abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 20 maart 2020 @ 22:44:53 #1
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_192175171
In het begin toen Corona nog een ver van ons bed show was, durfde mensen nog te zeggen "het ruimt tenminste lekker op". Want feit is, er zijn te veel mensen op dit kleine stukje aarde. Iets wat niemand kan ontkennen (lijkt mij).

Nu die hele klote griep voor op de stoep feest loopt te vieren is het een verboden uitspraak, want stiekem wel verrekte dichtbij en jezelf of je geliefde ouders zullen maar tussen 6 plankjes eindigen
.
Nu zit de halve wereld te F5en op https://www.worldometers.info/coronavirus/ .
Maar is er iemand geweest die een laag naar beneden is gegaan? Dus gewoon naar https://www.worldometers.info/?

Best shocking om te zien dat we vandaag qua wereldbevolking gegroeid zijn met dik 200K mensen.

Dat is een stad als Tilburg die er op dagbasis bij gefokt wordt. Terwijl we met z'n allen bang zijn voor een virus dat niet eens dat tempo een beetje naar beneden krijgt.

Stiekem jagen mij deze cijfers meer angst aan dan dat hele corona-virus bij elkaar....

ook bizar dat we per nieuwe aardbewoner, 0.6auto en 1.1 fiets geproduceerd hebben 8)7 ,
  vrijdag 20 maart 2020 @ 22:47:03 #2
21467 franske19
Hit the deck!
pi_192175232
Ja. We stevenen af op een onhoudbare situatie. Komen we aanzetten met onze windmolenparken of biomassacentrales. :')
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_192175594
Idd, ruimt ook lekker op, maar het is wel dweilen met de kraan open zo te zien. En natuurlijk is het heel treurig, al dat onnodige leed. Geboortebeperking is het echt het enige juiste antwoord.
(Ik hoop wel dat ik gespaard mag blijven want ik heb en hoef geen kinderen ;) )
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
  vrijdag 20 maart 2020 @ 23:16:24 #4
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_192175874
Tja vooral in India stijgt het gigantisch.

China zal terug lopen met hun kindbeleid.
Maar die zijn met zoveel dat je t nauwelijks merkt.

Afrika ook veel groei maar sterven mensen ook vaak jonger.

Tja t blijft een controversieel onderwerp.

Steeds meer mensen steeds meer monden om te voeden.
Steeds meer "vervuiling".

Bijna 8 miljard mensen, waarvan ruim 2,5 miljard alleen in India en China.

Daarna Amerika met iets van 350 miljoen een gigantisch verschil.

Oftewel ruim 1/4 van de wereld woont in 2 landen.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_192175955
Er kan dan te veel mensen zijn.
Maar ik ben al 5 jaar bezig met mijn klote kanker te overwinnen,en nu dat ik eindelijk erin zit,ben ik niet van plan om aan dit pleuris virus het loodje te leggen🤧
pi_192176055
Overpopulatie is nog lang geen probleem. Het probleem licht bij consumptie. De manier van leven.

Het consumptie probleem veroorzaakt grote steden dichte bevolking, armoede, milieu / vervuiling, en veel meer.

Als we netjes en verantwoord met de aarde omgaan en niet alleen aan geld denken kunnen we makkelijk met 10 Miljard leven hier, dat zeggen veel wetenschappers ook.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 23:33:57 #7
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_192176168
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:26 schreef Elizium het volgende:
Overpopulatie is nog lang geen probleem. Het probleem licht bij consumptie. De manier van leven.

Het consumptie probleem veroorzaakt grote steden dichte bevolking, armoede, milieu / vervuiling, en veel meer.

Als we netjes en verantwoord met de aarde omgaan en niet alleen aan geld denken kunnen we makkelijk met 10 Miljard leven hier, dat zeggen veel wetenschappers ook.
Dit. Erg vermoeiend dat gelul over zogenaamde overbevolking steeds.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 23:34:24 #8
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_192176174
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:26 schreef Elizium het volgende:
Overpopulatie is nog lang geen probleem. Het probleem licht bij consumptie. De manier van leven.

