abonnement Unibet Coolblue
pi_192180344
De beurs is gecrashd, Wat is nu jouw strategie om hiermee om te gaan?

- Om alles "op het hoogtepunt" te verkopen, is het nu veel te laat.
- Blijf je braaf zitten zolang alles daalt en wacht je om bij te kopen tot de beurs terug stijgt?
- En wanneer vind je dan dat het hoog genoeg is?
- Blijf je gewoon maandelijks voor eenzelfde bedrag instappen, wat er ook gebeurt?
- Verhoog je elke maand (zolang de beurs daalt) je inleg?
- andere aanpak?

Een beurswijsheid is dat een dalende beurs snel gaat en een stijgende beurs langzaam..

Is er een wijsheid te halen uit eerdere beurscrashes van deze omvang?
pi_192180482
1 grote les blijft toch wel (voor mijzelf), als iets overgewaardeerd is qua terugverdientijden moet je eigenlijk niet willen instappen en uitstappen als je het zelf eigenlijk ook belachelijk vindt (dit is heel lastig omdat je het gevoel hebt de boot te missen). Ook als de markt jubelt, rationeel blijven denken. Cash is king als het moeilijk wordt zodat je het een tijd kan uitzingen. Het geeft toch wel een prettig gevoel, als je nu geen inkomsten meer hebt dat je niet afhankelijk bent.

Als je veel bezit al had, zou ik gewoon lekker blijven zitten (als je niet gedwongen hoeft te verkopen). Vervolgens wachten op betere tijden tot herstel weer wordt ingezet. Als je dan geld beschikbaar hebt, kan je flinke klappers maken vermoed ik.
pi_192180618
De enige strategie die ik hanteer is zo snel als mogelijk proberen ons huis te verkopen. Donderdag staat ie op internet als het goed is.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192180678
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:31 schreef vosss het volgende:
De enige strategie die ik hanteer is zo snel als mogelijk proberen ons huis te verkopen. Donderdag staat ie op internet als het goed is.
Hij heeft het over aandelen denk ik
pi_192180687
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:37 schreef hoechst het volgende:

[..]

Hij heeft het over aandelen denk ik
Dat weet ik, maar dan mag ik toch wel zeggen wat mijn strategie is in deze tijd?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192180719
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:38 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar dan mag ik toch wel zeggen wat mijn strategie is in deze tijd?
Zeker!!! Maar waar wil je dan wonen?
pi_192180729
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:40 schreef hoechst het volgende:

[..]

Zeker!!! Maar waar wil je dan wonen?
In ons nieuwe huis waar we 3 augustus de sleutel van krijgen :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192180846
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:41 schreef vosss het volgende:

[..]

In ons nieuwe huis waar we 3 augustus de sleutel van krijgen :+
Gefeliciteerd
pi_192180858
Dankje
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192180932
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:05 schreef janzjanz het volgende:

- Om alles "op het hoogtepunt" te verkopen, is het nu veel te laat.
- Blijf je braaf zitten zolang alles daalt en wacht je om bij te kopen tot de beurs terug stijgt?
- En wanneer vind je dan dat het hoog genoeg is?
- Blijf je gewoon maandelijks voor eenzelfde bedrag instappen, wat er ook gebeurt?
- Verhoog je elke maand (zolang de beurs daalt) je inleg?
- andere aanpak?

Ik denk dat de AEX kan dalen tot 300, dat is mijn instapmoment. Ik heb 3 weken geleden voor 104¤'s verkocht (AF-KLM en Aalberts :W :W ) , en een 50 . 103¤'s achter de hand om in te stappen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192181162
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:55 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik denk dat de AEX kan dalen tot 300, dat is mijn instapmoment. Ik heb 3 weken geleden voor 104¤'s verkocht (AF-KLM en Aalberts :W :W ) , en een 50 . 103¤'s achter de hand om in te stappen.
Ik snap niks van je getallen.. Wat is 50 . 103¤'s?
pi_192181169
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:16 schreef Heph844 het volgende:
Ik snap niks van je getallen.. Wat is 50 . 103¤'s?
Wiskundige expressie voor ¤50.000
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192181180
Ik blijf overigens zitten en leg elke maand braaf in. Misschien wat extra inleggen als het nog veel lager staat dan nu
pi_192181252
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:31 schreef vosss het volgende:
De enige strategie die ik hanteer is zo snel als mogelijk proberen ons huis te verkopen. Donderdag staat ie op internet als het goed is.
Zal wel storm lopen in deze onzekere tijden.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_192181291
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:23 schreef halfway het volgende:

[..]

Zal wel storm lopen in deze onzekere tijden.
We gaan het zien.

Hoorde van een collega dat in Eindhoven nog altijd gekkenhuis is. Vorige week vrijdag op Funda, maandag 1400x bekeken en al 2 biedingen hebben liggen, eentje vraagprijs en eentje 20K erboven en er volgen zeer waarschijnlijk dit weekend nog 2 biedingen.

Nu staat ons huis niet in Eindhoven, maar wel in een populaire buurt. We gaan het meemaken. Afwachten, meer kan ik toch niet en ik moet er toch echt vanaf. De hele coronazooi kon wat dat aangaat niet meer ongelegen komen dan nu. Normaliter was ik dit huis binnen 3 dagen kwijt aan de vraagprijs; dat is nu onzeker natuurlijk.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192181410
Ik doe een combinatie van de opties die in de OP staan.

