 receptoren hebben en het virus zich daaraan hecht?
pi_192187665
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 16:13 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Het gaat er daarnaast om dat ziekenhuizen vol liggen met jongere mensen ook. Die 3 a 4 weken aan het infuus moeten.
Infuus? Beademing bedoel je.
pi_192190812
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:10 schreef Fred het volgende:

[..]

Die maatregelen zijn er ook niet voor om de gezonde mensen te beschermen ;)

We beschermen onze ouderen en andere risico groepen zoals ouderen en rokers
Die laatste niet nodig, is toch bezopen dat we vanwege rokers in een recessie belanden?
Roken is dodelijk staat er duidelijk op.
pindazakje
pi_192191298
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 16:17 schreef hartloper het volgende:
De arts zegt dat ik het ook mogelijk heb gehad.

Zondag begonnen, toen was ik miserabel vooral door de benauwdheid en veelvuldig hoesten.
Maandag eigenlijk hetzelfde. Toen had ik ook koorts, rond de 38.5.
Dinsdag werd de benauwdheid minder maar de koorts en hoesten bleef.
Vanaf woensdag gaat het ook weer vrij snel vooruit.

Ben voor de zekerheid nog een paar dagen thuis gebleven van het werk en heb mezelf in isolement gezet.

Of het corona was of een griepje?
Ik weet het niet. Ben immers niet getest. Heb me er ook geen zorgen om gemaakt.

Maar het viel allemaal wel reuze mee.
Zeker dat hoesten en benauwdheid is vervelend, maar ik kan niet zeggen; "jeetje wat pittig".
Ik merk nu wel dat het een aanslag op mijn longen is geweest want mijn conditie is stuk minder
Denk je "permanente longschade" te hebben opgelopen?
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_192191460
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 16:17 schreef hartloper het volgende:
De arts zegt dat ik het ook mogelijk heb gehad.

Zondag begonnen, toen was ik miserabel vooral door de benauwdheid en veelvuldig hoesten.
Maandag eigenlijk hetzelfde. Toen had ik ook koorts, rond de 38.5.
Dinsdag werd de benauwdheid minder maar de koorts en hoesten bleef.
Vanaf woensdag gaat het ook weer vrij snel vooruit.

Ben voor de zekerheid nog een paar dagen thuis gebleven van het werk en heb mezelf in isolement gezet.

Of het corona was of een griepje?
Ik weet het niet. Ben immers niet getest. Heb me er ook geen zorgen om gemaakt.

Maar het viel allemaal wel reuze mee.
Zeker dat hoesten en benauwdheid is vervelend, maar ik kan niet zeggen; "jeetje wat pittig".
Ik merk nu wel dat het een aanslag op mijn longen is geweest want mijn conditie is stuk minder
Ik heb ook zoiets gehad. Was eerst grieperig, toen opgeknapt en naar het werk gegaan.

Binnen 1 1/2 week weer ziek thuis, maar met iets dat wel in m'n longen zat, maar geen griep: veel droog hoesten, 38 graden, slijm en benauwdheid, maar niet verkouden of niezen. Heeft 14 dagen geduurd, volgens HA leek het op longontsteking maar niet precies dat. Zou Corona kunnen zijn geweest??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 20:20:53 #29
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_192191657
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:36 schreef Danny het volgende:

[..]

uit diezelfde bron:
[..]

Dus om je vraag te beantwoorden: Nee, iedereen wordt NIET misleid over de ernst en de noodzaak van alle ingrijpende maatregelen.
DannyGOD _O_

@JanCees
@Doublepain
  Admin zondag 22 maart 2020 @ 07:20:22 #30
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_192199023
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 16:02 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Dat is nobel maar dat gaat om 10 15% mis moeten hun gewoon in lockdown
Het sterftecijfer onder jongere mensen is relatief laag, maar dat kan voor een groot deel te maken hebben met het feit dat jongere mensen die toch erg ziek worden op de IC komen te liggen met beademingsapparatuur. Daarvan is momenteel genoeg voor 500 mensen, en met wat hard werk hopen ze daar binnenkort 1000 van te kunnen maken. Als je nu elkaar gaat lopen besmetten heb je er straks 20.000 nodig. Dat betekent dat er 19.000 overblijven die eigenlijk zonder enige vorm van zorg dood liggen te gaan. Het sterftecijfer neemt toe, en intussen blijft ook het aantal ernstig zieken toenemen (want hey, binnenblijven is vervelend dus mongolen blijven gewoon nieuwe mensen besmetten). Nee, gewoon alleen maar wat ouderen binnen laten blijven werkt niet.
Maar wat is precies het enorme probleem van het - net als iedereen - houden aan de richtlijnen dat het doelbewust in groot risico brengen van anderen rechtvaardigt?
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_192199171
quote:
Leuk gemaakt. Goede samenvatting. :)
  zondag 22 maart 2020 @ 08:02:11 #32
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_192199251
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 16:12 schreef ZarB het volgende:

[..]

:') echt niet.
En gelukkig maar. Zou een veel te humane dood zijn.
pi_192200612
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:10 schreef Fred het volgende:

[..]

Die maatregelen zijn er ook niet voor om de gezonde mensen te beschermen ;)

We beschermen onze ouderen en andere risico groepen zoals ouderen en rokers
pi_192200760
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:11 schreef FYazz het volgende:
@:TS Je hebt je eigen link niet gelezen?

Quote uit het artikel:
"Onze studie is dan ook geenszins een uitnodiging (voor jongere, gezonde mensen, red.) om het advies van overheden om thuis te blijven, in de wind te slaan. We hebben allemaal onze verantwoordelijkheid te nemen en moeten degenen die geen sterk immuunsysteem hebben, beschermen en ervoor zorgen dat het gezondheidsstelsel niet overbelast raakt.”
Er is zeker een grote verantwoordelijkheid om datgene wat gebeurt te discussie te stellen.
Het doel heiligt de middelen niet.

Niet dat dat een uitnodiging is je niet aan de regels te houden.
pi_192201657
quote:
0s.gif Op zondag 22 maart 2020 10:14 schreef Ragnar13 het volgende:

[..]

Er is zeker een grote verantwoordelijkheid om datgene wat gebeurt te discussie te stellen.
Het doel heiligt de middelen niet.

Niet dat dat een uitnodiging is je niet aan de regels te houden.
Jij stelt in de OP de vraag of we worden misleid en stelt deze vraag op basis van de info uit het artikel.

In het artikel wat je zelf aandraagt staat dus toegelicht dat we niet worden misleid en dat de ernst van de maatregelen gerechtvaardigd zijn.

Dat we kritisch moeten blijven en hierover in gesprek moeten blijven zeker. Dat was alleen je vraag niet ;)
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 9 september 2020 @ 21:30:12 #36
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194977959
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 11:08 schreef Ragnar13 het volgende:
Gezonde mensen hebben maar paar dagen nodig om te genezen als ze het Corona virus hebben.

Wordt iedereen niet misleid over de ernst en de noodzaak van alle ingrijpende maatregelen?

https://www.scientias.nl/(...)-lichaam-infecteert/
Kijk de uitzending van OP1 terug aub.

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_194978051
quote:
84s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:30 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Kijk de uitzending van OP1 terug aub.

[ twitter ]
Waarom kick je al die onzin?
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 9 september 2020 @ 21:37:45 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_194978063
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2020 21:37 schreef Document1 het volgende:

[..]

Waarom kick je al die onzin?
Ik zat de PoHi van de user te bekijken nadat hij een shit topic heeft geopend in NWS:
NWS / Honderden artsen verklaren dat de pandemie gepland werd
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')