Het consumptie probleem veroorzaakt grote steden dichte bevolking, armoede, milieu / vervuiling, en veel meer.

Als we netjes en verantwoord met de aarde omgaan en niet alleen aan geld denken kunnen we makkelijk met 10 Miljard leven hier, dat zeggen veel wetenschappers ook.
De vraag is waarom we dat zouden willen. Eén of twee miljard is ook genoeg. En nee, van mij hoeft er niemand dood of te lijden, maar waarom op lange termijn niet wat minder mensen die duurzaam én comfortabel kunnen leven?
  vrijdag 20 maart 2020 @ 23:37:09 #9
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_192176224
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:26 schreef Elizium het volgende:
Overpopulatie is nog lang geen probleem. Het probleem licht bij consumptie. De manier van leven.

Het consumptie probleem veroorzaakt grote steden dichte bevolking, armoede, milieu / vervuiling, en veel meer.

Als we netjes en verantwoord met de aarde omgaan en niet alleen aan geld denken kunnen we makkelijk met 10 Miljard leven hier, dat zeggen veel wetenschappers ook.
10 miljard zijn we met dit tempo over een jaar of 10-20? En dan?

En netjes met de aarde omgaan? Hoe? Want dat krijgen wij allemaal echt niet voor elkaar in de.komende decennia.
  vrijdag 20 maart 2020 @ 23:41:37 #10
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_192176296
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:19 schreef Mijnliefde het volgende:
Er kan dan te veel mensen zijn.
Maar ik ben al 5 jaar bezig met mijn klote kanker te overwinnen,en nu dat ik eindelijk erin zit,ben ik niet van plan om aan dit pleuris virus het loodje te leggen🤧
Wat naar... hoop dat het virus u niet zal treffen. ;(
AZ
ALKMAAR
pi_192176362
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:37 schreef bleiblei het volgende:
10 miljard zijn we met dit tempo over een jaar of 10-20? En dan?
Weet niet waar je dat op baseert, wetenschappers denken dat die 10/11 miljard pas rond 2100 is en dat dan de groei zal zijn gestopt.

Dat heb ik gelezen ergens bij de website van un.org Unitid Nations.
pi_192176474
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:41 schreef Durmada het volgende:

[..]

Wat naar... hoop dat het virus u niet zal treffen. ;(
Was het niet van plan, denk toch echt dat je gezond verstand moet
gebruiken nu...
En op de overheid zeker niet moet vertrouwen.
Ik heb meer aan mijn arts dan aan de overheid!
Mijn arts was drie weken geleden al eerlijker dan dat de overheid nu is!!
pi_192176501
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:37 schreef bleiblei het volgende:
En netjes met de aarde omgaan? Hoe? Want dat krijgen wij allemaal echt niet voor elkaar in de.komende decennia.
Dat is ook erg lastig, dit houd namelijk in dat we afscheid moeten nemen van hoe de wereld economie nu werkt. Dit zal door de 1% rijkste nooit geaccepteerd worden en die hebben de meeste macht.

Maar al die wereld economie die we nu hebben geeft ellende. Voorbeeld ik werk zelf in de ICT, een klant van ons in metaal recycling. Dat metaal gaat van Nederland naar polen, daarna naar China dan weer naar Nederland, zo goed is ons recycling systeem.
pi_192180427
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:34 schreef Heremeteit het volgende:
De vraag is waarom we dat zouden willen. Eén of twee miljard is ook genoeg. En nee, van mij hoeft er niemand dood of te lijden, maar waarom op lange termijn niet wat minder mensen die duurzaam én comfortabel kunnen leven?
Mijn idee ook. Volgens mij slaat moeder natuur met Corona terug tegen de vervuiling en overconsumptie door de mensheid. Op een eerlijke manier: de zwakken en ouderen sterven het eerst.

