abonnement Unibet Coolblue
pi_192176995
Het Coronavirus is flink besmettelijk en kan tot veel doden leiden.Alleen lijkt het aantal doden per regio enorm te verschillen. Dat brengt mij tot de theorie dat wanneer een bevolkingsgroep al een lage fitheid/gezondheid heeft, dit snel kan leiden tot grote gevolgen bij besmetting.

Naar verwachting zullen al veel meer mensen geïnfecteerd zijn met het virus. Het veelvoudige van het aantal geregistreerde gevallen (die dus niet representatief zijn, omdat deze n.a.v. een test aan het licht zijn gekomen die niet op de gehele bevolking is gedaan).

Het normale griepseizoen 2019/2020 was/is een uitermate felle, als je het vergelijkt met de voorgaande jaren. Ruim 2,7 miljoen gevallen werden er bevestigd, in de week van 16 tot 23 januari alleen al ruim 480.000. Er vielen daarbij in totaal 240 doden. Zie dit bericht van 23/1:

https://www.thelocal.it/2(...)truck-down-in-a-week

De eerste corona-gevallen in Italië zijn geregistreerd op 30/1. Hun gewone griep (die dan weer ongewoon fel was) is naadloos overgegaan in de corona-crisis.

Om te onderstrepen: in dit artikel staat vermeld welke regio's er het meeste zijn getroffen tijdens de gewone griep:

https://www.thelocal.it/2(...)d-you-get-vaccinated

"The worst-affected parts of Italy are the northern regions of Valle d'Aosta, Lombardy, and Friuli Venezia Giulia, as well as Emilia-Romagna, Marche and Abruzzo in the centre-north, according to according to data from Influnet and FluNews Italia compiled by ISS."

Een flink verzwakte bevolking dus, met daar overheen de corona-crisis.

In Nederland beleefden we tot nu toe een zeer mild (gewoon) griepseizoen. Zie de data op:

https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers

Dat het aantal corona-gevallen in Noord-Brabant oploopt lijkt te maken te hebben met de lage weerstand van de bevolking, op het moment dat ze de corona-crisis ingingen. Griepcijfers specifiek voor die provincie heb ik niet voorhanden, maar bijvoorbeeld de carnavals-viering en/of een 'gewone' griepgolf voorafgaand aan corona lijkt waarschijnlijk.

Aanvullend: ook Fransen beleefden voorafgaand aan het Coronavirus een heftig griepseizoen: https://www.thelocal.fr/2(...)mic-as-26-people-die

Stelling: het Coronavirus wordt overgebracht door de lucht en lijkt de gewone griep als transportmiddel te gebruiken. De incubatietijd van het coronavirus is daarbij langer dan dat men denkt, misschien wel vier weken of langer. De mensen hebben tijdens de gewone griep het coronavirus verspreid sinds half januari, zonder nog daarvan ziek te worden. Vandaar die massale uitbraken in betreffende regio’s waar de griepgevallen extreem hoog waren.
pi_192177250
Bericht van 16 november 2019: https://foreignpolicy.com(...)e-outbreak-pandemic/

"On Nov. 3, Li Jifeng, a doctor at Beijing Chaoyang Hospital, the capital’s key infectious diseases treatment and quarantine center, attended to a middle-aged man who was struggling to breathe and his wife, who was also running a high fever and likewise gasping for air. The couple had been ailing for at least 10 days by the time Li saw them."

"More ominous, however, was what happened next. Li’s WeChat social media posting describing the couple was quickly deleted."

Symptomen als bij infectie van het coronavirus in november 2019, China.
pi_192177342
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 00:23 schreef mother_mercury het volgende:
Stelling: het Coronavirus wordt overgebracht door de lucht en lijkt de gewone griep als transportmiddel te gebruiken. De incubatietijd van het coronavirus is daarbij langer dan dat men denkt, misschien wel vier weken of langer. De mensen hebben tijdens de gewone griep het coronavirus verspreid sinds half januari, zonder nog daarvan ziek te worden. Vandaar die massale uitbraken in betreffende regio's waar de griepgevallen extreem hoog waren.
Reactie op je stelling:

1 onzin virussen gebruiken geen andere virussen om op mee te liften, dat doen ze wel op bacteriën. 2 Incubatie tijd heeft niks te maken of ze door lucht worden getransporteerd of dat er een ander virus aanwezig is.
pi_192177615
1. Ze 'liften' ook niet letterlijk mee - het coronavirus wordt verspreid door de symptomen (hoesten) van de gewone griep. De in Italië zwaarst getroffen gebieden hadden eind 2019 ook allemaal een bijna record-uitbraak aan influenza gevallen.De gewone griep heeft als brandstof gediend.

2. Het coronavirus is waarschijnlijk eind 2019 al in Europa zijn beland. De gevallen van de griep van eind 2019 en de coronavirus uitbraak in februari 2020 in de getroffen gebieden zijn evident.
pi_192177728
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 01:02 schreef mother_mercury het volgende:
1. Ze 'liften' ook niet letterlijk mee - het coronavirus wordt verspreid door de symptomen (hoesten) van de gewone griep. De in Italië zwaarst getroffen gebieden hadden eind 2019 ook allemaal een bijna record-uitbraak aan influenza gevallen.De gewone griep heeft als brandstof gediend.

2. Het coronavirus is waarschijnlijk eind 2019 al in Europa zijn beland. De gevallen van de griep van eind 2019 en de coronavirus uitbraak in februari 2020 in de getroffen gebieden zijn evident.
Dat leest al veel beter, en hier kan ik me wel in vinden. Ik zelf heb astma met hoest klachten. Ook al weet ik dat ik nu astma klachten ervaar mijd ik contact met anderen, ik ben me bewust dat als ik besmet ben in incubatie tijd, ik een risico kan zijn ook.
pi_192184521
Ik vraag me sowieso af waar de incubatietijd op corona op gebaseerd is. Het 'twee-weken' idee is een soort van ontstaan (na eerst een '1-week' idee)....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')