Portefeuille 1:
Mijn eerste portefeuille bestaat uit beleggingsfondsen. Van één fonds (ASN Duurzame Aandelenfonds) koop ik iedere maand voor een vast bedrag participaties. Wat er ook gebeurt. Als ik denk dat het een tijdelijke en overdreven dip is, dan koop handmatig wat bij. Bij de Brexit - toen de wereld ook al zou ophouden met draaien - pakte dat goed uit. Dit jaar, niet zo best.
Kortom: optie 4 + optie 5.

Portefeuille 2:
Mijn tweede portefeuille bestaat uit een deel in EUR en een deel in USD. Het deel dat uit dollars bestaat is voornamelijk gevuld met BDC's en één aandeel (IBM). Het deel in euro's is groter en bestaat uit ETF's en aandelen. Met de kennis van nu ... Met uitzondering van Ahold en Unilever staan al mijn posities diep onder water. Ik sluit een verdere daling niet uit, maar ik beleg LT en ben minder geïnteresseerd in koerswinst dan in het genereren van een stabiele inkomstenstroom. Gedurende de daling heb ik al een paar keer wat bijgekocht; vooral ETF's. Dat was te vroeg, zeg ik met de kennis van nu. Ik ben geen handelaar en kan de beurs niet timen. Maar: this too will pass.
Kortom: Optie 1 + aanvulling
pi_192181479
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:31 schreef vosss het volgende:
De enige strategie die ik hanteer is zo snel als mogelijk proberen ons huis te verkopen. Donderdag staat ie op internet als het goed is.
Ga je weer verhuizen?
pi_192181496
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:37 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ga je weer verhuizen?
Nouja weer, de laatste keer was ruim 2,5 jaar geleden he
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192181726
Afgelopen jaar ben ik een stuk voorzichtiger geworden met beleggen. Daarom zit ik gelukkig grotendeels cash.

Mijn beursverlies door corona is nu ongeveer 1800,-. Dat is een bouw aandeel die ik al ondergewaardeerd vond dus daarmee blijf ik wel zitten.

Over een paar weken verwacht ik dat corona over z'n hoogtepunt heen is. Misschien tegen die tijd weer aandelen kopen. Al schijnt de markt flink opgeblazen te zijn geweest volgens sommigen. Dus of er nog altijd overwaardering is? Het kan ook maar zo erg lang duren voordat de boel weer op 't oude niveau is.
Lastig inschatten allemaal.
Als de huizenprijzen zakken dan is het denk ik wel slim om daar geld in te steken.
pi_192181784
Qua aandelen laat ik de maandelijkse inleg doorlopen als altijd, misschien deze maand meer gericht op europa en minder op wereldwijd (us).
Daar komt de grootste klap nog vermoed ik. Apple staat bv nog net zo hoog als okt 2019..
Aex staat op niveau 2015.

quote:
14s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:31 schreef vosss het volgende:
De enige strategie die ik hanteer is zo snel als mogelijk proberen ons huis te verkopen. Donderdag staat ie op internet als het goed is.
Je bent eigenlijk al te laat.
Ik zie nu zoveel appartementen de afgelopen dagen op funda verschijnen, grootste deel afkomstig van beleggers.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sport_Life op 21-03-2020 11:06:24 ]
pi_192181787
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:56 schreef Sport_Life het volgende:
Je bent eigenlijk al te laat.
Ja dat weet ik, maar het kon niet anders.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192181994
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:05 schreef janzjanz het volgende:
Een beurswijsheid is dat een dalende beurs snel gaat en een stijgende beurs langzaam..

Is er een wijsheid te halen uit eerdere beurscrashes van deze omvang?
One man's trash, another man's treasure.
pi_192182267
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:56 schreef Sport_Life het volgende:
Qua aandelen laat ik de maandelijkse inleg doorlopen als altijd, misschien deze maand meer gericht op europa en minder op wereldwijd (us).
Daar komt de grootste klap nog vermoed ik. Apple staat bv nog net zo hoog als okt 2019..
Aex staat op niveau 2015.
[..]

Je bent eigenlijk al te laat.
Ik zie nu zoveel appartementen de afgelopen dagen op funda verschijnen, grootste deel afkomstig van beleggers.
Willen melkers nu juist van hun huis af?
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 21 maart 2020 @ 11:34:28 #24
206731 Mortaxx
Doomer
pi_192182323
Blijf zitten en gedurende de daling regelmatig wat bijkopen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_192183236
Ben voor het eerst in mijn leven sinds woensdag begonnen met beleggen.

Heb nu een strategie bedacht die ik vanaf maandag ga hanteren.

1: Groot aantal aandelen gekocht van een bedrijf waarvan ik zeker weet dat het op langer termijn zal herstellen. Verwachte resultaat, verdrievoudigen van inzet binnen 1 - 2 jaar.
2: Daghandel in hetzelfde bedrijf dat nu vrijwel elke dag schommelt. Kopen op laagst en weer verkopen met vooraf ingestelde limiet. Geschatte dagelijkse winst als koers dezelfde schommeling voorlopig blijft aanhouden is rond de 100 euro per dag.

Mocht de koers alleen maar stijgen dan heb je alsnog niks verloren.

Wat vinden jullie ervan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')