Hebben we Corona gehad, zal er weer een mutatie door moeder natuur worden ingevoerd, net zolang totdat de mensheid weer ondergeschikt is gemaakt aan de natuur.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192180514
Wat denk je dat de mensen die nu 3 weken thuisblijven doen? Over 9 maanden zijn de ziek-zwak-misselijken vervangen door een nieuwe babyboom
pi_192180577
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:51 schreef Mijnliefde het volgende:
Mijn arts was drie weken geleden al eerlijker dan dat de overheid nu is!!
Deel dan even met ons wat jouw arts drie weken geleden zei :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 09:28:59 #17
80382 manny
30 is best veel
pi_192180578
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:51 schreef Mijnliefde het volgende:

[..]


Mijn arts was drie weken geleden al eerlijker dan dat de overheid nu is!!
dus. jij hebt voldoende kennis om te beoordelen in welke mate jouw arts eerlijk tegen je is, en je kan beoordelen of “de overheid” nog meer of minder tegen je liegt.

respect.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 21 maart 2020 @ 09:30:53 #18
80382 manny
30 is best veel
pi_192180598
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:13 schreef blomke het volgende:

[..]

Mijn idee ook. Volgens mij slaat moeder natuur met Corona terug tegen de vervuiling en overconsumptie door de mensheid. Op een eerlijke manier: de zwakken en ouderen sterven het eerst.

Hebben we Corona gehad, zal er weer een mutatie door moeder natuur worden ingevoerd, net zolang totdat de mensheid weer ondergeschikt is gemaakt aan de natuur.
je beseft dat mensen onderdeel zijn van “de natuur” en dat het “de natuur” geen zak uitmaakt of er miljarden mensen of miljarden kakkerlakken over de aarde lopen (of beide) (of geen)
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192180752
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:30 schreef manny het volgende:
e beseft dat mensen onderdeel zijn van “de natuur”
Precies wat ik zeg!

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:30 schreef manny het volgende:
en dat het “de natuur” geen zak uitmaakt of er miljarden mensen of miljarden kakkerlakken over de aarde lopen (of beide) (of geen)
Dat maakt de natuur wel uit: 109 mensen zijn schadelijker dan 109 kakkerlakken als het gaat om overconsumptie, vervuiling en energiegebruik.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 09:44:47 #20
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192180784
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:23 schreef athlonkmf het volgende:
Wat denk je dat de mensen die nu 3 weken thuisblijven doen? Over 9 maanden zijn de ziek-zwak-misselijken vervangen door een nieuwe babyboom
Zo'n onzekere tijd als deze lijkt me nou niet het ideale moment om een kind te nemen
pi_192180825
Als ik een groot gedeelte van de reacties op FOK! lees denk en hoop ik inderdaad dat dit lekker op gaat ruimen _O_
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_192180829
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:23 schreef athlonkmf het volgende:
Wat denk je dat de mensen die nu 3 weken thuisblijven doen? Over 9 maanden zijn de ziek-zwak-misselijken vervangen door een nieuwe babyboom
Ja, want de vrouwen gaan ineens massaal hun anticonceptie niet meer innemen of hun spiraal eruit laten halen nu 'vader vaker bij moeder de vrouw thuis is en niet alleen meer op zondag het vlees komt snijden'. :?
We leven niet meer in de jaren 40 zonder voorbehoedsmiddelen he.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_192180854
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:51 schreef Mijnliefde het volgende:

[..]

Was het niet van plan, denk toch echt dat je gezond verstand moet
gebruiken nu...
En op de overheid zeker niet moet vertrouwen.
Ik heb meer aan mijn arts dan aan de overheid!
Mijn arts was drie weken geleden al eerlijker dan dat de overheid nu is!!
Heftig zeg, hoop dat beter zal gaan!

Ik vind de opmerking gezond verstand gebruiken heel goed, alleen dat betekent voor mij ook dat er niet ongefundeerd wordt geroepen dat we niet op de overheid kunnen vertrouwen.

Ik vind het gevaarlijk om in een tijd waarin we juist saamhorig moeten zijn allerlei groepen (nu de overheid) weg te zetten als onbetrouwbaar.
Tuurlijk moeten we kritisch blijven op de overheid en de getroffen maatregelen, maar laten we ook kritisch zijn op wat wij nu allemaal roepen.

Na deze crisis is er weer volop ruimte om (politieke) tegenstanders of andere meningen te bekritiseren. Voor mij is dat moment nu niet.
pi_192180861
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:26 schreef Elizium het volgende:
Overpopulatie is nog lang geen probleem. Het probleem licht bij consumptie. De manier van leven.

Het consumptie probleem veroorzaakt grote steden dichte bevolking, armoede, milieu / vervuiling, en veel meer.

Als we netjes en verantwoord met de aarde omgaan en niet alleen aan geld denken kunnen we makkelijk met 10 Miljard leven hier, dat zeggen veel wetenschappers ook.
Die wetenschapper geven dan steeds geen antwoord op vragen hoe natuurlijke dieren populaties in lieve vrede met de mensen die steeds verder oprukken kunnen blijven wonen. Waarbij we als mensen steeds meer habitat van die dieren blijven confisceren. Als we als mensen de aarde leefbaar willen blijven houden moeten de natuurlijke systemen ook in takt blijven, daar zijn we met zulke populaties mens niet toe in staat.
pi_192180917
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:28 schreef vosss het volgende:

[..]

Deel dan even met ons wat jouw arts drie weken geleden zei :)
Mijn arts vertelde toen al,dat het uiterst besmettelijk is
Mocht drie weken terug al niet in het ziekenhuis komen kreeg een bel afspraak.
Niet bij mensen komen,niet bij kleine kinderen,heel goed handen wassen, en zorgen dat mensen op flinke afstand bleven.
En zodra je keelpijn had,binnen blijven
Drie weken terug was dat advies hier nog lang niet,in verreweg nog niet.
Mijn vriend die vond mij maar gek dat ik dat toen al toepasten.
Nu komt ie daar wel op terug.
pi_192180931
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:55 schreef Mijnliefde het volgende:

[..]

Mijn arts vertelde toen al,dat het uiterst besmettelijk is
Mocht drie weken terug al niet in het ziekenhuis komen kreeg een bel afspraak.
Niet bij mensen komen,niet bij kleine kinderen,heel goed handen wassen, en zorgen dat mensen op flinke afstand bleven.
En zodra je keelpijn had,binnen blijven
Drie weken terug was dat advies hier nog lang niet,in verreweg nog niet.
Mijn vriend die vond mij maar gek dat ik dat toen al toepasten.
Nu komt ie daar wel op terug.
Props voor je arts.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_192180980
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:48 schreef renwan het volgende:
Als ik een groot gedeelte van de reacties op FOK! lees denk en hoop ik inderdaad dat dit lekker op gaat ruimen _O_
:Y
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192181153
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 22:44 schreef bleiblei het volgende:
In het begin toen Corona nog een ver van ons bed show was, durfde mensen nog te zeggen "het ruimt tenminste lekker op". Want feit is, er zijn te veel mensen op dit kleine stukje aarde. Iets wat niemand kan ontkennen (lijkt mij).
Onzin, overbevolking is geen enkel probleem: Er is zat ruimte op aarde voor alle mensen, ruimte zat ook voor voedsel productie.
Enige issue is de manier waarop er nu onverantwoord geconsumeerd wordt.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_192181189
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:15 schreef shazaam het volgende:
Enige issue is de manier waarop er nu onverantwoord geconsumeerd wordt.
Overconsumptie = (aantal consumers) X (consumptie per consumer)

Minder mensen is ook minder consumptie. Minder mensen is makkelijker te bereiken dan minder (over)consumptie per persoon.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192181205
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:15 schreef shazaam het volgende:

[..]

Onzin, overbevolking is geen enkel probleem: Er is zat ruimte op aarde voor alle mensen, ruimte zat ook voor voedsel productie.
Enige issue is de manier waarop er nu onverantwoord geconsumeerd wordt.
Alleen geen ruimte voor ouderwetse natuur, waardoor biodiversiteit snel verminderd.

http://www.smithsonianmag(...)ty-loss/?jwsource=cl
  zaterdag 21 maart 2020 @ 10:22:39 #31
490000 HoldOnTight
To your dreams
pi_192181245
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:55 schreef Mijnliefde het volgende:
Mijn arts vertelde toen al,dat het uiterst besmettelijk is
Mocht drie weken terug al niet in het ziekenhuis komen kreeg een bel afspraak.
Ik wil ook zo'n arts. Die van mij had het in een interview over 'een hype' en 'een griepje'...
  zaterdag 21 maart 2020 @ 10:23:58 #32
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192181260
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:15 schreef shazaam het volgende:

[..]

Onzin, overbevolking is geen enkel probleem: Er is zat ruimte op aarde voor alle mensen, ruimte zat ook voor voedsel productie.
Enige issue is de manier waarop er nu onverantwoord geconsumeerd wordt.
Het moet ook wel leefbaar blijven hè. Ik merk nu dat ik het echt te druk vind worden. Als ik een aantal jaar terug met de hond liep kwam ik meestal niemand tegen nu 3 a 4 personen. Dan mag er om mij heen niet bijgebouwd zijn maar mensen zoeken hun rust en ontspanning en begeven zich om die reden in mijn territorium. Dat voelt gewoon niet fijn. Nederland is te vol
pi_192181297
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:19 schreef blomke het volgende:

[..]

Overconsumptie = (aantal consumers) X (consumptie per consumer)

Minder mensen is ook minder consumptie. Minder mensen is makkelijker te bereiken dan minder (over)consumptie per persoon.
Als je naar de statistieken kijkt zie je dat het kleine deel westerse bevolking goed is voor het merendeel van de consumptie (en bijbehorende vervuiling). Ik weet de exacte nummers niet meer maar ik meen mij te herinneren dat de 20% westerse bevolking goed is voor 80% van de consumptie.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Alleen geen ruimte voor ouderwetse natuur, waardoor biodiversiteit snel verminderd.

http://www.smithsonianmag(...)ty-loss/?jwsource=cl
Feitelijk is die ruimte er wél, alleen wordt die ontnomen door (economische) keuzes, niet vanwege het absolute aantal mensen op deze planeet.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_192181341
De officiële cijfers kloppen niet en de echte bevolkingsaantal ligt paar miljard hoger. We zitten al in de 9 miljard.

Overbevolking is het grootste probleem voor de mensheid. Verstandige mensen roepen dit al jaren. De waarheid is dat het merendeel van de problemen die we nu hebben is te herleiden tot overbevolking.

Ook nu met de corona crisis. Zoiets is gewoon veel beter te beheersen met minder mensen.

De huidige virus is natuurlijk maar een druppel op een gloeiende plaat. Sowieso wil je onnodige doden en sterfte voorkomen.

Ieder mens die nu geboren wordt en nu leeft heeft recht op een gezond leven in alle vrijheid om zich te ontplooien.

Wat moet gebeuren en wat verstandige mensen ook zeggen is een wereldwijde geboorte stop voor een x aantal jaar. Daarna geboortes weer toestaan mits voldaan aan bepaalde voorwaarden (geen criminele, geen erfelijke ziektes, financieel gezond etc.).

Op deze manier reduceer je de wereld bevolking op een natuurlijke manier en krijgt ieder mens de ruimte om zich te ontwikkelen.
"Der Ruin der Völker beginnt bei den Geld- und Staatsmächtigen."
SSSC, 8. Februar 2012 16.08 h, Billy
  zaterdag 21 maart 2020 @ 10:30:42 #35
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_192181370
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:26 schreef shazaam het volgende:

[..]

Als je naar de statistieken kijkt zie je dat het kleine deel westerse bevolking goed is voor het merendeel van de consumptie (en bijbehorende vervuiling). Ik weet de exacte nummers niet meer maar ik meen mij te herinneren dat de 20% westerse bevolking goed is voor 80% van de consumptie.
[..]

Feitelijk is die ruimte er wél, alleen wordt die ontnomen door (economische) keuzes, niet vanwege het absolute aantal mensen op deze planeet.
Waar denk je dat het deel van de wereldbevolking wat niet zo veel consumeert het meest blij mee zal zijn; Met de mogelijkheid om zelf meer te consumeren of met nog meer mensen er bij?
Als deze pandemie iets laat zien is het wel dat we te dicht op elkaar zitten. Met 200 man in een metro wordt je gewoon eerder besmet dan wanneer je alleen in je auto zit. Kwaliteit van leven is belangrijker dan kwantiteit aan leven

[ Bericht 4% gewijzigd door the-eye op 21-03-2020 10:37:50 ]
pi_192181458
Methaan-uitstoot is het echte probleem. Onderzoekers geven aan dat dit tot 20 keer meer schade aan het milieu geeft.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_192181501
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:26 schreef shazaam het volgende:

[..]

Als je naar de statistieken kijkt zie je dat het kleine deel westerse bevolking goed is voor het merendeel van de consumptie (en bijbehorende vervuiling). Ik weet de exacte nummers niet meer maar ik meen mij te herinneren dat de 20% westerse bevolking goed is voor 80% van de consumptie.
[..]

Feitelijk is die ruimte er wél, alleen wordt die ontnomen door (economische) keuzes, niet vanwege het absolute aantal mensen op deze planeet.
Die economische keuzen hebben we gemaakt om de mens populatie tot zulke aantallen te kunnen laten groeien. Waar is die ruimte dan? Voor de landbouw hebben we nog steeds flinke stukken goede grond nodig die vroeger wilde natuur was.

Kijk een hoe panisch we in nederland al zijn van een paar semi wilde wolven. Terwijl hier ook beren horen rond te struinen. Dat is in veel gebieden over de hele wereld dat dieren naar steeds kleinere versnipperde stukjes natuur verdrongen worden.
pi_192181604
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die economische keuzen hebben we gemaakt om de mens populatie tot zulke aantallen te kunnen laten groeien. Waar is die ruimte dan? Voor de landbouw hebben we nog steeds flinke stukken goede grond nodig die vroeger wilde natuur was.

Kijk een hoe panisch we in nederland al zijn van een paar semi wilde wolven. Terwijl hier ook beren horen rond te struinen. Dat is in veel gebieden over de hele wereld dat dieren naar steeds kleinere versnipperde stukjes natuur verdrongen worden.
Het merendeel van de landbouw grond is (indirect) voor de veeteelt, dat is dus prima te reduceren als men niet meerdere keren per dag vlees eet of zuivel consumeert.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_192181788
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:26 schreef Elizium het volgende:
Overpopulatie is nog lang geen probleem. Het probleem licht bij consumptie. De manier van leven.

Het consumptie probleem veroorzaakt grote steden dichte bevolking, armoede, milieu / vervuiling, en veel meer.

Als we netjes en verantwoord met de aarde omgaan en niet alleen aan geld denken kunnen we makkelijk met 10 Miljard leven hier, dat zeggen veel wetenschappers ook.
Dit.

Overpopulatie en lebensraum... echt heel veel nazaten van NSB-ers hier op het forum :r
pi_192181829
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:44 schreef shazaam het volgende:

[..]

Het merendeel van de landbouw grond is (indirect) voor de veeteelt, dat is dus prima te reduceren als men niet meerdere keren per dag vlees eet of zuivel consumeert.
De soort homo erectus heeft zich volgens de theorie zo kunnen ontwikkelen omdat we vlees aten wat we verwarmen. En nu zeg jij stop maar als populatie met vlees eten omdat we zo dom zijn om overbevolkt te zijn geraakt, en zodoende nog meer overbevolking te creëren. _O-

Het percentage biomassa, palmolie plantages vergeet je volgens mij.
pi_192181941
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:26 schreef Elizium het volgende:
Overpopulatie is nog lang geen probleem. Het probleem licht bij consumptie. De manier van leven.

Het consumptie probleem veroorzaakt grote steden dichte bevolking, armoede, milieu / vervuiling, en veel meer.

Als we netjes en verantwoord met de aarde omgaan en niet alleen aan geld denken kunnen we makkelijk met 10 Miljard leven hier, dat zeggen veel wetenschappers ook.
Jij leeft op het niveau van een Indiër!?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:52:47 #42
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_192182585
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:26 schreef Elizium het volgende:
Overpopulatie is nog lang geen probleem. Het probleem licht bij consumptie. De manier van leven.

Het consumptie probleem veroorzaakt grote steden dichte bevolking, armoede, milieu / vervuiling, en veel meer.

Als we netjes en verantwoord met de aarde omgaan en niet alleen aan geld denken kunnen we makkelijk met 10 Miljard leven hier, dat zeggen veel wetenschappers ook.
Mensen consumeren nu eenmaal. Ja je kan misschien iets bewuster consumeren maar met 10 miljard praat je dan nog steeds over heel veel vervuiling. We zijn dus gewoon met te veel. Waar zijn die wetenschappers die jij aanhaalt? Graag namen/links.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 11:57:20 #43
484383 Eendenkooi
homeopathisch onverdund
pi_192182659
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 10:15 schreef shazaam het volgende:

[..]

Onzin, overbevolking is geen enkel probleem: Er is zat ruimte op aarde voor alle mensen, ruimte zat ook voor voedsel productie.
Enige issue is de manier waarop er nu onverantwoord geconsumeerd wordt.
Als we onze economie 3000 jaar terug de tijd in werpen dan kan het .... misschien. Bullshit dus.
  zaterdag 21 maart 2020 @ 12:27:09 #44
80382 manny
30 is best veel
pi_192183167
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 09:42 schreef blomke het volgende:

[..]

Precies wat ik zeg!
[..]

Dat maakt de natuur wel uit: 109 mensen zijn schadelijker dan 109 kakkerlakken als het gaat om overconsumptie, vervuiling en energiegebruik.
"De natuur" heeft geen mening vrind. De natuur vindt een regenwoud ook niet mooier dan een vuilnisbelt of een mens schadelijker dan een kakkerlak.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_192189519
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 maart 2020 12:27 schreef manny het volgende:
"De natuur" heeft geen mening vrind. De natuur vindt een regenwoud ook niet mooier dan een vuilnisbelt of een mens schadelijker dan een kakkerlak.
De feiten (of: mening) zoals moeder natuur die ons mededeelt, zijn toch anders: de mens gaat ten onder aan z'n egoïsme, overconsumptie, voortplantingsdrift en energieverspilling.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_192189541
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:51 schreef Mijnliefde het volgende:

[..]

Was het niet van plan, denk toch echt dat je gezond verstand moet
gebruiken nu...
En op de overheid zeker niet moet vertrouwen.
Ik heb meer aan mijn arts dan aan de overheid!
Mijn arts was drie weken geleden al eerlijker dan dat de overheid nu is!!
Veel sterkte gewenst.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_192189590
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 maart 2020 23:26 schreef Elizium het volgende:
Overpopulatie is nog lang geen probleem. Het probleem licht bij consumptie.
Dit is toch een 1 op 1 verband? De mens consumeert en streeft altijd naar meer. Dus je zegt eigenlijk niets met deze valse tegenstelling. Dat het theoretisch zou kunnen met 10 miljard bewoners is misschien waar maar waar is de grens?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')